Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak masz kase to niezastanawiałbym się tylko brałbym Fendta. A jeśli myślisz o czymś tańszym to ja bym wziął deutz fahra, bo to jest podobny ciągnik, tylko ma inną skrzynie biegów i fendt ma troche więcej elektroniki.

Opublikowano

zdecydowanie JD mozna by duzo tu polenizowac kabina komfortowa dobrze wywazony ciagnik bdb uciag mocny silnik , wytrzymala maszyna elegacka a odnosnie fenda tez mozna cos o nim powiedziec to samo co o JD ale fendt jest malo komfortowy nie wygodny ten joystick nie lezy w dłoni

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Do czego to doszło, żeby Fendt nie był komfortowy...

Cały temat chyba jest już nieaktualny.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Niestety nie, ale Fendt ma większy komfort od John Deera. Więcej bajerów i mniej wyciszona kabina.... ;)

Opublikowano

kolego tym mniej bajerow tym lepiej nie ma co sie psuć fend ma dobra skrzynie biegow jest w fendzie sama sobie dobiera predkosc do ciezaru pracy czesto jest tak ze jede bieg za wyskoki lub za niski a on sobie reguluje w JD jakos tam jest ułożenie spiralowe kol zebatych aby ciszej chodziły i zeby byl wyduszony czas eksploatacji.

4 zakresy biegów, każdy z 4 biegami przełączanymi pod obciążeniem,4 biegi przełączane pod obciążeniem: lewostronny rewers z pozycją neutralną przednia os ma zalacznom elektro hydraulicznie za pomaca sprzegla chlodzonym olejem wielotarczowy.

Plus jest jeszcze 4 zawory na cylinder co daje wysokie sprezenie dostarczaniu paliwa co zapewnia przy roznych obciazeniach sapilizacje spalania itp ja wybieram JD zdeydowanie jest prostszy w obsłudze

ciekawe jaki system rozrzadu jest sohc czy dohc..........

Opublikowano

Adam1515

 

Do wszystkiego sie można przyzwyczaić więc nie sądzę żeby Fendt był trudniejszy w obsłudze. Według mnie jest łatwiejszy w obsłudze od JD ponieważ wszystkie najważniejsze funkcje masz w joysticku i nie musisz odrywać od niego ręki.

Ja bym wybrał Fendta ponieważ jest jednak lepszy od JD. Nie chce mi sie pisać dlaczego bo już wiele razy o tym pisałem.

 

Ja bym sie tez zastanowił też nad Valtr-ą, MF-em i Claas-em.

Gość Profil usunięty
Opublikowano
A czy na pewno Fendt ma lepszą skrzynię i mniej skomplikowaną ;)

 

Vario to pierwsza bezstopniowa skrzynia na rynku. Jest wytrzymała a jej obsługa odbywa się za pomocą 1 dźwigni, przez cały dzień nie trzeba używać sprzęgła ani hamulców. Jak dla mnie nic lepszego nie wymyślono, nie wiem jak wygląda obsługa AP ale nie może być łatwiejsza, bo prościej już się nie da ;) .

Opublikowano
Vario to pierwsza bezstopniowa skrzynia na rynku. Jest wytrzymała a jej obsługa odbywa się za pomocą 1 dźwigni, przez cały dzień nie trzeba używać sprzęgła ani hamulców. Jak dla mnie nic lepszego nie wymyślono, nie wiem jak wygląda obsługa AP ale nie może być łatwiejsza, bo prościej już się nie da ;) .

 

W JD też obsługuje się jedną dźwignią.

 

W niedalekim PGR-rze mają Fendta 926 Vario, rok temu kupowali 2 nowe bysiory i zdecydowali się na JD -2 sztuki 8330. Ciekawe dlaczego nie wybrali Fendta?

