Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam!

Od wtorku jestem posiadaczem Jelonka 6830 i zaraz po wyjechaniu za bramę dilera usłyszałem niepokojące odgłosy z prawej strony traktora. Dźwięk przypomina jakby przeskakiwanie trybów albo zużyte łożysko zauważalne to jest przy wyższych prędkościach. Dźwięk staje się bardziej donośny, gdy jadę pod obciążeniem dodatkowo pod górkę, natomiast ustaje gdy z niej zjeżdżam na równej drodze jest mniej słyszalny. Drugim mankamentem jest zakres A mianowicie bieg wyskakuje po włączeniu na A i puszczeniu sprzęgła słychać tyrkotanie i widać drżenie dźwigni, następnie dźwignia zostaje wybita w pozycję neutralną czasami uda się włożyć bieg i wszystko działa sprawnie. Znajomy powiedział mi że u niego jest tak samo i w serwisie mu powiedzieli że Jelenie tak mają a z A i tak nie będzie ruszał. Ta odpowiedz jakoś mnie to nie przekonuje bo twierdze że skoro płace nie małą kasę za coś to też wymagam żeby sprzęt był sprawny a jak nie to usterki w okresie gwaranci były usuwane a nie spławiano mnie hasłem że te typy tak mają. Trzecia sprawa to czy przy skrecie kierownicą na postoju normalne jest syczenie jak domniemywam z pompy lub orbitola? Macie może pomysły co może być przyczyną tych usterek?

Opublikowano

odnośnie tego syczenia to u mnie w zetorze też tak jest(takie ciche). Ale jak ci bieg wyskakuje i to tyrkotanie to zgłoś. Mi w zetorze, jak poszedł w orki to chłodnica zaczęła ciec tak troche, zgłosiłem i przyjechali wymienili(była pęknięta, przyczyny nie podali, ojciec mówi że są aluminiowe i dlatego, a po za tym mocowanie takie jakies dziwne), i tyle. A Ty masz JD to klasa i moc inna, więc wiesz co robić.

Opublikowano

Milson, myśle że,jak masz jakieś wątpliwości co do pracy twojego ciągnika to zawołaj serwis lub jak masz nie daleko to podjedż do nich i niech zweryfikują twoje wątpliwości co do tych odgłosów z prawej strony , a co do wbijania zakresu A który jak mówisz nie zawsze prawidłowo wchodzi , myślę że wystarczy podregulować linkę tego zakresu i wszystko będzie ok. Zakres ten ma to do siebie że w momęcie jego wbijania linka jest pchana i stawia większy opór ,niejedno krotnie po jakimś czasie problem ten znika samoistnie wiadomo wszystko nowe i potrzebuje małego przetarcia. A co do skrętu na postoju to jest normalne że słyszysz odgłos pracy pompy i orbitrola tym się nie musisz przejmować .

Opublikowano

Szczerze mówiąc masz pecha. A to dlatego, że ciągnik jeździ i wszystko działa. Gdyby coś się ewidentnie rozsypało serwis musiał by wymienić a tak będą odpychali aby do końca gwarancji. Z tymi biegami to może być coś z regulacją cięgieł. Poprostu nie wrzuca do końca i tyle. Swoją drogą tą serie w porównaniu do 5 r np trapi dużo usterek wystarczy przejżeć tematy o tej serii.

Gość Zetek5340
Opublikowano (edytowane)

Tak jak kolega damianus2222 zgłoś to do dilera niech serwis przyjadzie i ustali co jest a nie będziesz ty główkował płacisz to wymagasz a skąd brany JD B)

Edytowane przez Zetek5340
Opublikowano

kolego ten hałas z prawej strony to na bank osłona tłumika [ta blacha na samym dole ]zdejmnij ja dognij tą opaske która jest wciskana na rure i będzie ok miałem to samo ...pozdrawiam.

Opublikowano

Jesli serwis mowi ze tak ma byc to wez to od nich na pismie. Potem dzwon do JD Polska i przedstaw cala sytuacje. Niech sie dziady naucza obslugiwac maszyny a nie mowia ze "tak ma byc". Biora mechaniorów z PGr-ów szybki kurs i serwisan wielki.

