Skocz do zawartości
bonek1111

Problem Z odpalenim Forterra 115

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
bonek1111    1

Witam mam taki problem gdzyż po dłuższym postoju nie mogę odpalic jej. Wymieniłem filtyry i i przewody paliwowe. Odpowietrzylem i gdy che zaplic nawet dym z rury wydechowej sie nie pojawi. Wszytko wygląda na to ze powinein zapialic a on nic , tylko kręci . Czy przyczyną pompa zasilaląca? czy są w niej jakies zaworki zwrotne? bo mysle ze nie utrzymuje paliwa. Wie ktos jaka moze byc przyczyna?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yahooo777    698

Sekcje na pompie paliwa mogą nie podawać albo faktycznie pompka zasilająca daje ciała, na zaciąg spróbuj go zapalić i wtedy sie okaże co i jak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stajniaomega    11

DWIE OPCJE :

1. Jest taka mała śrubka obok sekcji na górze pompy, tam musisz odpowietrzyć, jak nie masz tam paliwa to nie zapali.

2. Sprawdzić czy nie zawiesiła linka od gaszenia silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

mariusz(ZDUN)    167

Pompka zasilająsa ma zaworek zwrotny , musi mieć bo zbiornik jest niżej i paliwo moglo by isę cofać , najprawdopodobniej coś podlazło najtańszym sposobem jest zamontowanie dodatkowego zaworka zwrotnego na przewodzie koszt około15zł i powinno to rozwiązać sprawę , bo jak nie puszcza dymu to na bank nie ma paliwa , najprostrze i najtańsze do sprawdzenia, albospróbuj przepompować pompką ręczną przed zapaleniem i zobaczysz czy coś isę zmianie jak tak to nie trzyma podajaca

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ja bym poluzował przewód wysokiego ciśnienia i zobaczył czy leci ON. Wtedy wiadomo co jest grane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bonek1111    1

gdy wyjąłem popke zasilającą i zalałem paliwem to niby normalnie działa ale gdzy załączylem normalnie , to gdzy pompowała tylko 3 razy było słychac jak przełało sie paliwo do zbiornika... czy tak powinno byc? wszystko odpowietrzone , na początku filtry potem potem pompa paliwowa i nawet sprawdzałem czy na wtrsykach jest paliwo i sie pokazuje ale barzo słabo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jan1978    0

Na 100% pompka zasilająca. Jeżeli masz to zamień samą pompkę od ursusa np c-360, pasuje sam wymieniłem i chodzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bonek1111    1

popka zasilająca sprawdzona wszytko z nią ok. Podejrzewam wine przyśpieszacza zapłonu lub stacyjke , czy w tym moze tkwić problem? czy przyśpieszacz zapłonu to jest na regulatorze na pompie wtryskowej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysztofz14    14

Stacyjka nie ma tutaj nic do rzeczy,zetor nie ma wyprzedzacza zapłonu,a pompka od 360 na pewno nie

pasuje .Jak ten zetor dłużej postoi i nie chce zapalić to trzeba go podpompować i wtedy powinien zapalić.A jeśli jest tak to paliwo schodzi do zbiornika podobnie jak w np 7211 .Wcale nie musi to być pompka tylko gdzieś jest nieszczelność na przewodach paliwowych np.na powrotach od wtryskiwaczy .Jeśli były ruszane to na pewno to jest przyczyna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bonek1111    1

Niemożliwe aby była nieszczelnośc w przewodach bo wszytkie nowe . A wtryskiwacze nie były jeszcze ruszane

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bonek1111    1

Jak pompuje niezapli mimo ze pompuje. Wszytko odpowietrzone a zaworek w pompce odzywa sie czy to nad pomą wtrsykową to przyśpieszacz zapłonu? i czy ma to cos wspólnego z odpalaniem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysztofz14    14

Zetory już tak mają ,że paliwo lubi schodzić do zbiornika .Ja bym poczekał z tą pompką i sprawdził wszystko jeszcze raz czyli przewody,podkładki miedziane ,zaworek zwrotny ,czy niema gdzieś jakieś drobinki która blokuje przepływ.Może też jakaś kształtka być niewymiarowa .A ten zetor to od kiedy tak ma że nie pali .Pompką ręczną pompuj kilkanaście razy bo trzy to za mało.To na górze to jest od turbiny .Sprawdzi linkę od gaszenia czy się nie zacina.

