Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wiem-ale pługi mają wpływ na spalanie biggrin.gif -ja mam Tura 3+1 (na resorze,z tym "szerszym" kółkiem- o odkładniach nie wiem czy teraz są "inne") pługi co prawda ładnie orzą-ale żeby były lekkie do ciągnięcia to bym nie powiedział (sporo moich znajomych ma Kvernelandy i są "lżejsze")-więc sobie pomyślałem o tych odkładniach...mój jest z 2005 r.

Opublikowano

Hm... to może masz w takim razie jak i mój. Mój jest z 2009 i diler właśnie mi go zachwalał, ze to już nie taki skrobak, tylko porządny plug z nowymi odkładniami na modłę zachodnia, oczywiście swój rozum mam i porównywałem go z starszymi modelami i także konkurencją np. ten nowymi staltechami, czy akpilami to fakt są dłuższe i bardziej ,,podkręcone". Jak się nim orze to skiba nie idzie w górę, tylko zaraz jest podkręcana i przewalana. Jedynym jego felerem moim zdaniem do konkurencji to jest jednak masa, taki kawał żelastwa :blink:

Opublikowano

też mam tego nowego tura 4*40 i powiem wam ze ciężko chodzą te pługi ale za to jakość orki jest znakomita-super kryje ze można orać najgorsze ugory i nic sie nie zapcha tylko ze taki staltech czy bomet idzie lekko ale jakość orki tragiczna i lemiesz do wymiany po 5 hektarach na mojej ziemi.

 

TrackLift-czytam twoje posty i wydaje mi sie ze ty nie wiesz o czym piszesz-proxima 8441 w pługi 4*40 spali 7-8lto ty chyba orzesz na 5 cm bo inaczej to nie jest możliwe.Mam ten pług i wiem co pisze -super orze ale niestety dość cięzko chodzi i wydaje mi sie ze palanie na poziomie 10-11 l było by rewelacyjne. Twierdisz ze sie ciebie czepiam ale poczytaj swoje posty-ciebie naprawde nie można brać na poważnie bo naprawde nie wiesz co piszesz dziecinko.

Opublikowano

Każdy ma inne ziemie i inną technikę pracy zalezy jakim biegiem się jeździ i jak pług ustawi, jak ktoś naprawde delikatnie sprzet traktuje to może i zejdzie do 8l/godz ale mniejsza o to sory ze temat jest o spalaniu ale to też się przekłada na spalanie może rozstrzygnijmy w końcu które pługi idą lżej czy UG z tymi fikuśnymi skibami, czy jakiś bomet czy staltech?

Opublikowano

Na pewno lepiej kryją bo nawet kiedy orałem wysokie ściernisko czy starym grudziąckim czy AKPILem to różnica jest kolosalna, zero zapychania, skiba nie przelatuje przez wierzch odkładni, a czy lżej.... to zależy od warunków na polu, na pewno trzeba się je nauczyc ustawiac, bo ja za pierwszym razem mialem tego pługa dośc, ze dwadzieścia razy wysiadałem i kurw.. leciały dośc donośnie... :blink: Nie toleruje złego, hałajowatego ustawienia ustawienia, albo ściąga ciągnik, albo go trzyma i na dodatek plug wychodzi...

PS. Może ten temat trzeba by przenieś do pługów...???

Opublikowano

też mam tego nowego tura 4*40 i powiem wam ze ciężko chodzą te pługi ale za to jakość orki jest znakomita-super kryje ze można orać najgorsze ugory i nic sie nie zapcha tylko ze taki staltech czy bomet idzie lekko ale jakość orki tragiczna i lemiesz do wymiany po 5 hektarach na mojej ziemi.

 

TrackLift-czytam twoje posty i wydaje mi sie ze ty nie wiesz o czym piszesz-proxima 8441 w pługi 4*40 spali 7-8lto ty chyba orzesz na 5 cm bo inaczej to nie jest możliwe.Mam ten pług i wiem co pisze -super orze ale niestety dość cięzko chodzi i wydaje mi sie ze palanie na poziomie 10-11 l było by rewelacyjne.

Nie robiłeś Proximą z tym pługiem to co się wypowiadasz, może jak pługa nie umiesz ustawić to i bardzo ciężko ci idzie, bo jak ja ciągnę go czasami na 4 to chyba tak ciężko nie jest... Jeśli było by jej bardzo ciężko to bym ciągną ją na 2. I podczas orki nie daje jej ful obrotów przy tym pługu. Jaką masz ziemię?

