Skocz do zawartości

Ogrzewanie ciągnika renault


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam.

Mam taki problem z swoim ogrzewaniem w Renault 113-14. Ogólnie jak na to wszystko spoglądam

na wentylator, nagrzewnice i doprowadzenie ogrzanego powietrza do kabiny to zadaje sobie

pytanie czy ono działało nawet jak ciągnik był nowy???

 

Najlepiej jakby ktoś wrzucił kilka fotek tu

jak to wszystko wyglada u Was koledzy. A w ogóle jak działa ogrzewanie w waszych ciągnikach?

U mnie z tych nawiewów bardzo słabo leci powietrze. Na pierwszym biegu nie zauwazalnie. Dopiero na trzecim jest w miare

ok jeśli tak to mozna nazwać.

Bedę wdzięczny za co kolwiek bo nie chcę kombinować czegoś gdy nie będę pewny poprawnego działania.

Edytowane przez wiesiek24
Opublikowano

Ja mam już wyjęty filtr kabinowy, bo właściwie to co z niego zostało ciężko już nazwać filtrem. Ogólnie widziałem przez otwór za filtrem, że całe wnętrze jest oblepione kurzem z ziemi. Ogrzewanie działa dość dobrze. I też kiedy zbliżam rękę do kratki a wentylator jest ustawiony na 1 to ruch powietrza jest ledwo wyczuwalny, a na 3 biegu trochę lepiej, ale też nie jest to wyjątkowo silny strumień powietrza. Ale jest jedno ale. Tak naprawdę dobra wentylacja czy ogrzewanie to jest takie, kiedy nie ma przeciągów w kabinie, ale za to spełnia swoją funkcję tzn zimą grzeje, a altem zapewnia dobrą wentylacją kabiny. Więc to niekoniecznie musi być wada tej wentylacji, a raczej zaleta. Z drugiej strony latem będę musiał się zabrać za umycie wszystkiego w środku łącznie z nagrzewnicami i wtedy się okaże czy wentylacja się poprawi.

Opublikowano

Fajnie ze ktoś w ogóle sie wypowiedział, ale jak już wcześniej pisałem to przydały by się jakieś zdjęcia.

u kolegi w MF co prawda jest to kilku letni cięgnik to jak w tamtym roku odśnieżałem to tylko na pierwszym biegu bo na innym bym z gorączki nie wytrzymał.

Opublikowano

W renówce masz o tyle dobrze, że możesz sobie ustawić intensywność ogrzewania i oczywiście intensywność nawiewu. Więc o umieraniu z gorączki nie ma mowy :).

Opublikowano (edytowane)

Odgrzeje temat.

Po jakim czasie leci ciepłe powietrze?

Rozebrałem panel od regulacji ogrzewania.

Na samym dole pokrętło to coś jakby zawór na weżu od powrotu wodyz chłodniczki, zamyka lub otwiera.

Na samej górze linka która idzie do jakiegos elktr. urządzenia coś jakby stycznik.

Ktoś z was rozbierał to już?

problem jest w tym że słabo grzeje. Wąż powrotny od chłodniczki zimny.

 

Do czego słuzy urządzenie do którego idzie linka nr 1?

 

med_gallery_22353_1233_20118.jpg

 

img1647a.jpg

 

img1651y.jpg

 

img1655mg.jpg

 

img1656g.jpg

Edytowane przez andrejus
Opublikowano

Filtr kabinowy można kupić, ale najtańszy jaki widziałem w necie to minimum 250 zł, a są nawet takie za 500 zł. Czym się różnią nie wiem, bo jeszcze nie kupiłem tego filtra do swojej reni. Teraz mało będę nią jeździł więc może na wiosnę.

Opublikowano (edytowane)

Koledzy gdzie szukać przyczyny że nie ma prądu na włączniku od dmuchawy. Kable widać że są całe, ale nie wiem który przekaźnik sprawdzić , ewentualnie jakieś newralgiczne połączenia.Od czego mogą pasować pokrętła do regulacji klimy i ogrzewania bo jednego nie mam a drugie jest wyłamane

Edytowane przez Rafii
Opublikowano

też miałem ten problem. Ja załozyłem stare pokrętło od forda escorta.

Bezpieczniki na pewno sprawdziłeś więc nie pisze o tym ;)

Jeśli nie masz fazy w kablach przy pokrętle to niestety pozostaje ci tylko iść po kablach i szukać jakiegoś stycznika który pewnie nawalił.

 

Ps. Wiekszość ludzi na forum to osoby które nawet nie wiedza jak wygląda śrubokręt i w sprawach czysto technicznych sa zieloni. Sam juz się przekonałem że nie ma co liczyć na szczegółową pomoc.

Opublikowano

Pewnie przekaźnik od dmuchawy jest w skrzynce bezpieczników. A wiesz może który to. Po kolorze kabli trudno dojść bo wszystkie prawie takie same.

Opublikowano

Nagrzewnica powinna sama sie odpowietrzyc,zalej do pelna chlodnice zagrzej silnik i uzupelnij plyn -jak ostygnie. Co do kabli maja kolory pzy samych wsowkach,przekazniki u mnie sa pod dachem ,trzeba go zdemontowac,[nie mam klimy]

Opublikowano

Dziś długo myślałem co zrobić żeby lepiej grzało.

Z racji że klima nie działała, gaz ulotnił się. Odkręciłem węże od chłodniczki klimatyzacji i podłączyłem węże od ogrzewania kabiny. Działa rewelacyjnie.