Edytowano przez krzysztofz14

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jan1978    0

Kolego możesz się upierać że to nie wina pompki ,ale ja już miałem 2 takie objawy w ciągu 4 m-cy. Za pierwszym razem ciągnik był na gwarancji więc serwis przyjechał. Nic nie pomagało więc wyjęli pompę wtryskową i wysłali do Kalisza,jedyna naprawa jaką tam zrobili to regeneracja pompki zasilającej.Po około 2 miechach znowu powtórka, zero paliwa w pompie. Więc wykręciłem pompkę zasilającą ,pojechałem Z nią do sklepu i dobrałem od ursusa aby gwint pasował . Do dziś hula aż miło . Zero problemów z odpalaniem. A słychać podczas odpowietrzania prace zaworu odpowietrzającego? Spróbuj jeszcze pozakładać obejmy zaciskowe na węże doprowadzające paliwo do pompki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bonek1111    1

Chym cieakwe... wszytkie opaski gdzie trzeba pozakładane nowe wwraz z przewodami! cignij stał 5 dni nic nie ruszane podaeszłem zaczolem popować i czuje ze popuje bo skrzeczy zaworek odrzu. Dla pewności zdołem przewód ten powrotu paliwa do zbiornika i leci paliwa aż miło . Wczesniej probowałem smaostart do kortektora i ... zapalił chodził pieknie ! jak zgasilem nie przekrecajc kluczyka do pozycji ,,0,, tylko zostawiajć kluczyk w poz. ,,I,, po kilkunastu minutach zapalił sam bez samostartu . Potem zgasiłem i przekręciłm do pozycji 0 stacyjke czyli odciłem zapłon i po paru minutach nic... tylko kręci a zero dymu... mysłe ze to wina stacyjki mogą byc wypalone styki?? bo na popie wtryskowej jest takie urządzenie i od tego urządenia ide kabel do stacyjki . Zamówilem stacyjke jak przyjdzie i wymienie moze bedzie ok . Dziękuje wszytkim za pomoc ale wyraznie jeszcze opinie czy to moze byc stacyja czy moze przyśpiszacz zapłonu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bonek1111    1

Witam to znowu ja wymienilem dzis pompke zasilającą cała i nową stacyjke . Nadal nic.... zaczynam kręcic i kręci jak szalona ale nie pali nawet dym sie nie pokaze . Wszystko odpowietrzone filtry , pompa . Nawet sprawdzałem czy paliwo na wstryskach jest i pokazuje sie!! Silnik ciepły ponieważ zalany gorącym płynem (temperatura w dzien +3/4)

Gdy psiukne samostart w fiter powietrza i odpalam zakręci z 3 razy dym sie pojawi i chodzi jak marzenie!! Po zgaszeniu lipa ... nie moge odpalic Psukne samostat i znów zapale ... wie ktos jaka przyczna? nawet założyłem nowe podkładki przewody , zaciski nawet króćce , śróby. Nie wiem w czym problem:( pomoze ktos?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotrek1985    4

kolego na pompie w nowych zetorach jet takie ustrojstwo jak elektromagnes od przyspieszacza zapłonu

sprawdz czy dostaje prąd jak krecisz rozrusznikiem

lub odkrec go i popchaj zapadke śrubokretem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bonek1111    1

Czy ten przyśpieszacz zapłonu co jest na rególatorze obrotów czy jest powiązany z listwą od gaszaka? czy to ma cos ze sobą wspólnego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mam problem z odpalaniem dzisiaj ojcu stanęła fortera mimo że paliwo w zbiorniku było godzinę chyba pompował odpowietrzył i odpalił 10 minut pochodził zgasił go odpalił znowu i zgasił 2 godziny później ja próbowałem go odpalić i nic pompuje pompką i do góry ropa się pokazuje a na dole przy tym zaworku tak minimalnie że widać ale nie żeby się wyciskała a jak przestanę pompować to znika co zrobić??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz56612    1

