Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Pronar
rachu    7

Mam zamiar kupić rozrzytnik obornika Metal Fach N 267 8 tonowy w cenie 50000 nie wiem czy Pronar 82A(81KM) da sobie z nim radę ciągnik posiada 9 obciążników jeden waży 45 kg i czy hydraulicznie da sobie z nim radę

Proszę o odpowiedź i z góry dziękuje wszystkim odpowiadającym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Theursus3p    3

Dużo zależy od terenu, jeżeli masz górki to szału nim nie zrobisz. Z hydraulika chyba będzie ok, wujek ma MTZ 952 i śmigał z t088. Nie wiem jedynie jak wyjściami od hydrauliki w pronarze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

rachu    7

Teren w mojej wsi jest dość równy na jednym polu mam pod góre ale jak on nie da rady to podepne Case 5120 z turem na to jedno pole a wejścia w pronarze mam 4 bo w tym roku przełożyłem 2 przednie wejścia na tył bo o tym rozrzutniku już od dawna myślałem ale kasy nie miałem a teraz dopłata mi weszła trochę odłożyłem i bydło sprzedałem i będzie B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Polmot8014h    0

Myślę że pronar poradzi sobie bez problemu z tym rozrzutnikiem sam swoim ciągałem 6 tonowy na tandemie i ciągnik szedł a obciążenie zauważalne było minimalne duże znaczenie ma szerokość opon w rozrzutniku dzięki czemu się nie zapada a jeśli nawet w skrajnych warunkach będzie miał ciągnik ciężko to można nakładać trochę mniej i po kłopocie nie wiem tylko ile wyjść hydraulicznych potrzeba do tego rozrzutnika bo pronar na tył ma 2 ale to żaden problem przerobić te wyjścia z przodu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rachu    7

Rozrzutnik potrzebuje 4 wejścia hydrauliczne ale ja właśnie tak jak mówisz przerobiłem z pzrzodu przemieniłem na tyl i gra

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Theursus3p    3

Też przekładałem w MTZ 952 te wejścia z przodu na tył ;) Ale teraz przy T088 chodzi JD 6630, bo MTZ wysiadał na górach ;/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rachu    7

A co ci przy mtz wysiadało

JD to już inna praca konfort i wogóle ale ile za takie cacko trzeba dać ja mam zamiar kupować Case maxxum 125 lub 140 multicoroner z tym najleprzym wyposażeniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pronarek82    1

Napewno da rade bo sam uzytkuje taki zestaw ,a poza tm na sasiedniej wsi zetorem 5211 ciaga 6 tonowy od kilku lat i z tego co widzialem to daje rade.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin 80    8

Ja 80KM 10 ton fortsritta ciągam ,mam płaskie tereny, wiadomo zapasu mocy nie ma, kładę pełen z małym czubkiem, a kurzaka full i daje radę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Polmot8014h    0

Obornik wcale nie jest taki ciężki i na rozrzutnik 8t żeby nałożyć 8 ton to trzeba ładowac do pełna nawet z czubkiem i musi być ten obornik mokry i mocno upalony tak więc śmiało można do pronara czepiać taki rozrzutnik bez obaw że nie pociągnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gaga195    20

tutaj case 80 śmiga bez problemu choć nie wiem ile jest nałożone na rozrzutnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Cheesburger
      Co ile smarujecie krzyzaki wału przedniego napędu?
      Wystarczy tam wkrecic kalamitke czy cos trzeba jeszcze?
       
      Pytam ponieważ ostatnio po dłuzszym przestoju ten pierwszy od skrzyni biegów zaczął delikatnie piszczec podczas szybkiej jazdy. Polałem go olejem i pomogło ale wole cos bardziej zapobiegawczego zrobic jesli potrzeba.
    • Przez Rolnik551
      Witam wyrzuca mi bieg chodzi o tą dźwignię między nogami tzn. Reduktor 
      Co może być przyczyną jak naprawić? 
    • Przez Piotr0224
      Witam, mam mały problem z Pronarem 1025a otóż w tym roku przy bardzo lekkiej pracy przy przyczepie do małych kostek słomy zauważyłem że ciągnik łyknął dość sporo oleju w ciągu 2-3 dni pracy mógł łyknąć ok 2 litrów oleju, ciągnik pracował często na najniższych możliwie obrotach czyli ok 700/min, z odpowietrznika silnika (nie znam fachowej nazwy wąż wychodzący z nad głowicy silnika schodzący po lewej stronie bloku i kończy się w ramie)  wychodziło dość sporo białego dymu, co ciekawe przy cięższych pracach w uprawie brony, talerzówka gdzie chodzi już na normalnych obrotach i ma czasem ciężko oleju wziął mniejsze ilości przez dłuższy okres pracy, jednak ostatnio pokazuje lekki ciągły ciemny dymek (dawniej pokazywał gdy miał bardzo ciężko). Przy odpalaniu zimnego ciągnika z tłumika wychodzi bardzo duża ilość białego dymu a gdy się go troszkę przegazuje to po chwili ustaje.
      Dodam że temp silnika jest zbyt niska w lekkiej pracy pokazuje ok 60 przy ciężkiej nie dochodzi do 80. Wspomnę też że  z 3 lata temu trochę się grzał z powodu silnie zapchanej chłodnicy wodnej olejem i pyłem ale było pilnowane aby temp nie przekroczyła 100 stopni. Ciągnik ma moc, spalanie w normie, zalewany od nowego Turdusem.
      Co podejrzewacie pierścienie że bierze olej? Czy mają one wpływ na nizszą temp silnika? Biały dym przy odpalaniu (wtryski)? I czy kiedyś spotkaliście się że na niskich obrotach bierze olej a na wysokich mniej (turbina)?
    • Przez AgroRolnikŚląskiTeam
      Witam od pewnego czasu zastanawiam się co jest z tymi ruskimi silnikami d 243 (Pronar 82 SA) że gówno widzą a kopcą jak głupie . Mój nawet na pusto pod górkę niewielką z turem łc 1650 na pełnej czwórce po asfalcie kopci na czarno , podczas orki pod górę z 10 stopni - góra 13 w pługu 4x40 na 2 polowej z reduktorem puszcza taki dym że aż jest ciemno a w nocy to i widać ogień z tłumika na 5-10 cm , rozumiem że jest dość spore obciążenie i w instrukcji jest napisane 100-120 km ale dajcie spokój prosty ursus c 360-3P w pługu 2 skibowym na 3 szosowej dymka nie puści a nieraz jest tak że aż z obrotów spada . Ostatnio dość sporo jeździłem Pronarem (82 SA) w przyczepie autosance z 7 t jęczmienia i byle jaka górka i do 3 szosowej trzeba było redukować . 
      Dodam że mój egzemplarz ma ok. 3300 mtg .
    • Przez foka71
      Witam.Mam problem z moim Pronarem.Otóż pogasły mi wszystkie wskażniki i niektóre kontrolki na desce rozdzielczej,np. od ładowania.Bezpieczniki sprawdzałem,są o.k.Alternator niedawno mi wymieniał jeden mechanior,więc jakieś ładowanie jest,bo światła górne działają,tylko czasem jakoś przygasają.Czy to może być wina złego podłączenia alternatora,czy coś innego za to odpowiada?Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi.
×