Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

może bardziej porównywalne bedzie podawanie spalania w l/h pracy, do tego jakiś opis warunków w teście.

liczę że wypowie się-tylko szczerze i bez naciągania(! :) ) kilku userów nowych proxim.

Opublikowano

Bogdan postaram Ci się odpowiedziec, otóż jak już gdzieś wcześniej gdzieś w ktorymś poście pisałem, jeszcze w tamtym roku mierzyłem ile trwa mth podczas pracy i wyszło o ile dobrze pamiętam przy obrotach 1800-2000 jakieś 50-55min. Nie chcę podawac dokładnie bo już nie bardzo pamiętam ale w takim przedziale to było. Mierzone było podczas orki (pod jarą), spalanie wyniosło koło 10-11litrów, na hektar (ale było to robione jeszcze pługiem 4*30 z którym trzeba było więcej kołek zrobic). W pługu 4*40 wychodzi to deko ekonomicznej bo orzę zazwyczaj (2jka) na tym samym biegu, a jednak kilka lotów do okoła pola mniej. W agregacie uprawowym 3,3 (generalnie z nim się nudzi) wychodzi jakiś 5,5litra na hektar.

Opublikowano

Sorki że nie w temacie @Włodiw napisałeś że masz agregat 3,3m jak jeździsz z tym po szosach to bardzo szeroki jesteś dla innych? teoretycznie jakiś arcypies to mógłby się czepić za taki zestaw, czy nie dokońca?

Opublikowano

Nie Ferdek , nie mam z tym problemu, mieszkam przy w miarę szerokiej krajowce, do tego dla bezpieczeństwa włączam koguta (na pewno nie zaszkodzi...), a policja u nas to generalnie dobre chłopaki i się nie czepiają, no chyba tych co jeżdżą bez sprawnych świateł po nocy czy w utrudnionych warunkach co osobiście uważam za karygodne i szczyt głupoty....

Opublikowano

No to trzymając się tematu spalania, to twierdzisz @Włodiw że spalisz na godzinę tyle samo z 4x40 co wcześniej z 4x30, a ciekawe czy z takim agromaszem 4x40 ciągnik ma tak samo "lekko" jak z UG, czy do tego muszą być już pługi na zachodnią modłę?

Opublikowano

Słuchaj, ten mój stary grudziącki był 3*30 plus 4skiba, raz że nie brał szeroko bo raptem jakieś 120-125, wiec musiałem nim więcej kółek robic a na bardziej kwadratowym polu to już się tego nazbierało, dwa ciężko szedł (był trochę po przejściach, mój dziadek miał ciężka nogę... :)). A te nowe Tury z tymi nowymi odkładniami naprawdę fajnie orzą, raz że szeroko, dwa jak załapiesz jak go ustawic to elegancko i szybko się nimi orze. Kolega który ma atlasa do forterry, pożyczył go ode mnie to mówi ze różnica jest duża (może w końcu Unia Grudziąc uczy się w końcu robic pługi... :) )

Opublikowano

z Twojego odnośnie długości motogodziny w Zetorze wynika, że nalicza on bardziej roboczogodziny, niż mth, ponieważ aby motogodzina była krótsza od 1 godziny zegarowej ciągnik musiał by pracować powyżej obrotów nominalnych, czyli w przypadku zetora 2200 obr/min. Nie zmienia to faktu, że Twoja Proxima oszczędnie obchodzi się z paliwem :)

Opublikowano

Słuchaj ciągnik był wtedy jeszcze na dotarciu wiec nie szalałem z obrotami, teraz już nie długo zaczną się prace w polu wiec się pobawię i dokładnie pomierzę i na wyższych obrotach....

Opublikowano

Bogdan postaram Ci się odpowiedziec, otóż jak już gdzieś wcześniej gdzieś w ktorymś poście pisałem, jeszcze w tamtym roku mierzyłem ile trwa mth podczas pracy i wyszło o ile dobrze pamiętam przy obrotach 1800-2000 jakieś 50-55min. Nie chcę podawac dokładnie bo już nie bardzo pamiętam ale w takim przedziale to było. Mierzone było podczas orki (pod jarą), spalanie wyniosło koło 10-11litrów, na hektar (ale było to robione jeszcze pługiem 4*30 z którym trzeba było więcej kołek zrobic). W pługu 4*40 wychodzi to deko ekonomicznej bo orzę zazwyczaj (2jka) na tym samym biegu, a jednak kilka lotów do okoła pola mniej. W agregacie uprawowym 3,3 (generalnie z nim się nudzi) wychodzi jakiś 5,5litra na hektar.

Ja orałem pługiem kuzyna był to nowy pług UG 4+1 5x40 ciężki strasznie jest. Orałem nim na biegu 3 lub 4 tylko wtedy bez ostatniej skiby czyli było 4x40.

Opublikowano

Oj coś Cie chyba ponosi fantazja.... Kolego może orałeś 5*35???, I w to już uwierzę, ale tu tez już Proximie brakuje zaczepienia na kołach... Kolego mam Proxime 85 i wiem na co ja stac i do niej max to TUR4*40 i to jak orzesz głęboko to zaczyna tracic kontakt z podłożem. Raz zaczepiłem do niej na składnicy maszyn na próbę TURA 5*35, to nie było praktycznie jazdy, jedno bujanie i wycie na zwolnicach.... a co mówic dac go w orkę.... Zresztą widziałem w orce z pługiem 5*35 Proxime 95 i powiem, ze też miała co robic.

