Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam koledzy potrzebuje jakąś metodę do odbarwienia ropy z zielonej na pierwotny kolor ponieważ mam okazje kopić taniej tą zieloną a potrzeba mi na własne użytki dużej ilości ropy to chce ją odbarwić żeby czasami mnie ktoś nie skontrolował . Nie wiem czy tu uzyskam jakiejś odp ale jak ktoś może to niech powie gdzie pisać żeby znaleźć takie info .

Opublikowano (edytowane)

Takie pewne grupy które chcą zarobić więcej i ominąć podatki lub nie dać się złapać odbarwiają opałówkę kwasem siarkowym lub podobnymi(chyba jest to jedyny tańszy sposób ). Tylko nie wiem jak długo na tym jeżdżą silniki.

Edytowane przez StasiekS
Opublikowano

A czym się różni ta zielona ropa od zwyczajnej (oprócz kolorem)? Właśnie zacząłem grzebać w internecie bo zaciekawił mnie ten temat i nie mogę znaleźć odpowiedzi czym jest właściwie ta zielona ropa...

Wydaje mi się jednak, że jeśli nie jest to olej opałowy a ropa, to używanie tego paliwa nie powinno być karalne, więc dobarwianie mijało by się z celem.

Jeśli ktoś posiada jakieś informacje na ten temat to chętnie posłucham :)

Opublikowano

uuu zielona ropa?? :) kiedyś mój "dystrybutor" oleju napędowego przywiózł mi 1000l takiej dziwnej zielonej ropy... w starym case 955 posypała sie pompa rotacyjna... wiec całe paliwo przepalił... t-150k :D i dał rade...

Opublikowano

Takie pewne grupy które chcą zarobić więcej i ominąć podatki lub nie dać się złapać odbarwiają opałówkę kwasem siarkowym lub podobnymi(chyba jest to jedyny tańszy sposób ). Tylko nie wiem jak długo na tym jeżdżą silniki.

 

Masz rajce mojego kuzyna tak zrobili i mial 1000litrow tego MF255 nawet na tym nie pochodzil dlugo pompa paliwa siadla .. Zetor 5320 jakos to spalil ale moim zdaniem szkoda silnika na takie kombinacje

Opublikowano

No kolego bez jaj, stosowanie wszelkich opałówek paliw do kutrów itd do celów innych niż to paliwo jest przeznaczone to przestępstwo ścigane przez służbę celną urząd skarbowy ochronę środowiska i bóg wie jeszcze kogo , zgodnie z prawem to nawet oleju rzepakowego sam nie możesz dolewać do ropy chyba że zapłacisz akcyzę (podwójną z tego co pamiętam) a ty takie pytania zadajesz na forum i liczysz na gotowy przepis??

Opublikowano

Poza tym to czysta głupota. Silnikowi to specjalnie nie pomoże. Więcej tego spali żeby uzyskać taką samą moc jak przy normalnym ON. A potem i tak w częściach dopłacisz.

Opublikowano

ciekaw jestem czy koledzy powyżej nigdy nie jeździli na oleju opałowym :lol: swego czasu opałówka była lepszej jakości niż zwykły olej napędowy

o tym kwasie do odbarwiania i ja słyszałem i raczej nie jest to dobry pomysł, a na pewno już nie można pozostawiać silnika na długie postoje

Opublikowano (edytowane)

Opał lepszy niż ON? @prometeusz gdzieś była już dyskusja na temat różnic między ON a olejem opałowym. Opał jest gorszej jakości paliwem w stosunku do ON. Ma mniejszą liczbę cetanową, daje mniejszą moc, zawiera więcej substancji smolistych, laków, które osadzają się w silniku, przechodzi o połowę mniej badań niż ON.

 

Na zdrowy rozsądek- to czym palisz w piecu na OO nie może być tej samej jakości co paliwo do silnika diesla w samochodzie czy ciągniku. Pojechać pojedzie, ale silnik dostaje w kość, a oszczędność jest żadna na stosowaniu OO zamiast ON- większe zużycie OO w stosunku do ON, żeby uzyskac potrzebną moc do danej pracy, i większa awaryjnosc podzespołów ciągnika.

Edytowane przez Indiana
Opublikowano

Może jest specjalnie barwiona tak jak pisał @rafal09086, no a tak poza tym z tego co wiem na zachodzie są (bądź były) barwione paliwa rolnicze, i różnią się one kolorem, no i podatkami (są tańsze), a kolor jest po to żeby nie kombinować z laniem do samochodów itp.

Opublikowano

ten olej do kutrów to jest normalna zwykła opałówka tylko inaczej barwiona czy jeszcze coś innego, bo jest plotka że jeden taki cpn u nas sprzedaje czasami to coś do kutrów, troche na tym też jeździłem i jakoś wszystko chodzi normalnie, w sumie to miała taki zielonkawy kolor

Opublikowano

@Ferdek07 i inni koledzy, co do ropy do kutrów, ropy rolniczej na zachodzie- zgadzam się, ona jest barwiona ze względu na niższą cenę, podatki. Natomiast OO nie jest odpowiednikiem chemicznym ON. Bynajmniej z tego co ja wiem. Liczba cetanowa, zdolność do samozapłonu, w wypadku OO wynosi zazwyczaj 20, w przypadku ON producent gwarantuje około 50-55, jeśli dobrze pamiętam.

Opublikowano

@zorzyk2 czyżbyś wątpił w naukę? ;) Napisałem to co wiem, czyli fakty. A nie,że: "OO od ON różni się kolorem, ceną, i to jedno i to samo". Napisałem, bo sądzę, iż nie jest uczciwie wprowadzać ludzi w błąd, takimi argumentami jakimi podpierają się sympatycy OO w bakach.

