Skocz do zawartości

Osobny układ Hydrauliki Zewnętrznej - 4512


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam...

Kolejny sezon się zbliża i jak pomyśle że znowu trzeba będzie "wajchować" pod siedzeniem 4512 to się słabo robi...

Stąd zrodził się pomysł zmontowania osobnego układu pompa-rozdzielacz-filtr-zbiornik, o ile z trzema ostatnimi elementami nie ma większego problemu zastanawiam się nad pompa. Chciałbym jak najmniej ingerować w ciągnik i nie przerabiać za dużo, pompa Tandem-za droga. A co myślicie o pompie wspomagania, dała by radę? Aktualnie wspomagania nie mam, miejsce jest wolne. Nie mogę znaleźć nigdzie jej parametrów, wie ktoś jaka ma taka pompa wydajność i ciśnienie?

Zaznaczam że układ byłby tylko do "lekkich" prac, czyli podnoszenie belki opryskiwacza, zamykanie rozsiewacza i obsługa zasuwy beczki. Do wywrotu przyczepy zawsze można użyć oryginalnej hydrauliki...

Co myślicie o takim rozwiązaniu? Koszt powinien się zamknąć w okolicach 1 tyś zł.

Proszę o opinie i z góry dzięki...

Opublikowano

a nie pomyślałeś może zamiast przerabiać hydraulikę to przerobić dźwignie od hydrauliki w bardziej wygodne dla ciebie miejsce ?? chodziło mi o coś takiego jak ma kolega prorok

Opublikowano (edytowane)

Kolego Piotr119

 

W tym ciągniku nie tyle uciążliwe(chociaż w pewnym stopniu też) jest samo umiejscowienie dźwigni co sama potrzeba przełączania za każdym razem tej dźwigni.Najpierw trzeba przełączyć pod siedzeniem a dopiero potem inną dźwignią operuje się hydrauliką i to jest takie uciążliwe.Poprawcie mnie jeśli się mylę.

 

Nie tańsza i wydajniejsza była by jakaś pompa hydrauliczna stosowana przy podnośnikach? Np pompa od mtz?

Edytowane przez prorok
Opublikowano

Gdyby wystarczyło samo przełączenie, było by pół biedy, ale po przełączeniu pod siedzeniem trzeba jeszcze dźwignię "pozycyjna" ustawić na wyżej niż są ramiona, najlepiej na "stały wydatek" i po przełączeniu spowrotem znowu ustawiamy na nowo wysokość maszyny, wyobrażacie sobie takie kombinacje w rozsiewaczu nawozów na każdym końcu pola? I to przy moich malutkich kawałkach gdzie średnia wielkość pola to 0,8ha a areał 60ha. Dlatego nie chce przełączać obojętnie gdzie by nie była dźwignia...

Inna pompa, no wiadomo była by pewnie i lepsza i duuużo tańsza ale znowu problemy z zamocowaniem i napędem. Dostępu do koła pasowego żeby zrobić tak jak robią w c-360 nie ma(wałek do przodu) a wolnego miejsca na pasek też nie. Sprężarka jest mi koniecznie potrzebna...

Opublikowano

zależy jaka płaska jest tańsza 150zł a okrągła kosztuje tam 250zł. bo ja wiem czy ta pompa wspomagania była by wystarczająca bo osiągami nie szaleje :D

 

geometryczna objętość robocza [cm3/obr]: 12

 

Wydajność nominalna [l/min]: 20,5

 

Moc napędowa mx. [kW]: 4,2

 

Ciśnienie na wyjściu [MPa]: nom. 10; max. 12

 

Prędkość obrotowa [obr/min]: min. 600; nom. 1920; max. 2500

 

 

a koszt tej pompy jak jej nie masz to 350 zł

 

 

tak więc rozważał bym spróbować dołożyć do wału dodatkowe koło pasowe i inną pompę

Opublikowano

Dzięki za konkretne dane...

a możesz jeszcze napisać gdzie ją można za 350 dostać?? Tyle bym dał, jeżeli by bez przeróbek pasowała, ale dotychczas widziałem takie tylko lekko ponad 500zł...

Opublikowano (edytowane)

W 4512 i 4514 do układu kierowniczego montowana jest taka pompa <link> nr. katalogowy 7010095m1 lub 7010096m1. Cena ok. 1000zł.

 

Tutaj dane techniczne tej pompy:

<link>

 

Do hydrauliki zewnętrznej się nie nadaje.

