Skocz do zawartości
Gość Profil usunięty

mf 255 uklad kierowniczy

Polecane posty

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Panowie potrzebuje opini poniewaz gdy jade asfaltem szybko to strasznie rzuca mi przednimi kolami a kierownica nie ruszam co nalezalo by zrobic zeby kola nie lataly? jak lekko rusze kierownicom to ustaje i za chwile znowu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek15h    14

Jeśli chodzi o przekładnie to możesz wymienić ślimak wraz ze slimacznicą koszt około 130 zł,ale to nie koniecznie musi być przekładnia ,taki efekt trzepania kołani dają wypracowane przeguby ,rozbite zwrotnice ,oraz wybity sworzeń na wsporniku przedniej osi.W pierwszej kolejności sprawdz to do czego jest najłatwiejszy dostęp,przeguby,zwrotnice i koncówki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

kris14    261

Podnieś sobie przód ciągnika na lewarku, za zaczep, tak żeby przednie koła były w powietrzu i wtedy w sposób organoleptyczny zweryfikujesz wszystkie występujące zużycia w przedniej osi i układzie kierowniczym ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenas    6

:wacko: mam podobny problem, z tym że u mnie lata koło prawe, wiem napewno, że przegub jest do wymiany, ale zauważyłem przy okazji :( że mam zbyt duży luz na kole kierownicy :huh: i tu moje pytanie, czy można skasować luz podkładkami dystansowymi, jak to jest w niektórych modelach układów kierowniczych, czy też trzeba wymienić całą przekładnie :wacko: mam tu na myśli środek przekładni -_-


Ciągnik powinien być jak koń-prosty w budowie i nie zawodny w pracy.
www.youtube.com/watch?v=N--TWYKpbYM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piomal1991    0

A ja mam pytanie z innej beczki ojciec kupił 3 lata temu maska od mf255 ale ciekawostka jest to ciągnik 4WD i jak później się okazało jest to ciagnik MF250 póki co odpukać pracuje nad wyraz dobrze mimo 60 KM które posiada. Jeśli ktoś z was spotkał się z tym modelem ciągnika iwie coś na jego temat proszę o pomoc nie mogę dostać w Polsce do niego instrukcji obsługi a co za tym idzie części jeśli jakoweś się zniszczą to muszę na zamówienie bądź dorabiać bądź szukać podobnych. Ciągnik pochodzi z Norwegii. Dzwoniłem do Korbanka oni takiego katalogu części nie posiadają :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    227
(edytowany)

Kolgo zenas, a próbowałeś wyregulować przekałdnie? Ona posiada regulację, ja ściągniesz koło kierownicy to zobaczysz dwie nakrętki ( na wałku kierowniczym) jedna to kontra a druga do regulacji. Między nimi jest podkładka zabezpieczająca. Naprawa kolumny kierowniczej jest dość prosta ale spodkałem się z opiniami że nie zawsze cześci do siebie pasują wiec trzeba wszystko dokładnie sprawdzać.Do wymiany w najgorszym przypadku wałek kierowniczy i dwa wałki poprzeczne tekie z półksięzycami no i 4 tulejki plus łożyszko górne:). Najpierw regulacja. Jedynie co możesz skasować luz przy braku regulacji to między obudową nakrętki ( tej na wałku kierowniczym) a jednym z wałków poprzeczych czy jak kto woli poziomych, tam jest taki kamyk który można regulować ale z regóły nie tam luz poswtaje, najczęsciej miedzy wałkiem ( śrubą) a nakrętką ( ta ze śrutami) - zużywa się śruba, lub między tymi półksiezycami na wałkach pozimych.

Do kolegi co założył ten post to najpierw sprawdź luzy na przegubach i sworzniach a na końcu przekładnia - tak jak koledzy Ci pisali bo najszczęsciej końcówka pada i takie objawy.

Edytowano przez akmaly

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stas    2

Tymi nakrętkami w kierownicy kasuje się luz górnego łożyska,które trzyma cały wał kierowniczy.

