Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
skorzy

Zetor 5211 [alternator]

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor
skorzy    0

Witam. Od pewnego czasu nie ładuje mi alternator. Zawiozłem go do sprawdzenia i jest dobry. Koleś mówił mi by wymienić regulator napięcia no to kupiłem i założyłem i nadal nie odpala. Nie wiem co jest grane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marekfarmer    4509

zawołaj elektryka niech sam poszuka przyczyny ja mam alternatory to z regulatorem są i tylko kontrolkę podpinam i ładuję

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

zorzyk2    50

Jeśli masz miernik, to pomierz napięcia na zaciskach alternatora(włączony kluczyk, przy zgaszonym i pracującym silniku. Kontrolka ładowania wcale nie gaśnie? A może trafił się trefny regulator.

Edytowano przez zorzyk2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Naspin    0

Jakim cudem ty masz alternator i oddzielnie regulator napięcia. Alternator jest w tym lepszy od prądnicy ze spełnia funkcje prądnicy i regulatora napięcia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
skorzy    0

Na razie muszę sam z ojcem się na tym głowić bo elektryk niema czasu w tym tygodniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fendt070    0

Ja mam ten sam problem , alternator jest dobry , sprawdzony przez elektryka .. kupiłem nowy regulator i mi go spaliło , no to kupiłem jeszcze jeden i to samo.. co to może być?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romek6340    203

Jak masz miernik to napięcie ładowania sprawdź i się dodatkowo sam upewnisz czy aby na pewno jest sprawny (powinno być 13,8 - 14,4 V). Jak tak to popatrz po kablach i przeczyść styki przy alternatorze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fendt070    0

Miernik mam , muszę jutro posprawdzać to co mi poradziłeś , bo już nie mam pomysłu co może być przyczyną że pali ten regulator napięcia..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asasinator666    106

skorzy sprawdź przewody ładowania, może którys jest przerwany albo styki są luźne. Może też spadła któraś z nasuwek. Tam jest kilka przewodów, to tego rodzju usterki jakie ja podałem to powinieneś łatwo odszukać. Można też odłączyć ten gruby przewód odchodzący od alternatora i żarówką sprawdzić czy alternator ładuje.

 

fendt070 jeśli pali Ci się ten regulator to znaczy, żę pewnie masz tam jakieś zwarcie w instalacij ładowania. Przejżyj dokładnie kabel po kablu i wszystkie połączenia czy nie ma gdześ połączeń między masą a przewodami prądowymi. Ne wiem jaki tam masz rodzaj regulatora (ile przwodów do niego jest podłączonych i czy jest on od razu ze szczotkami), bo może pomylłeś zaciski i podłączyłeś je odwrotnie.

 

PS. Panowie dobrze by było zobaczyć jakieś zdjęcia tych alternatorów i regulatorów, to powinno ułatwić sprawę i byłoby łatwiej- bez domyślania się.

Edytowano przez asasinator666

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50

W żadnym wypadku nie odłączać grubego przewodu. Można podłączyć równolegle żarówkę i obserwować, czy, po dodaniu gazu się rozjarza.

 

skorzy, jak zachowuje się kontrolka?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
skorzy    0

Z kontrolką morze być problem bo mi nie działa. Jak by ktoś mi powiedział jaki kabel (kolor) przychodzi do kontrolki albo schemat instalacji. To bym był wdzięczny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    154

Ja mam ten sam problem , alternator jest dobry , sprawdzony przez elektryka .. kupiłem nowy regulator i mi go spaliło , no to kupiłem jeszcze jeden i to samo.. co to może być?

U mnie jest identycznie na początku miałem regulator produkcji polskiej,alternator na nim ładuje ale dopiero lampka gaśnie powyżej 1200 obr. jak się już wzbudzi to ładuje,zapala się poniżej 600 obr. Kupiłem czeski i lampka gasła już na 500 obr. Sprawdzone miernikiem ładuje tak jak powinien. Tylko jest problem bo strasznie się grzeje i właśnie to doprowadziło do spalenia. I kupiłem jeszcze jeden ten polski i działa i nie spalił się jeszcze tylko wzbudza się dopiero powyżej 1200obr. i nie jestem zadowolony z tego ale ładuje. Dodam ,że w alternatorze nowe szczotki ,kable podłączone dobrze wg. schematu. t1194721_p2200566.jpg t1194722_pc050386.jpg

Z kontrolką morze być problem bo mi nie działa. Jak by ktoś mi powiedział jaki kabel (kolor) przychodzi do kontrolki albo schemat instalacji. To bym był wdzięczny.

 

Kontrolka jest niezbędna do tego aby alternator się wzbudził i zaczął ładować więc musi być sprawna.

 

Do kontrolki ładowania dochodzi kabel żółty i niebieski.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50

Tak to jest , że trzeba ciągnąć za język (za klawisze :D ) by mieć pełny opis usterki.

Radekk, jakie napięcie daje ten krajowy regulator? Nie próbowałeś reklamować tego czeskiego regulatora napięcia?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
skorzy    0

Teraz już wiem mniej więcej bo znalazłem schemat w necie. Jutro podłącze i będę wiedział czy ładuje czy nie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    154

Radekk, jakie napięcie daje ten krajowy regulator? Nie próbowałeś reklamować tego czeskiego regulatora napięcia?

 

Ten Polski regulator ładuje w granicach 13,7-14,1 V.

 

Dzisiaj zrobiłem mały eksperyment i zamieniłem żarówkę kontrolki ładowania z 2w na 4w i ku zaskoczeniu alternator zaczyna ładować już od 900 obr a nie tak jak wcześniej od 1200 obr. Czyli wynika z tego ,że moc żarówki ma duże znaczenie bo jest znaczna poprawa.

 

Co do tego czeskiego regulatora to wyrzuciłem paragon i nie bardzo mi teraz go będą gdziekolwiek przyjąć na reklamację więc dałem sobie z nim spokój.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50

Z ta mocą żarówki, to tak jest. Czeski ładuje napięcziem do14.2V. Teraz masz już tak jak trzeba, a regulator majątku nie kosztował - pewnie coś ok 40zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
skorzy    0

Kontrolkę już mam. Teraz musze poczekać za paliwem i będe zapalał. A jeszcze jedno co to za kontrola obok ładowania po prawej stronie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
skorzy    0

A więc tak wszystko mam podłączone i nic. W końcu przyszedł elektryk (kolega) co się na tym zna. Wyszło na to że regulator nie dawał rady ponieważ alternator dawał zbyt dużo napięcia nawet 18v przy 2000 obr. i sie tak zastanawiam czy nie zj***łem sobie akumlatora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
skorzy    0

Miałem napisać dawno problem został rozwiązany. Temat do zamknięcia.

Edytowano przez skorzy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×