Opublikowano
ja to jak bym mial sporo kasy to bez zastanowienia wybral bym fendta jak dla mnie jest duzo lepszy od jd tylko ta cena ..... ;)

No dobra-widzę żeś znawca-to powiedz dlaczego Fendt jest od JD lepszy-prosiłbym o niestreszczanie się i odpowiedź taką 5-6 zdaniową co najmniej ;)

Opublikowano
Vario to pierwsza bezstopniowa skrzynia na rynku. Jest wytrzymała a jej obsługa odbywa się za pomocą 1 dźwigni, przez cały dzień nie trzeba używać sprzęgła ani hamulców. Jak dla mnie nic lepszego nie wymyślono, nie wiem jak wygląda obsługa AP ale nie może być łatwiejsza, bo prościej już się nie da ;) .

 

i co z tego że pierwsza? Auto Powr w wykonianiu JD to tez bardzo dobra skrzynia równie prosta w obsłudze jak VARIO i nie ma sie tutaj co sprzeczać ze AP nie dorasta do pięt vario bo tak nie jest.i nie mowcie ze jestem fanatykiem JD bo nie jestem i nie uważam fendta za syf bo to tez świetna maszyna ale troche droga a nawet zbyt droga. i popre tutaj @jaro jesli sie juz mowi ze jakas marka jest naj naj to trzeba to uzasadnić...

 

Niestety nie, ale Fendt ma większy komfort od John Deera. Więcej bajerów i mniej wyciszona kabina.... ;)

 

mniej wyciszona? czyli w fendtcie jest głosniej przynajmniej tak wynika z twojej wypowiedzi :)

Gość Profil usunięty
Opublikowano

A czy ja napisałem, że AP jest gorsze??? Napisałem o obsłudze i to uzasadniłem, więc nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi. Twoje uzasadnienie co do Fendta jest za to bardzo ciekawe, skoro JD w takim samym wyposażeniu kosztuje tyle co Fendt, może więc JD też jest zbyt drogi?

Opublikowano
W JD też obsługuje się jedną dźwignią.

 

W niedalekim PGR-rze mają Fendta 926 Vario, rok temu kupowali 2 nowe bysiory i zdecydowali się na JD -2 sztuki 8330. Ciekawe dlaczego nie wybrali Fendta?

A z bardzo prostego powodu jd tej mocy ma super silniczek. A te 7.4 l w 926 to moim zdaniem nie na taką moc. Nawiązując do tematu to ja bym wybrał w tym przedziale mocy jednak fendta ale tylko i wyłącznie z serii 710

Opublikowano

[quote name='MF2007' date='Mar 2 2008, 21:49 ' post='159533'

Ja bym wybrał Fendta ponieważ jest jednak lepszy od JD.

Ja bym sie tez zastanowił też nad Valtr-ą, MF-em i Claas-em.

 

Czyli AGCO rulez a dokładniej to korbanek rulez ;)

 

Mariusz x

 

jest łatwiejsza skrzynia od Fendta ;) żeby nie było że pisze o JD to tym razem o S-matic

 

Tak samo jak w Fendt , Case/NH ma najważniejsze rzeczy w joystiku. Mało tego nie trzeba tym joystikiem manewrować żeby jechać, że juz nie wspomnę o tym że jak sie chce zmienić zakres to nie 3ba sie zatrzymać jak to ma miejsce Fendt gdzie jest zastosowana zwykła 2 biegowa skrzynia do zmiany zakresu. W Case naciskasz gaz i jedziesz. I to jest najprostsze rozwiązanie. A nie jakieś pchanie przez cały zakres co chwila joysticka. Na dodatek o wiele bardziej sprawdzone. Fabryka w Austrii wyprodukowała za 4 lata więcej ciagników z S-matic niż Fendt Vario za całe swoje istnienie. Skrzynia ta ma znacznie lepsze osiągi. Łatwo to sprawdzić bo Vario ma straty mocy o kilkadziesiąt % większe od S-matic w przedziale prędkości 1-15km/h

 

a z kolei żeby nie było że to OT to dodam że skrzynia S-matic różni sie tylko 2 detalami od AP, które nie wpływają na jej sprawność tylko na komfort i funkcjonalność.

 

Fendt ma najstarsza spośród skrzyń bezstopniowych co powinno być powodem do wdrażania poprawek, bo widać juz ewidentnie że skrzynia Vario odstaje technicznie od konkurencji.

