Zerwi

Holowanie Fastrac 3185

Polecane posty

Zerwi    0

Witam

Czy można uszkodzić skrzynie biegow przez holowanie bez odczepienia wałów napendowych?

Bo mi się coś dziwnego stało. Awaria była elektroniczna, więc na linkę i jakieś 40km był ciągnięty z prędkością nie przekraczającą 20km/ha. Awarię usunąłem, odpaliłem i jadę a tu jakieś zgrzyty w skrzyni. Wcześniej nic takiego nie było.

Czy holowanie mu zaszkodziło?

3185 z 2000r. skrzynia autoshift.

Pzdr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielz    0

możliwe że tak bo skrznie takie mają centralne smarowanie które działa jak ciągnik pracuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartekj1994    141

No to sobie kosztów kolego narobiłeś :) nie chce Cię martwić ale możesz brać się za naprawę skrzyni. Tak jak kolega wyżej wspomniał brak smarowania ją załatwiło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Prezes1352    14

Żadnego ciągnika z rewersem elektrohydraulicznym nie można holowac.


Moje sprzęciki: New holland t7.270 , t6090pc, t5060 edc, t6020plus, t6050plus, Fendt 410 vario , Claas Arion 640 cebis oraz Massey Fergusson 255, Ursus c-360

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
genesisjcb    0

Pomimo tego że Fastrac nie posiada rewersu elektro hydraulicznego nie wolno go holować bez rozpinania wałów napędowych tym bardziej 40km. Miałeś na dwóch skrzyniach wrzucony luz? Tak jak kolega wcześniej pisał ciągnik posiada centralne smarowanie skrzyni biegów z pompy hydraulicznej , ponadto w fastracu napęd przód jest rozłanczany ciśnieniem oleju brak ciśnienia powoduje spięcie napędu. Tak więc skrzynia na ziemię i do naprawy.Służe pomocą w razie potrzeby rysunkami katalogowymi.

 

Aha na początek spuść olej ze skrzyni i wykręc filtr ssawny (taki kruciec w tylnej skrzyni po prawej stronie na dole klucz chyba 50) i będzie wszystko jasne.Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zerwi    0

Dzieki za odpowiedzi nie pocieszyły mnie ale co zrobic.

Którą część skrzyni po wyciągnięciu mam rozbierać i co się w niej stało, (co sie zatarło) na które elementy mam zwracać uwagę? Czy to będą te kosze z tarczkami?

Czy to będzie widać gołym okiem czy jakieś pomiary trzeba robić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koses    13

No tak podczas holowania silnik nie pracował ? to jak nim kierowałeś i co z powietrzem w układzie hamulcowym ?a tak przy okazji genesisjcb masz może jakieś dane jakie jest ciśnienie azotu w tylnym zawieszeniu ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
genesisjcb    0

Fastrac-ki seri 3000 i 2150 ciśnienie azotu w każdym z akumulatorów 35 bar pozostałe fastrac-ki 26 i 35 bar dwa rózne ciśnienia na jeden amortyzator. Wracając do tematu przed wyjęciem skrzyni przyda się dokladna weryfikacja przez osobę która się zna na tych ciągnikach . Pozwoli to uniknąc niepotrzebnych kosztów związanych, przede wszystkim z robocizną bo dwa razy chyba nie chcesz wyjmować skrzyni :) i naprawa przebiegnie sprawnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zerwi    0

No niby masz racje ale kiedys brałem udział w rozbieraniu tej skrzyni bo rozleciało się łożysko na górnym wałku zblokowało skrzynie i pękł synchronizator. Mechanik za dojazd do mnie wziął prawie 3000 zł a to było ze 3 lata temu, teraz zaśpiewałby pewnie więcej. Same koszty naprawy mniej wyniosły.Raczej dałbym rade rozebrać i złożyć, tylko żeby uszkodzenie było widoczne dlamnie.

Podpowiedzcie mi na co szczególnie zwracać uwagę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koses    13

Genesisjcb dzięki za info. wiesz może gdzie tanio mażna nabić azotu w te kule zawieszenia ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
01siwy10    0

Witam

Mam fastraca 3185 często zdarza się ze niechce wskoczyć bieg "H" do przodu a naprzyklad do tylu wyskakuje R ,na M tez nie wyskakuje na L przeważnie wyskakuje

Innego dnia działa wszystko bez problemu ?

Proszę o jakieś podpowiedzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koses    13

Podstawa to dobrze wyregulowane sprzęgło aby zakresy się ładnie załączały ,następnie sprawdzić czy ciśnienie powietrza przy elektrozaworze jest prawidłowe ,sprawdzić działanie siłownika przy skrzyni .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek78    0

Witam

Szukam instrukcji obslugi i katalogu czesci do Fastracka 3220 Plus,rocznik 2005,

Czy ktos z kolegow wie gdzie mozna dostac taka instrukcje lub ma taką?

Pzdr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez dominikl95
      witam pojawił mi się problem w fordzie 7910 z przednim napędem Majac wyłączony napęd uprawiałem ziemię i jechałem pod górkę i widziałem że napęd się sam załączał i wyłączał.Tak jak by dostawał prąd i się włączał Dodam że rowniez że przy włączonym przycisku nie pali mi się światełko na przycisku że jest załączony. Myślicie że to wina włącznika elektrycznego 4x4 czy głębsza usterka
    • Przez Stachowy
      Witam!
      ostatnio zaczalem sie zastanawiac czy zamiast kupna c360 i tura do niego nie lepiej bedzie kupic ostrowka. bo tak z przodu mamy tura na grubej ramie a tylka wyzke mozna odjac.
      i mam kilka pytan do osob ktore pposiadaja ostrowki. jaki jest udzwig przedniej łyzki, i czy tylni most jest jak w c360 ze da rade zrobic belki i zaczep. bo wiem napewno ze przekaznika nie ma i ze nalezalo by dac duza p[rzeciwwane na tyle bo jednak lyzka troche wazy. dobrym plusem jest wspomaganie i oddzielny zbiorkim z plynem do hydrauliki jakiego nie oferuje c360.
      czekam na opinie pozdrawaiam
    • Przez dominikl95
      co powiecie na temat forda 7910 planuje zakupić ,na co zwrócić uwagę jak z awaryjnoscia,spalaniem itp
    • Przez Leni933
      Mam problem w moim Fordzie. Po rozgrzaniu zapaliła mi się kontrolka oleju sprawdziłem manometrem i na rozgrzanym silniku na obrotach jest 1bar ale na wolnych 0. Silnik jest po remoncie, nowa pompa oleju, wał, korbowody. planowana głowica, sprawdzany blok. Nie możemy za bardzo znaleźć przyczyny moze ktoś coś pomoże?
    • Przez rysiurolas
      Witam, piszę w sprawie waszych opinii o ciągnikach ford z serii 40, głównie o skrzynię powershift. Czego jest warta, eksploatacja co ile mth co wymieniać itp. Jeśli ktoś posiada taki ciągnik proszę o opinię.  Na co zwrócić uwagę przy kupnie. Czemu często te Fordy stoją długo na ogłoszeniach sprzedaży i cena jest nie za wysoka, ludzie boją sie je kupować ze względu na skrzynię , czy dostępność części? Z góry dziękuję.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj