Skocz do zawartości
johny1024

Claas Elios 220

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
johny1024    0

Witam wszystkich.

Zakładam ten temat ponieważ zakupiłem Claasa Eliosa 220 i chciałbym się z wami podzielić moimi odczuciami zaraz po zakupie a także będę aktualizował temat opowiadając jak się ciągnik sprawuje, ile pali i jak sobie radzi w pracy.

 

No więc może więcej o ciągniku tzn o wyposażeniu z którym do mnie trafił:

 

cena ok 180 tys brutto kupione od Roltex w Krasnymstawie

 

- skrzynia 40km, 24x24 rewers mechaniczny (z mech reduktorem - tylko jeśli ktoś z was by rozmawiał z przedstawicielem i facet powie wam że działa to bez sprzęgła to podarujcie sobie tego kretyna bo widocznie się g*%no zna i szkoda z nim rozmawiać i ogólnie przedstawiciele w większości są niezbyt kompetentni i niedoinformowani odnośnie tego modelu i jego dodatkowego wyposażenia więc lepiej 2x sprawdzić to co oni czasem wmawiają)

 

- opony tył 420/80 r28 przód 340/

 

- haki kat 2

 

- ładowacz fl 60 z amortyzacją

 

- fotel gramera

 

- sterowanie podnośnikiem z tyłu ciągnika mech (bez ehr)

 

No więc teraz tak z pierwszych odczuć przy pracy :

 

- traktor lekki niski i krótki przez co bardzo zwinny

- siedzenie może nie super wygodne ale ogólnie siedzi się w miarę wygodnie ( mam 180cm o 74kg ) za to w mojej wersji są niewygodne bo za krótkie podłokietniki i niewygodna regulacja oparcia prze trudno dostępne małe pokrętełko.

- kierownica malutka bez regulacji co jest pewnym problemem ale dokupię wyższy grzybek i powinno być ok

- sposób mocowania jojsticka również pozostawia bardzo dużo do życzenia (jest umiejscowiony pod przednią szybą przez co do jego obsługi trzeba się wychylać) a jego regulacja jest ograniczona przez dźwignię zmiany biegów

- dobrze działa za to rewers czyli precyzyjnie i bez oporów

- kolejną niezbyt wygodną rzeczą jest pedał sprzęgła który umiejscowiony za bardzo po lewej stronie co jest jak dla mnie jedną z najbardziej niewygodnych rzeczy w tym ciągniku

- sterowanie podnośnikiem z tyłu strasznie ciężko chodzi

 

Jutro zaczynam drugi pokos traw więc popracuje nim teraz trochę więcej i prawdopodobnie dopiszę coś po tych kilku dniach.

 

Mam prośbę do wszystkich którzy chcieliby dodać post : niech to będą rozsądne wypowiedzi ew. pytania niezaśmiecające tematu.

Edytowano przez johny1024

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartek60001    0

Jeśli chodzi o rewers mechaniczny jak i mechaniczny reduktor to odrazu można wywnioskować i wychwycić słowo "mechanika" więc wiąże sie to z tym że żaden system, układ nie wciśnie za nas sprzegła, a musimy zrobić to sami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johny1024    0

Czas na porcję kolejnych nowin i uwag odnośnie eliosa.

 

Ciągnik zaliczył już pierwszą awaria ale i przepracował trochę (nie za dużo bo dopiero 30 mth) ... przechodząc do meritum zauważyłem jeszcze kilka mankamentów :

 

- trzymając pedał gazu i wrzucając 1 bieg uderza się w swoją nogę

 

- pedał sprzęgła mógłby być odrobinę bliżej środkowego wybrzuszenia w kabinie

 

- trochę małe i nie dające się czasem dobrze ustawić lusterka boczne

 

- siedzenia nie da się maksymalnie podsunąć do przodu bo blokowanie posuwu jest na badziewnej sprężynce która zaraz spada

 

i to by było na tyle a teraz rzeczy na +

 

Ciągnikiem naprawdę mimo tych kilku mankamentów pracuje mi się dobrze. Nie zauważyłem żeby brakowało mu mocy przy zwożeniu bel z sianokiszonką czy ciąganiu przyczep ze zbożem i mam nadzieję że po dociążeniu będzie tak samo z pracą z pługiem i agregatem. Ostatnio zwoziłem nim bele słomy i jest świetny na wąskie pola. Tam gdzie z trudem się łamałem cergosem 330 to claasem dawałem sobie radę bez problemu.

