Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

brzozak2

Co za różnica czy silnik hydrauliczny(pompa tłoczkowa) jest z rególowanym pochyleniem czy stałym skoro obie mają tą samą sprawność?

chyba najwyzsze, oblukaj charakterystyki.

Nadal sie nie dowiedziałem czemu akurat takie rozłorzenie masy jakie ma JD jest idealne.

bo przypada wiekszy udzial obciazenia przedniej osi niz u konkurencji, co w pracach polowych spisuje sie znakomicie.

dlatego tez ciagniki stricte do prac polowych czyt. przegubowe, maja tak mocno obciazona przednia os, poniewaz podczas pracy nastepuje tak duzo transfer masy, ze i tak tylna os ma dociazenie wiecej jak 50%, a stosunek 50/50 w tym wypadku jest najlepszy, poniewaz ciagnik uzyskuje najwieksza moc trakcyjna.

Opublikowano

Lukasz1987

Wspomagane? Nie ma czegoś takiego. Moc idzie dwiema drogami: hydrostatyczną i mechaniczną. Tak jest w każdej z tych bezstopniówek.

 

JanekJelonek

Chodzi o rodzaj pompy czyli tłoczkową. Skoro mają taką samą budowe to zachowują sie podobnie no chyba, że wierzysz w to, że Fendt kładzie jakiś mega bubel w kluczowym miejscu przekładni...

 

brzozak2

Własnie spojrzałem na wykres sprawności pompy tłoczkowej i zmienia sie ona w granicach 5% przez 80% całego zakresu więc Twój argument jest mocno naciagany szczególnie, że mając dwie pompy o zmniennej wydajnosci łatwiej utrzymać sie w zakresie ich optymalnej sprawnosci niż mając tylko jedną taką pompe.

 

Skoro tylnie koła są o wiele wieksze i mają znacznie wiekszą przyczepność to czy nie lepiej dać wiecej masy na tył niż na przód? W przegóbowcach koła są takie same wiec dla nich najlepiej mieć równe rozłorzenie masy. Oczywiście moge sie mylić ale dla mnie to logiczne.

Opublikowano

kurde porownaj sobie charakterystyke pompy/silnika o stalej wydajnosci i o zmiennej.

po to inni stosuja powershifta, aby tak samo latwo bylo dopasowac przelozenie.

 

z reszta wszystkie testy i opinie mowia o tym, ze vario ma mniejsza sprawnosc od innych przekladni bezstopniowych, a ty nie wiedziec czemu nie chcesz tego przyjac do wiadomosci.

 

podczas agregowania porzadnych maszyn, nawet z ciezarkiem obciazenie w fendtach i podobnej budowy ciagnikach (czyli zdecydowanej wiekszosci, duzy rozstaw, krotka buda) bedzie na poziomie 20%, a raczej powinno wynosic 30-40%.

Opublikowano (edytowane)

Jak masz gdzieś takie charakterystyki pomp to daj linka bo ja poprzednio na sprawność względem cisnienia patrzyłem(przez pomyłke).

Zajrzałem do testów DLG cigników z Vario i AP. Zwykle AP przekazuje o około 0,5% więcej mocy silnika na uciąg ale bywają przypadki, że Vario wypada lepiej pod tym względem. Testy tego typu mają tą wade, że są robione przy określonej prędkości, a jak wiadomo przy innej prędkości sprawność może też być inna.

Sprawność przekłada sie także na to o ile więcej paliwa spala ciągnik w pracy niż na samym silniku. Aby to sprawdzić przjrzałem testy Power-Mix. Odejmowałem zużycie paliwa na samym silniku od zużycia paliwa w trakcie pracy(g/KWh). Wyszło mi, że sama przekładnia Vario marnuje na swoją działalność około o 5g/KWh mniej paliwa niż przekładnia AP. Można z tego wnioskować, że ogólna sprawność Vario jest większa niż AP chociaż chwilowe sprawności AP mogą być wyższe.

