Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Nie było łatwo, bo trzeba było parę rzeczy dorobić u tokarza.Na przykład trójniki na korektorze hamowania jak również mocowanie zacisku na obudowie mostu. http://www.agrofoto.pl/forum/index.php?aut

Fajny pomysł, tylko popraw linka do zdjeć, bo musiałem dochodzić do nich poprzez użytkownika.

I jakie reminiscencje z używania tego rozwiązania?

Nie boisz się o przedni moszt czy to wytrzyma?

Ja bym się troszeczkę martwił o brak osłony i hamulca i samego przegubu - ja w swoim 7245 musiałem dorobić jeszcze dodatkową osłonę wału bo jak zwoziłem siano to stało się, że naowijało siano na wał i w efekcie sie urwał.

Co do linku to chyba miał być: http://www.agrofoto.pl/forum/index.php?aut...i&img=27108

 

Do Andzreja2110 - w zetorach z przednim napędęm (4x4) nie używa sie hamulców do skręcania - no chyba że chcesz sobie coś rozwalić w napędzie - ja w swoim 7245 od nowości (1989 roku) ani razu nie rozłączyłem hamulców!!!!.

Zresztą taki hamulec można spotkać w wielu zachodnich ciągnikach 4x4 (widziałem to w JD i Fendtach).

 

Apropos hamulców w przednich kołach to spotkałem się z przeróbkami U-C360 (do warunków górskich) które miały w przednich kołach hamulce bębnowe i były to nie tylko przeróbki prywatne ale jakiś POM się tym zajmował.

Opublikowano

Jak niektórzy wiedzą mieszkam na roztoczu gdzie trudno o równy kawałek pola a miedze są wysokie więc hamulce muszą być 'brzytew' .Te orginalne co są w moście już się przytarły na tyle że nie były zbyt pewne. Sam pomysł zaczerpnąłem z najnowszych zetorów na targach rolniczych.Tylko że tam wał napędowy wychodzi z boku skrzyni biegów i jest więcej miejsca na tarczę. tu niestety ogranicza nas misa olejowa silnika.Zacisk hamulca można zamocować na dwa sposoby.1dotoczyć nową obudowę wałka atakującego przedniego mostu i do niej przyspawać uchwyt zacisku.2.dorobić opaskę z grubej blachy i do niej przyspawać uchwyt. Sam zacisk jest od wartburga a to dlatego że ma dwa obwody i jest czterotłoczkowy! Do jednego obwodu podłączamy lewy, a do drugiego prawy hamulec ciągnika tuż nad korektorem rozkładu siły hamowania. Wymaga to dorobienie trójników aby móc się podłączyć! Gwint na korektorze to-12x1mm skok gwintu.Przewody hamulcowe zamówiłem w zakładzie ham. Jak na razie jestem bardzo zadowolony z tej przeróbki i nie muszę już wyrywać kierownicy przy hamowaniu. O przekładnię bym się nie martwił bo podczas pracy nie tylko takie obciążenia wytrzymuj e.Jesli są jeszcze pytania to chętnie odpowiem. A to chyba własciwy link do strony :)http://www.agrofoto.pl/forum/index.php?aut...i&img=27108

Opublikowano

Może uda mi się takie coś zrobić w U. 4514, chociaż hamulce nie sa najgorsze w tym ciągniku :). Teraz możesz powiedzieć "moja praca i zadowolenie z sukcesu- bezcenne!" :), jak w reklamie kart kredytowych hehe :).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez fliegl
      Jaki jest kod RAL lub nazwa tego koloru?
       



    • Przez aniszek1
      Witam,
      Ponieważ po przeczytaniu tu na forum kilku obszernych tematów o malowaniu w tej chwili więcej nie wiem niż wiem, dlatego pozwoliłem sobie założyć ten wątek aby dowiedzieć się co jak i czym malować aby było dobrze
       
      Mam kilka sprzętów do pomalowania mianowicie:
      1: stare pługi -stan: farba oryginalna z odpryskami zadrapaniami i rdzą.
      2: sanki do bel, kulek,  - stan: sama stal bez żadnego podkładu ani farby w tej chwili cała pokryta rdzą.
      3: nowa dwukółka dopiero co pospawana - stan: stal nowa hutnicza ze składu więc gdzie nie gdzie trochę nalotu rdzy - zwłaszcza na belkach stalowych.
       
      Jakie efekty chce osiągnąć:
      - zabezpieczyć i odnowić maszyny aby nie rdzewiały,
      - farba na maszynach nie wyblakła za 2 lata. Maszyny będą pracowały w różnych warunkach deszcz, słońce, mróz
      - nie dało się tak łatwo sprzętów uszkodzić, zadrapać, porysować etc.. Wiadomo są to sprzęty rolnicze nie samochód wiec nikt nie będzie na nie dmuchał i chuchał.
       
      No i teraz od początku:
      To że trzeba oczyścić materiał ze rdzy i starych odprysków farby (czy cała farbę zdzierać?), potem odpylić i odtłuścić benzyną ekstrakcyjną to to wiem. Dalej nie wiem jaki podkład użyć? PROTECT 360 - PODKŁAD EPOKSYDOWY ANTYKOROZYJNY, Unikor C, Urekor S Podkład Antykorozyjny śnieżki?  coś innego? - w żadnym ze sprzętów nie uda mi się w 100 % pozbyć rdzy czy to w zakamarkach czy innych miejscach trudno dostępnych. Piaskowanie odpada. Więc z tego co się orientuje inne podkłady odpadają.
      Dalej czy jak już podkład wyschnie to go mam zmatowić papierem? nakładać jeszcze inny podkład? chciałbym użyć farby poliuretanowej, bo z tego co się orientuje jest  najlepsza do maszyn, ciężko ją uszkodzić i takie tam . Tylko że jest jedno ale, na stronach producentów unikor-u urekor-u (swoją drogą to czym się te dwa podkłady różnią?)  nigdzie nie jest wyszczególnione że można na nie kłaść farbę poliuretanową. więc jak to jest?

      Więc podsumowawszy gdyby ktoś mądry mógł napisać co i jak zrobić aby było dobrze i dlaczego akurat tą farbę czy podkład użyć a nie inny  to był bym ogromnie wdzięczny.
    • Przez patrykrolnik11
      Witam,mam problem .Rozcieńczam farbę chlorokauczukową podczas malowania, i gdy dużo dodam farbę to farba spływa. Jeśli doleję mało  robi się pajęczynka. Proszę o pomoc !
    • Przez sandrii
      Witam czy da się jakoś przerobić ten siewnik konny na siewnik do kukurydzy czytałam stare wpisy ale żeby dopytać co i jak stworze nowy wpis 
      i dokładnie co to jest ten górny wysiew?
    • Przez ursucolo1214
      Witam, ja zapytaniem czy da się przerobić Tur 1 na 3A z siłownikiem od cyklopa.

      Tur ten będzie pracował przy Ursusie c330. chcę już zlikwidować linkę z tego tura na rzecz właśnie tego siłownika 

      i też mam tutaj drugie zapytanie jaki by był najlepszy rozdzielacz dwusekcyjny do tego 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v