Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
fento

Zetor Forterra - reduktor

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor
fento    1

Problem polega na tym, że nie mogę przełączyć reduktora z biegów polowych na szosowe. Do orki rano przełączyłem z szosowych na polowe bez problemu, a wieczorem na szosowe już nie szło. Z położenia polowych do pozycji N idzie wszystko dobrze, ale już z pozycji N na szosowe czuć jakiś opór. Nie jest to wina bezpiecznika bo słychać że wyskakuje. Biorąc pod uwagę schemat z katalogu części, problem jest w tym, że nie chce wskoczyć na tryb od szosowych. Czy ktoś z użytkowników forterr miał podobny przypadek ? Gdzie dokładnie znajduje się ten reduktor bo w serwisach sami dokładnie nie wiedzą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
winson92    0

moze przez to ze caly dzien jezdzil na polowych... albo sproj miec wlaczony bieg i wtedy przelaczaj biegi albo na odwrot. ja tam k robilem jak polo biegi stracilem to rozne opcje biegami przyjmowalem i je odzyskalem i jest do tej pory gites:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Milena    0

.witam.rozwiazales ten problem tego reduktora bo ja tez mialem taki przypadek wczoraj tylko ze niema ani polowych ani szosowych i sciagnalem traktor z pola do domu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

chop    0

Może głupia podpowiedź, ale z tego co sam zaobserwowałem jeżdżąc forterrą 105, z tych nowych już, przełączenie biegów było tylko możliwe gdy rewers był w pozycji do przodu/do tyłu i gdy przełączałem z polowych na pozycję N, dalej nie szło, minimalnie ruszyłem ciągnikiem i przełączyłem na szosowe.

 

PS

Proszę mnie zaraz nie zgasić :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gago    0

Dziwny przypadek sam dziś u siebie patrrzyłem ale w kazdej pozycji da się u mnie włozyć czy na luzie czy na biegach czy jak rewers jest na przód i tył i wszystko razem jak jest włożone, może spróbuj wszystko wyluzować i dopiero próbuj a jak nie to weź na polowych albo szosowych sarpnij traktorem pare razy to może da rade bo może coś się zacinać tam w środku.


Zetor Team
Posiadacze i sympatycy Zetorów zapisujcie się do klubu: www.agrofoto.pl/forum/topic/50791-klub-posiadaczy-zetorow

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fento    1

Problem rozwiązałem ale nie obyło się bez rozpołowienia ciągnika między skrzynią biegów a tylnym mostem. Okazało się ze pękł krążek zabezpieczający na jednym z wałków i trybik się przesunął. Ocierał o inny tryb co spowodowało spiłowanie zębów po których przesuwa się przesuwka polowe-N-szosowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
chop    0

Mieszane uczucia, bo udało się naprawić, ale jednak traktor na pół...

 

PS.

masz foty z takowej operacji na zetorze?? :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gago    0

Kurde to nie za wesoło to wygląda. A wiesz moze co może spowodować taką awarie?czy to moze się zrobić od tak? A i czy droga jest taka operacja?


Zetor Team
Posiadacze i sympatycy Zetorów zapisujcie się do klubu: www.agrofoto.pl/forum/topic/50791-klub-posiadaczy-zetorow

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiekwm90
      opinie na temat ciągnika

      piście

    • Przez kolos87
      Witam,
      Proszę o pomoc kolegów, którzy mieli cokolwiek do czynienia w tym temacie.
      poprzedni właściciel zamontował świecę ogniową w ciągniku, ale zrobił to w ten sposób, że wywiercił otwór w kolektorze ssącym pod w/w świecę bez jego demontażu. Efekt? opiłki zostały zassane do jednego z cylindrów i ciśnienie na nim  jest 70% mniejsze niż na pozostałych.
       
      Czy ktoś może po krótce opisać jak wygląda temat rozbierania takiego silnika? 60-tki i 30-tki nie są dla mnie żadną nowością ani zagadką, ale takiego zetora jeszcze nie robiłem. Jakby ktoś był tak dobry i naświetlił trochę temat byłbym wdzięczny... To jest silnik prosty jak....zetor, ale trzeba znać parę szczegółów przed rozpoczęciem prac, np czy przed zdjęciem miski olejowej trzeba spuścić olej ze skrzyni biegów?
      Z góry dziękuję za wszelką pomoc!
    • Przez darus74
      Witam. Zamierzam kupić Zetora serii x540 . Interesuje mnie jak użytkować wzmacniacz momentu (półbiegi) dwuzakresowy i trzyzakresowy. Konkretnie chodzi oto czy przełączanie między zakresami musi odbywać się przy konkretnie dużych obrotach (jak to jest np. w ursusach i zetorach ciężkich ) i czy używać wszystkich zakresów można na wolnych obrotach silnika. Zwracam się o poradę zwłaszcza użytkowników tych modeli. Osobiście posiadam ursusa 904 i instrukcja wspomina o utrzymaniu wysokich obrotów w momencie przełączania na inny zakres. Denerwuje mnie to a nie zawsze pasuje mi zwiększać obroty. Jeszcze jedno czy można używać tych półbiegów non stop czy tylko krótkotrwale jak w wyżej wspomnianych ciężkich ursusach.
       
    • Przez kris14
      Witam.
      Przeglądając dzisiejszą dostawę fachowych czasopism rolniczych znalazłem informację że Zetor w "dalszej perspektywie" chce rozpocząć produkcję nowych, małych, prostych modeli które nazwie Zetor Major.
      Miały by być to ciągniki o mocach 50-70KM.
       
      Co najciekawsze, producent chce zastosować w nich silniki Zetor, Perkins i John Deere.
       
      Myślę że ten temat będzie dobrym miejscem do dyskusji i zbierania wszystkich informacji o tej serii.
       
      Pozdrawiam.
    • Przez slavo666
      Witam
      Spotkaliście się kiedyś z takimi zegarami? Nie mam do tego żadnej instrukcji, w sumie nie wiem nawet gdzie szukać bo to była raczej rzadkość, a mam z tym mały problem.

×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.