Skocz do zawartości

Rozrusznik C-360 3P


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich mam pewien problem z rozrusznikiem w Ursusie c-360 z silnikiem 3P. Problem jest taki, że rozrusznik słabo kręcił to znaczy wolno wiec postanowiłem go rozebrać i zobaczyć co się stało. W środku zastałem komutator cały czarny był tak jak by zalany olejem z dodatkiem pyłu, szczotki były do połowy zużyte. Wymieniłem tulejki i szczotki przy okazji, także komutator wymyłem, ale gdy go złożyłem i podłączyłem pod prostownik który ma funkcje rozruchu to działał, ale nie miał takich obrotów jak powinien. Jak chce go przekręcić palcami to nie udaje mi się to myślę że jest ciężko spasowany na tulejkach, ale taki samo słabo się kręcił przed rozkręceniem a spokojnie palcami można było go obrócić wiec nie wiem co jest grane z nim i co jeszcze mogę tam zrobić albo sprawdzić? Koledzy, co może być przyczyna ze on tak słabo kręci?

Opublikowano

Za dużo podkładek nie założyłeś na wirnik? Jak da się przekręcić wkrętakiem za bendix to jest ok, do sprawdzenia rozrusznika użyj akumulatora, prostownik może być za słaby

Opublikowano

Wielkie dzięki za zainteresowanie tematem. Jest chyba 4 podkładki jutro je zdejmę i zobaczę jak będzie chodził ale jak bendix wybija to wał się rusza wiec nie wiem czy to jest wina tych podkładek ale spróbuje. A jak można sprawdzić czy wirnik ma przebicie?

Opublikowano

Najprostsza to miernik i płytka po płytce na komutatorze czy nie ma zwarcia do masy, bardziej wydajny jest pomiar żarówką na 230V, wpinasz wirnik w obwód z żarówką i tak jak miernikiem sprawdzasz każde uzwojenie wirnika, tylko ostrzegam zawczasu, z 230V to nie zabawa i należy zachować szczególną ostrożność, jeżeli nie czujesz się na siłach zanieś do zakładu gdzie reg rozruszniki i tam ci sprawdzą

Opublikowano (edytowane)

Sprawdź prowadnice szczotek, lubią się przekręcić i zablokować szczotkę, przez co nie dotyka do wirnika; ja to przerabiałem w 355.

Edytowane przez LOST
Opublikowano

...Wymieniłem tulejki i szczotki przy okazji, także komutator wymyłem, ale gdy go złożyłem i podłączyłem pod prostownik który ma funkcje rozruchu to działał, ale nie miał takich obrotów jak powinien....

Jeśli temat jeszcze aktualny to proponowałbym włożyć ten rozrusznik do ciągnika i zobaczyć jak kręci silnikiem. Oczywiście na akumulatorach nie na prostowniku. Prostowniki z rozruchem służą do wspomagania akumulatorów i w żadnym razie nie powinny pracować samodzielnie (bez akumulatorów).

pozdrawiam

Opublikowano

Witam ponownie po przerwie, ale miałem przeprowadzkę do nowego domu i nie miałem dostępu do Internetu. Sprawa wygląda następująco rozkręciłem go ponownie i sprawdziłem wirnik i na szczęście nie ma przebicia na masę. Przy składaniu założyłem odwrotnie na szpilkach szczotko-trzymacz skręciłem go i postanowiłem palcami ruszyć zębatkę i udało mi się z małym oporem opór pewnie był zrobiony przez nowe tulejki, ale już jest 100 razy lepiej jak wcześniej było. Sprawdziłem go na akumulatorze i wydaje mi się ze kręci już prawidłowo. Jak będę miał czas jutro to go założę i sprawdzę jak będzie się sprawował zamontowany o wynikach napisze na forum. Z góry dziękuje za wszystkie wypowiedzi i rady dla mnie.

