Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

z tego co wyczytałem to czasami się on po prostu psuje i trzeba wymienić. Zamówiłem we wtorek i dziś mi przyszedł jutro będę zakładał cena 45 zł + przesyłka i na fakturkę. Co mnie jednak zdenerwowało przysłany przycisk jest bez tej zielonej szybki z rysunkiem świateł i będzie trzeba przełożyć od starego włącznika. :)

Opublikowano

1. zaopatrz się w schemat instalacji lub choćby opis skrzynki bezpieczników

2. zaopatrz się lub wykonaj samodzielnie jakiś wskaźnik napięcia - wystarczy oprawka na żarówkę 4W z kablami o długości ok 0.5 m żarówka 4W do oprawki i sprawdzasz tak:

2.1 jeden kabelek "próbówki" do masy, drugi do bezpiecznika świateł drogowych lub mijania.

2.1.1. Jeśli próbówka zaświeci się gdy włączyś światła, to instalacja do bezpiecznika jest w porządku i szukasz dalej w instalacji (w kierunku świateł).

2,1.2 Jeśli nie zaświeci, to upewnij się, że ta próbówka jest sprawna (kabel do masy i do plusa akumulatora lub kabla rozruchowego przykręconego do rozrusznika).

Żarówka sprawna - szukasz ustaerek w okolicy stacyjki/włącznika świateł.

2.2 Rozkręcasz reflektory i sprawdzasz czy tam próbówka zaświeci gdy włączasz światła drogowe/mijania Oczywiście kable próbówki podączasz między masę a kable doprowadzone do żarówek.

3 W ciągnikach dość często przerywany jest obwód masy między relektorami a resztą ciągnika. Sprawdzić to można tak:

3.1 próbówka między masę (jest tam taki kabelek masowy do obudowy reflektora, chyba że masę ktoś poprowadził osobnym kablem do silnika) a masę gdzieś na silniku/algernatorze i tym podobnym gołym żelastwie. Jeśli po włączeniu świateł drogowych/mijania próbówka świeci, to oznaczać będzie brak połączenia elektrycznego między reflektorem a resztą ciągnika.

3.2 Drugi sposób sprawdzenia połączenia masowego, to odkręczenie reflektora i oczyszczenie elementów metalowych z brudu i rdzy. Jeśli te zanieczyszczenia były przyczyną przerwy w obwodzie lektrycznym świateł, to po skręceniu owe światła powinny się zaświecić.

 

4. obwód elektryvczny sygnału sprawdzasz tak, jak obwód świateł - próbówkę podłączasz pod zaciski sygnału i sprawdzasz czy ona zaświeci się.

4.1 jeśli nie świeci, to podłącz gdzieś w pewne miejsce kabel masowy próbówki i sprawdź czy teraz zaświeci

Gość forterraturbo
Opublikowano

Nie tylko w waszych zetorach psują się włączniki , u mnie jak dłużej poświecą to zaczyna śmierdzieć przypalony palstik i po chwili przestają swiecić wszystkie światła oprócz tych ba słupkach kabiny . Serwis poradził nam montaż dodatkowej puszki z bezpiecznikami i od tego czasu wszystko jest w porządku .

Gość forterraturbo
Opublikowano

Moim zdaniem przyczyny szukaj we włączniku świateł , przerabiałem to samo i to nie jeden raz . <_<

Opublikowano (edytowane)

Czyżby w tych modelach jest tak samo jak w serii 52-7211, czyli bez przekaźników. Jeśli tak to załozyć przekaźniki do każdego rodzaju swiatła, pomijając pozycje i przestanie śmierdzieć plastikiem z palącego sie przełącznika.

Edytowane przez zorzyk2
Opublikowano (edytowane)

do alternatora dochodza da kabelki zlaczone razem, mi one nie laczyly, a jak je ruszylem, to mi sie rodzielily, wiec zrobilem je odnowa i przykrecilem je spowrotem w to samo miejsce i swiatla sie znalazly, a mialem dokladnie to co ty, sygnalu nie bylo, swiecila kontrolka od swiatel dlugich. a jak nie bedziesz mogl znalesc to ja zrobie zdjecie, i ci zaznacze ktore to kable. poprostu brakuje masy i tak sie dzieje, ( u mnie te kabelki mialy kolor brazowy). a znalazlem to przypadkowo, bo tez nie mialem tych swiatel, i sie zdenerwowalem i szukalem ich, i tak po kabelkach po kabelkach i cos poruszylem i mi mrogly, i juz wiedzialem co jest. poruszaj tam przy alternatorze kabelkami i napewno znajdziesz :P