I jakie Ty możesz mieć pojęcie o spalaniu Proximy jak jej nie masz to lepiej się nie wypowiadaj.

I z dzieciną o ty sobie uważaj... Bo jeśli tak na ciebie wołają to ty nie musisz

Opublikowano

twoja proxa to ma chyba 150 kucy a pali jak MF 255 bo inaczej tego sie nie da wytłumaczyc-każdy co ma troszke oleju w głowie to ci powie to samo-przy tym pługu w głębokiej orce ciągnik spali min 10-11l chocby to był najoszczedniejszy ciągnik a jeżeli twój pali 7-8 to naprawde to jakiś rekord świata.

Opublikowano

Ja też raz miałem niezły ubaw z ustawieniem tego pługa na wiosnę-zeszło trochę powietrza z kółka przez zimę (ale tylko raz się tak zdarzyło)-i pług dosłownie "nurkował" w ziemi -najlepsze że oczywiście nie było tego widać tak na pierwszy rzut oka-co ja mu tam posłałem tych na "cha" na "ka" i na "d*pa" biggrin.gif-ja potrzebuję na hektar 13-15 l ale muszę przyznać że naprawdę ładnie orze i paru ludzi przyjeżdżało do mnie oglądać orkę no i też zakupili te pługi-ale każdy twierdzi że jakoś tak "ciężko" idą no i nie polecam go do ciągników z delikatnym podnośnikiem-ciężki jak cholera.

Opublikowano

Może się mylę bo obliczałem to w tamtym roku i liczyłem to przez ilość l w zbiorniku na ha albo na mtg a mtg pewny nie jestem ile wynosi.

Pług jak jest źle ustawiony to nawet nie można ruszyć. Zwykłą 3 źle ustawioną można nie ruszyć :blink:

Opublikowano

100 konna proxima plus jest jednym z ciągników najoszczędniejszm ,mniej pali tylko fendt a new holland TL100A porównywalnie (dowiedzałem się tego z testów top agrar polska)

Opublikowano

nasz proxa 6441 pali od 4 litrów ON na godzine pracy (zegarowa godzina), oczywiście lekkiej pracy, czyli bronowanie, prasa kostkująca sipma, zwózka siana, słomy czyli znowu nie tak dużo jak się wydaje. W transporcie z jedną przyczpą z wysłodkami (7 ton) 5-6 litrów na godzine zegarową. W orce na gline pług grudziądz 3x35 8 litrów ON na godzine zegarową. Najmnie pali w zimie jak w stodole stoi .... ;[

Opublikowano

Proxa jest już w tej nowej masce i akumulator ma pod kabiną, rocznik to 2008 ;[ mam takie pytanie, wiem że tu inne tematy są poruszane, ale czy miał może ktoś doczynienie z przyczepami cynkoMet ?? (dawna czarna białostocka) Szukałem na innych forach, ale ten temat jest rzadko pruszany. A myśle na kupnem przyczepy z programu modernizacja gospodarstw rolnych. Ta przyczepa z cynkoMet a dokładnie chodzi o 6-cio tonówke jest o 10 tyś zł tańsza niż jej odpowiednik z pronaru. Zastanawiam się czy ta cena jest spowodowana gorsza jakością tej przyczepy?? Na zdjęciach wygląda poprostu jak z bajki, cała ocynkowana i wogóle pełen wypas. Jeszcze raz przepraszam, że poruszam inny temat niż spalanie w proxie, ale jeśli ktoś miał styczność z tą przyczepą to czekam na opinie, nie chce jej kupić i żeby w pierwszej miedzy się tylna ośka złamała jak czytałem o przyczepie pronarowskiej, pozdrawiam.

Opublikowano

nie wiem skąd dostałeś taki cennik cynkometu, ale z tego co ja wiem przyczepa cynkometu 6t jest może ze 3 tyś tańsza od pronara albo i nie, porównaj wyposażenie, ceny cynkometu z allegro są zazwyczaj bez nadstaw za które trzeba dopłacić ponad 4 tyś, a pronar ma to w standardzie