Opublikowano

Mam podobny problem z rozrusznikiem w c330.Kręci wolno ,pobiera dużo prądu ,ciągnik można uruchomić ale tylko gdy ciepły i na odprężniku.Sprawdziłem go w innym ciągniku i jest to samo.Był rozbierany ,tulejki dobre nic się nie zaciera,wirnik i stojan nie mają przebicia na masę.Wina musi być w uzwojeniach.Czy ktoś miał taki przypadek i jak sprawdzić wirnik bo myślę że to jego wina.Gdy mierzę płytki na komutatorze na zwarcie to bez względu która z którą miernik wykazuje zwarcie .Czy tak powinno być.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Po czym poznałeś, że tulejki są dobre?

Opublikowano

Wyciąg szczotki z prowadnic niech sobie luźno wiszą i obróć wirnikiem, jeśli nie stawia oporu to wina nie leży po stronie mechanicznej. Czy czyściłeś komutator, ma być czysty a rowki między jego działkami pogłębione. Mirnik w sprawnym wirniku rozrusznika będzie pokazywał zwarcie między działkami komutatora ze względu na mały opór elektryczny uzwojeń.

Opublikowano

Problem rozwiązany,winne były szczotki. Kupiłem jakieś importowane badziewie ,różniące się od oryginału kształtem rowka styku ze sprężyną.Rowek był pod innym kątem i zaczynał się od połowy ,kolor szczotek grafitowy.Musiałem kupić nowy komplet i tak pasowały idealnie ,kształt jak starych ,kolor miedziany kosztowały mniej jak pierwsze,nie trzeba było ich docierać.W tych rozrusznikach chyba ważne jest by wszystkie szczotki idealnie dolegały do komutatora.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Kolego, w każdym silniku komutatorowym ważne jest aby szczotki dobrze przylegaly do komutatora. A żeby dobrze przylegały trzeba je docierać.

Opublikowano

U mnie w c-360 3 tyg temu był taki sam problem jak opisałeś ale to nie były szczotki tylko stojan

 

 

kolego kochany fajnie by było jak byś opisał co zrobiłeś z tym stojanem bo mam taki sam problem - jka naprawiłeś pozdrawiam

Opublikowano

Podłączę się pod temat. 

jakie śruby idą do montażu rozrusznika C-360 3P. Może ma ktoś katalog i mógł by podać numer części? Albo linka do sklepu, gdzie mogę to kupić? Potrzebuję 2 sztuki. 

Opublikowano

Czy rozrusznik od 3p różni się czymś od tego z 360 oprócz głowiczki? Na pierwszy rzut oka wirnik i stojan wygląda tak samo, ale po zmianie głowiczki do mocowania coś jednak rzezi przy próbie zapalania..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez seba25
      Witam mam pytanie czy ktoś by mi mógł podpowiedzieć jak wyjąć ten łącznik cewek w rozruszniku bo upaliło mi kabel może ktoś to rozbierał i mógł by pomuc bo nie chce czegoś uszkodzić. Był bym wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam 
    • Przez fredf9
      proszę o pomoc przy podłączeniu przełącznika rozruchu 12/24 do mtz 82
    • Przez solek01
      Mam problem z rozrusznikiem, jak przekręcałem kluczyk to zgrzytał, obecnie go wyciągnełem przeczyściłem i na ostro kręci, bendiks popycha tryb do przodu i zaraz tryb wraca w tył ale rozrusznik nadal się kręci?
      Co może być przyczyną? 
    • Przez jacus
      mam pytanie jak zdiagnozowac w domowych warunkach taki rozrusznik-wczoraj go wyciagnalem z ciagnika,- podpialem na kablach do drugiego ciagnika i tez nic ..nawet nie obrocil-  nie "cykal" jak zwykly przy awarii, jak go sprawdzic na stole -podpialem prostownik- masa do obudowy, plus na wejscie elektrowlacznika , kabelkiem stykalem i nic- cos zle robie ??? 
    • Przez Dastan
      Mój case jak się dobrze nagrzeje to ma problem z zapalaniem, tzn. problem jest w ogóle z kręceniem, jakby rozrusznik nie dawał rady, jak się bardzo mocno zagrzeje to praktycznie nie potrafi zakręcić i muszę czekac aż ostygnie. Na zimno pali niemal od strzała. Rozrusznik rozkręciłem, tzn wirnik i szczotki bo do przekładni nie zaglądałem. Rozrusznik pada czy coś z silnikiem może być ? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v