No ale żeby to zauwazyc 3ba sie zagłebic w temat, a nie słuchać sloganów sprzedawców korbanka. Którzy w 99% nic na ten temat nie wiedzą. Próbkę tego mam na każdych targach jak rozmawiam z sprzedawcami tych cudnych ciągników. Jak brakuje im wiedzy, to na koniec ładują sloganem we mnie że Fendt to mercedes :) żenada.

 

Największym fenomenem tego wszystkiego jest fakt, że gro rolników którzy biorą tak drogie maszyny, nie ma zielonego pojęcia o tych rozwiązaniach. Sugerując sie zdaniem sprzedawców... W końcowym efekcie kupując kota w worku.

 

@bobert

AP = Auto Powr = przekładnia bezstopniowa

 

@Lukasz4255

Fendt 926 ma 6,8l Man-a, a Fendt 927 7,1l Deutz-a jeśli szło by o ścisłość

Opublikowano
No ale żeby to zauwazyc 3ba sie zagłebic w temat, a nie słuchać sloganów sprzedawców korbanka. Którzy w 99% nic na ten temat nie wiedzą. Próbkę tego mam na każdych targach jak rozmawiam z sprzedawcami tych cudnych ciągników. Jak brakuje im wiedzy, to na koniec ładują sloganem we mnie że Fendt to mercedes ;) żenada.

 

Największym fenomenem tego wszystkiego jest fakt, że gro rolników którzy biorą tak drogie maszyny, nie ma zielonego pojęcia o tych rozwiązaniach. Sugerując sie zdaniem sprzedawców... W końcowym efekcie kupując kota w worku.

 

mav mało jest rolników ktorzy znają sprawe od podszewki.a taki sprzedawca po co ma tłumaczyc rolnikowi dlaczego warto kupić tego fendta jak moze mu wyjechac sloganem o mercedesie i rolnikowi od razu sie kojazy z najwyzszym komfortem i renomą...

najprostrze chwyty są najlepsze ;)

Opublikowano

Każdy patrzy na markę a nie patrzy na parametry ciągnika, czyli zużycie paliwa, awaryjność, rozlożenie masy i rozłożenie uciągu na poszczególne osie. Jeżeli chodzi o Fenda jest dobry tam gdzie potrzebna jest moc a nie zależy nam na uciągu. Natomiast jeżeli chodzi o typowy "wół roboczy" to jedyny wybór to JD. Ma doskonały uciąg i praktycznie inne przy nim wymiękają!!!!!!! Ma oczywiście swoje wady - w transporcie bardzo buja jednak w polu nie ma sobie równych.

Opublikowano

W niedalekim PGR-rze mają Fendta 926 Vario, rok temu kupowali 2 nowe bysiory i zdecydowali się na JD -2 sztuki 8330. Ciekawe dlaczego nie wybrali Fendta?

 

 

Za wyborem zdecydowały względy finansowe. Za podobne wyposażenie zapłaciliśmy o wiele mniej. Pozdrawiam

Opublikowano
W JD też obsługuje się jedną dźwignią.

 

W niedalekim PGR-rze mają Fendta 926 Vario, rok temu kupowali 2 nowe bysiory i zdecydowali się na JD -2 sztuki 8330. Ciekawe dlaczego nie wybrali Fendta?

no ba ze JD niechce mi sie juz pisac dlaczego

Gość Profil usunięty
Opublikowano

@Adam 1515

Fendt jest skomplikowany i czy to wada? JD może jest dużo prostszy? Tak samo ma elektronikę, która pozwala lepiej wykorzystać osiągi silnika itp i od tego się nie ucieknie, każdy zachodni ciągnik ma już takie bajery.

Co jest takiego skomplikowanego w sterowaniu joystickiem? Chcesz jechać szybciej popychasz do przodu, wolniej to do tyłu, tak samo zmieniasz kierunki jazdy i nie widzę tu żadnych " bezsensownych" rozwiązań.

