Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
patrz na maxymalną moc przy obniżonych obrotach :) 

czyli DRAWBAR PERFORMANCE

UNBALLASTED - FRONT DRIVE ENGAGED - 1850 RPM

MAXIMUM POWER IN SELECTED GEARS w jedym  i drugimn przecierz nie pracujesz na maksymalnych obrotach na poszczególnych biegach. 

Opublikowano

Ja tam ufam dlg załóżmy tak że masz różną robotę odzwierciedleniem tego ma być średnia z testu dlg. I co się okazuje patrząc na średni wynik że różnice sa na ogół kilkuprocentowe. Jeśli ktoś jeździ z głową i odpowiednio dobrał traktor z sprzętem różnica jest nie taka straszna. Sprawa wygląda innaczej gdy ma sie głównie jeden typ pracy, jedne jednostki nie lubią belarek inne pługa. Trzeba mieć jeszcze na uwadze że silniki moga być równie udane ale skrzynia biegów potrafi podciąć skrzydła i osiągi. Sam mam maxxuma 125 i jestem zdania że silniki może i są niezłe ale skrzynia chyba trochę psuje ogółne odczucie.

Opublikowano (edytowane)

Wiesz musiałbym sporo testów tutaj wrzucić i to nie wiem czy dobrze podparłbym swoją teorię jeżeli silniki mają podobny maks km zmierzony na wom a przy testach uciągu okazuje się że jeden z nich jest znacząco słabszy (10km) na uciągu przy podobnej prędkośći obrotowej silnika to czyja to wina bo według mnie choć trochę skrzyni. Chałas i szarpnięcia są denerwujące gdy jadę samym ciągnikiem albo z belą to powino być płynie, rozumiem w imię wydajności i uciągnu na przyład w pługu ciągnik zobaczy górke i odrazu 2 biegi w dół.

Byłbym zapomniał t6.175 i case maxxum140 podobno nie nadają sie do chipowania bo skrzynia nie wytrzymuje dodatkowych koni. Więc z mojej perspektywy jesli chcesz mocy to z tej stajni albo t7 albo puma. Chociaż podobno najleszy silnik (w sensie najoszczędniejszy i dość mocny) zrobił Deutz (tylko Deutz źle oznacza swoje modele zawsze trzeba brać model wyżej).

Edytowane przez inwi
Opublikowano

case i nh to to samo wystarczy spojrzeć na błotnik lub zbiornik paliwa na obu wybita jest nazwa wspólnej marki CNH co do Pana który twierdzi że W jd padła skrzynia przy 150mtg a w R nie padnie? bo co bo znaczek R to te same części, skrzynie i silniki tylko z innym bardziej bajeranckim wyposażeniem masa gadżetów i opcji po za 4 słupków kabina i maska nie ma żadnej różnicy ale oczywiście kolega kolegi taty brata żony mąż wie lepiej

Opublikowano

case i nh w wiekszych seriach od maxxuma i t6 to nie są identyczne ciągniki ( ba nawet w mniejszych seriach są znaczne rużnice np case farmall u pro który nie ma odpowiednika w nh)

Opublikowano

Niby masz rację aleserię t7 można tak wyposarzyć jak pumę tylko trzeba się tochę nakombinować. Wiadomo trochę inaczej to wygląda ale pełni te same funkcje.

Opublikowano

Każdy pisze ze jd dużo pala a piszą to Ci którzy przeważnie ich nie maja. U mnie w okolicy gościu ma gospodarstwo cos kilo 140 ha plus caly komplet uslug i jego 1 jd byl 6920 twierdził ze ten dość sporo zjada ale robota zrobiona. Następnym byl 6630 cyba Premium i z niego bardzo zadowolony śmiga w sezonie non stop z prasa i beczka 16 oraz siew i zbóż i kuku spalanie chwali. Mówi ze poprostu ciągnik musi miec dobrany sprzęt i jest ok. Nie może być za maly a w przypadku jd mówi ze sprzęt może być ciut większy a więcej nie spali. Wiec wszystko zalezy od sprzętu operatora i ustawień. I z jd nie może być tak zle bo ten typ kilo mnie kupił następnego 6170 r. A jest kilka gos gdzie chodzą po 2 czy 3 jd.