 

Mi wychodzi, że obie przekładnie mają porównywalną sprawność ale AP jest bez wątpienia mniej niezawodna.

 

A co do rozkładu masy to "duzy rozstaw, krotka buda" jakoś nie idą ze sobą w parze, a jednolity ciężarek na przedni TUZ daje wieksze dociążenie przodu niż ta sama masa rozłorzona na cały ciągnik.

Edytowane przez MF2007
Opublikowano
A co do rozkładu masy to "duzy rozstaw, krotka buda" jakoś nie idą ze sobą w parze, a jednolity ciężarek na przedni TUZ daje wieksze dociążenie przodu niż ta sama masa rozłorzona na cały ciągnik.

heh na to stwierdzenie jest jedno pytanie, a do JD nie założysz 2,5t na przedni TUZ? ;)

Opublikowano

Jestem posiadaczem Fendta 936 z silnikiem 7.14 l. sasiad ma JD 8345r obydwa pracują z maszyna: Kockerling Vector o szerokości roboczej 4,6m. żadnej z tych ciągników podczas pracy z tym gruberem na głębokości 30 cm. nie może rozwinąć 12 km/h, średnio 11 pod góry 8-9 km/max, klasy gleby od 3a do IVa najwięcej 3b. Praca silnika w Fendzie 1900 obrotów (moc max) Co do ciągników: JD dłuższy i troche lżejszy (bez TUZ-a) obciążnik standardowy plus obciazniki w kołach. Fendt 2.5t. przód plus 2x 1000kg.w kołach. Wnętrze Fendt bardziej wyciszony i lepiej amortyzowany, wachacze Fendta masywniejsze, bardziej czytelne i prostsze w obsłudze funckje. JD mniejszy promień skrętu m.in.poprzez zastosowanie konturowej ramy oraz lepszy widok do przodu. Podczas prac w transporcie sciągam obciążnik i mam lżejszy ciągnik od JD, dwa zakresy polowe zaś w JD czy to szosa czy to pole ten sam zakres, dodatkowo TMS - jeden z czynnikow pozwalajacy zaoszczedzic paliwo JD nie posiada go. Ogólnie rzec biorąc wybrałem Niemca ponieważ wraz z ojcem pracujemy na tym sprzęcie. Mając bardzo duże gospodarstwo wybrałbym JD poprzez jeden zakres skrzyni, mianowicie chodzi mi o to ze jak pracownik bedzie nie miły to mi w Fendtcie zajezdzi skrzynie nie przełączając zakresu polowego. Oświetlenie-zbliżone. Tak naprawde nie ma dużej róznicy miedzy tymi modelami kupując Fendta bedziesz zadowolony JD również. W przypadku braku mocy jest możliwość podkręcenia parametrów silnika, nie patrzcie na pojemność lecz na charakterestykę, ciśnienie wtrysku itp. (Deutz w zeszłym roku nr 1 w silnikach rolniczych).

Spalanie:

gruber 30cm. 20-28 l/ha, 20cm. 12-20 l.ha

Vaderstad Carrier 820 5-6.5 l.ha

w zależności od klasy bonitacyjnej gleby,warunków oraz ukształtowania terenu.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

po pierwszy john kasuje i tak na tyle dobrze, ze dodatkowo to bylby juz czysty sadyzm.

 

druga sprawa, jest taka, ze jednak dobrze jest miec wybor i tak: dla serii 800 i 900 chyba juz nie mozna kupic fendta bez tms, bo to bez sensu, wiadomo, ze te ciagniki beda pracowaly w ciezkiej robocie.

natomiast do 300 czy 400 jesli pracuje 99% w obejsciu przy hodowli, byc moze nie jest ten system niezbedny, wiec zawsze pare zl mozna zaoszczedzic :) .

Opublikowano

do typowego niewolnictwa to wybrałbym JD to jest to chodzi mi tylko o serie 8r bo np 6r nie jest tak wydłużony do przodu.

