Skocz do zawartości
zolo2

Zetor 5245 TURBO?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor
zolo2    2

Czy da się założyć turbo do zetora 5245 i co trzeba przerabiać?Jeśli ktoś może coś powiedzieć na ten temat to proszę o wskazówki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    95

juz kilka razy byl taki temat-kiepski pomysl i trudny do zrealizowania,byly silniki turbo w 7745 i to nie wszystkich, ale roznily sie konstrukcyjnie od tradycyjnych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

do nieprzystosowanego silnika turbina spowoduje jego wysilenie i zmniejszy wytrzymałość wiem ze wychodziły 3320 turbo miały one silniki zmodernizowane od 5211 ale konstrukcyjnie się różniły

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

MrMily    0

Po co zakładać mu turbo ?? :blink: Lepiej wymienić na większy model np. 6245 albo 7245 i się nie bawić bo szkoda czasu i zdrowia na takie wynalazki..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    154

Pewnie ze się da, wyszedł przecież model zetora 3 cylindrowego z oryginalnie montowaną turbiną,wspomaganiem na orbitrol, przednim napędem,inna kabiną i jeszcze rózniącymi się szczegółami. Z tego co wiem to żeby fachowo założyć turbine trzeba zmienić tłoki na przystosowane pod turbo,doprowadzić smarowanie na denka tłoków,smarowanie do turbiny,inny filtr oleju,kolektory ssący i wydechowy ,i jeszcze kilka istotnych szczegółów sie znajdzie o których zapomniałem. Jednym słowem NIE Opłaca się tego przerabiać. A tak dla jasności to ten model był produkowany głównie jako wersja do sadów i winnic sa to modele 5213 , 5243 i 5243 Turbo i ma on 53 KM /2200 obr./min

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zolo2    2

Ale mi nie chodzi o to czy się opłaca czy nie tylko po prostu co dokładnie trzeba w silniku przerabiać.Zakładałem turbo do U-914 i wiem co trzeba przerabiać a tu nie wiem np. jakie tłoki by musiały być i co z pompa paliwową.Nie przymierzam się do zakładania turbo tylko po prostu interesuje mnie ten temat bo widziałem 5245 z turbo i jak w silniku 3- cylindrowym jest to rozwiązane.A co jak np. jest 6245 TURBO,bo widziałem na allegro takiego,to tez ma całkiem inny silnik niż zwykły 6245?I jaka jest różnica mocy między 5245 i 6245 zwykłymi i TURBO?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zolo2    2

widzę że ktoś tu nie rozumie moich pytań.Chodzi mi o to czym kontrukcyjnie różni się zwykły silnik a z turbiną.Co dokładnie jest zmienione(ozywiście oprócz turbiny) bo ktoś pisze że silnik musi by przystosowany pod turbo,to chce wiedzieć co.A silnik 3 cylindrowy różni się tym od 4 że ma jeden cylinder mniej:P

Edytowano przez milanreal1
cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michufarmer    21

Tylko widzisz Kolego napisałeś, że już jeden silnik przerabiałeś na turbo więc zakładam, że powinieneś wiedzieć. Plus w przypadku Ursusa to model 1014, z którego części typu tłoki, wał i korbowody opasują do 914. Najprościej to przedzwonić do Zetor Polska do Kalisza i tam się powinieneś dowiedzieć. No różni się liczbą cylindrów, ale nie o to mi chodziło :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

doładowany od zwykłego tym że ma mocniejszy wał podczas obróbki są azotowane, dalej natrysk oleju na denko tłoka bo wypali dziure, zawory w głowicy pod innym kątem, wymiennik ciepła między olejem a płynem, i przerobiona pompa, inne wtryskiwacze chyba tyle

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtas972    8

ludzie do c360 zakladaja turbo i jakos lataja :D wiec nie mowcie ze w zetorku odrazu silnik padnie po szalozeniu turba bo silniki zetorowskie sa mocniejsze (wytrzymalsze) od silnikow ursusa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oprócz tego co wymieniliście inna jest równiez pompa wody. Według mnie zakładnie, poprawne, jest duzo bardziej kosztowne i nastrecza więcej kłopotów niż wymiana modelu, ale do odwaznych świat należy. Zresztą dziwne mi sie wydaje, że w ursusie zakładałeś a tu pytasz o podstawowe rzeczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50

W zetorze zawory pod innym kątem? Podstawowa standardowa różnica w budowie pomiędzy silnikami, to większa komora spalania, większa średnica sworznia(czyli inny tłok i korbowód) inna regulacja pompy wtryskowej(nawet inny typ) mogą być inne końcówki wtryskiwaczy i większe zawory, czyli inna głowica. Chłodnica oleju nie zaszkodzi. Warto porównać różnicę w częściach silników modelu 7745 i 7745 Special(z turbo).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michufarmer    21

Tematów o montażu turbosprężarki jest już kilka, więc ten uważam za zbędny. Nic tu nowego nikt nie napisze, a będzie wykrywany niepotrzebnie przez wyszukiwarkę - do kosza :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konteno    1064

Gdzie można kupić taki siłownik jak we wspomaganiu na orbitrol jak ten montowany w zetorach 3320-7340 ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Szczur    0

Witam

Posiadałem swego czasu ZETORA 5245 TURBO - turbosprężarka firmy HOLSET fotki znajdują się w mojej galerii :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wili183    0

koledzy mam pytanko odnośnie Zetora 5243, czy ten ciągnik ma mechaniczne włączanie przedniego napędu czy może włącza się automatycznie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    154

Witam

 

Przedni napęd przy zetorze 5243 załącza się tak jak przy innych zetorach tej serii, mechanicznie dźwignią w podłodze po lewej stronie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konteno    1064

Witam

Posiadałem swego czasu ZETORA 5245 TURBO - turbosprężarka firmy HOLSET fotki znajdują się w mojej galerii :)

 

No widziałem i szkoda że go "ożeniłeś" . Podobno i niedaleko pojechał. No więc gdyby nie daj boże nastąpiła konieczność remontu silnika to prosiłbym o obszerną fotorelację . Ułatwiło by to zapaleńcom (mechanikom-samozwańcom) zaturbianie swoich ciągników.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×