Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

To kto robi pierwszy na ochotnika? Pomysł chcę na razie wypróbować w motorynce :rolleyes: . Bo jak by się coś nie powiodło to silnik do motorynki kosztuje 150 zł a cena silnika c-360 5-6 razy wyższa .

Opublikowano

Ciekawe ciekawe oby ten cały pomysł udał się. Może sam przetestuje na starej kosiarce jeszcze sie nad tym zastanowie. Może lepiej najpierw benzynę zmiszać z wodą.

Opublikowano (edytowane)

@Martinezo Możliwość pewnie nie prędko. Na ropie jest zbyt dobry interes, aby takie rzeczy teraz mogły się rozwijać. Ale może za kilkanaście lat...

@Rolnik122 Nie kombinuj, bo spalisz samochód ;)

Edytowane przez DawidM
Opublikowano

W tych Mercedesach to chyba z odmy idzie powietrze (ciśnienie) do tego zbiorniczka na wode i wypycha ją na ten kolektor żeby się podgrzała,dalej już się mój trop urywa.To takie tylko moje przemyślenia wynikające z obserwacji filmu. Kto z was już eksperymentował z tym wynalazkiem?? Ciekawe czy w silniku benzynowym też by to działało, bo ten gość na dieslu to robił z tego co wyczytałem.

Opublikowano

Woda przy kolektorze,tłumniku zamienia się w parę i przez układ dolotowy idzie do komory spalania i tam zamienia się w wodór i tlen.

Jakbym miał na czym to bym to wypróbował.

 

Opublikowano

Ja próbowałem ale na razie nie mam pomysłu jak to zrobić ... Żeby były jakieś plany czy coś to bym coś zaczął robić a tak to trudno samemu wymyśleć .

Opublikowano

Idea wydaje się niesamowita, ale to już chyba kiedyś było. Na zajęciach z teorii napędów lotniczych była mowa o pozytywnym wpływie wody na kulturę spalania - ale w ilości do 25%! Pozwala to wyeliminować spalanie stukowe, poprawiając jakość spalania oraz obniżając temperaturę w danym punkcie przemiany, a co za tym idzie - sprawność silnika.

 

A co do spalania samej wody - zgodnie z prawem zachowania energii, aby uzyskać parę przegrzaną (i potem jeszcze rozpada cząsteczki wody) trzeba włożyć w to więcej energii niż wynosi wartość opałowa wodoru (która wynosi 119 MJ/kg - ON około 42 MJ/kg). Zresztą para przegrzana to bardzo wysokie temperatury. Interesuje mnie jak ten proces wygląda pod względem chemicznym i termodynamicznym.

 

P.S. Zna ktoś inny sposób uzyskania wodoru, niż za pomocą elektrolizy i mikrofal?

Opublikowano

Właśnie prawie wyczerpałeś temat, ale dodam że silniki cieplne mają sprawność rzędu 18% dwusuwy do 42% teoretycznie ultranowoczesne turbodisle z cr, pozostała część energii cieplnej ucieka przez wydech , chłodnice , tarcie i różnego typu zjawiska mechaniki, czyli teoretycznie można odzyskać tę pewną część uciekającego ciepła przez wydech ,do przegrzania pary ale wątpie aby uzyskać te 25% jako paliwo pary, a raczej mieszanki piorunującej,jeszcze z starych polskich silników. Siądę kiedyś i policze...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez martinezo
      Witam.
      Zwracam się z pytaniem, jakim środkiem lub olejem konserwujecie swoje maszyny po zakończonym sezonie??
      Wiadomo, że najpierw trzeba maszynę dokładnie umyć, ale jak już wyschnie to stosujecie jakąś powłokę ochronną np. z jakiegoś oleju?? jeśli tak to, proszę o wskazówki jaki środek najlepiej zabezpiecza przed korozją elementy robocze i lakier maszyny (pomijamy olej przepracowany).
      Pozdrawiam użytkowników
    • Przez MFargo
      Ile jest w filtrów od hydrauliki w Massey Ferguson 2 czy 3 i jakie zamawiacie?
    • Przez przemek111447
      Witam.slyszałem ze jest dobrym rozwiazaniem dolanie benzyny do oleju napedowego w ilosci 5l na 70l oleju napedowego.Czy to dobre rozwiazanie i czy ktos to praktykował?A moze macie inne rozwiazania o ktorych nie wiem .....chetnie poczytam o tym i moze cos innego wybiore.Takie rozwiazanie z benzyna chce zastosowac w zetorze 7340 z 2003r i 3 letniej 110km forterze.
    • Przez jgcentrum
      Szanowni Państwo,
      W przypadku zapotrzebowania na wszelkiego rodzaju filtry (m.in. powietrza, oleju, hydrauliczne, przemysłowe) oraz łożyska, uprzejmie proszę o przesyłanie zapytań ofertowych. Z przyjemnością przygotujemy dla Państwa indywidualną ofertę dopasowaną do potrzeb.
      W razie pytań służę pomocą.
      Z wyrazami szacunku,
      [Twoje imię i nazwisko]
      JG Centrum Techniczne
      📞 +48 453 238 260
      📧 kontakt@zaopatrzenieprzemyslu.pl
      🌐 www.zaopatrzenieprzemyslu.pl
      Zapraszam również do zapoznania się z filtrami na naszym sklepie allegro link poniżej:
      https://allegro.pl/uzytkownik/Jgcentrum
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v