Opublikowano

Kto w ogóle wymyślił to  sformułowanie " dużo pali ale robotę zrobi Każdy ciągnik o tej samej mocy i podobnej klasy tak samo zrobi robote.Wymyślili to ludzie którym żal że ich ciągnik za dużo pali.

Opublikowano

@Ziel Dla mnie to sformułowanie może mieć związek z uciągiem. Uciąg jest pochodną mocy i wagi. Jeśli jednak odpowiednio dociążymi inny ciągnik tej samej mocy to i teoretycznie powinien on mieć podobny uciąg. Więc może tyczy się ono skrzyni biegów? W każdym nowym ciągniku jest możliwość wyboru skrzyni praktycznie jakiek tylko chcemy więc i na tej płaszczyźnie to śrenio trafiony argument...

Opublikowano (edytowane)

Jak coś jest dobre to po co zmieniać. Jd sprawdzaja się u kogos to kupuje następne. Kłopoty z doborem ciągnika biorą się z cwaniactwa producentów konbinują z normami mocy oznaczają jedni wedle mocy znamionowej inni maksymalnej swoje maszyny, a to ma krótkie nogi bo często porównujemy modele których nie powiniśmy bo ktoś ma dylemat jaki ciagnik wybrać patrząc tylko na oznaczenia. Najlepszy przykład  case i nh maxxum 140 i t6.175ten sam ciagnik, a patrząc na oznaczenie jakiś laik pomyśli że nh dużo mocniejszy. Deutz zawsze patrz na model wyżej bo oznaczaja wedle mocy maks. Fer są ci co oznaczaja modele w odniesieniu do mocy znamionowej a najlepiej jeszcze według ece 24 (po coś fend podaje moc według tej normy). Inna sprawa mogą być modele 3 serii u danego producenta ( na przykładzie fendt 211, 311,411,512 modele niby zbliżonej mocy ale każdy do czego innego sie nadaje) gdy użytkownikowi brakuje wiedzy na jakiś temat lub gdy da się troche zaczarować hadlowcowi weźnie za mały model lub za niska serię i kłopot (były przypadki na af np mała czwórka i wieki obrotowy 4skibowy plug). Kolejna sprawa na przykładzie kuboty m135 ciagnik niby 140km a na wom tuning 44 wyszło 110, moj max125 a na wom według testów nebraski 115, max140 na wom do 140 brakuje pojedynczych koni (i bądz tu człowieku mądry bez testów wiele rzeczy było by zaskoczeniem). Na forum poprostu wyrównujemy szanse walcząć z dezinformacja która jest na rekę sprzedawcom maszyn rolniczych. Sugeruję żeby powrócić do głównej mysli tematu bo robi się za duży offtop sory za to.

Edytowane przez inwi
Opublikowano

Wiadomo ze ciągniki o tej samej mocy mogą mieć skrajnie różne uciagi. Ale jasno napisałem ze podobnej mocy i klasy. Problem jest w tedy jak ktos kupi ciągnik załóżmy 100km z najsłabszej serii jaka oferuje dana marka rezygnując z droższego i cięższego ciągnika o tej samej mocy tlumaczac ze oba maja 100km i to samo zrobia.

Opublikowano

Uciąg,rozstaw osi, masę, dopuszczalną ładowność,udźwig, wydajność hydrauliki, dopuszczalną masę ciągniętej przyczepy. Po kupnie zwrotów nie ma.W sumie najtrudniejsi są chyba na forum ludzie szukający jakiegoś małego ciągnika typu do 100 km jako główny i największy( nie wszyscy) bo jak ktoś już ma coś większego lub planuje to już trochę wie na co patrzeć przy wyborze.

Opublikowano

karol19

 

 

To że NH oszukuje na mocy powiedzieli ci w serwisie JD tak wnioskuje a ja się z tym nie zgodzę mam NH 6030 na hamowni wykazał że ma 130 km. na silniku a miał mieć 117 km. facet który był u mnie z hamownią pokazywał wykresy i rzadko który miał tyle co napisane zawsze więcej a jd ani kuca więcej

I jak tu się zgodzić z opinią że NH oszukuje na km

 

JD ma mieć moc mierzoną na wałku tak wskazuje serwis i się tym szczyci, nie wiem jak NH, Prawdą jest też że mam John Deere 5080 M po gwarancji i huczy pompa tandemowa 94l którą obiecali mi wymienić w ramach programu lojalnościowego, bezpłatnie.