Opublikowano

Nie doczytałem z ta piata skibą... :) a tak Ferdek przejechal byś się z taką ciężką i długa piątką UNI to byś zobaczył jak buja i jak się rozpędzisz i zaczynie bujac to wtedy słychac że zwolnice odczuwają przeciążenia (nie jest to głośne, ale odczuwalne, bo tak to nie słychac ich wcale).

Ferdek, wiesz zauwazyłem, ze to co dilerzy mówią to można od kan du.. potłuc. Większośc z nich się nasłucha pierdoł na szkoleniach itp. a potem wciskają kity, czasami oderwane od rzeczywistości, zresztą czego się nie robi, aby zarobic... :)

Opublikowano

tak @wlodiw nie doczytałeś :) Proxa z 4x40 ma co robić i buja trochę nią bo ten pług UG jest całkiem ciężki. Jak orałem to do tura miałem podczepioną jeszcze największą łychę to orało się dobrze ale jak odpiąłem ją i podczas orki przejeżdżałem przez bruzdę i zaczęła się kopać trochę to podnosiłem delikatnie podnośnik wtedy Proxa ciągnęła na 2 kołach :) ale to przy przejeździe przez bruzdę :)

Opublikowano

Nie no z Unijnym Turem 4*40 radzi sobie całkiem dobrze, hektar obskakuje 40-55min zależy od długości pola i ziemi, ale w głębokiej orce brakuje już jej zaparcia na kołach, jak na jej moc, jest deko za lekka i opona z tyłu powinna byc 18". A co do zwolnic to są w niej starego zetorowskiego typu zwolnice, zwolnice dobre i wytrzymałe (nie porównujcie ich do c-360... choc wyglądają podobnie :blink: ale różnica jest kolosalna, inne tryby inne odlewy, obudowy tez). Ale fakt moim zdaniem zwolnice w ciągniku o mocy 80-90 koni to już rzecz nie potrzebna, tym bardziej w proximach 95, czy 105 gdzie prosiło by się naprawdę coś ciężkiego zapiąc na tylny TUZ. Dlatego moim zdaniem jeśli coś z nowych zetorów powyżej 80km to tylko Forterra.

Opublikowano

95tka i cała seria power ma zwolnice wzmocnione i mocniejszy przedni most, a z tym 5x35 to racja że buja znajomy do lambo premium jak zapioł 5x35 to bez obciążników wogóle ujechać nie mógł :blink:

a tak z ciekawości zapytam czy nie lżej by szły i mniej by bujało z 5x30 od tych 4x40?

Opublikowano

5x30 wyjdzie 150cm a 4x40 160cm. z 5x30 chyba też by trochę bujało bo dłuższy by był. Sąsiad ma Kverneland 4x40 jest lżejszy od UG 4x40 dużo lepiej się jeździ :blink:

Opublikowano

Tzn ten nowy TUR 4*40 ma już inne lepsze odkładnie i orze im się już naprawdę dobrze, zresztą tak jak pisałem pożyczył go ode mnie na próbę kolega który ma Atlasa i był nim zachwycony, im stwierdził ze to już całkiem inna liga. A co wspomnianego 5*30 to jeszcze stare modele pługów i opory stawiają znaczne zresztą tak jak ci pisałem spalanie w orce na hektar 4*30, a 4*40 wyszło na korzyśc tego ostatniego. Co do porównania do był artykuł w RPT co lepiej mniej skib , a szersze, czy węższe i więcej skib, wyszło na to pierwsze czyli szersze a mniej.

Opublikowano

Nie powiem ci tego kolego dokładnie, ale jak porównywałem to te starsze modele Tura mają inne odkładnie i kółko podporowe też jest węższe a w nowym jest już szerokie i odkładnia jest dłuższa i bardziej podkręcona(że tak to nazwę... :blink:) ale my tu o spalaniu a nie o pługach...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiekwm90
      opinie na temat ciągnika

      piście

    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez matixtex
      Witam, posiadam Zetora 9540. Przeciekał mi siłownik pomocniczy, wymieniłem uszczelniacze, ale dalej cieknie. Chcę go wymienić na nowy ale pan w sklepie powiedział mi że są 2 rodzaje jedne o skoku 300 drugi o skoku 280.  mówił że zakładają teraz te krótsze bo są lepsze . Wymieniał ktoś u siebie? Jak założę 280( bo mój miał 300)wszystko będzie grało czy coś się upierniczy?
    • Przez wesley
      Witam, mam problem z mocowaniem dźwigni rewersu. Tulejka w której osadzona jest dźwignia była trzykrotnie spawana i znów się urwała. Myślę żeby wymieniać całe obramowanie na nowe bo ciężko będzie to pospawać ale nie wiem czy można to kupić nie znam numeru w katalogu. Może ktoś miał z tym do czynienia i mógł mi pomóc byłbym wdzięczny. 


    • Przez Kuba1302
      Witam, potrzebuję założyć lampy ostrzegawcze w Zetorze Forterra 11741. Tak więc przychodzę z zapytaniem jak macie je zamontowane bo ja kupiłem go bez lamp i niewiem jak je założyć żeby niedziurawic kabiny.
      Ps. Będę wdzięczny za zdjęcia i porady 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v