 

ale np JD 6930 premium jest lżejszy od fendta 718 vario o 1105 kg

fendt 718 - 6985 kg

 

JD 6930 P -5880KG.

 

Moja 412 waży więcej niż 6 ton blink.gif.

Opublikowano

Jak ?!

minimalna masa gotowego do wysyłki JD 6930 premium wynosi 5 880 KG

to zdejmij se kola z fendta i wtedy podawaj mase...

 

masz testy gdzie ludzie waza tak jak stoja, wystarczy tylko po nie siegnac, a nie tworzyc wlasna rzeczywistosc.

Opublikowano

JA na swoim gospodarstwie mam 716 Vario i nie narzekam skrzynia spisuje sie natrzaskane juz 5tys mtg i nic mu nie dolega, klasa gleb na naszym terenie to 1 i 2 przy orce na 25cm po 50cm x 4 odkladnice Rabe Vario ażur predkosc do 9km/h, czyli nie jest zle, planowalem wymienic go na cos pokroju 200km i jak ciagnik to tylko FENDT do tego TMS. W tym roku na zniwa jezdzilem sobie w transporcie 936 u sasiada i dawal rade, promien skretu nie jest najgorszy trzeba uwazac na dyszel przy skrecaniu :)

Opublikowano

OFERTA SPRZEDAŻY

 

Ciągnik rolniczy Fendt Vario 939 SCR Profi rok prod 2011 Wyposażenie: - moc maksymalna. 390 KM, moc nominalna 360 KM - wg normy ECE R24, - silnik Deutz, 6-cylindrowy, 4-zaworowy, system Common-Rail, system SCR, - skrzynia bezstopniowa VARIO TMS (40 km/h), system "TI", - joystick wielofunkcyjny, terminal Vario kolorowy 7", - kabina amortyzowana pneumatycznie, elektrycznie sterowanie i ogrzewane lusterka boczne, - klimatyzacja automatyczna z ogrzewaniem kabiny, - oświetlenie przednie na słupkach kabiny i tylne na błotnikach, światło ostrzegawcze rotacyjne, - instalacja hamulcowa pneumatyczna jedno i dwuobwodowa, - zaczep górny automatyczny, przestawialny wysokościowo, - zaczep dolny z belką wahadłową, do przyczep jednoosiowych, - przednia oś amortyzowana, - przedni TUZ - udźwig 5 550 kg, - obciążnik przedni - 2500 kg. - tylny TUZ - udźwig 11 800 kg, - komplet przegubów kulowych do końcówek hakowych tylnego podnośnika, - tylny WOM - 540E/1000 obr/min, - 4 pary wyjść hydraulicznych, zewnętrzne sterowanie zaworem hydraulicznym, - przednia para wyjść hydraulicznych i wolny powrót, - pompa hydrauliczna o wydatku - 160 l/min, niezależny układ hydrauliki zewnętrznej, - ogumienie przód 600/70 R 34, - ogumienie tył 710/75 R 42, - obciążniki kół tylnych 2000 kg ( 2 x 1000 kg ), - uchwyt terminala, - łącznik górny hydrauliczny. - radio CD, - dolny zaczep kulowy.

 

Zapewniamy serwis gwarancyjny i obsługę serwisową pogwarancyjną z dojazdem do klienta cena katalogowa netto: 230 000,00 EURO cena katalogowa brutto: 282 900,00 EURO

 

cena specjalna netto – 176 000,00 EURO cena specjalna brutto ( w tym 23% VAT ) – 216 480,00 EURO

 

Dopłatę rządają za dodatki typu dodatkowy terminal lub kolor oraz dodatkowe światłaCena w EURO.

