Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
mateunia19

Ursus C385

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Ursus
mateunia19    0

witam. Chciałem się spytać bo mój ursus podczas jazdy drogą jest nadsterowny tzn cięzko jest utrzymać żeby jechał prosto.

ma wymienione servo i pompkę od wspomagania czy tego przyczyną może być że wlałem nieodpowiedni olej tzn zbyt rzadki?

proszę o radę. z góry dziękuję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    80

Witam czy ktoś montował siłownik skręcania do przedniej osi napędzanej nie wyposażonej w uchwyt do tego siłownika. Czy przyspawanie tego ucha będzie odpowiednio trwałe i czy nie uszkodzi obudowy mostu przez jego przegrzanie w tym miejscu.?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Wojtek    3
witam. Chciałem się spytać bo mój ursus podczas jazdy drogą jest nadsterowny tzn cięzko jest utrzymać żeby jechał prosto.

ma wymienione servo i pompkę od wspomagania czy tego przyczyną może być że wlałem nieodpowiedni olej tzn zbyt rzadki?

proszę o radę. z góry dziękuję.

olej nic do tego niemaa, do serwa musi byc zadki olej, jelsi go nosi po całej ulicy to musisz ustawic zbirznosc kół

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtus    1
Witam czy ktoś montował siłownik skręcania do przedniej osi napędzanej nie wyposażonej w uchwyt do tego siłownika. Czy przyspawanie tego ucha będzie odpowiednio trwałe i czy nie uszkodzi obudowy mostu przez jego przegrzanie w tym miejscu.?

O ja też mam podobny problem,otóż ja też nie mam takiego mocowania do siłownika,ale ktoś mi mówił że można do mojego serwa tzn. do tego wąsa od serwa zamocować jedną strone siłownika a drugą do wąsa przy kole.Tylko nie wiem co dalej?Orbitrol,czy jak?Jakoś trzeba węrze od siłownika do czegoś podłączyć? :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mateunia19    0

jeśli chodzi o zbierzność to jak mierzyłem to koła są dobrze ustawione. A czy tego że są luzy może być spowodowane że przeguby mocowane na drążku od serwa te które są przy kołach są już dość zniszczone?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtus    1
jak przeguby mają luz to sie w czasie jazdy zbieznosć przestawia

Więc w pierwszej kolejności należałoby wymienić przeguby a następnie ustawic zbieżność.Przynajmniej ja bym tak zrobił. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arassso    3

jeszcze zprawdz luzy na zwrptnicach bo ja jak tak miałem na zwrotnicach to tez mnie miotało a kilkanasie lat temu przez takie cos to 385 z pełnymi przyczepami z burakami tir jechał z na przeciwka znajomy odbił kierownica troche na prawo i zaczeło miotac i na boka ciagnik wywaliło z przyczepami

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mateunia19    0

przeguby wymieniłem wszystkie i zbieżność ustawiona i tak nosi go po całej ulicy. a jak najłatwiej sprawdzić czy są luzy na zwrotnicach??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Balzak    2

w moim Zetorze 8011 jest tak samo jak kolega pisze i tez za bardzo nie wiem co jest. ale ja to podejżewam serwo bo strasznie mi olej z nieg wali i i prawdopodobnie koncówki drązków tego sa przyczyną. Zamontowanie Orbitrola to troche kosztuje. ale jest napewno lepsze niz serwo. Ja bede wyjmował swoje serwo i je zregeneruje. to opisze efekt.

 

 

Pozdrawiam Balzak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtus    1

Tak na poważnie to ja też kiedyś regenerowałem serwo i jakoś szalonej różnicy nie zauważyłem.Przy okazji należałoby zmienić pompke.Wiem,że niektóre ciągniki tzn. do serwa bezpośrednio można zamontować siłownik bez jego demontażu.A czy wymagany jest dodatkowo orbitrol to nie wiem.Ten temat będę dokładniej przerabiał zimą i dokładnie się spytam mojego mechanika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtus    1

No zrobić to napewno zrobie,ale jak pisze to zimą jak będzie więcej czasu. <_< Dziewięćsetka musi wytrzymać jeszcze jesień poza tym mam jeszcze kilka rzeczy do zrobienia a na nowego to mnie jeszcze nie stać. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arassso    3

serva to badziewie ze nie wiem ja załozyłem przed zniwami nowe zobaczymy jak długo wytryma bo ostatnie to dwa lata chodiło i sie zaczeło lac a serwo nie powinno lusów dawac a luzy na zwrotnicy tu p[odlewaruj albo nawet nie tylko popchnij koło w bok i bedzie taki efekt jakby rozlecianego łozyska na piascie tylko ten luz bedzie widac tam gdzie takaka guma ta taka piuropuszowa albo podlewaruj i poruszaj kołem jas tak miałem i teraz wszystko ładnie jest a nawet jak i koncówki złe były to nie miotało go szedł dobrze te zwrotnice to tak robia przynajmniej ja tego doswiadczyłem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zts    1

Można chyba jeszcze dostać komplet serwo na orbitrol za około 2,5 k PLN. Przeróbka z serwo na orbitrol plus siłownik wymaga kliku zmian w osi przedniej. Lecz wiadomo że łatwiej naprawić siłownik niż te serwo rozbierać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mateunia19    0

gdy przód ciągnika na podnośniku podniosłem zobaczyłem że gdy kierownica jest sztywno to ta łapa od serwa do której są mocowane przeguby kręci się troszkę tzn łapa ta od serwa porusza się a co za tym idzie koła skręcają lekko a widełki od serwa co łączą drążkami kierownicę nie porusza się. Chyba to tak nie powinno być? mam to serwo na gwarancji to jak to jest oni wymieniają na nowe czy trzeba zostawić i potem będą naprawiać serwo??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PIOTR281    1

niedawno sie jeszcze takim wozilem ale mu nigdy nie mniezylem spalania ale jak to zetorowski silnik w porownaniu do pronara to byl smok ale swoje robil :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez sumek666
      Witam,
      macie jakiś dobry sposób na wymianę krzyżaków w Ursusku C-385? 
      mam je już zużyte krzyżaki oraz widełki te w serwomechanizmie. warto same krzyżaki czy również widełki? jak to jest zmontowane?
    • Przez pawel
      Witam wszystkich czy już ktoś dokonywał takiej przerobki i jak to rozwiązaliście. