Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Siemka :). Ja mam model 970, heder 3,60. To był pierwszy jego sezon u mnie. Wiadomo, trzeba wyczuć maszyne i wogole :). Co od awarii jakie miałem, to strzelił pasek od szrpacza słomy i dwa razy musiałem spawać targaniec kosy. Więcej awarii w czasie żniw nie miałem :). Przed żniwami powymieniałem w nim troche łożysk, przesmarowałem, nalałem paliwa i jazda w pole :). Ogólnie to dobra maszyna, ale zobacze jak będzie się sprawował w kolijnych sezonach.

Opublikowano

Witam mam też 970 już 9 lat jestem bardzo zadowolony , i troche go już spolszczyłem (warjator ,bagnety,filtr powietrza ,tłumik ,filtr paliwa ,łożyska w targańcu ,główka kosy .) ::)[/i]

Opublikowano

Uuu... tu będzie roblem :/. A po Ci katalog potrzebny? Pewnie szukasz czegoś do hedera na szrocie. Kilka razy jak kupowałem łożyska to odwiedziłem Chemirol. Tam maja na kompie cały katalog, ale nie chcą udostępnic :wacko:. Jak już to powiedzieli, że mogą nagrać na płytkę, ale za opłatą. A wołali coś ok. 1000zł :P :P :P.

Opublikowano

Mam do wymiany koło łańcuchowe ślimaka i jego napęd to ta zębatka na wykorbieniu .U dilera koło 1046zł ta zębatka napędowa 1250zł.A w targańcu kosy mam już roztoczone na polskie wymiary łożysk. :wacko:

Opublikowano

Właśnie dokonałem kolejnych z polszczeń w moim 970.A kasy zaoszczędziłem !!!!.Ten element miał zjechane zęby bo był z żeliwa 378db2c0ea955e90m.jpg

ten był też zjechany7ce9df7db5dc6d56m.jpg

to koło łańcuchowe było już jajowate4bdd9fd97d5b9ac8m.jpg

tak to wygląda po złożeniu .3bf64e8287c16b82m.jpg

Opublikowano

ja miałem ten sam problem co ty s-piotr ale tej dużej zębatki nie wymieniałem bo jeszcze któryś tam sezon pociągnie.tą z mimośrodem kupiłem nową za 168zL aha zamówiłem jeszcze ten napinacz ale mi krdtyn z serwisu przysyła drugi miesiąć;/.....poza tym mój jasiek też jest gotów oleje pozmieniałem filtry też teraz tylko czekać az się łany zezłocą :(

Opublikowano

Remont zacząłem od zagotowania w oleju panewek i zauważyłem rozwalone łożysko na wale wykorbionym wytrząsacza i od razu wymieniam wszystkie cztery.Dostęp do tego łożyska wymaga rozebrania elewatorów a tutaj w napędzie wentylatora do wymiany dwa łożyska.Wymieniam tez bo jest dostęp łożyska na wałku napędu korbowodów sit i drugie do wymiany koła napędu elewatorów z łańcuchem , i łożysko na ślimaku kłosowym wymieniłem też na śeczkarni. kombajn mam już 10lat to największy remont . A przy okazji wymieniam pasek od wentylatora i łańcuchpochyły . :(

Opublikowano
Remont zacząłem od zagotowania w oleju panewek i zauważyłem rozwalone łożysko na wale wykorbionym wytrząsacza i od razu wymieniam wszystkie cztery.Dostęp do tego łożyska wymaga rozebrania elewatorów a tutaj w napędzie wentylatora do wymiany dwa łożyska.Wymieniam tez bo jest dostęp łożyska na wałku napędu korbowodów sit i drugie do wymiany koła napędu elewatorów z łańcuchem , i łożysko na ślimaku kłosowym wymieniłem też na śeczkarni. kombajn mam już 10lat to największy remont . A przy okazji wymieniam pasek od wentylatora i łańcuchpochyły . :(

kurde dobry z ciebie mechanik mam nadzieje że poskładałeś wszystko tak jako byc powinno.......ja dopiero poznaję mechanike mojego jaska.. aha po co gotowałeś te panewki w oleju????? jakim przepalonym ????????

Opublikowano
kurde dobry z ciebie mechanik mam nadzieje że poskładałeś wszystko tak jako byc powinno.......ja dopiero poznaję mechanike mojego jaska.. aha po co gotowałeś te panewki w oleju????? jakim przepalonym ????????

Suche panewki mogą popękać nasiąknięte olejem są samo smarujące.Robię tak zawsze przed sezonem. :(:)

Opublikowano

ja jestem niezadowolony bo 2 lata temu dobrze siekł ale traz fatalnie na pole spowrotem wywala mi kłosy zboża a nie jest zepsuty a claas mam już 4 lata i siecze idealnie a popsuł mi się raz!!!

