Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dopuszczalny luz na kołach rozrządu to max. 0.5mm. Powyżej niego raczej silnik niezbyt nadaje się do użytku. Mniejszy luz raczej nie będzie w stanie sfałszować położenia koła zamachowego(wału korbowego) względem innych podzespołów w rozrządzie. :lol:

Opublikowano

Luz na kołach rozrządu ma wpływ jedynie na wałek rozrządu. Na nim nie ma regulacji. Dla tego pompa ma regulację żeby korygować zmianę punktu wtrysku paliwa wynikłą z zużycia części. Jak ustawisz na kołek w kole zamachowym to musi gadać.

Opublikowano

tylko tak by w okienku koła napędu pompy było 0 nie rozumiem tego to znaczy ustawić te koła według znaków czyli koło od wału korbowego gdzie jest symbol S z symbolem na kole po środkowym gdzie jest S i rozrząd według znaków S z S a pompa O z O oto ci chodziło sorry za takie głupie pytania ale nie jestem mechanikiem albo przedstaw to graficznie

Opublikowano

Znaki muszą być ja zakładałem oryginalne Ursusowskie to na wał i na wałek rozrządu były punkty a na pompę wtryskową było 0. Wszystko ustawiłem pięknie ładnie tylko, że jak jest zimny silnik to nie zapali od razu (prawdopodobnie za wczesny wtrysk) a pompa po regeneracji. Chodzi o ciągnik C-360.

Opublikowano

Witam mam pytanie do mechaników czy ktoś mógłby mi podać numer gg w tedy morze szybciej rozwiązałbym swój problem z góry za wszystko dziękuję a problem mój polega ze ustawiłem ten rozrząd według znaków i jak kręciłem korbom to wydzielało się powietrze dokładnie jak kręcę korbom to w pewnym miejscu przy obrocie jest ciężko obracać i w tym czasie słychać jakby powietrze schodziło z tłoków nie wiem co by mogło być nie tak wiec proszę o gg żeby można szybciej rozwiązać ten problem

Opublikowano

Jak ręcznie ustawić rozrząd ponieważ są znaki na kole po środkowym S,S,O pompie wtryskowej O i rozrządu S wale korbowym S i według tych znaków połączyłem i nic rozrząd skręciłem według oznaczeń i gdy kręciłem korbą to tak jakby z tłoków uciekało powietrze to znaczy kręciłem korbą w pewnym momentcie ciężko szło i jednocześnie jakby ulatniało się powietrze i potem znowu szło lekko i potem znowu ciężko itd oczywiście z tym powietrzem nie wiem już co morze być nie tak przecież ustawiłem wszystko według oznaczeń ale rozrusznikiem nie próbowałem odpalać tylko kręciłem korbą co to morze być czy morze tak na początku musi być czy co

Opublikowano

jak ustawiłeś na znaki to powinno być ok, a te syczenie to poprostu powietrze nad tłokiem. Ustawiłeś wszystkie znaki zgrywają sie z sobą i ok, odpalisz to po pracy bedzie wiadomi co i jak

Opublikowano

no to ok tylko to powietrze jakby uciekało z tych tłoków przy sprężaniu ale mi się zdaje ze tłokiem ucieka a nie zaworami próbowałem rozrusznikiem odpalić ale chyba akumulatory słabe bo 2 razy obrócił i koniec a powietrze nadal było słychać jak schodzi a jeszcze jedno przy rozruszniku tam gdzie są kable połączone to strasznie się grzeje wręcz gorące jak podłączyć chwilowo rozrusznik tylko do akumulatorów gdzie plus a gdzie minus

Opublikowano

minus tam gdzie wychodzi ten gruby przewód na akumulator a plus na obudowe do silnika . Nie zawsze dobre ustawienie na znakach da odpowiedni efekt panowie to nie 3p czy c 360 , trzeba moze jeszcze pobawić się z ustawieniem koła pompy wtryskowej ???

