Skocz do zawartości
Grzesiek10314

Układ kierowniczy

Polecane posty

Witam. Mam taki mały problem, a mianowicie: po skręceniu kół na maxa w lewo lub w prawo kierownicą dalej można kręcić, a wcześniej tak nie było! Dlaczego tak jest?

Teraz opisze całą sytuację: wymieniałem wszystkie przewody hydrauliczne w ciągniku, no i po wymianie odpalilem ciągnik i dałem mu trochę w rurę, po chwili usłyszałem jakiś dziwny dźwięk(taki jak dźwięk powietrza gdy się coś czyści sprężarką). Wysiadłem z ciągnika z zobaczyłem że leci olej z pod dekielka w orbitrolu. Więc zgasiłem ciągnik i odkręciłem ten dekielek. Okazało się że wydmuchało oring spod dekielka. Pojechałem do miasta, kupiłem i założyłem nowy. Po skręceniu odpalilem i zobaczyłem że koła nie skręcają, okazało się że przy wymianie przewodów zamieniłem przewody i na odwrót je przykręciłem, więc je zamieniłem tak jak trzeba. Znowu odpalilem no i właśnie zauważyłem że po skręceniu kół na maxa kierownica kręci się dalej. Nie wiem dlaczego tak się dzieje! Czy może w układzie kierowniczym jest jeszcze powietrze i to przez to? Jeśli ktoś coś wie na ten temat prosił bym o info.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czarek6    1

no ardzo ciekawa sprawa ja nie znam sie na tym ale mozesz sprawdzić czy nie jest zapowietrzony napisz jeszcze jaki to ciągnik to napewno innnym pomoze ale jak ja zapowietrze belarke to mi klapa nie chce opaść nie wiem czy w tym przypadku też tak by było ze orbitol nie bedzie działał


zawsze postaram sie jakoś pomuc.......
I nie bądźcie oporni na moje argumenty :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolstudent    104

możliwe z e jeszcze układ jest zapowietrzony

 

a jeśli nie to masz uszczelniacze w siłowniku do wymiany lub zawór choć to mało prawdopodobne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

wojtas972    8

a napewno masz stan oleju?? moze ci sie zapowietrzac tak jak pisali koledzy

i jeszce jedno pytanie czy olej ci moze nie kipi?? odkrec korek wloz jakis lejek i zobacz czy nie bedzie kipial olej jak go zagrzejesz przy skrecaniu kierownica

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
(edytowany)

@czarek6 to jest ciągnik Renault 103.14

@wojtas972 poziom oleju jest jak najbardziej w porządku. Olej raczej nie kipi bo nawet luzowałem końcówki od siłownika(tak żeby było widać jak olej cieknie) i wtedy odpalałem i skręcałem kołami i olej jest ok.

@rolstudent uszczelniacze są w porządku, bo jak by były do wymiany to olej z siłownika by ciekł, a siłownik jest czyściutki. A o jakim zaworze mówisz?

 

Z tym zapowietrzeniem to może być to, sam tak myślałem. A może ktoś wie jak odpowietrzyć układ kierowniczy w Renault?

 

 

koledzy dzięki za wszystkie podpowiedzi, problem jest już rozwiązany. :) Działo się tak przez to że orbitrol był nieszczelny i powietrze się dostawało do ukł kierowniczego

pozdrawiam

Edytowano przez Grzesiek10314

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Rafii
      KOledzy prosze o informację jaki jest wymiar uszczelniacza wałka WOM w renault 120.54 z 1992r. Wymieniłem juz dwa(orginalne CLassa) uszczelniacze i po jakimś czasie leci olej. Teraz poszukam jakiegoś Polskiego .
    • Przez Adi118
      Mam problem ze wspomaganiem w moim Aresie 556rz, przy skręcaniu na wolnych obrotach ciężko chodzi kierownica, zapala się kontrolka ciśnienia oleju w skrzyni i ciągnik staje. Problem się nasila kiedy olej jest rozgrzany i czasem nie pomaga nawet trzymanie wysokich obrotów. Sprawdzałem ciśnienie na pompie hydraulicznej i jest ok. Czy przyczyną moich problemów może być orbitrol? Czy w tym modelu jest dodatkowa pompa od wspomagania? Może ktoś ma inne pomysły co może być nie tak?
    • Przez emsi1903
      Potrzebuje wiadomości ile litrów i jaki olej wlać do skrzyni w Renault 120.54 z 95r. Obecnie mam mineralny Agrol U. Gdy się zagrzeje to półwki i rewers nie chcą wchodzić. Słyszałem że musi być półsyntetyczny. Czy konieczna jest wymiana filtrów przy wymianie oleju (jaki koszt). Pomóżcie
    • Przez Macias1221
      Witam  mam problem zniknęły mi światła w aresie 616RZ z 2002r. trik jest taki ze czasem się pojawią na chwile. Myślałem że jest to wina włącznika mocno się na grzewał gdy światła były włączone, wiec go wymieniłem ale problem  nie zniknął. Sprawdziłem  też bezpieczniki i wszystkie są w porządku,  przekaźniki tez nie wyglądają na wypalone i nie wiem gdzie szukać proszę o pomoc może ktoś miał podobny problem
    • Przez maly2000
      Witam!
      Mojej Renówce coś zaczęło dolegać, na biegu jałowym zauważalne są delikatne skoki obrotów silnika, niewielki co prawda bo o około 20-30 obrotów. Ponadto jak silnik jest zimny to obroty utrzymują się lekko powyżej 700, zaś jak się rozgrzeje w pracy to na biegu jałowym spadają do okolicy 600. Sprawdzane filtry przewody i wszystko i nic nie widać, pompka paliwowa też wymieniona. Zaczeło się robić też tak, że w czasie transportu nie miał siły jechać, powoli się wkręcał na obroty, a lekka górka i pustych przyczep nie miał siły w  ciągnąć. Miał ktoś podobne objawy i jest w stanie coś doradzić.? 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.