Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano
U mnie jest odłączony i wygodniej się robi. Jak się nie pilnuje dziecka to może sobie zrobić krzywdę na 100 innych sposobów.

popieram, jak sie uważa to nikomu nic sie nie stanie, też to odłączyłem bo mnie denerwowało

Opublikowano
U mnie aktualnie to jedyny działający element elektryczny oprócz klaksonu :P psuć go nie mam zamiaru, chyba że sam sie popsuje :D

A u mnie był popsuty od nowości, ma to swoją zaletę taką ze dużo lżej kreci rozrusznik na rozłączonym reduktorze bez wciśniętego sprzegła ( dużo lżej!) minus to paskudnie się załącza tak szarpie tą dzwignią a jest krótka :angry:

Opublikowano
A u mnie był popsuty od nowości, ma to swoją zaletę taką ze dużo lżej kreci rozrusznik na rozłączonym reduktorze bez wciśniętego sprzegła ( dużo lżej!) minus to paskudnie się załącza tak szarpie tą dzwignią a jest krótka :angry:

U mnie leciutko, dwoma palcami można przestawiać (w MF 255)

Opublikowano

Czasami jak sie źle bieg wrzuci u wejdą dwa (np: trójka i wsteczny) na raz jak raz ojciec przy koszeniu łąki zablokował i nie mógł odblokować to wracał od tyłu do domu z kosiarką :P

Mam jeszcze jeden problem z biegami z lewej strony wylazł taki drut około 3cm jak go się wyjmie to nie ma wcale biegów skąd on wyłazi??????

Opublikowano
nie wiem o jaki drut chodzi.

wsteczny i 1 oraz 2 i 4 sie bardzo łatwo rozkleszcza. 10 sekund nie licząc czasu na odkręcenie korka wlewu oleju :P

3 musiał bym sprawdzić bo nigdy nie rozkleszczłem.

Z lewej strony ze skrzyni wystaje wystaje przy dźwigni na dole jest ta guma co przykrywa gałkę a dole i z stamtąd wystaje nie wiem skąd on fam sie wziął

Odblokować 1,2,4 i wsteczny to łatwo jakiś drut i odblokowane ale jak na 3 zablokowało to było trudno odblokować

Postaram sie niedługo zrobić zdjęcie tego drutu

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Ten bolec utrzymuje dźwignię zmiany biegów i ogranicza jej ruchy. Ja nieraz wyjmuje go do odblokowywania skrzyni biegów. Wystarczy wtedy dźwignią odpowiednio przestawić wodzik, ale to wymaga pewnej wprawy.

Opublikowano
Chyba chodzi o bolec który przestrzela dźwignie. Zaklep go lekko z obu stron i nie będzie wyłaził. Jeśli kleszczą sie Wam biegi to wymieńcie wajche, zobaczycie że pomoże.

Tak często się nie kleszcza raz na miesiącu przyciagłym użytku ale ten bolec mnie denerwuje bo przy zmianie biegu wyłazi trzeba go ciągle wsuwać bo wyłazi :P

Opublikowano

R 4 2

 

1 3

5312 ma chyba taki sam jak 5314 a więc po lewo u góry R pod spodem 1 pomiędzy R a 2 jest 4 a pod 2 jest 3

 

R 3 2

 

1 4

 

chyba chodziło ci o 3512 a one mają takie same jak 4512 o ile sie nie mylę a wygląda to tak R po lewo u góry pod nim 1 pomiędzy 2 a R jest 3 a pod 2 jest 4

właściwy układ jest nad podpisem

układ co podał zetorek jest chyba do 4512 i 3514 bo mój 5314 ma inny a ma taką samą skrzynię jak 5312 o ile się nie mylę

Opublikowano

Są różne rodzaje chyba tych rozmieszczeń i można chyba sobie wybrac ale pewny nie jestem :D

 

R 3 2

1 4

 

R 4 2 ten układ ma być szybszy

1 3

 

 

Ale jak kupujesz nowego to weź z skrzynią 12/4 ma synchronizacje

 

EDIT : w pierwszej szkrzyni 4 ma być pod 2 , a wdrugiej 3 pod 2 , gdy zapisuje posta to sie przestawia :)

Opublikowano

niedawno zakupiłem ten ciągnik i jechałem nim ostatnio 10km trasą i czy przełączanie biegów z 2 na 4 jest nieprawidłowe??? sprzęgło wciśnięte opór o 4 niestety zgrzytała?? nie patrzyłem jak z 3 na 4 niestety. czy są jakieś inne błędy które mogę popełniać że jest zgrzyt??? jechałem asfaltem z agregatem więc chyba mogę niektóre biegi omijać?? czy jednak nie???