Przy okazji jeździłem JD 6150M stoi w Radymie wersja testowa,można ją wyrwać za fajną kasę.Co jest lepsze JD czy NH nie wypowiem się bo nie mam takiej wiedzy każdy powinien kierować się własną intuicją.

Podaję link do aukcji

http://allegro.pl/ciagnik-rolniczy-john-deere-6150m-i5698162852.html

Opublikowano

Mam ten sam Problem z wyborem NH T6.165 czy JG 6125M cena 204 netto JD wydaje sie być solidniejszą konstrukcja NH 6 garów .

 

Może ktoś uzytkuje 6115M lub 6125M i może coś powiedziec o tych ciągnikach a także NH t.6.......

Opublikowano

jd zawsze będzie wygląda solidniej od konkurencji za sprawą ramy ktora nie wiele daje. Dobrze wyprofilowana skorupa skrzyni z polrama trzymajaca silnik może być wytrzymalsza od tej prostej ramy.

Opublikowano

Jak Jd to nie bierz jd115m bo jest mulowaty duża buda a mocy mało można go zaczipowac na 150km i wtedy jest ciągnik super jak coś ma go kolega osobiście mam T6 165 i jestem bardzo zadowolony chociaż od niedawna ale 180 godzin już przepracował.

Wybierz tego tańszego i co masz bliżej serwis.

Opublikowano

Z mocą jest ok w plugu 125km a transporcie 165 jest wyczuwalne:d
W plugu i ogólnie w robotach co się wolno jedzie skrzynia trochę wyje w transporcie nie słychać tego tak.
Ogólnie w kabinie jest znosnie cicho jak dlamnie :-)

Opublikowano

ja mam maxxuma 125 poczytaj se moje posty w innych tematach o tym ciągniku. Moc w pługu AB100 na 1,8 m nie powala choć muszę mu odać że ziemia to ciężka glina, orki pod górki.(a u niektórych orały usługi bo mniejszym sprzętem nie dali rady).Usterek miałem z 5 na gwarancji. Obecnie przebieg 500mth narazie spokój z awariami.poczekamy do 3000-4000 wtedy będzie można coś powiedzieć. Skrzynia w robocie musi se powyć. teraz z perspektywy czasu myślę że trzeba było brać maxxum 140, pume 130(puma minus za skręt bo dla mniema znacznie) lub niebieski odpowiednik.

Opublikowano

Czy NH T6.165 poradzi sobie z 4 na obrocie w dość ciężkiej glinie ,a co do JD 6115M 6125M o 10 kucy silniejszy tylko nie wiem po co w tych M kach grzebią ciągle przy wtryskach .....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Padykilos
      Witam, zwaracam się do was z prośbą o wytłumaczenie różnic pomiędzy tymi modelami. Na pierwszy rzut oka wyglądają tak samo, a z tego co pamiętam to seria T5 zaczynała się od 99KM. Proszę o pomoc pozdrawiam . 
    • Przez seba836
      Witam chciałem zamówić filtr oleju, olej silnikowy gdzie polecacie zamówić na internecie?  https://allegro.pl/oferta/john-deere-olej-silnikowy-plus-50-ii-15w40-20l-10161440803  kupił ktoś tutaj kiedyś bo opinie dobre?
    • Przez sylwek23111
      Witam, czy przerabiał ktoś przystawkę 5-rzędową do kukurydzy firmy New Holland(MR575W) do Claasa Dominatora 98 lub podobnego? Wiem że trzeba prawdopodobnie zmodyfikować ramkę do zamocowania na gardzieli i przerobić napęd z dołu do góry, ale nie mogę nigdzie znaleźć informacji jakie obroty ma Claas, a jakie New Holland. Może ktoś spotkał się z takimi danymi, albo doradzi czy jest sens to przerabiać?
    • Przez seba836
      Witam, mam problemy z pompowaniem fotela w JD 6520 miał ktoś tak i wie jak naprawić ?

    • Przez seba836
      Cześć od kilku dni w swoim Jelonku 6520 SE mruga mi kontrolka świece żarowe w kokpicie ciągnik zaczął inaczej chodzić. Na wolnych obrotach faluje nie równo chodzi, macie jakieś podpowiedzi ? Od czego zacząć i czy ktoś miał tak podobnie?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v