Skocz do zawartości

Zetor- ile wytrzymuje ekumulator przy chłodnicy?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przeciez wentylator nie dmucha cieplym powietrzem na akumulator, tylko ciagnie chlodne.

 

Ciekawe ile wytrzymuja w JD akumulatory ?? Tam tez sa z przodu. W moim zetorze aku jest pod schodkami i oryginal wytrzymal prawie 10 lat i go zmienilsmy, nie potrzebnie bo okazalo sie ze problem z odpalaniem byl przez chebel odlaczajacy mase.

[/quoteJ

 

Jeśli chodzi u mnie to w Zetorze 3320 z 1999 roku akumulator jest od nowego ale pod kabiną.

Tak jak jeden z kolegów pytał w C 360- 3p aku jest z przodu chodzi mi o roczniki od 1989 roku

Opublikowano

ja tez wymieniam w 6340 aku co 2 lata. uwazam ze aku psuje sie przez drgania, mam załozony ladowacz, zawsze mocno napompowane opony wogole nie amortyzuja wstrzasów.

w starszych zetorach aku jest pod kabina, tu wstrzasy lagodzone sa przez poduszki kabiny.

wlasnie kilka dni temu skaczylem przenoszenie aku pod kabine, w to miejsce gdzie jest zamocowana drabinka do kabiny (dokladnie w tym samym miejscy co w starszych modelach zetorow). zrobilem sam taka sama metalowa skrzynke, do niej przyspawalem schodki i wszystko umocowalem z lewej strony pod ramą kabiny <_<

efekt - wyglada jak orginal

Opublikowano
@anonymou a którędy poprowadziłeś przewody?

 

Wymontowalem obydwa przewody (mase i plus) wraz z cheblem. Plus poprowadzilem miedzy przodem kabiny a maską silnika. Masa jest podpieta pod najbliższą śróbę w bloku silnika. Chebel zamontowalem na przykrywie otworu, ktory znajduje sie na wysokosci lewej dolnej szyby w przedniej scianie kabiny. Teraz chebel jest "pod ręką" przy wsiadaniu i wysiadaniu lewymi drzwiami.

Opublikowano

miejsce miejscem... ale tera robia takie akumulatory ze szok. stoja po 2 lata na magazynach pozalewane. dawniej czlowiem sam sobie zalewal aku i ladowal. a tera ? masz dwa lata a zanim kupisz to dwa albo rok stal na polce...

Gość damian131091
Opublikowano

Mi w 5340 z 2002r 3 akum pada i niedługo będe mieniać na 4, bo już muszę palić go na roźciąg a w 7340 z 96r siedzi orginalny i narazie nie zapowiada się żeby go zmienić a kuferek ma pod schodkami. ZETOR5321* mówiłeś że ci dopiero po 5 latach padł, padł bo masz zetorka bez przedniego napędu a w takich zetorkach dłużej trzymają bo przodek nie drga i nie podskakuje jak z napędem. Powodem szybkiego padania jest jak kolega wcześniej napisał drgania powodujące przesuwania płytek i odlutywują się cele.

Opublikowano

W 5011 akumulator jest pod schodkami i wytrzymuje okolo 7 lat . We wszystkich maszynach montuje akumulatory CENTRA to dobra i sprawdzona firma , do tej pory sie nie zawiodłem.

Opublikowano

widze ze wiekszosc osob tez ma ten sam problem co ja;/

u mnie w proximie 2 lata i akumulator i do wymiany;/ jednak to sie sprawdza niestety;/;/ chyba ze te zetora sa jakies lipne, bo znajomemy udalo sie jeszcze 2 akumulatory jeszcze wymienil na gwarancji a teraz ma juz nie zetorowski nie pamietam jaki i do tej pory trzyma 4 lata ale ciekawe jak to bedzie z tym czy obejdzie sie bez przerobki pod kabine.