 

mam mały problem z podnośnikiem a mianowicie podnosi do góry ładnie a jeśli nacisne sprzęgło i właczam bieg to przez czas gdy jest wciśnęte sprzęgło podnośnik opada. Ale też nie zawsze. czasami jest wszystko ok. moim zdaniem nie umiem urzydkować tego podnośnika po prostu. są 2 wajchy. jedna od podnoszenia jedna od regulacji podnośnika. jak trzeba je ustawiać żeby było wszystko ok?? orientuje się ktoś????????

Opublikowano

Tą wajchą od błotnika ustaw sobie wysokość na jaką chcesz żeby Ci podnosił podnośnik,tą drugą opuszczaj,podnoś i dostosuj np.głębokość pracy maszyny...A co do biegów to lepiej jakbyś wrzucał je po kolei:)A zgrzytało Ci dlatego że za szybko wrzucałeś,nawet z 3 na 4 Ci zazgrzyta.

Opublikowano

a czemu po ściśnięciu sprzęgła czasami podnośnik po woli opuszcza?? podniosę do góry wciskam sprzęgło żeby włączyć bieg a podnośnik lekko opada w dół, gdy puszczam sprzęgło automatycznie idzie do góry podnośnik, coś źle mam ustawione?? bo to nie zawsze, na początku myślałem że jak ustawie "transport" to jest ok ale ostatnio zauważyłem że chyba wtedy jest ok gdy jest na pograniczu "transport" "stały wydatek". Wie ktoś jak to powinno być ustawiane???????

Opublikowano

Wrzucaj biegi po kolei, i gdyby dalej były problemy ze zgrzytaniem to wrzucaj biegi na "dwa razy" czyli wysprzeglasz wrzucasz luz ponownie wysprzeglasz wrzucasz bieg. Tym sposobem nawet ani jednego zgrzytu nie powinienes usłyszeć ;)

Opublikowano

Żadne wrzucanie biegów na dwa razy tylko trzeba zlikwidować luzy skrzyni biegów przede wszystkim luz wałka sprzęgłowego,po usunięciu tego luzu biegi będą wchodzić bez żadnych zgrzytów temat przerobiony w setkach skrzyń,odnośnie opadania podnośnika przy wciśniętym sprzęgle wskazuje na pompę do remontu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez szogun114lm
      Witam wszystkich użytkowników. Właśnie zakupiłem Ursus-a C-380 z 2017r z silnikiem Perkins-a. Zrobione ma aktualnie 370MG. Chciałem zapytać jakie oleje mam do niego użyć, zwłaszcza do skrzyni biegów i wszystkie inne. Interesują mnie oleje polskiego producenta PLATINUM AGRO. We wszystkich osobówkach używam olei PLATINUM i uważam że są bardzo dobre. Nigdy wcześniej nie miałem tak nowego ciągnika i nie mam pojęcia jakie tam idą oleje. Do ciągnika będę w ciągu kilku tyg zakładał tura. Z góry dziękuję za odpowiedź.
      Pozdrawiam. 
    • Przez Jacek171
      Witam mam pytanie jak wymienić linkę obrotomierza w ursusie4514
    • Przez KamilHitman1994
      Witam posiadam ZTS 11245 z dołożonym turbem na kołach 18.4 38R i ciągnik przy 2200obr/min  jedzie trochę lepiej jak 30km/h.
      Rozkład biegów mam 1  4
                                          2  3
      I moje pytanie brzmi czy to jest szybka skrzynia bo na internecie piszą że po 40km/h lecą ?   
      Dodam jeszcze zdjęcie  (trochę nie wyraźne) na którym jest wykres z prędkościami na każdym biegu.




    • Przez michał26
      Witam napisałby ktoś jak dzialają biegi A,B,C,D,E,F
      chodzi mi o to na przykład czy dam rade wyjechać pod górę na każdym czy tylko na A.
      Jadę na przykład na C i 4półbiegu i zmieniam na D to czy mam zmieniać na pierwszy półbieg czy mogę jechać na czwartym.
       

    • Przez Jamalek
      Witam
       
      Mam taki problem może ktoś spotkał się z podobnym i podpowie co może to być. Ursus 4514 na biegu jałowym słychać jakieś stukanie metaliczne z bloku w okolicach sprzegla lub skrzyni. Po wcisnieciu pedału sprzegla stuki ustają.  Puszczam sprzeglo i znów stuka. Sprzęgło jest od nowości nie ruszane skrzynia też, ciagnik ma przepracowane 3,5 tys mtg 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v