W kolumnie można skasowac luz między wałem kierowniczym(ślimakiem) a nakrętką mechanizmu( ta główna z kulkami). Na tej nakrętce jest mały płaskownik z czopem prowadzącym. Jest on przykręcony dwoma śrubkami i pod nim są podładki regulacyjne, trzeba jedną wyjąc i znów przykręcic. U mnie to pomogło.


,, Bo ja się czuję .......... maleńki jak robak, ......... ale króla nie widzę większym od siebie. " - jak mawiał Pan Franciszek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    63

Czy żeby wyjąć rozrusznik w mf 255 muszę odkręcić pompę od wspomagania?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    227

Odkręć rozrusznik i spróbuj wyciągnąć, jak się nie da to trzeba:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    63

Dzięki że też sam na to nie wpadłem ;) a

ps. co to może być było ok, aż za którymś razem kręci jakby akumulator był słaby rzęzi i coś stuka , także wałem ledwie obraca na zwarcie to samo ledwo co kręci tzn załązca się i stuka coś zgrzyta akumulator dobrze naładowany

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    227

Ciężko powiedzieć, może tulejki trzeba wymienić a jak nie to daj do fachowca to Ci sprawdzi i naprawi co trzeba. Sprawdź jeszcze miernikiem ile napięcia pozostaje na akumulatorze w chwili rozruchu bo to że ma 12V bez obciążenia to o niczym nie świadczy, jak podłączysz miernik i przekręć kluczyk to powinno być nie mniej niż 10V, jak jest mniej to wina akumulatora. Dość często jest z tymi akumulatorami że jak w okolicach zera i poniżej to strasznie padają, jak się zrobi ciepło to cały sezon działa idelanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Matikrzew24
      Witam wszystkich bardzo serdecznie.
      Posiadam w swoim gospodarstwie ciągnik IMT 577 z mocno uszkodzonym układem napędowym. Posiada on za to sprawny silnik Perkins s 44a po remoncie. Przez co zastanawia mnie kwestia przełożenia tego silnika do jakiegoś Massey Ferguson-a z nieopłacalnym do naprawy silnikiem Perkins A4.248. Konstrukcje są bardzo podobne, ale czy takie same ? Gdzie napotkam problemy ?
    • Przez pawel6200
      Czy wiecie ile oleju wchodzi do MF 590 w  skrzyni , silniku, zwojnicach??
      Nie moge nigdzie znalezc tej informacji.
      Jezeli ktos ma jakas instrukcje llub katalog pdf do tego ciagnika to prosze o pomoc.
      Pozdrawiam
    • Przez marioc14
      Witam
       
         Mam taki problem w swoim MF 255 mianowicie chodzi o to ze jakby za mało "wbija" bendiks na koło wiencowe w wyniku czego mozna zauwazyc ze juz niektóre zeby na kole są uszkodzone. Co moze byc przyczyną takeigo stanu rzeczy. Elektromagnes wymieniłem na nowy
       
      Pozdrawiam
      Mariusz
    • Przez harny666
      Witam,
      Mam ciągnik Massey Ferguson 699 i wystąpił mi w nim problem, podczas ruszania do przodu bez włączonego przedniego napędu po przejechaniu ok 0,5 m, blokują mi się przednie koła i nie da rady jechać, po włączeniu przedniego napędu koła się nie blokują ale strasznie charczy przedni napęd
       
    • Przez Ferguson95
      Witam. Podczas pracy w polu ferdek mi 2 razy podskoczyl  (dziury w ziemi) i coś zazgrzytalo w skrzyni. Dojechałem powoli do domu. Czasem podczas jazdy zazgrzyta, na każdym biegu. Jak wcisne sprzęgło to przestanie. Nie zgrzyta cały czas. Co to może być?  Sprzęgło? Coś w skrzyni? 
      Proszę o pomoc i z góry dzięki. 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.