Opublikowano

ja w zetorze 7211 wymieniłem aku w tamtym roku bo stary już padł a miał 10lat i teraz nowy to w największy mróz pali bez zastrzeżeń, a w C-360 też są 2 aku pod kabina i trzymaja 15lat ale teraz musze wymienić bo już padł, pale go z zaciągu zetorem i nawet w żniwa musiałem ładowac żeby w polu mnie nie zawiódł :rolleyes:

Opublikowano

Jaki akumulator polecacie do zetora forterry 10641? Fabrycznie było 165 Ah, teraz mamy od innego ciągnika 170 Ah, i czy teraz kupić nowy to 170 Ah czy 180 Ah? Prąd rozruchowy jak największy weźmiemy. Ale czy jest sens brać większą pojemność, czy alternator da rady go naładować do pełna?

Używa ktoś Centre Heavy Duty? Niemarkowy akumulator 410 zł a centra z tymi samymi parametrami 530-560 zł.

Opublikowano

Ale chyba zawsze lepiej miec zamiast 165 ah 180 ah, zawsze to 15 ah więcej, dłużej można kręcić rozrusznikiem, szczególnie że ciągnik używany w zimie. Problem jest w zimie go odpalić bo długo trzeba kręcić, nawet jak stoi w garażu i jest temp -5 do +5, może świece trzeba będzie wymienić, ale akumulator trzeba nowy tak czy tak. Przedtem nigdy nie zostawialiśmy go na światłach, radia nie ma. Ile kosztują świece żarowe do tego ciągnika i gdzie się one znajdują bo coś nie możemy ich znaleźć.

Opublikowano

nie wiem jak w tym modelu ale świece powinny być na kolektorze dolotowym jeśli jesteś pewien że wogóle są?

ale jak tak źle pali to może wina wtrysków albo pompy bo -5 to nie jest duży mróz wiem że te ciągniczki nie lubią kiepskiego paliwa

Opublikowano

Mają świece bo przecież jest kontrolka od ich grzania. Może być że wtryski do wymiany bo już ma ponad 5000 godzin. Ale te ciągniki tak mają że ciężko palą, podobnie jak seria zetorów 8540-10540.

Mniejsza o to , najpierw musimy kupić nowy akumulator, klemy, sprawdzić przewody rozrusznika i kabel masowy.

akumulator niemarkowy 170 Ah 950 A - 410 zł

Centra heavy duty 170 Ah 950A - 530-560 zł

Centra heavy duty 180 Ah 950A - 580-600 zł

Który najlepiej kupić, czy jest sens dokładać do centry czy to dobre akumulatory niech się wypowie jakiś posiadacz.

Opublikowano

Ja polecam akumulatory bosch tylko nie jestem pewien czy robią takie duże. Mam bosch silver w mercedesie od 10lat i już w jesieni 2008 myśleliśmy że padnie w zimie a on do dzisiaj działa. Ewentualnie jak masz dużo kapusty to kup żelowy, producenci określają żywotność na 8-10lat mam taki w quadzie i się też dobrze trzyma tylko on ma 8lat.

Opublikowano

Jaki powinien być akumulator w 7340? Bo teraz jest 170Ah założony żeby w razie czego do bizona można było przełożyć w lato. A chciałbym wiedzięc jaki powinien być ten orginalny i czy gdzieś można dostać te białe akumulatory orginalne z Zetora bo wytrzymał 10lat?

Opublikowano

witam

mam problem z regulatorem magneton w zetorku 5211 objawiający się w ten sposób że alternator ładuje różnym napięciem (od 11-12V na wolnych obrotach do 17-18V gdy dobrze dołoży się do przysłowiowego"pieca") wymieniłem regulator napięcia i sytuacja nie uległa poprawie ale wręcz się pogorszyła (kontrolka ładowania pali się non stop w szerokim zakresie obrotów a napięcie utrzymuje się w granicach 12,6V )zauważyłem że w starym coś "dzwoni" jak nim potrząsnę więc go otwożyłem i zauważyłem że pękła i odpadła połówka korpusu diody(tej przylutowanej poziomo) pomiędzy dwoma szeroko oddalonymi od siebie zakończeniami układu (pomiędzy DF a B-) Jak można to naprawić (o ile można) i jaka to powinna być dioda? Czym skutkuje błędne połączenie regulatora (zamiana DF z D+)? Dlaczego nowy regulator nie działa tak jak powinien? Proszę o pomoc bo akumulator centra 125 Ah nie ma jeszcze roku a już nadaje się do wybuchu a później do wywalenia (porządnie spęczniał i woda paruje z niego w zastraszająco szybkim tępie)

