Skocz do zawartości

Jak zwiększyć moc w JX 60


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

tak tez wlasnie myslałem ze to ta sruba,problem był ze zdjeciem tego zabezpieczenia.Dzisiaj wlasnie to zrobilem,wkrecilem pół obrotu i juz jest efekt.Z przyczepą ktora wazy 3tony plus ladowacz czolowy z lyzką 1tona czyli troche ponad 4tony ,jedzie sie tak jak kiedys ciagną bym sleze 1000 litry.Wiesmag dzieki za dobrą dorade.Innym uzytkownikom jx60 tez polecam ,jest roznica. Po podkręceniu o pol obrotu dymu jak nie bylo tak niema. Pozdrawiam!!!

Opublikowano

ale już normy TIER 2 spełniać nie będziesz,co najwyżej 1-te silniki właśnie zostały zubożone o dawkę ze względu na normy-puki nie ma dymu to wszystko będzie ok.

cieszę się że mogłem ci pomóc.

 

czytając temat mam wrażenie że niektórzy nie rozumieją do końca jak osiąga się coraz ostrzejsze normy w najprostszy sposób-dużo firm robiło identycznie-fanom zetora radzę prześledzić modele i wartości pojemności.

Opublikowano (edytowane)

to są firmy z hamowniami tak jak pisałem prędzej a jak przesadzisz z mocą to remont będzie kosztować 800

Edytowane przez milanreal1
Opublikowano

@ysy-nie pierwszy to robiłem-robiono to zanim te modele ciągnika wyszły,bo te silniki były dużo wcześniej o znacznie większej mocy.

zwiększając dawkę zwiększysz moc(oczywiście nie do przesady)-co za tym idzie spalanie będzie mniejsze na wykonaną robotę.

 

gram na kilowatogodzinę będzie mniej.

Opublikowano

z tego co wiem to za podkrecenie nikt gwarancji nie daje,dzwonilem do gorna to kazali mi isc do pompiarza,albo oni by podjechali wlasnie za te 800.ja zaryzykowałem sam na swoja odpowiedzialnosc oni to samo by zrobili nie odpowiadając za nic

Opublikowano

Pozwolicie że lekko podsumuję temat.

Nie kazdy korzysta z dotacji na zakup ciagników i nie dla każdego dodatkowe 8-10 tys za odrobine mocniejszy ciągnik jest drobnym wydatkiem. Tym bardziej że jak wcześniej zauważono ciągniki JX60 i 70 rzeczywiście niczym się nie różnią. Ten sam silnik, ta sama skrzynia, mosty itd. Tylko ta moc o 13 KM większa. Dla producentów dużo łatwiej jest zrożnicować moc dla tych samych ciągników niż wyprodukować inny model maszyny. Na jednym zarabiają więcej na drugim mniej.

Nie jestem serwisantem tylko użytkownikiem JX60, w marcu kończy mi się gwarancja i najprawdopodobniej zaproszę kogoś z hamownią do podniesienia mocy.

Też przerabiałem ten temat i nie znalazłem na forum nikogo, kto dokonywałby samodzielnie takich zmian i zechciałby się swoimi doświadczeniami podzielić. A szkoda bo taką wiedzą należy się dzielić a nie nabijać kasę koncernom np. CNH.

Co do silnika, to proszę zauważyć iż w innych maszynach posiada on moc 88KM np. w ciągnikach Class. więc podniesienie jej z 60 KM na jakieś 70-80 mu nie zaszkodzi.

Swoją drogą to żenada, by taki duży i poważny producent sprzedawał taki ciagnik z tak niską mocą i momentem obrotowym. Przecież tym ciągnikiem to trzeba "z rozpędu w pole wjeżdżać".