Opublikowano

Witam wszystkich na forum ,jestem tutaj nowy i mam takie pytanie mam ursusa c-330 w którym od pewnego czasu zaczeło coś klekotać w okolicy rozrządu ! wymieniłem już wszystkie koła rozrządu ale nic nie pomogło ! myślę o pompie oleju ale niewiem czy ją wymieniać bo ciśnienie oleju ma dobre ! a więc pytanie moje brzmi czy wie ktoś co to może być i czy pompa olejowa może sie tłuc ? zaznaczam że te odgłosy najbardziej słychać przy rozgrzanym silniku w czasie jazdy i powyżej 1400 obrotów a ten odgłos to jakby gdzieś łożysko wysiadło! jeśli ktoś się domyśla co to może byc to niech napisze ! z góry dziękuje za pomoc!

Opublikowano

a jak wymieniałeś koło zębate od wałka rozrządu to miejsce na klinek nie było rozbite w wałku, miałem u siebie coś takiego kiedyś i tez mieliło...

jak masz pewnośc że rozrząd dobry to ściągnij mise i zobacz czy któraś ze stopek nie jest pęknięta i czy pompa olejowa się nie poluzowała i ma za duży luz na zębach

Opublikowano

a jak wymieniałeś koło zębate od wałka rozrządu to miejsce na klinek nie było rozbite w wałku, miałem u siebie coś takiego kiedyś i tez mieliło...

jak masz pewnośc że rozrząd dobry to ściągnij mise i zobacz czy któraś ze stopek nie jest pęknięta i czy pompa olejowa się nie poluzowała i ma za duży luz na zębach

ja też już miałem taki przypadek ! ale nie było luzu bo wałek też był niedawno wymieniany ! a co do tego klekotu to jest już od dawna ale wtedy to raz było słychać a raz nie a teraz stało się to do niewytrzymania ! zaznaczam ze klekocze gdy silnik się rozgrzeje i obroty powyzej 1400 w czasie jazdy !a czy pompa oleju może się tłuc z wypracowania bo z tego co wiem to ona jest od nowości w moim ciapku a ma on juz 31 latek

Opublikowano

podpinam sie pod temat , mam podobny problem , powyżej 1600 obrotów stuka coś , zaznaczam nie miedli i nie kwiczy tylko stuka , donosnie jakby młotkiem ktoś klepał po bloku , jest to rytmiczne z praca silnika , to napewno nie pompa, sam szukam na to odpowiedzi ..... sprawa jest dziwna bo nie stuka cały czas, tylko w czasie jazdy (nie ma znaczenia czy na pusto czy pod dużym obciążeniem , na wszystkich biegach) klekocze, zastanawiały mnie zawory czy to nie jeden z nich

Opublikowano

Davidastra mam identyczny odgłos, u mnie natomiast zaczyna pojawiac się przy 1800 obrotach i dałem se juz z tym siana :lol: bo szukałem juz wszędzie i sprawdziłem wszystko, ale te niby stukanie dalej występuje(obsłuchiwałem nawet stetoskopem i najgłośniejsze miejsca to pompa wtryskowa i pokrywa zaworów). Z racji tego że nie mam innych problemów z ciągnikiem (tylko te stukanie) to zostawiłem jak jest :D:)

Opublikowano

Może tu być zjawisko nakładania się częstotliwości dźwięków z różnych zespołów i w czasie jazdy wyłania się jakiś dźwięk. Kiedyś tak miałem w ciężarówce, takie "puch puch", poszukiwania nic nie dały , przestałem nasłuchiwać i z czasem samo przeszło.

Opublikowano

witam! mam jeszcze takie pytanie , czy za bardzo zpasowane koło pośrednie rozrządu może powodować nie odpalenie silnika ?to znaczy chodzi mi o zpasowanie na osi tego koła!