 

Miałem też duży problem z parującą przednią szybą. Rozwiązałem to przez zainstalowanie małej chłodniczki od skutera. Przekręciłem ją pod filtrem nad szybą. Na chłodniczkę 2 wentylatory 12V - 8cm te od komputera.

 

Koszt to tylko 30 zł. 3 metry węża i 2 trójniki. Chłodniczka z odzysku :)

Będzie trochę czasu to wrzucę foty jak to wygląda.

Opublikowano

cześć andrejus

jeśli chodzi o to urzadzonko tam gdzie idzie linka nr1 to jest termostat taki jaki masz np w lodówce, (skręcisz bardziej to mocniej chłodzi i na odwrót)

a z niego odchodzi taki cieniutki ''niby drucik'' ale to jest kapilara (rurka a w niej gaz, jest połączona do mieszka a ten jest bardzo czuły na zmiany temperatur i albo zwiera lub rozwiera styk termostatu) nie załamuj tego ani nie zaginaj.

te dwa kabelki to nic innego jak styk, który się załącza np. jak juz klima osiągnie zadana przez ciebie temperaturę chłodzenia i może np. wyłączyć sprzęgło klimy.

 

andrejus piszesz że:

Na samym dole pokrętło to coś jakby zawór na weżu od powrotu wody z chłodniczki, zamyka lub otwiera. ok to rozumiem, ale czy jestes pewny że ten wąż który idzie do tego zaworu to właśnie powrót? zobacz i mi napisz w miare możliwości czy ten wąż idzie prosto do chłodnicy, prawa dolna strona.

dzisiaj jeszcze próbowałem robić to chore ogrzewanie ale bez wiekszych efektów.

 

pozdrowionka

Opublikowano

koledzy ja poległem na elektryce w ogrzewaniu. Na wtyczce od sterowania dmuchawą nie mam w ogóle zasilania. Sprawdziłem wtyczkę pod popielniczką. Tam prąd jest na trzech środkowych pinach. Przy dmuchawach prąd jest na pierwszym pinie od kabiny ( na krótko dmuchawy chodzą). Gdzie jeszcze posprawdzać aby wyeliminować usterkę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiek16m
      W tym temacie, prosiłbym o zamieszczanie instrukcje obsługi, katalogów części do ciągników marki Renault.
    • Przez grzesiekgie
      Witam pacjent Renault Ares 620rz problem z WOM po załączeniu walka pracuje za każdym
      razem około 20sekund po czym wałek się wyłącza na wyswietlaczu zaczyna mrugać pomarańczowa kontrolka od wom, następnie jeśli ponownie włącznikiem go wyłącze i włączę ponowny objaw. Dodam ze w ciągniku przełączniki na błotnikach od wom zmutowane na „krótko” sprawdzony elektrozawor oraz cewka (bez uwag). Jakieś pomysły? 
    • Przez lukasz51195
      Witam, Panowie mam taki dziwny problem z renault 461 a mianowicie po ok 3-4 godzinach postoju ten zbiorniczek na paliwo do świecy płomieniowej jest pusty. Świeca  nowa ok, brak wycieków założyłem też zaworek zwrotny na powrocie od wtryskiwaczy i też nic nie pomogło.Nie wiem od czego zacząć diagnozę i liczę na waszą pomoc. Pozdrawiam 🙂🤚
       

    • Przez Aprilars125
      Witam.Mam problem z moim Renault 120.54 A mianowicie dziś przy pracy nagle nie mogłem cofać do tylu A do przodu mogę jechać tylko na 2 polbiegu A na pierwszym i trzecim ciągnik nie może ruszyć. Wie ktoś co może być przyczyną? Sprawa pilna
    • Przez Michałł
      Witam od nie dawna założyłem tu konto i jakoś nie mogę się tu odnaleźć i dużych tematów więc jak zaczynam nowy to sorry. 
      Mam problem taki że oddałem pompę do regeneracji bo ciekła a wcześniej przed pompą sprawdziłem wtryski w moje renault 103.54 z ciekawości bo coś za dużo dymiła jak się okazło każdy lał. Kupiłem drugie za 150zl sztuka  ustawione na 190 bar założyłem a ciągnik nie chce zapalić więc pompa poszła do roboty. Przed wyjęcie czytałem oglądałem co zrobić że nie da się przestawić zapłonu bo ten talerzyk pasuje tylko w jednej pozycji i konieć nie do końca wierzyłem i zaznaczyłem dodatkowo na trybach znaki. Po zrobieniu pompy przyszedł czas na montaż. Poskładałem co i jak trzeba opdpowierzyłem pompę filtr paliwa przewody do wtryskiwaczy itd. Kręcę a ciągnik nie pali jakiś dymek leci ale słabo to wygląda. Jeszcze raz odpowierzyłem a tu dalej nic. Na starych wytryskach palił i pompie również choć paliwo z niej się lało i to ostro był po prostu brak siły.  Dodam że wtryski kupiłem i ustawiał mi je znajomy a pompę oddzielnie dałem do firmy która się tym zajmóje, i może źle zrobiłem bo pompę ustawiają pod wtryski, chociaż jak oglądałem filmiki to wtryski sam chłopak w garażu ustawił a pompę oddał do regeneracji i gitara i niego ciągnik odpalił po drugiej próbie. A  umnie  teraz jest bieda proszę pomóżcie co robić 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v