Edytowane przez kris14
Opublikowano (edytowane)

Zerknijcie na to, pobawiłem się trochę w autocadzie i wyszedł rysunek przystawki która by umożliwiła założenie pompy NSZ w miejsce pompy wspomagania do 4512.

Tylko nie wiem jeszcze jak rozwiązać połączenie wałka z wałkiem pompy, może ma ktoś jakiś pomysł?

A może jest tu ktoś kto jest w stanie wykonać te rzeczy z rysunku?

http://www.fotosik.p...6be82b64af.html

Edytowane przez rjurczyk
Opublikowano

Wracając do tematu pompy od mf mają inne mocowania, fajnie by było jak by ktoś pokazał jak ją zamontować. Ona kosztuje 1200 zł a nie oryginał od 5314 3000 zł. Może ktoś na forum ma jakiś pomysł na tanią niezależną hydraulikę do 4514, albo jak dopasować inna pompe tandem zamiast tej drogiej polskiej.

Opublikowano

Chyba nikt nie odpowie,  podobno nowsze ursusy 4514 z kabiną agro mają ten otwór z boku zaspawany, gdzie  stare modele 5314  z pompą tandem  mają go oryginalnie do podłączenia tej pompy. Miło by było jak by ktoś opisał pokazał zdjęcie jak profesjonalnie podłączyć taką pompę lub jej zamiennik  serii MF

Opublikowano

Każdy silnik Perkinsa A4.236 ma standardowo miejsce do podłączenia pompy z rozrządu, różnica będzie tylko w samych pompach, ewentualnie kołach ale to zawsze można dorobić. 

Opublikowano

chodzi o ten otwór w tylnym moście, gdzie oryginalnie 5314 miały wyprowadzenie na olej do pompy tandem, mój 4514 jest z 2005 i nie ma skąd brać oleju bo mądry ursus zlikwidował ten otwór, teraz trzeba kombinować

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez szewczyk40
      Witam. 
       
      po wymianie pomp w ursusie 5714 i regeneracji podnośnika (nowy korpus, cylinder, tłok) pękł w krótkim czasie drugi cylinder. Ktoś wie co może być przyczyną ewentualnie co sprawdzić? 
    • Przez pudło
      Przymierzam się do zakupu łącznika hydraulicznego kat.2 ,próbowałem znaleźć opinie użytkowników tych łączników , ale nie znalazłem.
      Prośba do Osób posiadających i użytkujących o wypowiedzenie się na ten temat (chodzi mi o opinie , czy warto w to zainwestować , czy pomaga w pracy?
      Znalazłem taką ofertę https://www.olx.pl/oferta/cieglo-lacznik-gorny-kategoria-2-hydrauliczny-renault-urusus-mf-CID757-IDxuKwl.html#68df930bac;promoted
       
       
    • Przez szewczyk40
      Witam.
      Miałem wcześniej problem z podnośnikiem w ursusie 5714 (2 pompy w tylnym moście) zaczął podnosić co raz niżej i był słabszy aż w końcu nie podniósł wcale
      Zostały wymienione 2 pompy na nowe taka padła diagnoza
      Po wymianie tur i podnośnik działa póki co dobrze lecz mam problem z regulacją pozycyjną podnośnika a mianowicie za szybko włącza się stały wydatek 
      A mianowicie już po ustawieniu dźwigni regulacji pozycyjnej na połowę czerwonego pola załącza się stały wydatek. Kiedyś trzeba było tą wajchą wejść aż na niebieskie pole 
      Więc ktoś co może być tego przyczyną?
    • Przez Ciekawski123
      Mam taki problem z EHR w Agrotron. Podnośnik nie może domknąć zaworu na podnoszeniu, zawsze brakuje ok 5 cm w każdym położeniu ustawienia wysokości. Problem pojawił się po naprawie rozdzielacza ale, było to sprawdzone i firma twierdzi że jest ok. Mam wrażenie że cewka dostaje za mały prąd pod koniec  unoszenia i nie może uzyskać żądanej wysokości. Zastanawiające jest też to że nie działa przycisk unoszenia na błotniku. Wymiana przycisku nic nie dała. Czujnik wysokości zmieniony i też żadnej poprawy.  Co może być powodem takiej awarii? 
    • Przez Kondzio342
      Panowie jak zrobic zeby podnosnik jak i hydraulika chodzila razem w 3512. Bo gdzies kiedys widzialem ze mozna przerobic inny rozdzielacz boczny węże i da sie to ogarnac. Czy ktos takiego cos robił???
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v