Skocz do zawartości
Powel173

Claas Arion 410-Opinie

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Claas
Powel173    0
Napisano (edytowany)

Witam.

 

Chciałbym zadać kilka pytań na temat ciągnika Claasa Ariona 410. W grę wchodzi tylko ten ciągnik gdyż jego moc i cena odpowiada mi najbardziej, jest idealnie przystosowany do mojego gospodarstwa. Dodaje że do ciągnika ma być wzięty ładowacz czołowy Stolla. Ciągnik ma spełniać role "dominatora" w gospodarstwie czyli orka, uprawa ścierniska, sianokosy, transport, praca z ładowaczem.

1. Spalanie?

2. Wytrzymałość silnika?

3. Komfort pracy?

4. Praca z turem?

5. Transport?

Proszę o szczere odpowiedzi na powyższe pytania.

Dziękuje Powel173

Edytowano przez Powel173

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ziomal89    0

pomogę
Spalanie:
teoretycznie silnik JD, ale praktycznie inny osprzęt typu pompa wtryski i turbo - spalanie jest przyzwoite jak na tą klasę silnika
Silnik:
jeżeli nie zabraknie mu płynów a filtry będą czyste+nie będzie lany jakiś kijowy olej i paliwo to będzie niezawodny i długowieczny
Komfort:
rewers i full PowerShift z dobrze wystopniowanymi przełożeniami cicha wygodna kabina wydajna klima mały promień skrętu, EHR,mocna hydraulika, dobra widoczność i mamy wszystko;)
Praca z turem:
mocny most dobry skręt duży udźwig (jeżeli będzie orginalny Claas ładowacz albo MX-produkuje ładowacze dla Claas)
Transport:
40km/h niepamiętam ale jest możliwość amortyzacji przedniej osi, ładnie zbiera się z miejsca

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

MASZLAND    0

Hej!

Nie jestem użytkownikiem tego ciągnika ale parę rzeczy o tym modelu wiem więc na tyle ile mogę to Ci pomogę.

Ad1. Niestety nie mam doświadczenia więc nie będę pisał bzdur.

Ad2. Jednostka DPS więc jakość wykonania i trwałość bardzo dobra, uważam że duży przebieg w tym silniku to norma o ile się nic nie wydarzy nieprzewidzianego a w życiu różnie bywa.

Ad3. Komfort pracy powiem tak jeździłem trochę tym modelem na plus obszerna i cicha kabina. Przyjemna skrzynia biegów i dobra widoczność reszta to odczucia subiektywne trudno tutaj chwalić coś co może np Tobie nie odpowiadać

Ad4. Praca z ładowaczem no więc moim zdaniem to idealny ciągnik do takiego zadania

- widoczność z kabiny i przy ładowaczu moim zdaniem nieodzowny przeszklony szyberdach, bardzo dobra widoczność np. przy układaniu stogu ze słomą

- rewers i tutaj wersja CIS ma możliwość regulacji agresywności rewersu do tyłu i do przodu co moim zdaniem pozwala na dobranie trybu według własnych potrzeb czyli inaczej praca z ładowaczem a inaczej np typowe prace polowe

- CIS ma w standardzie hydraulikę 98 l/min, przycisk na słupku wtedy ładowacz działa rewelacyjnie szybko i sprawnie

- co do ładowacza to proponowałbym jednak MX Maillux (fabryczny) oraz ELECTROPILOT, dopłata chyba około 8-9 tys zł wtedy po pierwsze ciągnik ma 4 pary wyjść hydraulicznych, dwa mechaniczne i dwa elektryczne sterowane z joysticka przy siedzeniu, wtedy ładowaczem operujesz właśnie tym joystickiem oraz dodatkowo masz w nim zmianę biegów, jednocześnie dwa wyjścia elektryczne masz możliwość elektronicznej regulacji przepływu i czasu przepływu

Ad 5. Transport to skrzynia daje duży komfort jazdy masz tryb szosowy gdzie przy zmaianie biegów dostosowują się półbiegi oraz jest automatyczna zmiana biegu głównego, z dopłatą około 2500,- warto wziąć automatykę skrzyni biegów Quadractiv wtedy masz pełną automatykę w transporcie wtedy tylko gaz w polu automatyka zmiany półbiegów w danym wybranym zakresie, dodatkowo możesz sam programować sobie zmianę biegów przy jakich obrotach ma następować, przy automatyce skrzynie masz dodatkowo opcję automatycznego załączania i wyłączania wałka odbioru mocy

 

To tyle co wiem tak pokrótce. Co do ładowacza to jednak zastanowiłbym się nad MX Maillux z hydraulicznym poziomowaniem ewentualnie mechanicznym, dlatego że oryginalny ładowacz to właśnie MX i pasuje do tego ciągnika idealnie ale Stoll też jest dobrym ładowaczem tutaj wybór należy do ciebie każdy ma swoje przemyślenia i argumenty.

Pzdr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Libero    16

 

40km/h niepamiętam ale jest możliwość amortyzacji przedniej osi, ładnie zbiera się z miejsca

 

 

 

poprawiam:

Nie ma możliwości amortyzacji przedniej osi

 

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Powel173    0
Napisano (edytowany)

MASZLAND Mógł byś mi podać cenę tego ładowacza?? Oraz skąd mogę go ściągnąć??

