Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam. Czy remont 328 z 1967 roku jest opłacalny? Do wymiany są takie rzeczy jak: przednia oś, opony,wiązka elektryczna(działąją jedynie światła przednie-tyle, że prawe na krótkich świeci, a lewe nie i podobnie z długimi-prawe świeci mocno, lewe jest na krótkich), kupno nowej maski, prawdopodbnie kupno kabiny z błotnikami i inne d*perele takie jak:malowanie, przedni "panel". Czy jest możliwość, aby po remncie 328 zdolny był mieć podobną moc jak c-360?

W ciapku był pęknięty wał. Pewien naprawdę świetny fachowiec polecił tacie kupno silnika od 330 niestety bez głowicy. No, ale zostało wszystko zakupione,wyszlifowane i po dziś dzień nic się z nim nie dzieje. Jedynie uszczelki do wymiany.

 

Czy to nie będzie przysłowiowe "porywanie się z motyką na słońce"? Jest pomysł, aby sprzedać ciapka i kupić 360, bo 330 nie warto. O cięższych seriach nie ma co myśleć, ponieważ mamy truskawki, a c-385 i podobnymi raczej będzie ciężko manewrować. :D

 

Przebieg remontu na drugiej stronie ;)

Edytowane przez wojtekmi12
Opublikowano

co ty chcesz miec moc w c328 jak w c360? o_O w ciapku masz 2 gary a w 60... 4 pomysl troche czlowieku... a co do remontu jak już masz silnik po remoncie od c330 to myśle że sie opłaca wyremontować go bo jezeli skrzynia jest dobra to ciapka masz sprawnego w 80% ^^

Opublikowano

Mam 328 na przedniej osi z 330 po kupnie zrobiliśmy silnik (tłoki, tuleje, panewki, pompa) ok 10 lat temu. W tym roku padł mi simering na wale od strony sprzęgła (ze starości się posypał) i dorobiliśmy mu świece żarowe, to wszystko co zrobiliśmy w tym traktorze przez 15 lat użytkowania od momentu kupna tylko lejesz i jedziesz. Nie zastanawiaj się tylko remontuj takie jest moje zdanie.

Pozdrawiam

Opublikowano

lepiej remoentuj tego bo nie wiadomo czy czegoś w gorszym stanie nie kupisz sąsiad kiedyś sprzedał c360 3p bo był zajechany a za tą kasę kupił t25 i więcej do niego dołożył niż do tego c360 więc już jak masz c330 to lepiej go wyremontuj

Opublikowano

jestem tego samego zdania co koledzy wyżej koszt takiego remontu nie będzie duży

 

Jeżeli chcesz kupić jakąś kabinę to poszukaj jakiejś starej, bo nową kupić to trochę kasy trzeba włożyć.

 

Rozśmieszyło mnie to stwierdzenie z C238 i C360.

Opublikowano

W dzisiejszych czasach sporo jest możliwe. Ale rzeczywiście z tym pomysłem 328 do 360 przeholowałem :D.

 

W takim razie sporządzam z tatą listę rzeczy do zrobienia i jazda. Kabinę myślałem żeby zrobić, ale chyba ekonomiczniej wyjdzie tak jak Kondziu mówisz.

 

@Kondziooo skrzynia jest raczej w porządku. Nic nie zgrzyta, nie leje i zachowuje się prawidłowo. Jedynie to tak jak mówie uszczelki w silniku.

 

Dzięki wielkie za pomoc. Jak coś ruszy to dodam fory w galerii i może zrobię z tego jakiś filmik.

Opublikowano

Witam

Jeśli masz swój materiał (galanteria metalowa :) ) umiejętności spawacz ślusarz i trochę czasu to taniej wyjdzie zrobić niż kupić nową kabinę. Co do używanej to różnie bywa - chociaż jeśli trafiłaby się w dobrym stanie to można kupić. Ja swoją zrobiłem na wzórkabiny Naglaka dokupiłem jedynie szyby, zamki oraz przednią wycieraczkę z silniczkiem.

Opublikowano

ja do c330 kupiłem starą kabinę rurkową za 100 zł i tylko umalowałem i szyby kupiłem i jest jak nowa i ile kasy w kieszeni a dużo c330 nie jeżdżę żeby kasę na kabinę wydawać ale te nowe kabiny to tyle nie wytrzymają co te stare jak remontowaliśmy facetowi c360 to miał 7 letnią kabinę a całe profile co się przykręca do mostu przeżarte przez rdzę u c360 też mam starą wyremontowaną wyciszona nowy dach i jest jak malina jak wyjadę po malowaniu c360 to wstawię foty ale jeszcze dużo pracy :P

uff ale sie rozpisałem soryyy.

