Skocz do zawartości

Problem Z odpalenim Forterra 115


Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam taki problem gdzyż po dłuższym postoju nie mogę odpalic jej. Wymieniłem filtyry i i przewody paliwowe. Odpowietrzylem i gdy che zaplic nawet dym z rury wydechowej sie nie pojawi. Wszytko wygląda na to ze powinein zapialic a on nic , tylko kręci . Czy przyczyną pompa zasilaląca? czy są w niej jakies zaworki zwrotne? bo mysle ze nie utrzymuje paliwa. Wie ktos jaka moze byc przyczyna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompka zasilająsa ma zaworek zwrotny , musi mieć bo zbiornik jest niżej i paliwo moglo by isę cofać , najprawdopodobniej coś podlazło najtańszym sposobem jest zamontowanie dodatkowego zaworka zwrotnego na przewodzie koszt około15zł i powinno to rozwiązać sprawę , bo jak nie puszcza dymu to na bank nie ma paliwa , najprostrze i najtańsze do sprawdzenia, albospróbuj przepompować pompką ręczną przed zapaleniem i zobaczysz czy coś isę zmianie jak tak to nie trzyma podajaca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdy wyjąłem popke zasilającą i zalałem paliwem to niby normalnie działa ale gdzy załączylem normalnie , to gdzy pompowała tylko 3 razy było słychac jak przełało sie paliwo do zbiornika... czy tak powinno byc? wszystko odpowietrzone , na początku filtry potem potem pompa paliwowa i nawet sprawdzałem czy na wtrsykach jest paliwo i sie pokazuje ale barzo słabo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stacyjka nie ma tutaj nic do rzeczy,zetor nie ma wyprzedzacza zapłonu,a pompka od 360 na pewno nie

pasuje .Jak ten zetor dłużej postoi i nie chce zapalić to trzeba go podpompować i wtedy powinien zapalić.A jeśli jest tak to paliwo schodzi do zbiornika podobnie jak w np 7211 .Wcale nie musi to być pompka tylko gdzieś jest nieszczelność na przewodach paliwowych np.na powrotach od wtryskiwaczy .Jeśli były ruszane to na pewno to jest przyczyna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zetory już tak mają ,że paliwo lubi schodzić do zbiornika .Ja bym poczekał z tą pompką i sprawdził wszystko jeszcze raz czyli przewody,podkładki miedziane ,zaworek zwrotny ,czy niema gdzieś jakieś drobinki która blokuje przepływ.Może też jakaś kształtka być niewymiarowa .A ten zetor to od kiedy tak ma że nie pali .Pompką ręczną pompuj kilkanaście razy bo trzy to za mało.To na górze to jest od turbiny .Sprawdzi linkę od gaszenia czy się nie zacina.

Edytowane przez krzysztofz14
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego możesz się upierać że to nie wina pompki ,ale ja już miałem 2 takie objawy w ciągu 4 m-cy. Za pierwszym razem ciągnik był na gwarancji więc serwis przyjechał. Nic nie pomagało więc wyjęli pompę wtryskową i wysłali do Kalisza,jedyna naprawa jaką tam zrobili to regeneracja pompki zasilającej.Po około 2 miechach znowu powtórka, zero paliwa w pompie. Więc wykręciłem pompkę zasilającą ,pojechałem Z nią do sklepu i dobrałem od ursusa aby gwint pasował . Do dziś hula aż miło . Zero problemów z odpalaniem. A słychać podczas odpowietrzania prace zaworu odpowietrzającego? Spróbuj jeszcze pozakładać obejmy zaciskowe na węże doprowadzające paliwo do pompki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chym cieakwe... wszytkie opaski gdzie trzeba pozakładane nowe wwraz z przewodami! cignij stał 5 dni nic nie ruszane podaeszłem zaczolem popować i czuje ze popuje bo skrzeczy zaworek odrzu. Dla pewności zdołem przewód ten powrotu paliwa do zbiornika i leci paliwa aż miło . Wczesniej probowałem smaostart do kortektora i ... zapalił chodził pieknie ! jak zgasilem nie przekrecajc kluczyka do pozycji ,,0,, tylko zostawiajć kluczyk w poz. ,,I,, po kilkunastu minutach zapalił sam bez samostartu . Potem zgasiłem i przekręciłm do pozycji 0 stacyjke czyli odciłem zapłon i po paru minutach nic... tylko kręci a zero dymu... mysłe ze to wina stacyjki mogą byc wypalone styki?? bo na popie wtryskowej jest takie urządzenie i od tego urządenia ide kabel do stacyjki . Zamówilem stacyjke jak przyjdzie i wymienie moze bedzie ok . Dziękuje wszytkim za pomoc ale wyraznie jeszcze opinie czy to moze byc stacyja czy moze przyśpiszacz zapłonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam to znowu ja wymienilem dzis pompke zasilającą cała i nową stacyjke . Nadal nic.... zaczynam kręcic i kręci jak szalona ale nie pali nawet dym sie nie pokaze . Wszystko odpowietrzone filtry , pompa . Nawet sprawdzałem czy paliwo na wstryskach jest i pokazuje sie!! Silnik ciepły ponieważ zalany gorącym płynem (temperatura w dzien +3/4)

