Skocz do zawartości

514C szarpiące półbiegi - czy to normalne?


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Na szybszych biegach przełączając półbiegi w gorę czuć szarpniecia. czy to normalne czy raczej powinno miękko przyśpieszać bez szarpnięć?

Druga sprawa po odpaleniu zimnego silnika sprzęgło słabo wysprzęgla i trzeba dodać trochę gazu żeby można był wrzucić bieg, jak się już trochę rozgrzeje to wszystko jest ok, ten typ tak ma czy coś z nim nie tak?

Opublikowano

Jeśli chodzi o szarpanie to ja w swoim 511 nic takiego nie odczuwam, owszem jest zauważalne przełączanie pomiędzy poszczególnymi półbiegami ale dzięki sprzęgłu hydrokinetycznemu jest to miękkie przejście tak samo jak w samochodach z automatem.

Jeśli chodzi o włączanie biegów to jak jest zimno to chyba ten typ tak ma że ciężko jest bieg wrzucić. Po prostu trzeba nieco poczekać aż olej w skrzyni się nagrzeje. Nie wiem czy o to dokładnie ci chodzi bo piszesz że sprzęgło ci nie wysprzęgla? Co mam przez to rozumieć? Słychać zgrzyty w skrzyni czy po prostu tak jak ja napisałem ciężko jest bieg wrzucić. Ja mam inny sposób na to tzn. przełączam rewers przód-tył i wtedy da się bieg włączyć.

Masz może tura na swoim fendzie?

Opublikowano
Jeśli chodzi o szarpanie to ja w swoim 511 nic takiego nie odczuwam, owszem jest zauważalne przełączanie pomiędzy poszczególnymi półbiegami ale dzięki sprzęgłu hydrokinetycznemu jest to miękkie przejście tak samo jak w samochodach z automatem.

 

jak sie jedzie 15-20km/h to czuc wyrazne szarpniecie i nie wiem czy tak powinno byc, sprzedawca ma dwa takie same fendy i w obu jest tak samo...

 

Jeśli chodzi o włączanie biegów to jak jest zimno to chyba ten typ tak ma że ciężko jest bieg wrzucić. Po prostu trzeba nieco poczekać aż olej w skrzyni się nagrzeje. Nie wiem czy o to dokładnie ci chodzi bo piszesz że sprzęgło ci nie wysprzęgla? Co mam przez to rozumieć? Słychać zgrzyty w skrzyni czy po prostu tak jak ja napisałem ciężko jest bieg wrzucić. Ja mam inny sposób na to tzn. przełączam rewers przód-tył i wtedy da się bieg włączyć.

Masz może tura na swoim fendzie?

 

właśnie jak jest zimny i na niskich obrotach to ciężko bieg wrzucić,

 

tura jeszcze nie mam, jest tylko konsola

Opublikowano

jeżeli szarpie w trakcie przełączaznia z 2 półbiegu na 3 to jest normalne w tym ciagniku, zmienia sie wtedy wałek dlatego widać różnicę. Może być również odczuwalne jakby zwolnienie przy małych prędkościach. to zależy ile ciągnik ma mtg i czy chodził w transporcie. przy wspomnianej zmianie przełożenia gwałtownego obciążenia dostaje ten drugi wałek i przy dłuższej już eksploatacji może powstać minimalne wytarcie w obudowie, minimalna rysa (niestety nie ma tam części wymiennej, trzeba wymieniać całą obudowę). Ciśnienia oleju które odpowiadają za załączanie każdego z połbiegów spotykają sie wtedy na nie odpowiednim poziomie (mijają się) i z tąd te szarpnięcia. Takie jest moje zdanie...

Opublikowano

Ciągnik miał 3500mth i podobno chodził w 80 hektarowym gospodarstwie mleczarskim... Ale i tak zrezygnowałem z zakupu 514 na rzecz lepiej wyposażonego i młodszego Agrotrona mk3, tam półbiegi przełączają się jak biegi w automacie w samochodzie :P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez PatrykK2000
      Następująco, podczas jazdy do przodu zapina dopiero po przełączeniu na 3 lub 4 półbieg, natomiast po wrzuceniu rewersu do tyłu ciągnie już na wszystkich, podczas przełączania półbiegów podczas rewersu do przodu słychać że ciągnik przełącza wszystkie połbiegi ale nie jest w stanie na nich ruszyć z wyjątkiem tego 3 i 4 na których jedzie bez problemu. Żółw zając nic nie zmienia cewki działają prawidłowo.
      Nie wyrzuca żadnych innych komunikatów, z wyjątkiem gdy własnie coś "padło", próbując go wygrzebać na łące do tyłu wrzucił błąd od półbiegów 1,2,3,4 i był zapięty jedynie 3 półbieg wtedy jedynie pojawił się ten komunikat do zjechania.
      Może miał ktoś taki przypadek bądź wie gdzie szukać, przejrzałem juz inne posty ale nie widziałem tam przypadku takiego żeby do tyłu jechał na tych półbiegach a do przodu już nie.
    • Przez Krzychu9557
      Witam pacjent 514c nie mogę odpowietrzyć układu paliwa. Dodam że w podstawie filtra musiałem przegwintowac odpowietrznik na 8 bo już gwintu nie było.nigdzie się nie poci proszę o pomoc
    • Przez Zordon14
      Witam, ile oleju wchodzi do silnika w fendt 515c? nigdzie nie moge znalezc a przymierzam sie do zmiany.
    • Przez konradrolnik6784
      witam czy miał ktoś problem może z nie wyświetlaniem obrotów wałka wom na pulpicie w fendzie 512???
    • Przez ClaasDominator
      Witam serdecznie wszystkich .Koledzy ma taki problem z fendt 515 jak wjade do  rowu przodem albo najade na bruzde w polu wyskakuje symbol podnosnika.wtedy przestaje działać podnosnik.Musze skasowac błąd zapalic ciagnik od nowa i wszystko wraca do normy. zastanawiam sie gdzie jest problem może ktos tak miał .z góry dziekuje za cenne rady i podpowiedzi pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v