 

Odnośnie awarii nie popisali się monterzy w fabryce claasa i przy zakładaniu kabiny przycięli wiązkę z kablami el. - ale muszę przyznać że na reakcję na zgłoszenie jak i na samo usuwanie usterki nie mogę narzekać a serwisant który przyjechał do usterki również był w porządku. Za tydzień lub 2 dopiszę jak sprawuję się w cięższej pracy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

adam36    0

witaj JOHNY1024.. Jak sprawuje się twój ciągnki Claas Elios? jeśli możesz napisz coś na temat dilera i serwisu.Czy warto z nimi współpracować czy moze szukać innego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    179

@JOHNY1024 Claas Elios jest produkowany we Włoszech przez Carraro. On ma silnik FPT/Iveco i mosty Carraro? To w sumie jeśli ktoś nie chce przepłacac to może warto się zainteresować opartym na tych samych podzespołach lecz znacznie tańszym Pronarem 5112

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johny1024    0

Kolego @adikpl1 jeśli chcesz to kup pronara i postaw przy moim claasie to pogadamy :P to takie same gadanie co produkcja polmotu h w tej samej fabryce co valtry serii a -> po co przepłacać :P a serio to chyba wiele obecnych ciągników jest wyposażona w mosty carraro ale to nie jest dla mnie jakiś większy wyznacznik.

 

Wracając do tematu.

Elios przeszedł niedawno pierwszy przegląd po 100mtg trochę mało na razie nim nabiłem ale od wiosny będzie pracował dużo więcej. Koszt przeglądu ok 2200. Następny czeka go po 600.

Jeszcze jeden mały problem od razu usunięto przy okazji. Nie rozłączał się przedni napęd z powodu poluzowanej wtyczki.

 

 

Ogólnie czuć trochę w pracy tym ciągnikiem brak masy. Przy rozrzutniku 8t maitre radzi sobie w miarę ale po szosie trochę strach jechać szybciej niż 25km/h .

Z pługiem obrotowym 3X40 przy wyorywaniu łąki radził sobie bez problemu, O dilerze nie wiem co powiedzieć - ogólnie nie jest źle na zgłoszenia serwis reagował szybko co do reszty jeśli będę miał jakieś z serwisem problemy to będę pisał :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
malinEX    0

Kolego powiedz coś o spalaniu tego ciągnika ile pali w lekkich i cięższych pracach? Np w pracy z ładowaczem siewnikiem pługiem? Ile na h skopci paliwa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johny1024    0

Jak sprawdzaliśmy(tak ogólnie) to spalił tak pomiędzy 6-7l/mtg pracował z agregatem uprawowym 3m z bometu plus ładowanie i zwożenie słomy, ciąganie przyczepy z ziarnem oraz sianokiszonka, w orce dokładnie nie mierzyliśmy ale prawdopodobnie około 9l spali. Kiedyś sprawdzę dokładnie ile pali przy jakiej pracy.