Opublikowano (edytowane)

koledzy do następnego modelu ż tej samej seri bez większego ryzyka ale jeśli przesadzisz i zwiększysz 30 km to jest 50 % a nik na oko niewiele podkręcił to powtarzam jakie tego bedą skutki może nie za 200godzin a za 1000 i co zaś

 

O czym Ty piszesz wogóle

Edytowane przez milanreal1
Opublikowano

koledzy czy ktos wie jak wygląda taka mobilna hamownia ciągników rolniczych bo z tego co pisza na innych forach to podobno przyjerzdzają podkręcaja dawke i zapieraja sie o pierwszego lepszego krzaka

Opublikowano (edytowane)

@HORTUS-mówisz że nikt tego nie robił-mylisz się-już dawno to zrobiłem w TD80-a czemu nie mówiłem wcześniej,nie znalazłem nikogo kto by o to pytał,z drugiej strony nie ma co się chwalić-czytałeś temat i jakie są wypowiedzi-mało kto będzie próbował zrozumieć-większość woli się pośmiać.co może nie mam racji?

 

a hamownie takie przewoźne są do ciągników-mierzy się moc na WOM-lecz kto to robi,nie mam zielonego pojęcia-bo to się nie zmieści w tysiącu.

 

@ysy-o 50% nie zwiększysz-paliwo się nie spali i wyrzuci kominem-jak z dawką przesadzisz to zamiast zwiększyć moc nawet go osłabisz-granica to pojawienie się dymienia,i wtedy ciut cofasz.

a czy on będzie miał 70 czy 73 konie-kto by się przejmował.

Edytowane przez wiesmag
Opublikowano

Ten gość z twojego pierwszego linku to podobno dobry fachowiec. Czytałem na jakimś forum wypowiedź zadowolonego klienta.

 

Do Moderatora lub innych osób

Podczas pisania odpowiedzi na forum, po wciśnięciu przycisku "odpowiedz" zostaję od kilku dni przekierowny na inne strony, program antywirusowy rozłącza połaczenie podając dane jakiegoś trojana.

Następnie muszę się ponownie zalogować i później jest wszystko OK. Jednym słowem na forum mamy jakiegoś niebezpiecznego wirusa.

Opublikowano

Z tym wirusem ja tez mam do czynienia-cos się wyświetla aby opuścić tą stronę gdyż jest wirus i może uszkodzić komputer a wracając do tematu;

Ja wcześniej w dziale "ciągniki-tematy ogólne-jak zwiększyć moc w ciągniku" otworzyłem taki temat i jakoś nie było zainteresowania a tu widze jednak jest, w moim przypadku jestem zdecydowany w NHT5040 podciągnąć do około 100km

Opublikowano (edytowane)

Trzeba wiedzieć że modele T5050 97KM i T5060 106KM mają mocniejsze sprzęgła , półosie i przekładnie planetarne też są masywniejsze niż w T5040 to takie podstawowe różnice.Wiec silnikowi nic się nie stanie ale przeniesienie napędu jest ciut delikatniejsze niż w wyższych modelach. W tym ciągniku trzeba ostrożnie z podwyższaniem mocy.

 

Po namyśle doszłem do wnisku że mocniejsze półosie i ogólnie tylny most jest solidniejszy ponieważ w tych ciągnikach udzwig podnośnika jest większy o tone. Więc pozostaje kwestia sprzęgła.

Edytowane przez krzycho9711
Opublikowano (edytowane)

to się teraz nasuwa pytanie czy ktoś korzystał z jakiejś firmy zwiększającej moc do ciągników 4 lub 6 cylindrowych na zwykłych pompach

Edytowane przez milanreal1
orty
Opublikowano (edytowane)

Z moich obserwacji u dealera ciągniki te wyglądają identycznie, przynajmniej mosty a udżwig podnośnika jest większy bo jest drugi siłownik i z tego co dobrze kojarze dopiero w modelu T5060 jest większa chłodnica o 2 litry a sprzęgło podejrzewam , że jest identyczne

Najlepiej żeby ktoś się wypowiedział co takie cos robił, ale mało chętnych do podzielenia się wiedzą lub mechanik który pracuje kilka lat w serwisie NH co on na to?