 

To tak jak masło margaryną zastępować. Niby z wyglądu to samo- skład i walory jednak inne.

Opublikowano

Daj mi linka do tej specyfikacji Orlenu, czy Lotosu, jakiś skan, PDF, w której są wymienione parametry liczby cetanowej OO i nie będziesz musiał wypisywać rzeczy, o których nie pisałem. Podejdźmy do sprawy merytorycznie , bez pisania felietonów.

Opublikowano

Ależ @zorzyk2 ciągnięcie tego sporu byłoby farsą. Podałem fakty, o których chociażby jeszcze parę lat temu w liceum na chemii u mnie mówiono. Także jeśli ktoś ma ochotę je zweryfikować niech śle maila do koncernów z prośbą o dane na temat paliw. Mi moja wiedza, do życia wystarczy. Upartych przekonywać nie będę.

Opublikowano (edytowane)

To rzeczywiście wiedza z lekcji chemii w liceum wystarczy :blink:. Na razie nie widzę dokumentów nad którymi można byłoby dyskutować, bo wiedza "profesora" z ogólniaka jest szczątkowa w porównaniu do rozległości zagadnienia. Zasięgnę wiedzy swojej siostry(doktora nauk chemicznych, coś w tym stylu) i zapewne też nie za wiele się dowiem z racji innej specjalizacji. Farsą i jest unikanie odpowiedzi i brak danych popartych dokumentami.

 

Garść danych odnośnie wymagań dla paliw silnikowych ze strony Slovnaftu

http://www.slovnaft.pl/?a=page&id=65

Edytowane przez zorzyk2
Opublikowano (edytowane)

@zorzyk powiedziałem jedynie, że o procesie wytwarzania paliw i różnicach, mówi się już w liceum, jeśli nie programowo, to mimochodem. Chemia pozostaje chemią, bez względu na to w jakiej szkole- pozostaje kwestia poziomu nauczania. A wiedza jak to, zakładam, ująłeś z ironią "profesora z ogólniaka" pozostaje tą samą wiedzą, czy to w ogólniaku czy na uniwersytecie. Zwłaszcza w przypadku nauczyciela akademickiego. Ale dość o tym. Dyskusję na ten temat proponuję przenieść na priv, jeśli dalej masz wątpliwości. Nie ma sensu zaśmiecanie tematu.

 

PS. i jakiż to wniosek z danych ze strony www którą podałeś? Jak mówiłem- producenci gwarantują w ON liczbę cetanową na poziomie min 50-55. Ta strona ma się nijak do tego czy OO to to samo co ON. Pozdrawiam, i zapraszam na priv.

Edytowane przez Indiana
Opublikowano (edytowane)

Podałem tą stronę by pokazać wiele innych parametrów paliw, sa tez paliwa czysto syntetyczne o znacznie wyższych parametrach. Jako ciekawostka o paliwie rosyjskim , cytat z netu, którego zasadnicza dyskusja dotyczyła paliwa GTL Shella:

 

 

"Dopiero w przyszłym tygodniu będę w labolatorium , próbki już są zobaczymy jakie są faktyczne różnice.

 

Np. mocno zdziwiony byłem jak w badaniu jak, rosyjska benzyna bezołowiowa miała 109 oktanów. Dopiero pożniej mnie zaprzyjazniny nafciarz oświecił mnie ; to jest klasyczna beznzyna lotnicza LL115 lecz z dodatami obniżającymi liczbę oktanową.

 

Tak samo było z kalinigradzki Dieslem to wzbogane o dodatki smarne paliwo typu lotniczego RT (odpowiednik JET-A1) to przy tym V-POWER się chowa parametrycznie.

 

Handel przygraniczny paliwem jest znany od lat."

Edytowane przez zorzyk2

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez LMB
      Dzień dobry, mamy przyczepę rolniczą zakupioną ok. 1990 r. przez mojego ojca. Posiadamy tablice rej., dowód rej. stary niestety zaginął dowód zakupu- faktura.
      Na przyczepę nie ma przeglądu, OC.
      Nigdy nie była przetestowana na mojego tatę. 
      Chciałbym ją zarejestrować.
      Prosba o pomysly jak podejść do tematu.
       
      Dziekuje 


    • Przez Czarek525
      Witajcie, próbuję uszczelnić siłownik z Autosanki D55 i chciałbym też wymienić te białe plastiki uszczelniające (prowadzące?), ale nigdzie nie znalazłem nowych i podobno nigdy takich nie było. Fabrycznie były takie montowane czy to pomysł "garażowy" ? Czy w Autosanach d55 były montowane takie same siłowniki co w modelu D47?



    • Przez darko1987
      Witam potrzebuje takiego koła tylko gumowe do pługa obrotowego overum 20251117_152658.heic20251117_152658.heic
    • Przez Dastan
      Szukam czegoś co podawało by pellet/owies do kotła ~8m, ale musi być kilka metrów w poziomie, a pod koniec pod kątem sporym. Pomyślałem o tych żmijkach elastycznych ze spiralą, czy posiada ktoś coś takiego? Oprócz powyższego zastosowania nadaje  się to np. do załadunku resztek z płaskiego dna bina? Pod dużym kątem daje to rade? Wydajność nie musi być duża. Ewentualnie co innego zamiast elastycznego stricte do podawania pelletu? Są niby plastikowe rurki, a ale jak już ma bys spierala i motoreduktor to lepiej elastyczne.  
    • Przez marstan
      Czesc! jaki oprysiwacz polecacie? mam na oku Tomled 600l lance 12, jak uwazacie jest dobry? Moze polecacie jakis inny. Mam Fergusona 255. 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v