Edytowano przez Powel173

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MASZLAND    0
Napisano (edytowany)

Jeżeli chodzi o ładowacz MX to praktycznie każdy dealer Claas powinien mieć w ofercie. Jeżeli akurat o MX

Ci chodziło. Cenę też powinni podać ale musisz określić specyfikację.

Pzdr

Edytowano przez MASZLAND

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
padelec    1

Panowie, jest ktoś kto posiada takiego Ariona na tym forum? Ewentualnie 420? Podzielcie się rzetelnymi opiniami o tym ciągniku, gdyż jestem zainteresowany jego zakupem. I jeszcze jakby ktoś znał jego aktualną cenę w wyposażeniu CIS i z ładowaczem(bez też) to byłbym niezmiernie wdzięczny, jak i inne osoby zainteresowane tym sprzętem. Pozdro chłopy!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian12345    0

Cena 220 000zł jest dobra za CLAASa ariona 410 w wyposażeniu standardowym z szerszymi oponami z ładowaczem czołowym CLAAS FL100 z osprzętem ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafalkom555    13

Tak mi się wydaje że cena 220tysi brutto z ładowaczem i osprzętem to pic na wodę :D Sam ładowacz goły będzie kosztował 35tysi brutto :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek012    0

no chyba netto 220tyś ja rozglądałem się za nim i mi cenę proponowali 245tyś brutto z ładowaczem pewnie jeszcze coś by z tego utargował

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
padelec    1

Damian, a masz konkretną specyfikację tego ciągnika? Wrzuć na forum co tam w nim jest za tą cenę i ewentualnie jakie są ceny wyposażenia dodatkowego wink.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maro0    10

Claas Arion 4100 Cis

*silnik DPS 4,5l 4 cylindry 95km

*przekładnia 16/16 Quadrishift

* 4 predkosci WOM

*koła przód 380, tył 460

* Przedni WOM ( 10 tys. zł)

*przedi tuz

 

217.000 netto

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam85235    0

Claas Arion 4100 Cis

*silnik DPS 4,5l 4 cylindry 95km

*przekładnia 16/16 Quadrishift

* 4 predkosci WOM

*koła przód 380, tył 460

* Przedni WOM ( 10 tys. zł)

*przedi tuz

 

217.000 netto

 

 

To przez rok bardzo claas zdrożał

rok temu za 410CiS z tuzem, womem, skrętnymi błotnikami, oponami 480/600 z całymi felgami, quadractiv, 4 pary wyjść hydraulicznych, dwoma kogutami dałem 250tys brutto.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maro0    10

A te 250 brutto to cena wynegocjowana czy do negocjacji? ja mysle ze do 190 tys netto przy dobrym targowaniu mozna zejscz tych 217. rok temu ta wersja u nas kosztowała 260 netto wiec w WLKP niby taniej jest niz rok temu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamill44444    0

Claas Arion 4100 Cis

*silnik DPS 4,5l 4 cylindry 95km

*przekładnia 16/16 Quadrishift

* 4 predkosci WOM

*koła przód 380, tył 460

* Przedni WOM ( 10 tys. zł)

*przedi tuz

 

217.000 netto

 

 

a u kogo można kupic za taką cene Ariona 410 cis

akurat jestem na etapie targowania ceny i zamawiania ciągnika

wielkie dzięki jak byś kogoś podpowiedział

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MASZLAND    0

Kolega kamill44444 ceny obecnie się różnią od tych wcześniejszych i to sporo niestety wszystko podrożało takie życie, nic nie poradzisz.

Trochę źle porównujesz model NH do CLaasa, Arion 410 CIS to dużo większy ciągnik i ma inną skrzynię itd bardziej NH trzeba porównywać do AXOS-a. Wybierzesz sobie sam ale tak napisałeś że wynika z tego że na złość kupisz NH zamiast Claas-a pytanie tylko komu zrobisz źle.

W Lubelskim są dwaj dealerzy więc z którym masz takie ciężkie negocjacje?

Pzdr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez niepokorny
      Czy ktoś posiada kody błędów do aresa 697?
      Wyskoczył mi błąd 345.
    • Przez Piotr.W
      Witam wszystkich
      Wyświetla mi się taki błąd Id 774Dh
      Co to może być?
      Załączam zdjęcie.

    • Przez zyzek
      Mam pytanie do posiadaczy Celtisa:
      czy u Was także po włączeniu półbiegu skrzynia pracuje zauważalnie głośniej?
      Chciałbym się dowiedzieć, czy to normalne, czy coś niedobrego dzieje się ze skrzynią.
       
    • Przez grzybu1
      Hej, 
      mam taki mały problem z moim claasem (arion 640 cmatic)... Po zmianie oprogramowania na nowsze claas przy zmianie kierunku jazdy wchodzi na obroty. Dla przykładu jedziemy do przodu 1 km/h zmieniamy kierunek jazdy i z obrotów np 1200 wchodzi na 1600 i utrzymuje takie przez dłuższą chwile. Pomaga dopiero całkowite puszczenie pedału jazdy .  Jest to denerwujące szczególnie kiedy co chwilę trzeba zmieniać kierunek jazdy a on podnosi obroty. We wcześniejszym programie tego nie bylo.  Jak jest u was i jaką macie wersję programu ? dodam, że na poprzedniej wersji programu był źle skalibrowany czujnik od poziomu paliwa w baku więc nie chciałbym do niej wracać.
      pozdrawiam
    • Przez przemek99
      chodzi mi o ich awaryjnoesc i dostep do czesci i ich cene?
×