@zbyszekgolda

Twierdzisz, że np taki Fendt 712 wymięka przy JD podobnej mocy np 6620? Wg Dlg Fendt pali o 10 % mniej przy pomiarze w 6 punktach, uciągiem też nie odbiega JD, można go dociążyć do 8-9 ton i który wtedy wymięknie?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez zadenrolnik
      Cześć, chcialbym sie przywitać i jednocześnie zadać pytanie. 
      Po pierwsze w ogole nie znam sie na ciągnikach ale musze kupić. 
      Potrzebuje sprzęt który bedzie miał tura o udzwigu 1600kg żeby czasem rozładować palety z tira oraz potrzebuje go do odśnieżania placu, podłączyć solarke, obowiązkowo 4x4. Musze podłączyć zamiatarke zeby umyć droge po budowie i może pociągnąć zwykłą przyczepę. 100% pracy na utwardzonym terenie. Nie bedzie w ogole wykorzystywany w polu. Chyba w okolicy 90-100KM 
      Powiedzcie co wybrać, czego szukać. Nie chcę wydawać ogromnych pieniedzy bo sprzet bedzie używany sporadycznie. Chcialem zeby mial klimę ale w sumie mozna dołożyć aftermarketową.
      Póki co patrze na MF 390, 3090, Deutz dx85, 6.31, case 5130, cs78, renault ergos 100km, pronar 85, 
      Nawet nie wiem czy dobrze patrze. Chcialbym prosty sprzet zeby jak najmniej sie mogło posypać. raczej wole coś do 5t wagi zeby nie trzeba bylo balastu jak bedzie rozładowywał ciężką palete.
      Budżet zakladalem 40000 ale juz jestem czy 70000. A wolałbym wybadać mniej bo ani to nie bedzie zarabiać ani nic. To tylko na własny użytek w kole komina. 
      Bede wdzieczny za wszystkie rady, sugestię itd 
      Pozdrawiam 
    • Przez zadenrolnik
      Cześć, chcialbym sie przywitać i jednocześnie zadać pytanie. 
      Po pierwsze w ogole nie znam sie na ciągnikach ale musze kupić. 
      Potrzebuje sprzęt który bedzie miał tura o udzwigu 1600kg żeby czasem rozładować palety z tira oraz potrzebuje go do odśnieżania placu, podłączyć solarke, obowiązkowo 4x4. Musze podłączyć zamiatarke zeby umyć droge po budowie i może pociągnąć zwykłą przyczepę. 100% pracy na utwardzonym terenie. Nie bedzie w ogole wykorzystywany w polu. Chyba w okolicy 90-100KM 
      Powiedzcie co wybrać, czego szukać. Nie chcę wydawać ogromnych pieniedzy bo sprzet bedzie używany sporadycznie. Chcialem zeby mial klimę ale w sumie mozna dołożyć aftermarketową.
      Póki co patrze na MF 390, 3090, Deutz dx85, 6.31, case 5130, cs78, renault ergos 100km, pronar 85, 
      Nawet nie wiem czy dobrze patrze. Chcialbym prosty sprzet zeby jak najmniej sie mogło posypać. raczej wole coś do 5t wagi zeby nie trzeba bylo balastu jak bedzie rozładowywał ciężką palete.
      Budżet zakladalem 40000 ale juz jestem czy 70000. A wolałbym wybadać mniej bo ani to nie bedzie zarabiać ani nic. To tylko na własny użytek w kole komina. 
      Bede wdzieczny za wszystkie rady, sugestię itd 
      Pozdrawiam 
    • Przez juras390
      John Deere 7600
      Czy ktoś jest posiadaczem bo ja jestem i będę potrzebował porady
      Proszę 
    • Przez raffik4
      Witam zwracam się z prosbą o doradzemie mi jaki mam wybrać ciagnik do 60km na co prawda małà działke 2h na ktorej uprawiam warzywa,jest sad ciagnik miałby słuzyc do ogolnych zastosowań ziemia jest ciezka duzo pracy nie bedzie orka,glebogryzarka,kultywator,czasem koszenie trawy,zalezy mi na prostocie ,trwałosci i dobrego dostepu do czesci dodam iz mam na mysli ciagnik uzywany.
    • Przez lukaszgg
      Witam. Stoję przed wyborem ciągnika na gospodarstwo, wolę kupić coś nowego. I tutaj moje pytanie skierowane do was, co aktualnie polecacie? Coś co by mnie interesowało to przedział w granicach 80 - 110 KM  cena 200 netto 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v