Opublikowano

Pęknięcie osi w przyczepie zdarza się niezmiernie rzadko (ja się z czymś takim nie spotkałem, a widziałem przyczepy różnie sponiewierane....) i jeśli już to od przeładunku prędzej popękają cebanty, pióra resorów, opony, czy nawet może wyrwac siłownik, zgiąc ramę (np.nie odpowiednio kiprując). Co do porównania tych dwóch przyczep, to dla mnie są za niskie, źle jest z nich kiprowac na pryzmy (np.buraki), raz pożyczyłem od znajomego pronarkę 6t to była za niska do dmuchawy do silosu i musiałem pod nią podkładac brusy. Następna sprawa ogumienie, standardowo jest za słabe jak na przyczepy z podwójnymi burtami gdzie może wejśc i 8t zboża (grzejące się i pekające opony), dlatego warto wziaśc w opcji większe i mocniejsze opony(w pronarze w opcji takie są). No i musisz wziaśc pod uwagę ze po dwóch latach ten błyszczący ocynk stanie się matowy... ;[ . niech coś koledzy jeszcze dorzuca....

Ps ten wspomniany kolega po niezbyt udanych doświadczenich z pronarem 6t zakupił teraz Pronarke 8t, gdzie jej masa jest nie wiele cięższa, a opony, wymiary o wiele bardziej zadawalające...

Opublikowano

Koledzy chętnie bym wzioł 8 tonową, ale korzytam z modernizacji i mam malutkie gospodarstwo i jak narazie to na 6 tonową mi się nie chą zgodzić, ale pisze ostro odwołanie w nadziei, że to coś pomoże ;[ U nas w okolicy to mało kto ma nową przyczepe i nie wiem jaką markę wybrać. ...

 

Ferdek07 oglądałem oferty z allegro i różnica w cenie miedzy cynkoMet a Pronarem jest około 10 tys. zł. W cynkoMet również dają nadstawki, tylko koło zapasowe jest za dopłatą, oczywiście wszystko zależy jeszcze gdzie kupujesz ;[

Opublikowano

@pronarek8140 uśmiałem się... może jest bak dziurawy ?

W takim pługu to spali lekko ponad połowę tego co napisałeś. I nigdy nie uwierzę w takie posty. I nie tylko ja od kiedy to 82KM tyle pali ?

Opublikowano
Dnia 22.10.2007 o 21:05, zetor7441 napisał:

Panowie powiek krodko ja mam proxime 6441 z samego poczatku palila cos okolo 120l na 25mtg po do tarciu zmienilo scie i to na leprze to znaczy caly zbiornik starcza mi na okolo 35-40mtg ale u nas nie przekraczmy 1700 obrotów.A mamy jeszcze zetora 12145 który spalil na 8 ha siewu agregatem cos okolo 8 litrów ale jak spominalem nie przekraczlismy 1700 obrotów

Ale bajki opowiadasz 

 

Dnia 22.10.2007 o 21:49, Balzak napisał:

Panowie generalnie ciążko jest określić spalanie ponieważ każdy pracuje na innych ziemiach i każdy ma inna nogę do gazu. i każdy z nas może tylko na swoim przykładnie określić. A najgorsze jest to ze ktoś sie wypowiada a nawet nie siedział w Proximie.

 

 

Pozdrawiam Balzak

Ja mialem 7340 i proxime teraz mam 2 fendy vario i powiem tak nigdy wiecej zetora nawie niechce slyszec o tym w varia wiem co to prawdziwy  ciagnik 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiekwm90
      opinie na temat ciągnika

      piście

    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez matixtex
      Witam, posiadam Zetora 9540. Przeciekał mi siłownik pomocniczy, wymieniłem uszczelniacze, ale dalej cieknie. Chcę go wymienić na nowy ale pan w sklepie powiedział mi że są 2 rodzaje jedne o skoku 300 drugi o skoku 280.  mówił że zakładają teraz te krótsze bo są lepsze . Wymieniał ktoś u siebie? Jak założę 280( bo mój miał 300)wszystko będzie grało czy coś się upierniczy?
    • Przez wesley
      Witam, mam problem z mocowaniem dźwigni rewersu. Tulejka w której osadzona jest dźwignia była trzykrotnie spawana i znów się urwała. Myślę żeby wymieniać całe obramowanie na nowe bo ciężko będzie to pospawać ale nie wiem czy można to kupić nie znam numeru w katalogu. Może ktoś miał z tym do czynienia i mógł mi pomóc byłbym wdzięczny. 


    • Przez Kuba1302
      Witam, potrzebuję założyć lampy ostrzegawcze w Zetorze Forterra 11741. Tak więc przychodzę z zapytaniem jak macie je zamontowane bo ja kupiłem go bez lamp i niewiem jak je założyć żeby niedziurawic kabiny.
      Ps. Będę wdzięczny za zdjęcia i porady 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v