Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
fento

Zetor Forterra - reduktor

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor
fento    1

Problem polega na tym, że nie mogę przełączyć reduktora z biegów polowych na szosowe. Do orki rano przełączyłem z szosowych na polowe bez problemu, a wieczorem na szosowe już nie szło. Z położenia polowych do pozycji N idzie wszystko dobrze, ale już z pozycji N na szosowe czuć jakiś opór. Nie jest to wina bezpiecznika bo słychać że wyskakuje. Biorąc pod uwagę schemat z katalogu części, problem jest w tym, że nie chce wskoczyć na tryb od szosowych. Czy ktoś z użytkowników forterr miał podobny przypadek ? Gdzie dokładnie znajduje się ten reduktor bo w serwisach sami dokładnie nie wiedzą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
winson92    0

moze przez to ze caly dzien jezdzil na polowych... albo sproj miec wlaczony bieg i wtedy przelaczaj biegi albo na odwrot. ja tam k robilem jak polo biegi stracilem to rozne opcje biegami przyjmowalem i je odzyskalem i jest do tej pory gites:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Milena    0

.witam.rozwiazales ten problem tego reduktora bo ja tez mialem taki przypadek wczoraj tylko ze niema ani polowych ani szosowych i sciagnalem traktor z pola do domu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

chop    0

Może głupia podpowiedź, ale z tego co sam zaobserwowałem jeżdżąc forterrą 105, z tych nowych już, przełączenie biegów było tylko możliwe gdy rewers był w pozycji do przodu/do tyłu i gdy przełączałem z polowych na pozycję N, dalej nie szło, minimalnie ruszyłem ciągnikiem i przełączyłem na szosowe.

 

PS

Proszę mnie zaraz nie zgasić :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gago    0

Dziwny przypadek sam dziś u siebie patrrzyłem ale w kazdej pozycji da się u mnie włozyć czy na luzie czy na biegach czy jak rewers jest na przód i tył i wszystko razem jak jest włożone, może spróbuj wszystko wyluzować i dopiero próbuj a jak nie to weź na polowych albo szosowych sarpnij traktorem pare razy to może da rade bo może coś się zacinać tam w środku.


Zetor Team
Posiadacze i sympatycy Zetorów zapisujcie się do klubu: www.agrofoto.pl/forum/topic/50791-klub-posiadaczy-zetorow

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fento    1

Problem rozwiązałem ale nie obyło się bez rozpołowienia ciągnika między skrzynią biegów a tylnym mostem. Okazało się ze pękł krążek zabezpieczający na jednym z wałków i trybik się przesunął. Ocierał o inny tryb co spowodowało spiłowanie zębów po których przesuwa się przesuwka polowe-N-szosowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
chop    0

Mieszane uczucia, bo udało się naprawić, ale jednak traktor na pół...

 

PS.

masz foty z takowej operacji na zetorze?? :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gago    0

Kurde to nie za wesoło to wygląda. A wiesz moze co może spowodować taką awarie?czy to moze się zrobić od tak? A i czy droga jest taka operacja?


Zetor Team
Posiadacze i sympatycy Zetorów zapisujcie się do klubu: www.agrofoto.pl/forum/topic/50791-klub-posiadaczy-zetorow