Opublikowano
ja jestem niezadowolony bo 2 lata temu dobrze siekł ale traz fatalnie na pole spowrotem wywala mi kłosy zboża a nie jest zepsuty a claas mam już 4 lata i siecze idealnie a popsuł mi się raz!!!

Sam kosisz ??? masz praktykę w ustawianiu obrotów bębna ,szczeliny na klepisku ,sit ,wiatru i klap ustawienia wiatru na sita a może już cepy są wytarte to trzeba wiedzieć aby kombajn nie robił strat i niema to znaczenia czy to JD , CLASS, BIZON . :(:)

Opublikowano

No, mój 970 jest już gotowy do wjechania w rzepak :). Czekam tylko na pogode. Po poprzednim sezonie wymieniłem tylko jedno łożysko (na żmijce co podaje ziarno z podajnika do zbiornika). Udało mi się dopasować polskie od bizona za niecałe 30 zł :). A orginalne kosztuje 120 zł :(. Mam nadzieje, że nie będzie awarii podczas pracy.

 

Pozdro dla wszyskich posiadaczy kombajnów JD :).

Opublikowano

Swoim Johnem bede młócił dopiero 2 sezon więc sam za dużo nie wiem. Tego chyba trzeba nauczyć się samemu z obserwacji ile i co (jakiej jakości i czystkości) leci Ci do zbiornika :). Właśnie tak eksperymentowałem w pierwszyms sezonie :(. Najlepsza akcja była z jęczmieniem jak miałem zbiornik pełen wąsów z ziarnem. Był nawet problem z wysypem tego na przyczepe, tak te ościory sięstawawiały :).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez RolnikMat
      Zainteresował mnie ten model kombajny marki JOHN DEERE. Czy moglibyście mi powiedzieć co nieco o nim. Jakieś dane techniczne chodzi mi tu o moc silnika, masę kombajnu, cena, awaryjność. Proszę nie dawać linków z przekierowaniem na 1450 cws.
    • Przez mikolaj12345678
      Witam szukam schematu elektryki kombajnu john deere 1072 1075
    • Przez poderwa
      Witam-po odpaleniu kombajnu nie działają żadne przełączniki od hydrauliki, to znaczy że nie mogę podnieść hederu ani załączyć młocarni itp. Ładowanie akumulatora gaśnie, gdzie szukać awarii ?
    • Przez damianus2222
      Witam mam pytanie do użytkowników kombajnów John Deere 1450 /1470 lub innych którzy mieli podobny problem. 
      Mam problem tego typu że, kombajn rano jest czyszczony obsługa codzienna na tip top jadę w pole kosze od 11 do ok 17/18 te 6/7 godzin i zaczyna mi się zapalać kontrolka powietrza dolotowego czyli żółta kontrolka świec żarowych, nad głową zapalają się 2 diody czerwona i żółta, gdy zejdę obrotami na 2 zakres gaśnie ujade kawałek indie znów zapala... Kody błedow to spn 1569, 1078, 1077 a fmi 31. Nie wiem w czym leży przyczyna, dodam że filtr powietrza jest nawet w ciągu dnia czyszczony tak po 5 godzinach . Proszę o pomoc lub rady 
    • Przez LulaszRol
      Witam posiadam kombajn 2254 ,miałem problem z ładowaniem po włączeniu świateł gubił ładowanie ale nie zawsze wymieniłem nawet alternator i prawie wykończyłem akumulatory, nie mówiąc wyłączającej się młocarni bo nie było odpowiedniego napięcia w instalacji. 
      Szukałem przyczyny dosyć długo jedynie na co się napotkałem grzebiąc to że po odłączeniu przewodów z D+ (wzbudzenie) było na nich napięcie 6,5V, sprawdziłem do kąd idą te przewody jeden prowadzi do kontrolki a drugi jest dla mnie zagadką  bo idzie do skrzynki pod silnikiem a tam połączony jest do przekaźnika k45 odpowiadającego za alarm biegu wstecznego, jedno z drugim nie ma nic wspólnego, przewód D+ wchodzący do przekaźnika otwiera (lub po prostu przechodzi) i wychodzi masą przez to jest spadek napięcia na wzbudzeniu po odłączeniu przekaźnika napięcie to okolice 12V. Czyli wszystko porządku 
      Na razie mam ładowanie na światłach również, zamontuje jeszcze woltomierz w kabinie.  Ciekami mnie ten dodatkowy przewód D+ czy ktoś pomylił się w fabryce ? wygląda jak te oryginalne przewody  czy może do czegoś to jest?
       
      Stąd moje pytanie do posiadaczy takich kombajnów czy też macie dwa niebieskie cienkie przewody wychodzące z D+ na śrubce m5 przy alternatorze?
       

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v