Opublikowano

a u mnie JD6330 wpada w wibracje i to dość duże , trzęsie nim , albo to są poduszki pod silnikiem , przykręcenie do ramy albo może to być nierówna praca silnika (wtryski) albo połączenie skrzyni z silnikiem siadło coś-tak mi znajomy radzi a co wy o tym myslicie???

Opublikowano

Widze niektórzy nabywcy jd mają takie problemy jak mój kolega po zakupie polmota. Coś brzeczy, drży niestety serwis tylko zbywa. Ludzie w serwisach albo wiedzy nie mają, takie duperele czasami bardzo ciężko wykryć. Albo poprostu mają to gdzieś.

Opublikowano

hubertuss. Mi akurat ten hałas pochodzący od skrzyni nie przeszkadza,musi być słychać że ciągnie :lol: nierozumiem zbytnio o co zaraz wielkie halo,a serwis prawdopodobnie nic z tym nie robi bo to nie jest jakaś wielka awaria,zresztą zobaczymy za pare lat jak będzie chodził

Opublikowano

Mi tam jak bym wydał tyle kasy to by przeszkadzało i to bardzo. Ale cóż jak serwis dłubac nie chce to pozostaje tylko przekonywac siebie, że to nic takiego bo przecież jeszcze jedzie. W polmocie to se może brzęczeć bo za takiego jd bedą 2 albo 3.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

W JD skrzynia jest na linki i czasem regulacja długości poprawia precyzję zmiany biegów.

Opublikowano

Mecz serwis ja mam kupione 4 nowe ciagniki w ostatnich 10 latach i dzwonilem z najmniejsza duperela na gwarancji i zawsze dostawalem bo jest takie prawo mialo byc tak to ma byc tak ! Niezwlekaj bo wlasnie przez ludzi ktorzy nic niemowia oni sa tacy cfani ale zauwazylem ze jak sie troszke ich przycisnie to ci wsio zrobia .wiedz poprostu zglos problem jedz do nich niech ci dadza drugiego do jazdy probnej porownasz skoro mowia ze tak ma byc . Mialem podobny przypadek w kombajnie servis przyjezdzal co roz rozne rzeczy robili bo kombajn mlocil nagle sie wylaczalo wsio jak byl pelny to juz byl problem bo bylo trza odbijac . Serwis wlozyl troszke kasy szukajac przyczyny wymienial troszke niepotrzebnych rzeczy :) ostateczna przyczyna niedocisnieta jakas kosc pamieci przyjechal madry niemiec sciagnol obodowy nad calym sterownikiem po 15 minutach wysiadl i powiedzial ze juz:) Dosc zabawna sytuacja;) ale sie zdarzaja

Opublikowano

Ciśnij ten serwis, nie może być tak że ty dostajesz zły ciągnik na starcie. Przede wszystkim jeśli nie przyjmują telefonicznego zgłoszenia o usterce, to wyślij im list polecony z potwierdzeniem odbioru, wypisz co się stało napisz swoje dane itp. oczywiście zostaw sobie kopie tego dokumentu dla siebie. Wysyłając taki list masz potwierdzenie że oni go otrzymali i nie mogą wtedy się migać, muszą w jakiś sposób na niego odpowiedzieć. Poza tym jeśli już będą robić coś przy twoim traktorze dopilnuj aby wpisali ci co robili do książki serwisowej, bo według prawa na to co naprawiali masz znów rok gwarancji, a w praktyce jest tak że naprawiali jedno a wpiszą co innego na wypadek gdyby się zepsuło jeszcze raz. Poza tym zawsze możesz iść do urzędu ochrony konsumenta o ile się nie mylę w każdym urzędzie powiatowym siedzi typ za to odpowiedzialny, on będzie wiedział więcej niż ja tutaj napisałem, no i taki urzędnik może wnieść sprawę do sądu w twoim imieniu i o ile się nie mylę to ty nie płacisz w przeciwieństwie do sytuacji gdybyś chciałbyś pozwać go z cywilnej stopy.

jestem użytkownikiem trzech jelonków, i jeśli chodzi o piszczenie przy skręcie słyszane za kabiną (mój jeden tak ma) to podobno że się zawór w złej pozycji ustawia, niczym to nie skutkuje poza tym denerwującym dźwiękiem, ale słyszałem od pewnego serwisanta że jelenie mają na to program naprawczy, przynajmniej tak było w serii 10, tak więc to nie tylko u ciebie. Odsłuchałem ten plik dźwiękowy i moim zdaniem ciągnik nie powinien dawać takich dźwięków.

