Skocz do zawartości
fifi86

Silnik Andoria S 231

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Silnik
fifi86    0

Witam wszystkich forumowiczów, od dzisiaj jestem posiadaczem ciągniczka samoróbki z silnikiem Andori S 231, niestety nie mam do niego żandych instrukcji, a jest on niesprawny i potrzebuje podobno mini remontu lecz nie wiem jak się za niego zabrać. Brakuje również rozrusznika bo nie wiem jaki tam do niego może pasować. Potrzebuję również wymienić tzw "przyspieszacz" o ile coś takiego wogule istnieje w tym silniku. Czy ktoś mógłby mi coś niecoś pomóc??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@leszcz8 czyżby napewno, w Lublinach i w nowszych Żukach stosowano silnik 4C90 i pochodne który był opracowany do tego typu pojazdów. Tu masz informacje z Wikipedii o tym silniku: http://pl.wikipedia.org/wiki/4C90 S 231 to silnik stacjonarny używany do napędu np. młocarni, ale często spotykany w ciągnikach SAM-ach. A z częściami to jak kolega wyżej wspomniał, szukaj po szrotach, albo skontaktuj się z WSW Andoria, może mają jeszcze części do tego silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

fifi86    0

Ale czy ktoś kiedyś robił sam remont takiego silnika? wiem że mam wymienić przyspieszacz bo tyle powiedział mi poprzedni własciciel, ale nie za bardzo wiem jak się do tego zabrać, no i ten nieszczesny rozrusznik nie wiem z czego bedzie pasował.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50

Witam wszystkich forumowiczów, od dzisiaj jestem posiadaczem ciągniczka samoróbki z silnikiem Andori S 231, niestety nie mam do niego żandych instrukcji, a jest on niesprawny i potrzebuje podobno mini remontu lecz nie wiem jak się za niego zabrać. Brakuje również rozrusznika bo nie wiem jaki tam do niego może pasować. Potrzebuję również wymienić tzw "przyspieszacz" o ile coś takiego wogule istnieje w tym silniku. Czy ktoś mógłby mi coś niecoś pomóc??

Tu pytaj, instrukcje mają.

http://www.sklep.and...&Tresc_pageNo=7 w

Oznaczenie oryginalnego rozrusznika R5K(pasuje do s-15 a wiele części jest wspólnych z s-12 - inne oznaczenie Twojego silnika), na czeskiej stronie Darmaczech piszą, że do s231 pasuje.

http://www.darmaczec...4cb397b9f2Ponoć może pasować z C-328, luz zaworowy 0,5mm - tyle mojej wiedzy -_-.

A tu wykaz rozruszników, widać że głowica jest taka sama w rozrusznikach R5b i

k

http://expom-kwidzyn...-12.05.2011.pdf

Tutaj sprzedają taki

http://allegro.pl/ro...2206381360.html

Edytowano przez zorzyk2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    158

Jeśli to silnik z żuka 2.1 benzyna bodajże to mam części do niego z silnika po 40tys km, oryginalne części z tarpana, mój ojciec był jego jedynym właścicielem. Mam rozrusznik i przyśpieszacz zapłonu, słupek silnika niestety wywaliłem razem z tarpanem na szrot, jak coś to na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fifi86    0

Witam, czy mógłby mi ktoś jeszcze powiedzieć jaka może być przyczyna tego że jak się silnik zagrzeje to gaśnie? i to nie po długim czasie, pochodzi kilkanaście minut i gaśnie i później nie można go zapalić (tzn z korby bo rozrusznika jescze nie mam) i bardzo ciężko się wówczas kręci,i nie możliwe by go zapalić bo nawet jednego obrotu nie mozna zrobć. Czzy wie ktos co to może być?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50

Być może tłok puchnie i zatrzymuje silnik. Dlatego nie można obrócić wału.