Opublikowano

mi sie wydaje ze nie ma to nic do tego, jak mocniej spasujesz to i tak sie dotrze tak jak powinno być w czasie prasy bo tam masz tulejke i cały czas ona jest smarowana...

jak rozrusznik obraca wałem normalnie to nic tam sie nie dzieje, ze nie pali to musi być inna przyczyna

Opublikowano

kiedy właśnie założyłem nowe koło z nową tulejką bardzo dobrze zpasowałem i silnik nie zapalił ! to znaczy złapał i zaczoł wchodzić na obroty po czym zaczoł bardzo ciężko pracować i po chwili zgasł ! i za każdym razem kiedy go prubowałem odpalić było to samo ! a gdy założyłem stare koło z rozbitą tulejką to zapalił bez problemu !i teraz niewiem czy to z tym zpasowaniem jest coś nie tak czy z kołem ?

Opublikowano

To sprawdz czy znaki które masz nabite na tym starym i nowym kole sie zgadzają czy poprostu 3 znaki ze starego pasują z 3 znakami nowego, bo juz nie raz robiłem takie 30-stki co rozrząd był źle ustawiony bo teraz wszystko zalezy od producenta koła mogą być znaki przesunięte (kilka razy spodkałem się z tym), bo tak normalnie to powinno wymieniać się wszystkie koła zebate i powinny być tego samego producenta wtedy nie ma problemów :lol: !! Dodatkowo jak stare było rozbite to teraz możesz mieć na nowym inny poczatek wtrysku radze też to sprawdzić :(

Opublikowano

no ja właśnie założyłem wszystkie koła nowe firmy 'korurs'z tym ze wszystkie inne wcześniej to znaczy dwa dni temu a to pośrednie dzisiaj! a początek wtrysku też sprawdzałem ! a jeszcze mam takie pytanie bo u mnie w ciapku jak wkładam ten kołek do ustawiania początku wtrysku w otwór w obudowie sprzęgła i gdy wskoczy w otwór w kole zamachowym to gdy poruszam wałem w prawo i w lewo to on ma dość sporo luzu a więc pytanie moje brzmi w którym momęcie ustawić to koło zamachowe aby dobrze ustawić kąt wtrysku i jak duże ma być to drgnięcie paliwa ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez miśc360
      Dzień dobry,
      W c330 na 1 stopniu przełącznika grzeje świece żarowe, czy przy kręceniu rozrusznika też powinny grzać?
      Przy kręceniu u mnie grzeją, gdzie jest oryginalny przełącznik, a ciągnik z 1973. Tylko pytanie jak ma być, bo z nudów podłączyłem kontrolkę od świec żarowych i właśnie grzeje przy kręceniu, bo sprawdzałem na odprężniku bez odpalania.
      Jak jest u was?
    • Przez prezesss89
      Witam, kupiłem kiedyś pompę c360 3p po regeneracji tylko bez dekla górnego, dekiel mam już kupiony nowy i składam sobie ją w całość tylko mam pytanie jak  powinna być założona ta sprężynka? Pompa będzie zamontowana do Ursusa c360 3p. Na pompie nie mogę znaleść kodu (ewentyalnie w którym miejscu go szukać?) 

    • Przez ferdek2620
      Cześć 
      Miał ktoś problem z żółwiem zającem w Fergusonie 2620?
    • Przez Dominik07
      Witam od jakiegos czasu przybywa mi oleju w silniku co moze byc przyczyna(new holland t3040 )
      Wykluczylismy dostawanie sie paliwa bo olej nie ma zapachu ropy
      Wiec teraz sprawdzany mozliwosc oleju hydraulicznego,wymienilismy uszczelki na pompie.
      Jesli ktos ma pomysl to prosze pisac
       
    • Przez agrosoltys13
      Witam! Szykuje mi się teraz wymiana oleju w zetorze 7011 i chciałbym się dowiedzieć o waszej opini o oleju mobil delvac. Już od 15 lat zetor chodzi na turdusie  ale słyszałem że mobil jest lepszej jakości i jest odrobinę droższy od turdusa ale może akurat warto dopłacić parę złotych do oleju.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v