Weź do nich napisz, jak oni odpiszą że tak ma być to chociaż jak by się przypadkiem później rozkraczył to masz papier, że nie zareagowali. Zawsze też możesz zadzwonić do poznania, tam jest szef serwisu na Polskę, Jelenie się chwalą takim za***istym serwisem więc muszą się bać żeby bajka nie straciła mocy.

Przepraszam za nieskładny język ale sesja się zbliża a ja coraz mniej śpię:/

Opublikowano

Ja bym proponował najpierw udać się do jakiegoś rzeczoznawcy. Poprosić o opinie na pismie. Z tą opinią udać się do serwisu. Może trochę się przestraszą. A tak naprawde temat trudny jak pisałem wcześniej. Te odgłosy moga być trudne do wykrycia nawet dla serwisantów. Więc wolą unikać tematu.

Opublikowano

Zastanawia mnie tylko to jak to się stało, że tak osławiona marka wypuszcza ciągnik w ręce rolnika z takim problemem - przecież kolega pisze, że to było od razu jak wyjechał od dealera - więc dziwne, że nikt takiego sprzętu nie kontroluje przed sprzedaniem...

Opublikowano

Wiesz kolego Zbych jak w każdej firmie która coś produkuje mogą sie zdażyć produkty wadliwe bądz też z jakimiś ustarkami być może jest też tak w moim przypadku. Kwestia teraz tylko jak dana firma zachowa się po mojej interwencji w serwisie i jak podejdzie do tematu ale tego sie dowiem w poniedziałek. Moim zdaniem nie można przekreślać danej firmy przez jeden tylko pojedyńczy produkt przeciesz nie chce mi sie wierzyć, że każdy ciągnik który wyjdzie z fabryki jest dokładnie sprawdzany wybierane są tylko losowe egzemplarze do kontroli a gwarancja którą daje producent jest po to żeby ewentualne usterki czy też drobne regulacje dokonywać na bierząco.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez patrykb2736
      Mam problem w swoim JD gotuje mi się płyn w cięższej robocie. Wywaliłem termostat, Wisko sprawne, Chłodnica wyczyszczona. Dla przykładu w paszowozie temperatura nie przekroczy 4 kresek.Zapinam pług czy talerzowke 30 min pracy i zagotowany.Mial ktoś może podobny problem?
    • Przez BartoszWitusik
      Witam mam pytanie jakie ciśnienie powinienem nabić do hydroakumulatorow przedniej osi jak i amortyzacji kabiny w john deere 6430 premium
    • Przez John6600
      Witam posiadam ciągnik john deere 7600 power quad zakupiłem go 5lat temu i była robiona skrzynia biegów . Zrobiłem 1500mtg i zaczęły ślizgać się polbiegi . Ciśnienia mierzone pompa na wyjściu 16bar a biegi 2-3bary. ( Polbiegi 1-2-3-4 ) rozebralem skrzynie i wszystko ładnie wyglada . Lekko przypalone tarczki te większe .Z power quad mam do czynienia pierwszy raz może ktoś pomoże ? Naświetli temat ? Gdzie szukać przyczyny spadku ciśnienia ? Może ktoś pomoże ze zdjęcia czy tarczki się nadadzą jeszcze ? 
    • Przez Krzychu147
      Witam wszystkich mam problem w John Deere 6530 premium. Ciągnik wywala błąd ECU 627.01 na zimnym kręci dobrze ale nie może zapalić.Jak jest ciepły pali dobrze co może być.
    • Przez Przemek7
      Błąd w ciągniku jak to naprawić?

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v