Skocz do zawartości

Polecane posty

KRISS75    39

Pytanie do użytkowników mf6170.Mam nowy akumulator 180ah-1000a,świeca nowa a mam problem z odpalaniem,czy wy też macie problem ze swoimi mf-ami?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Przez problem z odpaleniem mam rozumieć, że kręci jak głupi ale nie może zapalić?

Jakie paliwo używasz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

kravter    36

zalozyles swiece nowa a patrzyles czy ona wogole dziala?

ja mam 8120 i jakos pali normalnie a to te same lata

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KRISS75    39

mtracz,

kręci wolno wydaje mi się że zbyt wolno,podejrzewam że akumulator ma zbyt mało na rozruchu -1000a chociaż przez cały rok jest ok,paliwo z lotosa lub shella,

mariusz(ZDUN),

tak,ma mniej-4280,przynajmniej tak wskazuje licznik,

kravter,

działa,odkręciłem śrubę w kolektorze i widać płomień,

jakie macie akumulatory w swoich,może 1000a to zamało?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli akumulator dobry to warto by było sprawdzić rozrusznik w tamtym roku w swoim MF regenerowałem słabo kręcił to sama z drugą używką robiłem wczoraj rozebrałem rozrusznik szczotki wypalone były dziś złożony nie było problemu z uruchomieniem, najlepiej oddać do zakładu gdzie regenerują. Jak nie ma mocnego uderzenia przy dobrym akumulatorze wypadałoby sprawdzić rozrusznik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Zima to czas kiedy ujawniają się małe niedomagania, gdzie przy plusowych temperaturach nie przeszkadzają.

Więc tak jak kolega wyżej wspomniał rozrusznik do przejrzenia.

Ale najpierw połączenia klemy, słupki aku., przewody, masa.

Już nieduże zabrudzenia powodują, że potrzebny prąd nie może przepłynąć, a przy ciężkim zimowym rozruchu liczy się każdy amper.

Jak to sprawdzisz i nie będzie wielkiej poprawy to rozrusznik rozbierz, sprawdź szczotki jak i wygląd komutatora. Ma być czysty, pomiędzy jego wycinkami także.

Oczywiście nadmierny luz na tulejkach kwalifikuje je do wymiany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Papierem ściernym przeczyść klemy i słupki akum.. Jak niepomoże to rozrusznik do regeneracji. Lepiej że teraz to zauwarzyłeś niż w sezon gdy traktor potrzebny ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KRISS75    39

Jutro przeczyszcze klemy ,kable i końcówki akumulatora i sprawdzę czy odpali,

rozrusznik był robiony rok temu,

najdziwniejsze jest dla mnie to że cały rok chodzi bez zarzutu tylko przy mrozach mam problem z odpaleniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

To całkiem normalne zjawisko, że jak ciepło wszystko jest dobrze. A jak zimno to jak już pisałem małe niedomagania się ujawniają.

Ciepły silnik stawia mały opór rozrusznikowi a on pobiera z akumulatora mało prądu i w krótkim czasie.

A jak jest zimno, silnik stawia duże obciążenie dla rozrusznika więc rozrusznik musi swoje z akumulatora łyknąć, ale z powodu zimna pojemność akumulatora spadła(aku. nie może dać z siebie max mocy) a w dodatku złe styki powodują zwiększenie oporu dla płynącego prądu. Więc do rozrusznika dopływa za mało prądu więc i rozrusznik nie może pracować z pełną mocą a to zimą gwoźdź do trumny odpalania.

Naładowany akumulator:

100% pojemności w temperaturze +25oC,

80% pojemności w temperaturze 0oC,

70% pojemności w temperaturze -10oC,

60% pojemności w temperaturze -25oC. Dodać do tego dodatkowe opory to do rozrusznika dochodzi jeszcze mniej a silnik stawia większe obciążenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ppiotr    28

Ja w czasie większych mrozów żeby odpalic to podłączam drugi aku 170 grubymi kablami i wtedy szybko kręci i zapali, a w ciągniku mam 140 ah.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KRISS75    39

Ja mam 180ah warty i dopiero teraz udało mi się go odpalić jak mróz trochę odpuścił,chociaż wydaje mi się że nawet przy mrozie powinien odpalić a nie żeby biegać z drugim akumulatorem i kablami gdy ciągnik potrzebny.Więc skoro akumulator ok,połączenia przewodów ok,rozrusznik ok,świeca też to tak sobie myślę że ta masa zimnego gęstego oleju utrudnia uruchomienie - dobrze kombinuje czy coś pominąłem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50

Na pewno nie ułatwia rozruchu. Na dużym mrozie miałem problem z obróceniem wału w zetorze 5211 mimo dołożonego akumulatora, na kablach ledwo kręcił, a oba akumulatory są dużej pojemności i rozrusznik po remoncie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kravter    36

jak ci slabo pali to albo glowica albo pompa :) u mnie bylo tak

zapalal i gasl zrobilem pompe i teraz na kazdym mrozie raz przekreci i chodzi :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez dawid1983
      WITAM MAM PYTANIE CZY DO MF 3070  PRZED POMKA PALIWA MOGE ZAMONTOWAC JAKIS DODATKOWY FILTERK  ZEBU ZBIRAL TEN CALY SYF ZE ZBIORNIKA A NIE POMPKA PALIWA  JAKI TEN FILTERK ZAMONTOWAC PROSZE O PODPOWIEDZ MOZE KTOS MA COS TAKIEGO ZROBIONE JAKIES ZDJECIA
    • Przez mfmf
      mam problem z kontrolka zapchanego filtra oleju, zapala sie po jakiejs godz pracy w polu, gdy go zgasze odstoji 5-10 minut gasnie ale po chwili znowu sie zapala. Ciagnik po zapaleniu kontrolki nadal jest sprawny i wszystko dziala wporzadku?
       
      olej i filtry sa nowe, olej to fuchs hydramot 10w40
       
       
      co to moze byc? czujnik cos nie bangla?
    • Przez dawid199303
      Witam, nie mam lewego kierunkowskazu, najpierw zaczął szybko mrugać to myślałem że któraś żarówka poszła ale po chwili kontrolka od lewego jak go włączyłem zaczęła świecić ciągle i coś wyje, jak wyłączę to przestaje, na awaryjnych mrugają tylko prawe lewych brak ale kontrolki dwie mrugają. żarówki całe bezpieczniki też 
    • Przez Nacki10
      Witam 
       Kilka dni temu zawiesiły mi się szczotki w Alternatorze. Więc kupiłem cały regulator ze szczotkami nowy. Po zamontowaniu niby ładuje ale występują inne problemy. Jeżeli silnik pracuje na obrotach około 800-1000  świeci kontrolka od ładowania, jeżeli dołoże do 1400 kontrolka zgaśnie i jest ok. ale jak przekrocze 1400 obrotów zaczyna migać półbiegi skrzyni AB i CD na przemian. Zaznaczam Ciągnik był myty miesiąc temu i byłem dwa razy używany i było wszystko dobrze a od wtorku jak chciałem przeprowadzić to się wszystko zaczeło 
       
      Z góry Dziękuje 
    • Przez Masterek24
      Witam
      Dzisiaj umyłem przed zimą ciągnik. Po myciu odpaliłem i podczas jazdy nie działa żaden półbieg. Jak zatrzymam ciągnik to każdy półbieg wchodzi i jaki sobie wbije i ruszę to na takim jadę tylko problem że podczas jazdy już zmienić nie mogę nie działają o co chodzi ??
×