Skocz do zawartości

IHC D-239 zatarty silnik


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Zwracam się do was o poradę, chodzi o silnik IHC d-239 4-cyl.2lata temu robiłem szlif wału i wałka rozrządu.W tym roku nagle zaczeęło coś stukać w silniku(dodam ze kontrolka od smarowania nie paliła się nawet na wolnych obrotach).Po rozebraniu okazało się że wypadły jakieś sworznie(odważniki) z tych przeciwwag wału korbowego(balancer-a) i je zmieliło.Wszystko to poszło z olejem i złapało silnik na 3 korbowodzie oraz na środkowej panewce głównej.Oddałem wał do szlifu i teraz mam zamiar także zrobić remont kapitalny.Mam drugą przeciwwage z innego silnika również IHC-239 w której też jeden sworzeń jest lekko wysunięty.Dodam także że są one takie jakby z ołowiu(odważniki).Nie wiem co mam z nim zrobić????Czy próbować dobić go na swoje miejsce czy wyrzucić całkiem???Może ktoś z forumowiczów coś doradzi.Dodatkowo załączam kilka fotek silnika.

 

https://picasaweb.google.com/pawela122/IHC

Opublikowano (edytowane)

no wiem ze sie ustawia na znaki jednak nie wiem czy to da sie spawac????Wyglada mi to na jakis metal niespawalny(ołów czy cos podobnego)

 

Nie cytuj poprzedniego posta

Edytowane przez krolikNH
Opublikowano

Te przeciwwagi masz jakieś inne niż te silniki co ja robiłem, te co robiłem kształtem przypominały półksiężyce, czy przeciwwagi u rometa czy komara na wale tylko większe i grubsze, ale to nie istotne ,ważne aby spełniały swą funkcje. Jeżeli to ołów to wydłub go z 2 mm wstaw podkładkę i przypunktuj, 2g niczego nie zmieni a pewność najważniejsza, zwróć uwagę na ten wewnętrzny dekiel rozrządu ten pod pompą wody, tam lubią być wżery kawitacji, zaklej ich jak niechcesz aby olej cudownie ci się mnożył, również oringi na tulejach cylindra grosze kosztuje a roboty od cholery a akurat masz rozebrane, nie musze mówić chyba o śrubach na korbowodach, tam nie ma zabezpieczeń śruby bezwzględnie nowe i nakretki, wszystko dostepne, jak masz problem z cześciami to pisz na pw to podeśle linki.

A śruby np. z dekli które się zrywają to nawet sie nie baw tylko przerabiaj gwinty na metryczne, chyba że masz dostep do calowych

Opublikowano

To wymyśl coś innego, niewiem przywal w ten wlewek ołowiu młotkiem przez coś okrągłego aby spuchł i nie wylazł, kleić nie radze, a przeciwwagi mają być cięższą stroną do dołu w chwili gdy 1 i 4 tłok jest w gmp, na tym kółku zebatym przeciwwagi od lewej strony silnika (tam gdzie pompa wtryskowa)powinna być kropka lub dwie, i na kole zębatym wału gdy 1 i 4 tłok jest w gmp to znaki kropka lub dwie (niepamietam) powinny być na dole, kropki do siebie i ma chulać

Opublikowano (edytowane)

Silnik dostał nowe zestawy naprawcze Bepco,wał po szlifie,wałek rozrządu szlif.Poskładane wszystko.Pali na dotyk jednak tak jak wczesniej dymi na biało-siwo.Wtrysk ustawiony na ok 20' wg skali na kole pasowm.Luzy zaworowe ssace na 0.25,wydechowe na 0.30.Dałem jeszcze wtryski do regeneracji.Zobaczymy co będzie na zrobionych wtryskach.Przed remontem też dymił na biało-siwo-niebiesko.Dopiero jak zagrzał się do temp ok 90st. wtedy praktycznie ustawało,ale pod słońce był widoczny dymek.Może ktoś coś doradzi????Wtrysk ustawiony na 1-3-4-2.

 

Gdzie leży przyczyna dymienia???

post-41350-0-39748800-1319905623_thumb.jpg

Edytowane przez pawela122
Opublikowano

Wczesniej też miałem szlifowane koncówki wtrysków jednak dymił zawsze(po regeneracji troche mniej).Czy to może wina pompy????Czy może jedynym wyjsciem jest zakup nowych koncówek za ok 400zł/kmpl??

Opublikowano (edytowane)

Witam rozebrałem niedawno silnik od ciągnika ihc 654s o symbolu d-206 w celu regeneracji głowicy i wymiany uszczelki, głowica zrobiona,uszczelka kupiona i teraz pora na składanie i tu moje pytanie jak ustawić luzy zaworowE?

Na 0,25 ssące i na 0,30 wydechowe???

Edytowane przez soltys48

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez roxor
      Witam panowie mam do was taka prośbę chce kupić case mx 135 to mój pierwszy case i nie wiem na co trzeba zwrócić uwagę w tym ciągniku jeżeli ktoś wie coś na temat tego ciągnika to proszę o wasze rady dzięki i pzdr.
    • Przez kada2k
      Witam, wyświetliło mi się ostrzeżenie w Case Farmall 85C w instrukcji znalazłem że odpowiada to za zbyt niskie ciśnienie w przekładni i układzie kierowniczym. Poziom oleju się zgadza, hydraulika działa jak wcześniej, wspomaganie tak samo, płynność rewersu i półbiegu również. Ktoś miał podobny przypadek lub ma jakiś pomysł co mogło się stać, jutro jeśli będzie dalej to samo dzwonie do serwisu ale z uwagi na godzinę chciałem się tutaj dopytać.
    • Przez masacase
      Witam Proszę o radę czy w Case mx gdy wyświetla się błąd od sensora położenia ramienia( miga na przemian 5 i 1) da radę poprowadzić sygnał z tylko tego dobrze dzialacego sensora tj lewego (chyba) i przytym wykasować błąd z wyświetlacza? Z góry dziękuję za pomoc
    • Przez siwy10071
      Witam. Mam problem z licznikiem prędkości. Pokazuje cały czas 0000 i do tego te zera migają cały czas. Gdzie szukać przyczyny? Czujnik prędkości wymieniony na nowy. Nie mam już pomysłu gdzie szukać dalej przyczyny 
    • Przez krzychuvx
      Pacjent: Case Maxxum 115 Pro: przy przełączaniu biegów przód Tył wyrzuca na neutral, z komunikatem CP na wyświetlaczu, ze sprzęgłem wciśniętym przerzuca bez błędu. Jaką może być przyczyna? Zaczęło się tak po prostu w trakcie pracy przy entym nawrocie... Może ktoś już coś takiego przerabiał?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v