Zaloguj się, aby obserwować  
fento

Zetor Forterra - reduktor

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor
fento    2

Problem polega na tym, że nie mogę przełączyć reduktora z biegów polowych na szosowe. Do orki rano przełączyłem z szosowych na polowe bez problemu, a wieczorem na szosowe już nie szło. Z położenia polowych do pozycji N idzie wszystko dobrze, ale już z pozycji N na szosowe czuć jakiś opór. Nie jest to wina bezpiecznika bo słychać że wyskakuje. Biorąc pod uwagę schemat z katalogu części, problem jest w tym, że nie chce wskoczyć na tryb od szosowych. Czy ktoś z użytkowników forterr miał podobny przypadek ? Gdzie dokładnie znajduje się ten reduktor bo w serwisach sami dokładnie nie wiedzą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
winson92    0

moze przez to ze caly dzien jezdzil na polowych... albo sproj miec wlaczony bieg i wtedy przelaczaj biegi albo na odwrot. ja tam k robilem jak polo biegi stracilem to rozne opcje biegami przyjmowalem i je odzyskalem i jest do tej pory gites:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Milena    0

.witam.rozwiazales ten problem tego reduktora bo ja tez mialem taki przypadek wczoraj tylko ze niema ani polowych ani szosowych i sciagnalem traktor z pola do domu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

chop    0

Może głupia podpowiedź, ale z tego co sam zaobserwowałem jeżdżąc forterrą 105, z tych nowych już, przełączenie biegów było tylko możliwe gdy rewers był w pozycji do przodu/do tyłu i gdy przełączałem z polowych na pozycję N, dalej nie szło, minimalnie ruszyłem ciągnikiem i przełączyłem na szosowe.

 

PS

Proszę mnie zaraz nie zgasić :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gago    0

Dziwny przypadek sam dziś u siebie patrrzyłem ale w kazdej pozycji da się u mnie włozyć czy na luzie czy na biegach czy jak rewers jest na przód i tył i wszystko razem jak jest włożone, może spróbuj wszystko wyluzować i dopiero próbuj a jak nie to weź na polowych albo szosowych sarpnij traktorem pare razy to może da rade bo może coś się zacinać tam w środku.


Zetor Team
Posiadacze i sympatycy Zetorów zapisujcie się do klubu: www.agrofoto.pl/forum/topic/50791-klub-posiadaczy-zetorow

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fento    2

Problem rozwiązałem ale nie obyło się bez rozpołowienia ciągnika między skrzynią biegów a tylnym mostem. Okazało się ze pękł krążek zabezpieczający na jednym z wałków i trybik się przesunął. Ocierał o inny tryb co spowodowało spiłowanie zębów po których przesuwa się przesuwka polowe-N-szosowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
chop    0

Mieszane uczucia, bo udało się naprawić, ale jednak traktor na pół...

 

PS.

masz foty z takowej operacji na zetorze?? :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gago    0

Kurde to nie za wesoło to wygląda. A wiesz moze co może spowodować taką awarie?czy to moze się zrobić od tak? A i czy droga jest taka operacja?


Zetor Team
Posiadacze i sympatycy Zetorów zapisujcie się do klubu: www.agrofoto.pl/forum/topic/50791-klub-posiadaczy-zetorow

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiekwm90
      opinie na temat ciągnika

      piście

    • Przez Darek43
      Witam mam problem z ciśnieniem oleju po remoncie zapala się kontrolka od oleju A przed nie paliła się czy to może być wina pompy  olejowej.
    • Przez kris14
      Witam.
      Przeglądając dzisiejszą dostawę fachowych czasopism rolniczych znalazłem informację że Zetor w "dalszej perspektywie" chce rozpocząć produkcję nowych, małych, prostych modeli które nazwie Zetor Major.
      Miały by być to ciągniki o mocach 50-70KM.
       
      Co najciekawsze, producent chce zastosować w nich silniki Zetor, Perkins i John Deere.
       
      Myślę że ten temat będzie dobrym miejscem do dyskusji i zbierania wszystkich informacji o tej serii.
       
      Pozdrawiam.
    • Przez mlody90
      Wraz z rozrostem gospodarstwa idzie potrzeba ciągnika o większej mocy, że jestem zadowolony z mojego Zetka wpadłem na pomysł zrobić z niego małego koksika O ile w temacie samochodów temat jest powszechnie dostępny i z autem już to przerabiałem to w kwestii ciągnika ciężko znaleźć informacje o takich zabiegach 😜
      Od początku:
      WTRYSKI I POMPA
      Nadszedł czas na ich regenerację więc wpadłem na pomysł zmiany końcówek na takie o większej wydajnośći jednak nie wiem od czego mogłyby się nadawać ( Jeszcze nie dzwoniłem i nie pytałem o to specjalistów bo sam chcę trochę zagłębić się w temat)
      INTERCOOLER
      Tutaj zastanawiam się nad zastosowaniem oryginalnego(wodnego) IC z modelu 10540 lub dołożeniem IC z jakiegoś busa dodatkowo dodać wentylator z nadmuchem na niego bo wiadomo, że nie będzie działał tak dobrze jak jest to w samochodach ( IC z auta będzie w fazie eksperymentu czy działa, czujniki temperatury niedługo przyjdą więc sprwadzimy na wiosnę o ile zmniejszy się temp. powietrza)
      TURBOSPRĘŻARKA
      Po oględzinach silnika przez mechanika i stwierdzeniu, że jest zdrowy i wytrzyma ( a nie powinno być problemu bo 6 lat temu był remonet generalny a od tamtej pory, regularne wymiany olejów i filtrów, żadnego pałowania na zimnym i gaszenia zaraz po ciężkiej pracy a nawet po lekkiej ciągnik chwilę postał na niskich obrotach i gaszony) na sma koniec po wtryskach oraz IC zostanie wrzucone ciut większe turbo albo zamówimy hybrydę.
       
      Przedstawiam tutaj plan modyfikacji jednak potrzebuję pomocy w kwestii końcówek wtrysków.
       
      Odrazu podziękuję tylko za komentarze w stylu " to się nie opłaca" , " potrzebujesz więcej mocy to sobie kup większy ciągnik" , " jak się nie znasz to się za to nie bierz". Tak, nie stać mnie na kupno nowego ciagnika z gotówkę, a kredytom mówię nie
    • Przez krystek1992
      Mam Zetorka 9641 i mam z nim problem mały. Co jakiś czas zapowietrza sie mi w nim tylni prawy hamulec. Mechanik mówił że trzeba instalacje uszczelnić. No i właśnie nie wiem gdzie to trzeba uszczelnić, jak i czym. Może ktoś już z tym sie spotkał, bardzo bym prosił o pomoc.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.