Skocz do zawartości
Forterrra

Chłodnica oleju

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Forterrra    0

Witam. Jestem nowym użytkownikiem i słabo się orientuje jak narazie, ale nigdzie nie znalazłem dokładnego opisu jak zamontować jedną chłodniczkę oleju przed chłodnicą wody?? Proszę o pomoc:) mile widziane fotki:) Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MichalR    34

Było to gdzieś na forum już. Montaż jest dziecinnie prosty, bo dokładasz tylko jeden krótki wąż którym łązysz stare chłodniczki z nową, do której najlepiej podłączyć wąż dopływowy, wtedy będzie działać najefektywniej. Możesz ją nawet luźno postawić przed chłodnicą albo jakiś wspornik przykręcić, to już zależy od ciebie. U mnie była luźno i było ok.


Jeżeli pomogłem, kliknij zieloną strzałkę ------->

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Czeladnik    0
(edytowany)

Podobno bardzo dobrze jest oryginalne chłodnice oleju przekręcić o 90 stopni i przykręcić do bocznej ścianki(tylko jest możliwe, że z chłodnic wypłyną zabrudzenia) <_< tuż przed chłodnicą wody. Ja dołożyłem trzecią chłodnice przed chłodnice wody w linii z pozostałymi dwiema(trochę daleko) i rewelacji niema, a ciśnienie oleju trochę spadło.

Edytowano przez Czeladnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

bobytempelton    160

A ja zrobiłem tak: na chłodnicę oleju zamontowałem wentylator z chłodnicy od poloneza, w tej luce nie od drzwiczek tylko z tyłu, jest podłączona do jednego akumulatora i mam włącznik przy zegarach, kiedy temp. wzrasta włączam i tyle, nie ma problemu z zabijanie się chłodnicy bo podmuch wszystko wywieje, nie ma też problemu z grzaniem się oleju, beż jakiś tam blach, dodatkowych chłodnic i tym podobnych żeczy, również zabijanie się tych siatkowych drzwiczek: wymyślacie jakieś blachy , osłony, mietły ja przy wysypie ziarna zgaszę dosłownie na kilka sekund silnik i wszystko spaduje, kiedyś myślałem nad zamotowaniem na drzwiczkach też silnika z jakiegoś wentylatora ale zamiast łopatek zeby były dwa parciane paski które omiatały by drzwiczki tj. coś podobnego jest w starych forshitach, ale dałem se siana


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

O pomysł z tym wentylatorem muszę przyznać całkiem, całkiem godny uwagi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Forterrra    0

No naprawde musze przyznac ze ciekawy pomysl z tym wentylatorem za tymi chlodnicami. Jesli moglbys zrobic foty jak dokladnie to wyglada po zamontowaniu i wyslac mi na poczte to bylbym bardzo wdzieczny. Bialy1905@wp.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    160

Wyśle ale narazie mój bizon stoi w ciasnej wiacie i nie da się otworzyć drzwiczek do chłodnicy, jak wyjade przestawię to zrobię foty, jak pisałem założyłem wentylator 12v podłączony pod jeden akumulator, teraz planuje zmienić wentylator, na np. z jakiegoś busa ciężarówki np. od chłodnicy klimatyzacji żeby tylko był na 24v i dobrze prawidłowo podłączony przez bezpieczniki i stacyjkę, i wam radzę tak samo, a foty obiecuję wrzucę , najprostsze rozwiązanie jak pisałem i najlepsze


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Forterrra    0

No tez ciekawe rozwiązanie ale ten wentylator wydaje mi sie trochę lepszy, ponieważ zrzucał by przy okazji kurz z tej głównej kratki.Także kolego czekam na zdjecia tego wentylatora i pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    160
(edytowany)

Dopiero wczoraj odpaliłem bizona i wyjechałem z wiaty, dlatego zdjęcia tak późno.

 

Coś małe te zdjęcia wyszły, niewiem nieumiem wstawiać :P ,dwa zdjęcia przedstawiają zamontowany wemtylator od poloneza 12v podpiete pod jeden akumulator, i mam przełącznik na pulpicie którym włączam wentylator gdy temp. wzrasta, i wentylator który trzymam w ręce przyniosłem ze szrotu z jakiejś cieżarówki z chłodnicy klimatyzacji na 24v i wam też radze zakładać na 24v. To jest chyba najprostsze ,najszybsze rozwiązanie problemu grzania oleju w silniku bez turba, choć lepszym jest tak jak w turbach chłodnica oleju w chłodzona wodą

 

kto nie dowidzi to niech zciągnie prawym klawiszem myszki na pulpit i sobie powiększy

post-33482-0-36574300-1312029443_thumb.jpg

post-33482-0-64074900-1312046193_thumb.jpg

post-33482-0-24551300-1312046211_thumb.jpg

Edytowano przez bobytempelton

Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
henes    11

Ja w tym miejscu zamiast wentylatora mam zamontowaną trzecią chłodniczkę oleju i też jest dobrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Mareczek78
      Bizona z056 mam dwa sezony - czeka trzeci i pora dopracować skrzynię biegów.
      Ogólnie mam do niej kilka zastrzeżeń a mianowicie:
      - czasem zgrzyta przy włączaniu biegu (ale myślę ze to wina sprzęgła i mam zamiar też je skontrolować)
      - ciężko wchodzą biegi szczególnie uciążliwie 1 i wsteczny. Wstecznego czasem nie idzie wcisnąć. Muszę wiec włączyć bieg 1 i mocnym ruchem na wsteczny. Znajomy mechanik twierdzi że to łożyska mają luz i wałki się "opuściły", ale stwierdzi dokładnie przyczynę jak przyjedzie.
      - na trzecim biegu dzwoni coś w przekładni jakbym "szklanki w kartonie wiózł". Myślałem że to tarcze ręcznego hamulca tak dzwonią, bo już nie miały okładzin, ale nie - zmieniłem tarcze, ale efekt dźwiękowy pozostał. Nawet jak przyhamuję ręcznym to i tak nic to nie daje, więc dzwoni coś innego.
      - zdjąłem pokrywę skrzyni, spuściłem olej i niespodzianka - w skrzyni znalazłem kilka nitów stalowych o grubości ok 8mm. Są ścięte ew. zerwane. Co w skrzyni może być nitowane?
    • Przez Rafii
      Witam, Panowie jak można uporać się w Bizonie Zo56 z problemem gubienia ziarna . Było już chyba wszystko regulowane. Wiatr, szybkość jazdy, ustawienia sit, a i tak po robocie zostają ślady pokosu. Głównie problem dotyczy jęczmienia jarego.
    • Przez Elwis36
      Jaka może być przyczyna że jedno koło od osi przedniej stoi pod kątem? 
    • Przez mejtun
      Cześć.
      Mam dwa pytania
      1. Jakie bym akumulatory nie założył przy odpalaniu dosłownie w momencie wciśnięcia guzika upala mi jeden słupek w akumulatorze... Naprowadzi mnie ktoś gdzie zacząć szukanie?
      2. Przy koszeniu pszenżyta mam kawałki wymłuconych kłosów w zbiorniku....   zbyt otwarte sito czy co?
      Z góry dziękuję za pomoc
    • Przez KLIN12345
      witam jaką macie temperature oleju w silniku w bizonie w czasie koszenia??
      u mnie okolo 110 stopni a przy dobrym zbożu i upale lubi sie trzymac na 120 czy to normalne bo zielone pole kończy się na 90 stopniach
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.