Opublikowano

jeżeli chcesz go i wyremontować i troszkę odpicować to policz te elementy:

- nowa kabina

- nowe opony radialne na tył

- wymiana wszystkich płynów.

 

Ja ostatnio właśnie się zastanawiam i nowe opony to koszt 2,5-3tys PLN, kabina podobnie, poza tym kilka stówek na wymianę oleju i płynu pójdzie.

Opublikowano

Czy jest możliwość, aby po remncie 328 zdolny był mieć podobną moc jak c-360?

Żrób wyższy wznios krzywek wałka rozrządu o 4 mm przez spawanie i szlif.

Opublikowano

"przednia oś, opony, kabina, maska"

 

Tu już masz kwotę jakichś 7 tyś zł może więcej a ze wszystkim co chcesz wymienić to remont cię wyjdzie z 8 tyś więc nie wiem czy się opłaca.

i tutaj pojawia sie pytanie czy robimy na sprzedaż czy dla siebie ;)

Jeżeli ciągnik ma papiery i nie jest to jakiś składak, ewentualnie robimy remont kapitalny a głównym warunkiem jest że robimy go dla siebie to warto wsadzić parę PLN.

Tylko z drugiej strony można kupić dobrego escorta 335 (bliźniaczy ciapek tyle że z Mrągowa) z rokiem produkcji po 2000 poniżej 30tys PLN.

Opublikowano (edytowane)

@lukaczmarek opony chodzą po ~1500 za komplet,przednia oś ~40 (chodzi o sworzeń osi płaskiej, ponieważ koła się rozjeżdżają na wszystkie strony gdy wyleci śruba:/ Reszta osi jest ok.), pompa hydrauliczna ~200, instalacja elek.~80 zł, panel ze wskaźnikami ~160, maska 420 zł(grene) i błotniki oba 740zł(również grene). Za to wyjdzie ~3000 zł. Nowe kabiny w zimę chodziły po 1200zł bez błotników, a teraz min.2200zł tej samej firmy. Mam nadzieję, że cena znów spadnie.

 

To jest lista rzeczy tych ważniejszych. Oczywiście trzeba pomalować maskę i błotniki jeśli takowe kupie. Więc taki remont to koszt 4,500 tysiaka. I nie wiem czy nie lepiej kupić jakąś ładną 60. Bo ciapki w takim stanie jak mój chodzą po 6 tys i ludzie je kupują(pewnie Ci co mają kasę, by je odpicować i jeździć na wystawy;) ). Więc teraz nie wiemy co z ojcem robić.:/

 

Edit: Ciągnik ma papiery tylko, że nie przejdzie badań technicznych w takim stanie.

 

Edit2:Do tego dochodzi również sprawa kupna przyczepy 2 osiowej. Na razie chodzą po ~1800 w niezłym stanie.(co najwyżej malowanie.)

Edytowane przez wojtekmi12
Opublikowano

no a jak kupisz c360 odpicowana umalowana a tam wał złom kompresji nie ma skrzynia wydarta ? most wyje to co znów sprzedasz ? rób jak chcesz a propo wyciszenia źle nie jest ale nie narzekam ale nad maską i nad błotnikami wyciszone pianką :P

Opublikowano (edytowane)

jak chcesz kabinę to u mnie stoi ch*jnów I ( tzw rurkowa) z dachem z tworzywa, bez jednej szyby bocznej i nad drzwiami trzeba by troszkę popracować. Daleko widzę nie masz (okolice Świdwina mieszkam) za niewielką odpłatą mogę oddać. Przy okazji mogę zaprezentować swoją 328 (chodź niewiele już z tego modelu jest) bo niedawno skończyłem remoncik

Edytowane przez ukasz
Opublikowano

@lukaczmarek opony chodzą po ~1500 za komplet,przednia oś ~40 (chodzi o sworzeń osi płaskiej, ponieważ koła się rozjeżdżają na wszystkie strony gdy wyleci śruba:/ Reszta osi jest ok.), pompa hydrauliczna ~200, instalacja elek.~80 zł, panel ze wskaźnikami ~160, maska 420 zł(grene) i błotniki oba 740zł(również grene). Za to wyjdzie ~3000 zł. Nowe kabiny w zimę chodziły po 1200zł bez błotników, a teraz min.2200zł tej samej firmy. Mam nadzieję, że cena znów spadnie.

