Skocz do zawartości

MF 186 Ilość oleju w skrzyni biegów i w zwolnicy.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przy skrzyni masz wlew razem z bagnetem (chyba że urwany). Wchodzi ok 3-3,5 litra. Do zwolnic max. 0,75. Nie znam się na klasyfikacji olejów przekładniowych, ale oryginalnie jest tam olej o konsystencji kisielu, bardzo gęsty. Bańka 5 L ci wystarczy.

Opublikowano

Tam są łożyska kryte. Teoretycznie bez demontażu nie ma do nich dostępu, bo dodatkowo są w osłonach z blachy. Ja przed sezonem robię to w taki sposób, że luzuję lub zdejmuję pasy tak żeby każde koło dało radę obrócić ręcznie, wypłukuję kurz i brud WD40, a następnie przy pomocy dużej strzykawki wciskam smar do łożysk, obracam i wciskam, i tak aż do skutku. We wszystkich obudowach łożysk, tam gdzie nie ma innej możliwości, nawierciłem bardzo ostrożnie (żeby nie złamać wiertła i nie zostało wewnątrz) otwory 2mm. No i przez te dziurki najpierw traktuję WD, a potem wciskam smar. Jest to na tyle skuteczne, że przez 17 lat nie miałem kłopotu z zatarciem łozyska, czy też jakąś totalną rozsypką. Oczywiście - są też takie łożyska które zmieniam co rok. Są też takie do których nie ma żadnego dostępu.

Ten sposób który Ci opisałem jest żmudny, ale tani i skuteczny.

Opublikowano

czy prawidłowy poziom oleju w zwolnicach jest wtedy jak wylewa się olej przez otwór z boku zwolnicy tam co jest śruba na klucz 17.

Jaki jest prawidłowy poziom oleju hydraulucznego w zbiornku wyrównawczym.

Sprawdzamy zimny czy rozgrzany?

Siłowniki wysuniete czy schowane?

Mam na miarce tylko jedno wcięcie wydaje mi się że chyba od maksimum. Jakby ktoś zmierzył odległość od korka i podał nacięcia od niego w cm.

dzięki za info

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez marian508
      witam serdecznie z racji że mam do wymiany filtry i olej w skrzynie biegów w moim fergusonie 5445 rok 2005 mam pytanie jakie są tam założone filtry chodzi mi o nr katalogowe oraz ile filtrów tam jest najlepiej gdzie sie znajduja
    • Przez Farmer12256
      Jest zrobione zdjęcie jak jest widelec i w środku jest jakaś tuleja jak wyjąć tom tuleję z widelca Massey Ferguson 3080 
      Każdemu dziękuję za pomoc

    • Przez Pawlacz
      Witam mam problem z załączeniem się młocarni w kombajnie mf 34.Problem polega na tym że gdy kombajn jest odpalony i ma prawidłowe ładowanie powyżej 14v, siłownik elektryczny który napina koło napinające pas próbuje się wysunąć ale na tym koniec nie chce wysunąć się do końca. Jeżeli kombajn jest zgaszony wszystko działa poprawnie. Jeżeli po zapaleniu kontrolki jeszcze nie zgasną czasami uda się załączyć młocarnie ale nie zawsze da się ją wyłączyć. Młocarnie załącza się przez dwa przekaźniki które zamieniają bieguny w zależności od tego czy chcemy załączyć czy wyłączyć. Przekaźniki były zmieniane na nowe i bez rezultatu ale na 99% z nimi wszystko jest okej. 
    • Przez piotrbajka
      Witam. Przejrzałem wszystkie tematy na temat MF i droninborg i nie znalazłem odpowiedzi na mój problem a mianowicie:
      Mam problem z rozebraniem koła wariatora młocarni. Próbuje zdjąć zewnętrzna tarczę koła bo z tamtad olej wycieka uszczelniacz padł. 
      Tarcza koła się przesuwa do brzegu tego wewnętrznego cylindra i słychać metaliczne stuknięcie i dalej nie idzie
      Czy tam gdzieś jest jakies zabezpieczenie ukryte czy trzeba to wszystko z osi zdjąć i wtedy się rozmonuje może ktoś to naprawiał i coś podpowie 
      Na logikę to to koło powinno się łatwo rozmontować żeby np wymienić pas ale nie idzie proszę o podpowiedź 
       
       


      Chodzi o to koło pasowe

    • Przez hopper5
      witam. mam problem z kosą w tym kombajnie. pęka co najmniej 2 razy dziennie.gdzie szukać przyczyny?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v