Skocz do zawartości
ferguson235

MF 235 problem z nadmiernym spalaniem ropy

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
ferguson235    0

mam problem z ferdkiem strasznie duzo pali przejechalem z drewnem 8 km i spalil mi prawie 12 litrow i chodzi inaczej jakby na 2 gary co to moze byc ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    91

Sprawdź luzy na zaworach filtr powietrza czy nie jest zawalony brudem wtryskiwacze do sprawdzenia a jak nie to pompa.A może kopci mocno na niebiesko to uszczelka pod głowicą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

hin    6

Miełem tak kiedyś że silnik dziwnie pracował, jakby na 2 cylindry i przy większym obciążeniu spalał masy paliwa i strasznie się grzał. Okazało się że trzonek jednego zaworu- tam gdzie uderza popychacz- był "rozklepany" i zawór się nie otwierał lub otwierał bardzo mało.

Generalnie konieczne sprawdzenie wszystkiego krok po kroku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    185

Sprawdzić nalezy na początek jaki wydobywa się dymek i ile go jest. Jeśli nic nie dymi ( nie odbiega od normy) to moga być zbyt małe luzy zaworowe. Ogólnie jeśli nie dymi to układu paliwowego się nie rusza. na początek sprawdź luzy zaworowe. Ogólnie musi coś być, jak są zawory podparte to ciągnik po rozgrzaniu powinien być słabszy. Pompa i wtryski to raczej nie ten trop - chyba że: - dymi na czarno, zwłaszcza przy dużych obrotach i pod obciązeniem, traci moc; dymi na biało. Czasami jest bardzo błachy powód, np pęknięty przewód wysokiego cisnienia i olej idzie poza silnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    158

Zapiekł się jeden wtryskiwacz i leje nie ma raczej innej opcji jak dla mnie, drugie co bym sprawdził to czy w oleju nie ma ON czyli membrana w pompce, nic innego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    185

Zapiekł się jeden wtryskiwacz i leje nie ma raczej innej opcji jak dla mnie, drugie co bym sprawdził to czy w oleju nie ma ON czyli membrana w pompce, nic innego.

Jak by lał wtryskiwacz to napewno nic by nie było widać po dymku z tłumnika - takie bajki to dzieciom.

Membrana w pompce = problem z odpalaniem i zapowietrzanie się silnika ale tu akurat może być przez to słabszy i paliwa będzie ubywać więcej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    158

Pomyśl trochę dziecko, jeżeli spala tyle paliwa ile kolega pisze to go nie spala w ogóle... pomyśl matolku 1.5l na kilometr drogi to 2 pełne cylindry paliwa!!!! skąd miałby się wziąć dym??? to paliwo musi być wyrzucane przez tłumnik lub do oleju innej opcji nie ma, pompa nie ma nic do tego, zostają wtryski i pompka, tylko jak by pomka padła to by niechodził w ogóle, a tu chodzi na 2 gary, więc to logiczne że to wtryskiwacz, niewiesz kogo cytujesz @akmaly :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    185

Chciałbym zaznaczyć że jesteś ode mnie dużo łodszy więc trochę szacunku. Po drugie nie istniej coś takiego jak bezdymne wyrzucanie paliwa przez tłumik ( jak zacina się końcówka wtryskiwacza to wali na biało że ciągnika nie widać ). Po trzecie - gdy pompka ma pęknięta membranę ciągnik chodzi i czasami nawet bez zmian a paliwo idzie do oleju, casami tylko ma problemy z rozruchem lecz nie zawsze - nie raz spotkałem się że pompka winna była braku mocy ( za mało podawała paliwa - zaworki). A po czwarte - przez forum nie da się określić co mu jest, trzeba zobaczyć samem ( często ktoś coś pyta że to tamto a jak niby nie dymi a oglądam i patrzę daje jak z lokomotywy). I nie obrazaj, najwyżej nie odpisuj.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    91

Jak zapiecze się wtryskiwacz i będzie podawał paliwa to nie będzie kopcił a pod obciążeniem na gary 3p pali jak smok.Szwagier też miał taki numer i wadą była zapieczona końcówka wtrysku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    185

Chyba że w 3 cylindrowym perkinsie takie cuda. W 4 na 100% przy sprawnym silniku będzie próbował to zapaic i dymu tyle że ciągnika nie widać - może mniejsza dawka paliwa na cylinder. W 3P nie spotkałem się z zapieczonym wtryskiem więc nie wiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    158

Srutu tutu, przerabiałem to sporo razy, iglica wtryskiwacza podniesię się za wysoko zacina się w progu i wtryskiwacz jest otwarty i wali paliwem w cylinder, jeszcze 3 opcja której nie napisałem to działająca zepsuta świeca płomieniowa, wali paliwem i zalewa najbliższy cylinder o ile świeca działała...raczej działała...