 

Jak kolega wyżej napisał wszystko zależy czy chcesz dla siebie czy na handel.

Za 1500 zł kupisz najtańsze nadlewki. Za nowe opony będziesz musiał dać jakieś 2200 zł

Kabina na dzien dzisiejszy z błotnikami około 3000 zł

Jeśli chodzi o oś myślałem że chcesz całą wymienić.

Reszta jak wymieniłeś

Opublikowano

według mnie nie musisz robić wszystkiego na raz, jeśli remont rozbijesz na poszczególne miesiące to nie odczujesz tego tak bardzo po kieszeni

poza tym jeśli coś założysz nowe, to będzie to napewno lepsze niż stare ale świeżo pomalowane

na koniec polecam szukać okazji, możesz trafić na opony w całkiem dobrym stanie za promocyjną cenę, czy też maskę ładną zdrową, którą ktoś zdjął tylko dlatego że podczas remontu zamontowali plastikową, kolega Ukasz proponuje ci za rozsądny pieniądz kabinę

na własnym przykładzie powiem że zmienialiśmy opony które miały 20-25% bieżnika, bo ciągnik robił u nas jako główny, i w dodatku jedyny, więc musiał mieć nowe, znajomy wziął je od nas, założył do Kacapa, jeździ na nich 4 czy 5 rok i nie narzeka. Albo w drugą stronę, znajomy podczas remontu c-360 wymienił oryginalną maskę na plastik, starą odkupiliśmy od niego za 10zł plus 0.7 wyborowej, maskę wystarczyło pomalować i jest ok

Szukaj okazji i rozbij to w czasie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez PatrykDawid
      Kupiłem nowy obrotomierz do C-330M ponieważ stary nie nabijał już motogodzin a traktor przechodzi przegląd i było to potrzebne. 


      Niestety dość znacznie przekłamuje on obroty, o około 400 względem oryginalnego, pokazuje 2400 przy normalnej jeździe zamiast 2000. Efektem jest też to, że szybciej nabija też motogodziny, i w niecałą godzinę nabił 1,2. Czy coś źle zamontowałem, czy jest to wada tego licznika? Jeśli jest to wada licznika, to czy ktoś mógłby polecić jakiś inny licznik?

    • Przez bart3k1998
      Cześć,
      MAm zamiar zrobić w swoim c328 zaczep dolny. W internecie ceny dolnego zaczepu dedykowanego do tego ciągnika wychodzą około 1200 zł. 
      Przeglądałem foty i znalazłem, że można tam zaadoptować wspornik od c355 i dorobić listwę.
       
      Czy ktoś posiada taką modyfikację i mógłby się wypowiedzieć na temat opłacalności wykonania?
    • Przez GrFicner
      Witam zainspirowany pomysłem od pewnego członka grupy o nicku jendrix jeżeli przekręciłem przepraszam i serdecznie pozdrawiam ,  borykaliśmy się z problemami a mianowicie w isarii 6050 3m bolączką była oryginalna skrzynia przekładniowa która była na plastikowych trybach niestety ulegały one uszkodzeniu,  wyłamywały się zęby zmienialiśmy tryby ale nic to nie dawało więc postanowiliśmy zmienić ją na bezstopniowa przekładnie z amazonki d7 zębatka zmieniona na 20 zębów z amazone przy piaście łancuch i super pracuje dalsze testy w polu pozdrowionka dla grupy trzymajcie się 😃


    • Przez torq1906
      Witam, 
      Jako że obecnie jestem na etapie generalnego remontu Ursusa C330 to zastanawiam się czy nie wprowadzić do niego odrobinę "luksusu" w postaci takiego zestawu wspomagania tylko zastanawiam się jak to wygląda od strony prawnej, czy mogą być jakieś problemy podczas badania technicznego? bo jednak jest to dość istotna ingerencja w układ kierowniczy.
      Czy takie zestawy mają jakąś homologację czy coś w tym rodzaju i nie ma się czym przejmować? 
    • Przez Mateusz2006
      Witam, mam pytanie mianowicie posiadam rozsiewacz amazone ZA-V 2200 z 2018 r. Do tego pory rozsiewacz chodził z nowej generacji ciągnikiem z systemem isobus, a teraz mam potrzebę zapięcia go do zetora 12245, ale z rozsiewacza wychodzi tylko kabel z wtyką do isobusa i nie wiem jak to zespolić z zetorem, dodam że oprócz komputera do isobusa, posiadam też komputer do rozsiewacza amatron 3. Proszę o jakieś wskazówki.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v