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez wojtas
      Tak jak w tytule -kierunkowskazy  w proksie a właściwie ich brak. włącznik działa kontrolka działa a nic nie miga . prawdopodobnie przerywacz. może ktoś go wymieniał i wie gdzie się on znajduje bo nie mogę go namierzyć pomimo zdjęcia osłon pod tablicą zegarów. 
    • Przez Quercus78
      Chcę kupić ładowacz czołowy do zetora 9540 i nie mam pojęcia jaki. Producentów jest wielu , ale jaki wybrać.Będzie służył głównie do załadunku obornika,wapna i podnoszenia big bagów z nawozem. Pomoże ktoś ze swojego doświadczenia.
    • Gość Profil usunięty
      Przez Gość Profil usunięty
      Zapowiada się, że rok 2012 to początek dużych zmian w ofercie ciągników Zetor. W połowie roku mapojawić się nowy model ciągników Forterra z oznaczeniem HSX. Ciągnik będzie wyróżniał się przede wszystkim nową przekładnią z elektrohydraulicznym rewersem. Przekładnia 30/30 będzie miała 5 biegów, dwustopniowy wzmacniacz momentu oraz 2 zakresy. Poza tym dostępna będzie preselekcja wzacniacza momentu, co oznacza, że ciągnik będzie automatycznie zmianiał przełożenia w zależności od obciążenia. Sterowany elektrohydraulicznie WOM będzie można obsługiwać z zewnątrz ciągnika. Poza tym w Forterrach HSX zwiększony zostanie o 100 mm rozstaw osi w porównaniu z dotychczas oferowanymi ciągnikami tej serii. Nowa seria ciągników składać się będzie z 5 modeli o mocy od 90 do 137 KM.
      W 2013 roku Forterra HSX ma być dostępna z czterema prędkościami WOM, amortyzowaną kabiną i zachodzącą na dach szybą przednią, co zwiększy komfort pracy z ładowaczem czołowym. Kolejną nowością, jaką Zetor przygotowuje na rok 2013 jest Forterra HSX HD. W ciągnikach tych rozstaw osi zostanie zwiększony o kolejne 100 mm. Poza tym w ciągniku montowana będzie wydajniejsza hydraulika 80l/min. Forterra HSX HD oferowana będzie z nową, amortyzowaną przednią osią i wielofunkcyjną dźwignią w kabinie, którą zmianiać będzie można m.in. przełożenia. Poza tym konstrukcja najlepiej wyposażonej Forterry będzie przygotowana do zamontowania większego, sześciocylindrowego silnika. Producent nie zdradza więcej szczegółów.
      Wszystkie modele ciągników Zetor Forterra od 2012 r. wyposażone będą w dwa siłowniki wspomagające podnośnik. Zwiększy to udźwig do 6000 kg. Poza tym w podnośniku Bosch z EHR oferowana będzie standardowo funkcja HitchTronic. Po wybraniu tego trybu pracy podnośnik będzie zbierał informację o TUZ i automatycznie regulował parametrami pracy tak, aby głębokość pracy narzędzia nie uległa zmianie [...]
       
       
      Tekst zaczerpnięty z wydania 02.2012 magazynu TopAgrarPolska (str. 180).
       
       
      Hmm.. I co wy na to koledzy?? :rolleyes:
    • Przez Belaruss820
      Witam, mam problem z obrotomierzem w zetorze, wskazówka stoi w miejscu na 700 obrotach i nie kręci mth. Co może być przyczyną? Dodam że przed włączeniem zapłonu wskazówka również stoi w miejscu. Jak kupiłem ciągnik to już tak było. I jeszcze takie pytanie przy okazji, mam zamiar zmienić stare "chlapacze" z tyłu błotników, widziałem że można założyć plastikowe przedłużki tylko pytanie czy od proximy czy forterry? Dziękuję za każdą odpowiedź. Pozdrawiam i życzę szczęśliwego Nowego Roku i udanego Sylwestra.
    • Przez daryjusz10
      Witam. Mam mały problem z wywrotem w moim zetorze. Obojętnie pod które gniazdo hydrauliczne podłącze przyczepę to efekt jest ten sam... podnosi ale nie bardzo chce opuścić... wygląda to następująco... podłączając przyczepę pod gniazdo górne pierwsze od lewej przyczepę podnosi a gdy chce ją opuścić to ciśnienie puszcza na gniazdo górne pierwsze od prawej i ciągnik zaczyna wyć (powoli opuszcza) jak podłącze odwrotnie wąż sytuacja jest taka sama... w kabinie mam wajchy dwustopniowe... może ktoś spotkał się z takim czymś??

×