A dmuchnij w ten wężyk co doprowadza paliwo z zbiornika do pompki. U mnie czasami się zdarza że się on przytyka rdzą z beczek, co powoduje, że silnik schodzi z obrotów i traci moc (teraz rzadziej, bo staram się lać paliwo zawsze przez sitko). Dopiero porządne dmuchnięcie pomaga. Możesz też sprawdzić filtr paliwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nadal lipa chyba pompka ręczna jest do kity czasami podpompuje i odpowietrzę,przedmuchalem też wężyk od paliwa paliwo nim leci jak go postawie w pozycji niższej od zbiornika pompka coś słabo ciągnie a nawet jak zaciągnie to później jak ojciec wsiada do traktora ja już odpowietrzyłem dokręcam on kręci syacyjką i pompka puszcza nawet dym się nie pojawia nie wiem nadal co co może być przyczyną wiem że u sąsiada w belarusie podobnie się działo filtrow jeszcze nie tykałem z tego względu że mam tam słabe dojcie ponieważ rama od tura przeszkadza i jeśli jej nie zdejmnę to dojście jest teoretycznie nie możliwe czy może mieć to coś wspólnego z filtrem ale wątpię w to prędzej chyba pompka zasilająca lub ta ręczna nie trzyma nie mam pojęcia za chwilę znajomy mechanik przyjedzie i może ten problem rozwiążemy ale mimo to proszę o jakąś radę jak ktoś miał podobną sytuację dodam że wczoraj stało się to pierwszy raz w zbiorniku było może z 20 litrów ropy teraz jest około 50 nie wiem czy zalać go może do pełna nie wiem czy to coś zmieni np. czy może pompka będzie miała łatwiej podpompować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kolego bonek1111 co zrobiłeś przy swoim zetorku bo podejrzewam że u mnie będzie to samo:/ pompka zregenerowana jakieś badziewie w niej było i nie trzymała teraz trzyma ładnie pompuje paliwo jest wszendzie na wtryskach też się pojawiło ale mimo że gaz dałem na maksa to słabiutko coś ale było odpowietrzone rozrusznik tylko kręci i lipa akumy musze już ładować bo przecież ile kręcić można czy problem nie będzie tkwił przy tym elektrozaworze prądu tam chyba nie dostaje ale wziełem na krótko z alternatora jak przyłożyłem ptykneło ale mimo dalszych prób kręcenia nic nawet dym się nie pokarze :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mateusz22    1

witam. wie ktos moze jaki jest symbol zamiennika filtra paliwa do zetor proxima z 2011r i zetor forterra 11441 z 2008r.?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Szymekrolnik912
      Wie może ktoś jaki jest schemat zmiany biegów w zetorze
    • Przez krzysiekwm90
      opinie na temat ciągnika

      piście

    • Przez damian513
      Witam parę miesięcy temu zakupiłem ciągnik zetor proxima power 95 z 2010 roku  i chciałbym zamontować do niego ładowacz czołowy ale jakiś z tańszej półki i dobrej jakości. W gospodarstwie pracuj do ciężkich prac ładowarka teleskopowa . Tur miał by służyć do ładowania bel na polu. Dalsze trasy po siano , ładowanie big bag z nawozem na polu czyli takie lekkie prace. Jaki ładowacz czołowy waszym zdaniem był by dobry ? A jak są te nowe tury po 10,000 tyś  to te konsole pasują do tura czy to dorabiają jak to jest dokładnie ? 
    • Przez tomi382
      czy ma ktos nową proxime z adblue? Na ile wystarcza pełny zbiornik ad Blue? jak z awariami tego systemu?
    • Przez 7613farmer
      Witam wszystkich forumowiczow prosze o porade, otoz posiadam od nowosci ciagnik Zetor Proxima 8441 w ktorym problemem jest stale przeciekajaca nagrzewnica.
      Pierwsza oryginalna jak dotad wytrzymała najdłuzej - 4lata. Kupiłem druga,polska- nie chinska,ktora wytrzymala jakies pol roku. Jeszcze na gwarancji ja oddalem i po długim okresie oczekiwania wkoncu wymienili mi na nowa,ktora zamontowalem i działala jakiś miesiac az tu wczoraj wsiadam a tu woda leje mi sie po głowie. Pomozcie co moze byc powodem,czy wszystkie nagrzewnice sa wadliwe, czy to jakas wada konstrukcyjna traktora? Jak narazie wybieram sie zareklamowac ta trzecia -tez jeszcze jest na gwarancji. I co - macie jakis pomysł?
×