Propozycja sprzed 4 godzin od Korbanków.Model popokazowy z 2011 r.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez zadenrolnik
      Cześć, chcialbym sie przywitać i jednocześnie zadać pytanie. 
      Po pierwsze w ogole nie znam sie na ciągnikach ale musze kupić. 
      Potrzebuje sprzęt który bedzie miał tura o udzwigu 1600kg żeby czasem rozładować palety z tira oraz potrzebuje go do odśnieżania placu, podłączyć solarke, obowiązkowo 4x4. Musze podłączyć zamiatarke zeby umyć droge po budowie i może pociągnąć zwykłą przyczepę. 100% pracy na utwardzonym terenie. Nie bedzie w ogole wykorzystywany w polu. Chyba w okolicy 90-100KM 
      Powiedzcie co wybrać, czego szukać. Nie chcę wydawać ogromnych pieniedzy bo sprzet bedzie używany sporadycznie. Chcialem zeby mial klimę ale w sumie mozna dołożyć aftermarketową.
      Póki co patrze na MF 390, 3090, Deutz dx85, 6.31, case 5130, cs78, renault ergos 100km, pronar 85, 
      Nawet nie wiem czy dobrze patrze. Chcialbym prosty sprzet zeby jak najmniej sie mogło posypać. raczej wole coś do 5t wagi zeby nie trzeba bylo balastu jak bedzie rozładowywał ciężką palete.
      Budżet zakladalem 40000 ale juz jestem czy 70000. A wolałbym wybadać mniej bo ani to nie bedzie zarabiać ani nic. To tylko na własny użytek w kole komina. 
      Bede wdzieczny za wszystkie rady, sugestię itd 
      Pozdrawiam 
    • Przez zadenrolnik
      Cześć, chcialbym sie przywitać i jednocześnie zadać pytanie. 
      Po pierwsze w ogole nie znam sie na ciągnikach ale musze kupić. 
      Potrzebuje sprzęt który bedzie miał tura o udzwigu 1600kg żeby czasem rozładować palety z tira oraz potrzebuje go do odśnieżania placu, podłączyć solarke, obowiązkowo 4x4. Musze podłączyć zamiatarke zeby umyć droge po budowie i może pociągnąć zwykłą przyczepę. 100% pracy na utwardzonym terenie. Nie bedzie w ogole wykorzystywany w polu. Chyba w okolicy 90-100KM 
      Powiedzcie co wybrać, czego szukać. Nie chcę wydawać ogromnych pieniedzy bo sprzet bedzie używany sporadycznie. Chcialem zeby mial klimę ale w sumie mozna dołożyć aftermarketową.
      Póki co patrze na MF 390, 3090, Deutz dx85, 6.31, case 5130, cs78, renault ergos 100km, pronar 85, 
      Nawet nie wiem czy dobrze patrze. Chcialbym prosty sprzet zeby jak najmniej sie mogło posypać. raczej wole coś do 5t wagi zeby nie trzeba bylo balastu jak bedzie rozładowywał ciężką palete.
      Budżet zakladalem 40000 ale juz jestem czy 70000. A wolałbym wybadać mniej bo ani to nie bedzie zarabiać ani nic. To tylko na własny użytek w kole komina. 
      Bede wdzieczny za wszystkie rady, sugestię itd 
      Pozdrawiam 
    • Przez juras390
      John Deere 7600
      Czy ktoś jest posiadaczem bo ja jestem i będę potrzebował porady
      Proszę 
    • Przez raffik4
      Witam zwracam się z prosbą o doradzemie mi jaki mam wybrać ciagnik do 60km na co prawda małà działke 2h na ktorej uprawiam warzywa,jest sad ciagnik miałby słuzyc do ogolnych zastosowań ziemia jest ciezka duzo pracy nie bedzie orka,glebogryzarka,kultywator,czasem koszenie trawy,zalezy mi na prostocie ,trwałosci i dobrego dostepu do czesci dodam iz mam na mysli ciagnik uzywany.
    • Przez lukaszgg
      Witam. Stoję przed wyborem ciągnika na gospodarstwo, wolę kupić coś nowego. I tutaj moje pytanie skierowane do was, co aktualnie polecacie? Coś co by mnie interesowało to przedział w granicach 80 - 110 KM  cena 200 netto 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v