@alamo bezdymne spalanie paliwa... co napisałem w poprzednim poście, jak silnik pali 1.5l ON na 1km to jak ma być dymne? to zalewanie cylindra....jak membrana walnie są tylko wolne obroty, dla wysokich brakuje paliwa, ciśnienie wrzuca ON do oleju,ja na tym zeby zjadłem, z resztą narazie czasu nie mam ide spać nara :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    185

Masz 25 lat i zjadłeś zęby??? Uważaj bo szczerbatych dziewczyny nie lubią:) Miłych snów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    158

Przez takie docinki takich typów omijam to forum, jak nie matoł co odpowietrza układ chłodzenia powietrzem, to znów inny co nie wie co to półka a podszybie ale wykłóca się bez pojęcia na koniec pisząc że to nie jego wina bo nie wiedział że pod podszybiem jest półka... czy moderator który potrafi dogyzać i łapać za słówka a jest głupszy niż kilogram gwoździ :D itp. idioci. Pomyślcie troche nad sobą ja z tąd spadam narazie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    185

Widzisz jednak wszyscy są be - a może troche kultury chłopcze i inni będa mili dla Ciebie. Nie widziałem w życiu swiecy zalewjącej cylinder tak aby w ogóle tego paliwa nie próbował spalać. Chyba że w moich stronach takie cuda się nie dzieją, a co do pompki to też nie zawsze jest tak jak piszesz, ostatnio gość miał uszkodzoną pompkę a objawiało się to spadkiem mocy pod obciążeniem, a bez obciązenia chodził normalnie. Usterka usterce nie równa dlatego trochę pokory.

Edytowano przez akmaly

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANCZAK1176    39

Ja miałem przypadek świecy płomieniowej MF nie szczelność to walił dymem w tłumik jak Rudy 102. Wymienił właściciel pompę wtryski i nadal dymił ,z membranom pompki paliwa będzie czasami tak ze bagnetem olej wylatuje.Ja zajrzałbym do wtrysków jak pisał

bobytempelton

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez tomas318
      witam naprawiam pompy i inne części hydrauliki siłowej nie tylko do kazdego modelu traktora komabjnu lub innego sprzetu rolniczego . W razie pytanie prosze pisac prywatna wiadomosc . Pozdrawiam 
    • Przez Barm03
      Szanowni agrofotowicze :), nabyłem ostatnio bardzo ciekawy egzemplarza masseya fergusona 152 ze skrzynią multipower. Niestety po oględzinach okazało się, że półbieg nie działa, przerzucałem wajchą góa dół i nie było żadnego efektu. Ktoś miałł z tym do czynienia ? Mógłby się coś na ten temat wypowiedziec ?
    • Przez Pablo1992
      Witam. Kupilem MF 399, 1996 r. I wydaje mi sie ze nie dzialaja niektóre kontrolki na konsoli i mialbym prozbe ze moze komous by sie chcialo zrobic zdjecia kontrolek wszystkich jakie sa w swoim MF i wrzucic do galeri lub wysac mi na e-maila. Z góry dziekuje.
    • Przez lexiflexi
      4 raz przez 12 lat urwał mi się wał korbowy w mfie 560... po 3 razie zmieniłem cały blok nowy wał i po 3 latach znowu urwał się ... robili to mechanicy w zakładzie nie miałem wglądu takiego jak to było robione a kasę wzieli dużą... jedyne co widzialem to już złożony silnik i specjalnie umalowali go bo blok był żólty i nie ładny ... teraz dopiero okazało się że oprócz bloku wsadzili mi pompe wtryskowa od tamtego nie wiadomo jak było z wałem ... na panewkach jest jakiś symbol 01 a na oryginalnych jaki jest ? Teraz tak... czy warto robić silnik ( koszt ok 4000-5000 zł) czy kupić silnik ( do 4500 zł) ... Był z nim tez problem że nawet jak stał nieruchomo to jak się wcisneło gaz w podłogę to dymił na czarno ... co było tego przyczyną ? odpowiedzcie na te 2 pytania ... z góry dziękuję ...
    • Przez przemek230591
      Witam mam problem z podnośnikiem u mojego mf 394f. Problem polega na tym iż po osiągnięciu przez ramiona górnej pozycji ciagnik jest jakby przyduszany jakby coś go blokowało, wygląda mi to tak jakby nie działał zawór przelewowy miał ktoś podobny problem? Poza tym za siedzeniem po odkreceniu zaślepki znalazłem dwie dźwignię jak by od regulacji, wiecie do czego służą 
      Doraźnie zastosowałem taki ogranicznik na dźwigni jak na drugim zdjęciu


×