Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Czy prawda jest ze na blokadzie nie wolno skręcać kolami i nie wolno mieć zbyt długo ją włączone?? Owszem jestem przekonany, że na blokadzie ciągnik nie będzie skręcał tak jak bez włączania jej i używa się ja przeważnie w "trudnych" sytuacjach w pracy, ale czy to o czym wyżej pisałem jest 100 procentową prawdą? Gdyż znajomi o czymś takim mi mówili i teraz to mnie zaciekawiło czy maja pełną rację...

 

 

Za odpowiedzi z góry dziękuję.

Opublikowano (edytowane)

Blokady używa się przy jeździe na wprost i nie ważne jak daleko tak pojedziesz.

Skręcanie na blokadzie i jeszcze przy włączonym 4x4 może się skończyć w najlepszym przypadku jej zerwaniem a w najgorszym rozwaleniem jakiś tryb.

Edytowane przez jendrek
Opublikowano

Z tego co mi wiadomo to nie wolno skrecać gdy sie ma włączoną blokade 4X4,A napewno nie powinno sie skrecacna blokadzie.Ja blokady używam tylko i wyłącznie jadąc prosto,i nie ważne jaką odległość pokonujesz ;)

Opublikowano (edytowane)

blokujesz mechanizm różnicowy i wszystkie koła "ciągną". Jak nie masz włączonej blokady to tył ciągnie na te koło które ma lżej, a przód cały czas na dwa. Nie możesz skręcać bo jedne koło robi większy łuk a drugie mniejszy, a prędkość ich obrotu ta sama i w najlepszym wypadku tylko poryjesz trochę ziemię ale na asfalcie może i co innego puścić. Jeszcze nie widziałem i nie doświadczyłem żadnych przypadków żeby się komuś coś przy skręcie na włączonej blokadzie stało, ale widziałem zostawioną gumę na asfalcie :P

Edytowane przez kryssr
Opublikowano (edytowane)

Guardian1986 watpie aby Zetor Forterra 8641 2002r. mial taki bajer, ale wielkie wam dzięki za odpowiedzi, już bynajmniej nie będę miał wątpliwości, pozdro.

Edytowane przez chris92
Opublikowano

Szczerze moja Forterra z 2010r nie ma blokady przedniego mechanizmu różnicowego. Wgl ktoś ją ma? Takie pytanie czemu mi się nie świeci lampka od przedniego mostu. Znaczy wygląda to tak jakby żarówka wypadła z pod przycisku bo jak bokiem się patrzy to widać. Sprawdzałem i wszystko dobrze pod deską jest i nie wiem sam co z tym zrobić.

Opublikowano

wszystkie zetory z osią carraro bodaj od 1995r miały w osi przedniej blokade, także zarówno jak i ja i ty masz jak rószasz czy też ciagnik się ślizga to ciagnie na 2 a co do lampki to zauwarz ze nie będzie jej widać bardzo w dzień bo jak załączasz to taki myk że normalnie włącznik jest ustawiony tak jakby były włączone światła mijania czyli lampka w dół a jak załączasz przód to lampka idzie w góre i w tedy ja słabo widać w dzień ale w nocy jest ok

Opublikowano

Bo w instrukcji nikt Ci nie napisze jak to jest rozwiązane - zaobserwuj jak się zakopiesz to na początku jedno koło będzie się obracało, ale po chwili już oba powinny. Nie chce mi się wierzyć, że tak nowy ciągnik nie miałby automatycznej blokady na przednim moście - nawet mój Farmer z 2006 roku to ma ;)

Opublikowano

Chodziło mi o to że nie ma mowy o blokadzie przedniego mostu jest tylko mała wzmianka

"W przypadku ciągników wyposażonych w przedni most z przełączalną blokadą mechanizmu różnicowanie jej włączenie następuje jednocześnie z włączeniem tylnej blokady mechanizmu różnicowego"

Opublikowano

słuchaj albo ktoś się piepsznął w pisaniu albo te nowe carraro tak mają ale to idzie sprawdzić musiałby być jakiś siłownik i przewody z powitrzem z przodu a ta pneumatyczna to dotyczy tylnej blokady mechanizmu zamiast tzw grzyba carraro napewno mają jak chcesz zrobić eksperyment to podnieś przód tak aby oba koła były w powietrzu fajnie się robi paleciakiem najpierw pokręć kołem do przodu wolno jak drugie sie kręći do tyłu to jest mechanizm różnicowy a jak mocno szarpniesz to powinny oba koła kręcić się razem tylko naprawde mocno trzeba pokręćić albo niech ktoś złapie za jedno i trzyma a ty kręć powinny oba równo łapać co do lampki to troche głupio zrobione tak samo jak włącznik tylnej blokady, też słabo widać a nie wiem jak to jest zrobione ale tam chyba nie ma wiskotycznego, chyba by byo za słabe, ale nie jestem pewny

Opublikowano

Kolego - to najprawdopodobniej oznacza, że masz właśnie automatyczną blokadę, bo normalnie oba koła z przodu nie kopały by równo bo prawie zawsze są warunki pod poszczególnymi kołami różne i mechanizm różnicowy jest po to aby te obroty różnicować

Opublikowano

kolego mechanizm różnicowy ci różnicuje obroty w przypadku skrętu ciągnika kiedy jedno koło ma wiekszą droge do pokonania od drugiego, w przypadku zazębienia się blokady oba koła idą równo w przypadku jazdy na wprost jakby tak było to jedno koło było by na śliskim a drugie na twardym to na sliskim by się kręciło szybciej, co jest ważne w carraro to systematyczna wymiana oleju jak napisane w książce, zetor podaje aral fluid ale tak na prawde to włoski olej ale zetor sprzedaje je pod swoim szyldem, jak mówie blokada bardzo pomocna, a i trwała kolega ma 6340 narazie 7,5tys mtg wymienia olej i działa jak należy, jedno powiem włochom sie te mosty udały

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiekwm90
      opinie na temat ciągnika

      piście

    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez matixtex
      Witam, posiadam Zetora 9540. Przeciekał mi siłownik pomocniczy, wymieniłem uszczelniacze, ale dalej cieknie. Chcę go wymienić na nowy ale pan w sklepie powiedział mi że są 2 rodzaje jedne o skoku 300 drugi o skoku 280.  mówił że zakładają teraz te krótsze bo są lepsze . Wymieniał ktoś u siebie? Jak założę 280( bo mój miał 300)wszystko będzie grało czy coś się upierniczy?
    • Przez wesley
      Witam, mam problem z mocowaniem dźwigni rewersu. Tulejka w której osadzona jest dźwignia była trzykrotnie spawana i znów się urwała. Myślę żeby wymieniać całe obramowanie na nowe bo ciężko będzie to pospawać ale nie wiem czy można to kupić nie znam numeru w katalogu. Może ktoś miał z tym do czynienia i mógł mi pomóc byłbym wdzięczny. 


    • Przez Kuba1302
      Witam, potrzebuję założyć lampy ostrzegawcze w Zetorze Forterra 11741. Tak więc przychodzę z zapytaniem jak macie je zamontowane bo ja kupiłem go bez lamp i niewiem jak je założyć żeby niedziurawic kabiny.
      Ps. Będę wdzięczny za zdjęcia i porady 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v