Gdy psiukne samostart w fiter powietrza i odpalam zakręci z 3 razy dym sie pojawi i chodzi jak marzenie!! Po zgaszeniu lipa ... nie moge odpalic Psukne samostat i znów zapale ... wie ktos jaka przyczna? nawet założyłem nowe podkładki przewody , zaciski nawet króćce , śróby. Nie wiem w czym problem:( pomoze ktos?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam problem z odpalaniem dzisiaj ojcu stanęła fortera mimo że paliwo w zbiorniku było godzinę chyba pompował odpowietrzył i odpalił 10 minut pochodził zgasił go odpalił znowu i zgasił 2 godziny później ja próbowałem go odpalić i nic pompuje pompką i do góry ropa się pokazuje a na dole przy tym zaworku tak minimalnie że widać ale nie żeby się wyciskała a jak przestanę pompować to znika co zrobić??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dmuchnij w ten wężyk co doprowadza paliwo z zbiornika do pompki. U mnie czasami się zdarza że się on przytyka rdzą z beczek, co powoduje, że silnik schodzi z obrotów i traci moc (teraz rzadziej, bo staram się lać paliwo zawsze przez sitko). Dopiero porządne dmuchnięcie pomaga. Możesz też sprawdzić filtr paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nadal lipa chyba pompka ręczna jest do kity czasami podpompuje i odpowietrzę,przedmuchalem też wężyk od paliwa paliwo nim leci jak go postawie w pozycji niższej od zbiornika pompka coś słabo ciągnie a nawet jak zaciągnie to później jak ojciec wsiada do traktora ja już odpowietrzyłem dokręcam on kręci syacyjką i pompka puszcza nawet dym się nie pojawia nie wiem nadal co co może być przyczyną wiem że u sąsiada w belarusie podobnie się działo filtrow jeszcze nie tykałem z tego względu że mam tam słabe dojcie ponieważ rama od tura przeszkadza i jeśli jej nie zdejmnę to dojście jest teoretycznie nie możliwe czy może mieć to coś wspólnego z filtrem ale wątpię w to prędzej chyba pompka zasilająca lub ta ręczna nie trzyma nie mam pojęcia za chwilę znajomy mechanik przyjedzie i może ten problem rozwiążemy ale mimo to proszę o jakąś radę jak ktoś miał podobną sytuację dodam że wczoraj stało się to pierwszy raz w zbiorniku było może z 20 litrów ropy teraz jest około 50 nie wiem czy zalać go może do pełna nie wiem czy to coś zmieni np. czy może pompka będzie miała łatwiej podpompować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego bonek1111 co zrobiłeś przy swoim zetorku bo podejrzewam że u mnie będzie to samo:/ pompka zregenerowana jakieś badziewie w niej było i nie trzymała teraz trzyma ładnie pompuje paliwo jest wszendzie na wtryskach też się pojawiło ale mimo że gaz dałem na maksa to słabiutko coś ale było odpowietrzone rozrusznik tylko kręci i lipa akumy musze już ładować bo przecież ile kręcić można czy problem nie będzie tkwił przy tym elektrozaworze prądu tam chyba nie dostaje ale wziełem na krótko z alternatora jak przyłożyłem ptykneło ale mimo dalszych prób kręcenia nic nawet dym się nie pokarze :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Kartoflorz
      Witam, chciałbym się dowiedzieć jaki polecacie olej do silnika Forterra 2010 rok. Czy lepszy będzie 10W40 czy 15W40, co sądzicie o dedykowanych olejach Zetor Uni 100??? (na opakowaniu pisze że można również lać do silników bez dpf - czy  to prawda???). Uwagi/sugestie mile widziane. Pozdrawiam
    • Przez emtecc
      Witam wszystkich. W proximach z roczników około 2013 roku skrzynia 12x12 z rewersem mechanicznym była montowana za dopłatą. Z tego co wiem w standardzie była 10x2.
      Wracając do tej 12x12 z rewersem mechanicznym, jej prędkość zawsze była 40km/h czy były też 30km/h?
    • Przez janek1966
      Dzień dobry.
      Mam problem z hamulcem przedniej osi w Zetorze Forterra 11441 rok 2007 . Jest tam Hamulec tarczowy na wale napędowym przedniej osi .Jesienią zauważyłem że nadmiernie grzeje się tarcza ,więc zima rozebrałem to wyczyściłem założyłem nowe uszczelniacze na tłoczkach i gumki zabezpieczające , wymieniłem klocki oraz przetoczyłem tarcze . Po złożeniu i odpowietrzeniu było ok, po wciśnięciu hamulca tarczy nie szło obrócić po zwolnieniu pedału tarcza obracała się swobodnie. w dniu wczorajszym zauważyłem ze po przejechaniu 3 km czuje dziwny zapach ,sprawdzam hamulec i  okazuje się ze niestety gorący . Ulgę przynosi odkręcenie odpowietrzników na zacisku ale do następnego hamowania . Mam wrażenie że po zwolnieniu pedału hamulca w przewodach hamulcowych pozostaje jakieś ciśnienie przez co tłoczki nie mogą się cofnąć .Problemu jednak nie zauważyłem przy hamulcach kół tylnych . Wobec powyższego mam prośbę o jakieś wskazówki i podpowiedzi jak pozbyć się problemu .
    • Przez kamil5800
      Witam, Pacjent Zetor forrtera 150hd 2016r. Przy osiągnięciu max prędkości 40 km/h na najwyższym biegu traktor całkowicie gaśnie, poniżej tej prędkości wszystko jest ok moc itd wporządku. Czy ktoś wie w jaki sposób jest zrobiona blokada ograniczająca prędkość ponieważ chyba to właśnie powoduje ten problem, kiedyś w starszym sprzęcie po osiągnięciu tej prędkości traktor "przymuliło" ale dalej jechał itd. Czy można tą blokadę/ogranicznik jakoś obejść czy rozłączyć?
    • Przez krzysiekwm90
      opinie na temat ciągnika

      piście

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v