Edytowane przez walkol
Opublikowano

@walkol-ja bym proponował po numerach katalogowych części dojść do różnic między nimi-bo z wyglądu czasem jest to samo,lecz tylko z wyglądu.trzeba by było spojrzeć w katalog,wszystko by było jasne.

Opublikowano

Być może masz rację ,niestety mam tylko katalog od swego i jeszcze nie rozpakowany ;) dzięki za podpowiedzi ale myśle że 10 km wiecej w tych samych maszynach mu nie zaszkodzi

Opublikowano (edytowane)

Katalogi są dostępne on-line więc z porównaniem nie będzie kłopotu. Myslę że mozesz się zdziwić tymi różnicami. Będą bardzo małe lub wcale.

Edytowane przez HORTUS
Opublikowano

Jak sie zdecydujesz podkręcić swoją maszyne dobrze by było jak byś to opisał na forum czy sam to robiłeś czy fachowcy z hamownią i jakie efekty. Też myśle że dziesięć wiecej nie zaszkodzi. A i w tym nierozpakowanym katalogu co masz są wszystkie modele od 5030 do 5070 i jest wszystko czarno na białym.

Opublikowano

kolego krzycho9711 ja wczoraj juz pisałem ze zrobiłem to sam i efekty są widoczne jakby co podeslij jakis numer na email to pogadamy .co do podkrecenia chyba warto widac po ciągniku nie męczy sie

Opublikowano (edytowane)

Dla zainteresowanych. Pompa, budowa i zasada działania są dokładnie takie same jak w VW Golfie.

Na forum, użytkowników tych samochodów została dokładnie opisana pompa, jej budowa i sposób regulacji. Ponizej zamieszczam lik do ktorego warto zajrzeć. Przeczytanie całego forum na temat podniesienia dawki w Golfie tylko dla wtrwałych, ale pierwszy post pewnie wiele już wyjaśni.

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=101123

 

Do "Endurak" ty przecież masz chyba gdzieś blisko siebie firmę z hamownią WOM, więc moze warto do nich zadzwonic i zrobić wszystko ze sprawdzeniem parametrów silnika.

Edytowane przez HORTUS

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez roxor
      Witam panowie mam do was taka prośbę chce kupić case mx 135 to mój pierwszy case i nie wiem na co trzeba zwrócić uwagę w tym ciągniku jeżeli ktoś wie coś na temat tego ciągnika to proszę o wasze rady dzięki i pzdr.
    • Przez kada2k
      Witam, wyświetliło mi się ostrzeżenie w Case Farmall 85C w instrukcji znalazłem że odpowiada to za zbyt niskie ciśnienie w przekładni i układzie kierowniczym. Poziom oleju się zgadza, hydraulika działa jak wcześniej, wspomaganie tak samo, płynność rewersu i półbiegu również. Ktoś miał podobny przypadek lub ma jakiś pomysł co mogło się stać, jutro jeśli będzie dalej to samo dzwonie do serwisu ale z uwagi na godzinę chciałem się tutaj dopytać.
    • Przez masacase
      Witam Proszę o radę czy w Case mx gdy wyświetla się błąd od sensora położenia ramienia( miga na przemian 5 i 1) da radę poprowadzić sygnał z tylko tego dobrze dzialacego sensora tj lewego (chyba) i przytym wykasować błąd z wyświetlacza? Z góry dziękuję za pomoc
    • Przez siwy10071
      Witam. Mam problem z licznikiem prędkości. Pokazuje cały czas 0000 i do tego te zera migają cały czas. Gdzie szukać przyczyny? Czujnik prędkości wymieniony na nowy. Nie mam już pomysłu gdzie szukać dalej przyczyny 
    • Przez krzychuvx
      Pacjent: Case Maxxum 115 Pro: przy przełączaniu biegów przód Tył wyrzuca na neutral, z komunikatem CP na wyświetlaczu, ze sprzęgłem wciśniętym przerzuca bez błędu. Jaką może być przyczyna? Zaczęło się tak po prostu w trakcie pracy przy entym nawrocie... Może ktoś już coś takiego przerabiał?

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v