Edytowano przez zorzyk2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fifi86    0

Też mi właśnie coś takiego taki wiejski mechanik powiedział. A jest może jakiś sposób żeby nie puchł ten wał. Dlaczego tak moze sie dziać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PIOTREK44    2

Witam podepnę się pod temat

posiadam silnik 1HC102 lub s-231, s-15 , 15KM

mam 2 problemy jeden z zaworami drugi z początkiem wtrysku , zacznę pierw od zapłonu :

- ciężko odpala (jak się już zrobi trochę zimno )

- powoli się zbiera na obroty (o każdej porze roku )

- iskry z tłumika (jest odpalany za pomocą kopciucha/knota/gazety)

co mam zrobić ?

1.ustawić zapłon ?

2.Jak ustawić zapłon???

2.zregenerować pompę?

zawory mam ustawione ssący 0,20, wydechowy 0,30

1. jakie mają być szczeliny między zaworami a kowadełkiem ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
g2osc    25

Witam wszystkich forumowiczów, od dzisiaj jestem posiadaczem ciągniczka samoróbki z silnikiem Andori S 231, niestety nie mam do niego żandych instrukcji, a jest on niesprawny i potrzebuje podobno mini remontu lecz nie wiem jak się za niego zabrać. Brakuje również rozrusznika bo nie wiem jaki tam do niego może pasować. Potrzebuję również wymienić tzw "przyspieszacz" o ile coś takiego wogule istnieje w tym silniku. Czy ktoś mógłby mi coś niecoś pomóc??

 

 

Mam instrukcje obsługi do tego silnika jak chcesz to pisz na priv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

To znaczy ile tego piasku się dostało, garść czy parę ziaren.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dziecko wyciągało bagnet z silnika i włożyło to piasku a później do silnika ile dokładnie nie wiem czy ten bagnet był oblepiony cały w piasku czy tylko początek trudno określić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

No to dla pewności wymień ten olej zanim uruchomisz silnik.Piasek może porysować pompę olejową, a jak olej nie zostanie oczyszczony przez filtr z różnych powodów to... chyba się domyślasz ciągu dalszego .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Niby jak chcesz go zagrzać bez uruchamiania? Zlej olej na zimno, odkręć misę i wypłucz co się da z zanieczyszczeń.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaszdra    2

Witam

Mam pytanie o silnik s - 15 czy ktoś wie jakie jest ciśnienie sprężania w nim oraz co sprawdzać podczas kupna tego silnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Piasek186
      Witam ! dałem do regeneracji pompę wtryskową perkinsa 4cyl , kiedy ją przywiozłem i podłączyłem ciągnik nie chciał odpalić tak jakby nie dostawał paliwa ale czasami ruszy tzn nie odpali ale słychać jakby dostał paliwo. Wszystko odpowietrzone i przedtem była podłączona w ten sposób że 4 i 3 przewód był zamieniony ale chodził normalnie od początku ... zadzwoniłem więc do takiego majstra i powiedział żeby założyć je normalnie . Ale cały czas jest to samo nie chce odpalić . proszę o pomoc
    • Przez MiRol
      Piszcie wszystko co wiecie o tych ciągnikach
    • Przez Dori
      Hej, 
      Może wy się orientujecie, czym można pociągnąć przyczepę ważącą koło 8 ton? Czy to musi być ciągnik rolniczy? 
      Wiecie jakie przepisy to regulują?
      Być może to banalne pytanie, ale nie mam na ten temat pojęcia, przyda się każda wskazówka gdzie szukać informacji.
    • Przez tomaszek_135
      Co myślicie na temat ciągników international. Zamierzam kupic jakiś ciągnik w przedziale od 70 do 90KM a ostanio wpadło mi takie ogłoszenie :http://otomoto.pl/international-886-A260838.html . Co myslicie na ich temat? Jak z awaryjnością, spalaniem i dostępem do części?
    • Przez benio1967
      Witam,kupiłem taki ciągnik 1694 i potrzebuję informacji o tych ciągnikach
×