Edytowano przez johny1024

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
malinEX    0

Ok fajnie dzięki za info. Jakby co to dziel się z nami tutaj swoimi dalszymi odczuciami wobec tego ciągnika. pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    179

@johny wiem że magia marki CLAAS może u niektórych powodować zjawisko zwane kiślem w gaciach :P więc po co tam interesować się jakimś tam Pronarem ale mam nadzieję że Ty do takich nie należysz a swój wybór poparłeś odpowiednimi argumentami, które chętnie bym poznał. Co do mostów Carraro to są oni uznawani za specjalistów w kategorii przednich mostów ale już jeśli chodzi o przekładnie i tylny most to już nie koniecznie. @6441Marcin6441 dlaczego uważasz że będzie trzeba czekać długo na części, w Claasie od razu będą dostępne skoro ta seria ciągników ma małe wzięcie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johny1024    0

Kolego @adikpl1 (pomijając już to, że takimi postami zaśmiecasz założony przeze mnie temat) proponuje żebyś przeniósł swoją aktywność do jakiego tematu w którym porównuje się te dwa ciągniki. Tam również możesz się popisywać żałosnymi tekstami w stylu 'kisiel w gaciach'. Dodatkowo jeśli umiem czytać to według tabliczki znamionowej mój ciągnik był składany we Francji a nie jak pisałeś wcześniej, że 'Claas Elios jest produkowany we Włoszech przez Carraro'.

 

Eliosa wybrałem z uwagi na jego gabaryty(zwłaszcza niewielka wysokość) oraz opinie o serwisie ale również dlatego, że posiadam ciągnik renault cergos służący mi do tej pory bez zarzutów a owe renault zostało przejęte przez claasa To też był dla mnie jakiś wyznacznik przy wyborze. I wierz mi, że naprawdę długo się nad wyborem zastanawiałem ponieważ kupowałem go prawie w całości za własne pieniądze - dlatego starałem się wybrać ciągnik który jak najlepiej usprawni pracę w moim gospodarstwie.

 

Wracając do tematu. Odkryłem kolejny drobny mankament. Dość niewygodnie jest odczepiać dolny zaczep (wahliwy) i wspomniane już przeze mnie lusterka boczne mogłyby mieć możliwość większego wychylenia na boki bo ciągnąc rozrzutnik jest trochę za słaba widoczność do tyłu. Za to za chwilę będę go testował jak poradzi sobie z agregatem talerzowym staltechu 2,7 m i w niedługiej przyszłości opiszę wrażenia z pracy oraz jeśli nie zapomnę sprawdzę dokładnie spalanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolego @adikpl1 mógł bym się założyć o przekonanie, skrzynke dobrej wódki...

tak więc proponuję zakup pronarka a jak trzeba bedzie Ci części zamówić to zapraszam do mnie po katalog;P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
claasy    4

Mój elios 220 w załadunku, rozładunku i transporcie słomy na 2 przyczepy 30km w jedną stronę prędkością około 28-32 km/h spalił 4,5 l/mth. Moim zdaniem jest to ciągnik bardzo ekonomiczny i idealny do tura. Pracuje się nim wygodnie, jest zwinny, zwrotny, silny a przede wszystkim ma małe rozmiary co pozwala wjechać praktycznie wszędzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cena na dzień dzisiejszy z ladowczem rewrers mechaniczny dach szklany 187bruto trochę mnie cena przerasta jak za taki mały traktor

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
WiLLy06    1

Chciałbym odświeżyć temat... Panowie posiadający Eliosy wypowiedzcie się jak teraz maszyny się sprawuja? do dnia dzisiejszego jakieś nowe awarie lub małe mankamenty? Wystarczająca moc do cięższych prac? nowe Eliosy 220 maja 85km...

Stoje przed wyborem małego ciągnika, musi być oszczędny i zwrotny. Głównie będzie wykonywać lekkie prace typu siewnik, rozsiewacz, opryskiwacz, kombajn bolko, kopaczka do cebuli. Traktor na pewno będzie na wąskim ogumieniu i tu pytanie do użytkowników czy można go zwężyć do rozstawu od srodka do srodka opony 135cm ? bo na 150cm to na pewno... Mile widziane również po przekładce na szerokie koła, żeby pociągnął agregat 3,4m lub podniósł samą brone wahadłową amazone 3m

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kewin123    5

witam ma ktoś elipsa 240? bo zastanawiam sie na jego zakupem

pewnie elipsa to nikt tu nie posiada :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×