Edytowane przez seba1438
Opublikowano

Pragne podziękować za pomoc seba 1438 był przetarty kabel przy alternatorze a ja go nie widziałem i tyle czasu się głowiłem i denerwowałem co jest grane, dzięki i pozdrawiam

Opublikowano

Witam koledzy ,może ktoś z was wie czy czujnik zabrudzenia filtra powietrza (zetor Proxima 8441) jest podłączony do instalacji elektrycznej? Bo w instrukcji jest napisane że jest kontrolka na tablicy ale u mnie ten czujnik nie jest podłączony,są tylko koło niego dwa przewody.Czy są dwa rodzaje tych czujników bo ja mam taki zwykły co się naciska ,może ktoś z was ma inny.Proszę o pomoc bo muszę go wymienić, bo się nie wciska jak chcę skasować czerrwone pole.

Opublikowano

Forterra 11441 2007r Powie mi ktoś co włącza włącznik po lewej stronie kierownicy 3 od gory ??? w instrukcji jest napisane ze są to światła przeciwmgielne ale jak go włączam to nic nigdzie się nie zapala chociaż sam włącznik się świeci w pozycji włączonej kable też są do niego podłączone

Opublikowano

kolego w moim Zetorku Proxima Plus też 3 włączam świeci się sam przełącznik ale żadne światła się nie zapalają podejrzewam że jest on zostawiony aby można było kiedyś jakieś lampy podpiąć przynakmniej u mnie tak jest są pociągnięte przewody i mogę zamontować dodatkowe lampy robocze. Ja mam pociągnięta oddzielną instalację do lamp roboczych a włączniki mam na słupku kabiny po lewej stronie stąd ten 3 włącznik został wolny

 

Opublikowano

o jak wolny to sie dobrze składa bo mam ochotę założyć mu 2 pampy na przód a jeszcze mam pytanie podłączał ktoś coś do tego małego gniazda zapalniczki co jest na błotniku po prawej stronie??? bo mam plan podłączyć tam lampe na magnesie z żarówka H3 55W wytrzyma to ta zaplniczka??

Opublikowano

Panowie mam problem ze światłami w 9540. Na początku nie świeciła prawa strona co się okazało bezpiecznik był spalony,wymieniłem i było ok. Nie świecił tylko halogen/szperacz z tylu na kabinie (myślałem że spalona żarówka) wymieniłem i dalej nic. Prawe światło z przodu świeciło dobrze ale wypaliło dwa styki w żarówce i było tylko światło mijania,to wymieniłem żarówkę i nagle światło zaczęło słabo żarzyć a o długich nie wspomnę. Lewe świeci normalnie. Co może być problemem?dodam że kontrolka od ładowania gaśnie dopiero jak się przygazuje po odpaleniu a nie po przekręceniu kluczyka razem z lampką oleju. Co robić?czy wina leży po stronie alternatora?

Opublikowano

Witam . Mam problem z proxą. Cały czas świeci stop z tylu. Czasem się wyłączają a czasem nie chcą się wyłączyć wogole. Czujniki na pedałach ok. Sprawdziłem i prądu nie podają. Jak wcisne pedał to prądu jest. Ale lampy stopu świecą non stop. Wyjalem bezpiecznik nr 1 i zgasly. Niestety jak wyjme bezpiecznik to nie mam kierunków. Kierunki ważne na drodze. Kto podpowie co mogło się stać. 

Opublikowano
Dnia 19.11.2013 o 22:04, Gość a1fe26c2 napisał:

1. zaopatrz się w schemat instalacji lub choćby opis skrzynki bezpieczników

2. zaopatrz się lub wykonaj samodzielnie jakiś wskaźnik napięcia - wystarczy oprawka na żarówkę 4W z kablami o długości ok 0.5 m żarówka 4W do oprawki i sprawdzasz tak:

2.1 jeden kabelek "próbówki" do masy, drugi do bezpiecznika świateł drogowych lub mijania.