Opublikowano

witam , jako nowy użytkownik tego portalu próbuję znaleźć coś o akumulatorach, instalacji elektrycznej czy ogólnie o problemach z odpalaniem w zetorze 10145. kupiłem latem taką maszynę z 1990 roku i okazuje sie że teraz przy mrozach bardzo trudno pali, nawet przy użyciu grzałki jaką ma wmontowaną. Dzwoniłem do poprzedniego właściciela który przyznał że też tak miał ale się do tego przyzwyczaił. Czy znajdzie się ktoś kto jest fachowcem w tych sprzętach. Szukam po necie różnych rzeczy i sam już nie wiem co robić bo co chwilę inne informacje czytam. Choćby dotyczące samej instalacji. Nie wiem czy powinna być na 24V, ja mam 12V ale nie wiem czy to orginał czy ktoś przerabiał?

Podejrzewam że akumulator którego używam jest na wykończeniu i trzeba go wymienić. I tu nasuwa się pytanie czy ktoś wie jakiej mocy powinien być by sprostał wymaganiom. Dodam jeszcze że gdy próbuję zapalać przy pomocy prostownika z rozruchem (na tabliczce ma chyba 400A) to rozrusznik zbyt chetnie też nie kręci. Czy może to wina np. samego rozrusznika? Czy jednak potrzebuje on sporo prądu i zarówno akumulatory jak i sam prostownik są zbyt słabe.

Będe wdzięczny za wszelkie podpowiedzi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez fendt614
      Witam ,szukam pomocy z racji tego że założyłem rozdzielacz nieco do tura stoll robusty F35 podłączyłem go bezpośrednio z pompy  T1 jako szeregowo do podnośnika jako drugiego rozdzielacza a T2 wolny spływ w skrzynia,.Pierwsze podpięci i kombinacje podpięcia tura pod 4 gniazda powinno być złącze Faster, moje pytanie jest takie czy przez źle wpięcie od tura moglem rozerwać pompę A1,A2,B1, B2 , czy po prostu ktoś podkręcił zawór ciśnieniowy na maksa że pompa nie wytrzymała? Jak logiczne i tanio sprawdzić rozdzielacz bez uszkodzenia kolejnej pompy, założyć kolejny zawór ciśnieniowy zabezpieczający odrazu za pompą?


    • Przez grzechu17
      Witam,sprawa wygląda następująco sprężarka chodzi ale nie bije powietrza. Co może być przyczyną?
    • Przez lukaszeekk24
      Witam do czego służą te pokrętła
    • Przez rolnikus21
      Witam, wczoraj zaczęły mi wariować wskaźniki na desce rozdzielczej. Temperatura spadała i podnosiła się, paliwo oraz powietrze spadało do zera.
      A teraz mam jeszcze problem że piszczy pod wskaźnikami na desce rozdzielczej.
      Sprawdzałem alternator, naciągałem pasek, sprawdzałem przewody pod deską i wszystkie wydają się w porządku.
      Czy ktoś wie jak to naprawić?
       
    • Przez Radek221
      Hej. Zetor proxima 7441 zgasł w trakcie jazdy, podczas rozebrania silnika były połamane 2 laski popychaczy reszta wygięta, po wymianie popychaczy i kreceniu kluczem wału zawór blokuje o tłok, rozrząd ustawiony prawidłowo. Wałek rozrzadu jak nowy głowica dwa lata po naprawie co może być przyczyną ?

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v