Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Z tego co mi wiadomo to automat w nowych Arionach jest w standardzie....tak mi mówili przy zamawianiu ciągnika i na pokazach....nie podobno żeby mnie bujali....;?

Opublikowano (edytowane)

W nowych może być w standardzie, ja mam jednego z ostatnich z poprzedniej serii.

 

Taka wygoda, że w transporcie wolę tryb ręczny, żadko używam automatu, szczególnie pod obciążeniem mnie denerwuje, bo chwilami jest nieobliczalny. Na zakresie C po ruszeniu jest irytujący, bo lekko opóźnia zmiany biegów, wtedy go popędzam ręcznie. Na D jest już lepiej, ale przy automatycznych obrotach według mnie za bardzo przeciąga. Trochę też trzeba pojeździć, żeby dobrze go wyczuć, a najlepiej ustawić sobie obroty przy których ma zmieniać bieg.

W polu też działa, tam jest bardziej przydatny i lepiej spełnia swoją rolę, bo zamiast wciskać przycisk od uwrocia (w Hexashift, bo w Quadrashift chyba go nie ma, ale nie jestem pewien) do zbicia biegu na niższy po prostu wystarczy zmniejszyć gaz.

Edytowane przez MichalR
Opublikowano

W quadrashift jest opcja przynajmniej w moim 610C jest zaślepiony otwór do tej opcji przy sterowaniu podnosnika obok drugiej zmiany biegów kolo słupka, i na dzwigni gazu recznego też chyba da się zrobić, powinno przynajmniej :)

W transporcie to przeważnie na D się lata, juz musiałaby być spora górka i ładunek żeby na C zchodzić więc i przydatne :)

Opublikowano

Witam :) Zwracam się do was o pomoc z sprawie Arionów 400 a mianowicie zastanawiam się nad kupnem ciągnika(410 cis,420cis,430cis).Będzie pracował na 15ha ornych + łąki.Bedzie głównym ciągnikiem w moim gospodarstwie.Dużo bedzie jeździł w transporcie.I chodzi mi o spalanie który będzie mniej spalał.Również będzie wyposażony w ładowacz.Za każdą odpowiedz składam serdeczne dzieki;)

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Jak ma dużo w transporcie jeździć szukaj ciągnika ze skrzynią którą zapewnia maksymalną prędkość przy obniżonych obrotach silnika i z amortyzowaną osią. Claas Arion 400 tego nie oferuje.

Opublikowano (edytowane)

Agrotron K lub JD 6M z przekładnią Auto Quad Plus Eco Shift i TLS, lub NH T6 z przekładnią 17x16 ale tę dyskusję kontynuowałbym w innym wątku.

Edytowane przez kris14
Opublikowano

Z tych trzech modeli to spalanie będzie zależało od obciążenia, jak nadmiernie obciążysz zbyt słaby ciągnik to spali ci więcej niż mocniejszy, i odwrotnie, słabo obciążony mniej spali słabszy. Więc musisz sobie sam odpowiedzieć który, albo zawsze moższ kupić 410 i podkręcić moc na taką jak w 430 jak będzie taka potrzeba :), bo technicznie za wiele się nie różnią, może nawet wcale.

Jaki to będzie transport? Jak z pola kilka kilometrów baloty, zboże i inne plony albo raz w roku jakieś wysłodki albo coś to nie warto inwestować w dużo droższy ciągnik z amortyzacją czy innymi bajerami,szczególnie, że to 15 ha a ne 50, a przy takim gospodarstwie bardziej liczy się koszty eksploatacji i zakupu maszyn.

Co do nadbiegów, to są fajne owszem, ale jak jedziesz po drodze, która umożliwia ci szybką jazdę (takich na wsi jest niewiele), druga sprawa to można zapomnieć o jeździe z większym obciążeniem na najwyższym biegu (ze zredukowanymi obrotami) w tak słabym ciągniku. Znaczących oszczędności w spalaniu nie zauważysz, chyba, że w transporcie będziesz jeździł na prawdę bardzo dużo.

Opublikowano

No wiem o co ci chodzi.No troche mam za mało tych hektarów ale się zwiększy a będzie pracował jako główny ciągnik tylko oprócz oprysków i rozsiewu nawozu.Bedzie transportował buraki po polu 19ha,kiszonke z kukurydzy ok 10ha,zboże z tych z 12ha i wysłodki 500t.Jak juz bedzie robił robił tyle transportów to bych chciał jakąś konkretną przyczepe za niego.No i bedzie też pracował w prasie 15ha z tego 3ha od wójka na słome i po zbioru zboża sieję poplon 7 ha + łąki 2ha.Będzie też kosił kukurydze na kiszonke sieczkarnią 1rzędowa pottinger mex 2 GT.I co opłaca mi sie go kupować wg was?

Opublikowano

No ale później jak mu zapne 16 t przyczepe to 420 nie da rady i bedzie się menczył i więcej łyknie.A tak 430 to będe miał na wieki i nie pomenczy się tak.A ile podkręcenie kosztuje?

Opublikowano

nie wiem ile kosztuje podkrecenie Claasa, ale ja podkrecalem Valtre 101 km na 120 km to 1600 zl mialo wyniesc, ale przy zaplacie sam spuscil do 1300 zl i tyle mnie to wyniolso

Opublikowano

BigBull Jak już bierzesz pod uwagę 430 CIS to ja na twoim miejscu brał bym Ariona 610 gdzie możesz mieć amortyzowaną oś, kabinę.

Mimo że 6-cio garowy spali mniej w transporcie, i elastyczność silnika znacznie większa. Dodatkowo obroty na ostatnim biegu są niższe niż w 430.

Tylko musisz się streszczeć bo weszła nowa seria Ariona 600 gdzie najmniejszy ma 158KM. Może gdzieś mają jeszcze starego Arionka

Opublikowano

Jelcz Ty się zastanów nad tym claasem, mi mówili jak szukałem ciągnika to że case i nh mam omijać z daleka. A tak blisko mam dillerów casa i nh a pojechałem dalej za claasem. Zadzwoń do innego dillera claasa w twoim okręgu i zapytaj o cene...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v