2.1.1. Jeśli próbówka zaświeci się gdy włączyś światła, to instalacja do bezpiecznika jest w porządku i szukasz dalej w instalacji (w kierunku świateł).

2,1.2 Jeśli nie zaświeci, to upewnij się, że ta próbówka jest sprawna (kabel do masy i do plusa akumulatora lub kabla rozruchowego przykręconego do rozrusznika).

Żarówka sprawna - szukasz ustaerek w okolicy stacyjki/włącznika świateł.

2.2 Rozkręcasz reflektory i sprawdzasz czy tam próbówka zaświeci gdy włączasz światła drogowe/mijania Oczywiście kable próbówki podączasz między masę a kable doprowadzone do żarówek.

3 W ciągnikach dość często przerywany jest obwód masy między relektorami a resztą ciągnika. Sprawdzić to można tak:

3.1 próbówka między masę (jest tam taki kabelek masowy do obudowy reflektora, chyba że masę ktoś poprowadził osobnym kablem do silnika) a masę gdzieś na silniku/algernatorze i tym podobnym gołym żelastwie. Jeśli po włączeniu świateł drogowych/mijania próbówka świeci, to oznaczać będzie brak połączenia elektrycznego między reflektorem a resztą ciągnika.

3.2 Drugi sposób sprawdzenia połączenia masowego, to odkręczenie reflektora i oczyszczenie elementów metalowych z brudu i rdzy. Jeśli te zanieczyszczenia były przyczyną przerwy w obwodzie lektrycznym świateł, to po skręceniu owe światła powinny się zaświecić.

 

4. obwód elektryvczny sygnału sprawdzasz tak, jak obwód świateł - próbówkę podłączasz pod zaciski sygnału i sprawdzasz czy ona zaświeci się.

4.1 jeśli nie świeci, to podłącz gdzieś w pewne miejsce kabel masowy próbówki i sprawdź czy teraz zaświeci

Dnia 7.11.2013 o 20:33, robertrolnik27 napisał:

z tego co wyczytałem to czasami się on po prostu psuje i trzeba wymienić. Zamówiłem we wtorek i dziś mi przyszedł jutro będę zakładał cena 45 zł + przesyłka i na fakturkę. Co mnie jednak zdenerwowało przysłany przycisk jest bez tej zielonej szybki z rysunkiem świateł i będzie trzeba przełożyć od starego włącznika. :)

 

Opublikowano (edytowane)

Koledzy mam taki problem w zetorze forterra jak włączę postojuwki albo kierunki wskaźnik od temperatury zaczyna wariować ,miał ktoś taki problem ?

 

Edytowane przez Mar1983

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez matixtex
      Witam, posiadam Zetora 9540. Przeciekał mi siłownik pomocniczy, wymieniłem uszczelniacze, ale dalej cieknie. Chcę go wymienić na nowy ale pan w sklepie powiedział mi że są 2 rodzaje jedne o skoku 300 drugi o skoku 280.  mówił że zakładają teraz te krótsze bo są lepsze . Wymieniał ktoś u siebie? Jak założę 280( bo mój miał 300)wszystko będzie grało czy coś się upierniczy?
    • Przez wesley
      Witam, mam problem z mocowaniem dźwigni rewersu. Tulejka w której osadzona jest dźwignia była trzykrotnie spawana i znów się urwała. Myślę żeby wymieniać całe obramowanie na nowe bo ciężko będzie to pospawać ale nie wiem czy można to kupić nie znam numeru w katalogu. Może ktoś miał z tym do czynienia i mógł mi pomóc byłbym wdzięczny. 


    • Przez Kuba1302
      Witam, potrzebuję założyć lampy ostrzegawcze w Zetorze Forterra 11741. Tak więc przychodzę z zapytaniem jak macie je zamontowane bo ja kupiłem go bez lamp i niewiem jak je założyć żeby niedziurawic kabiny.
      Ps. Będę wdzięczny za zdjęcia i porady 
    • Przez Tikuś
      Witam, 
      Poszukuję schematu do tego ciągnika jak skalibrować tą skrzynie i sprzęgła, podczas szukania dowiedziałem się, że istotny jest sterownik pod kierownicą jeśli chodzi o własnie kalibrację, numery tego sterownika to SW: 1.5.1.
      Liczę na pomoc, z góry dziękuję!
      Pozdrawiam, Tikuś

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v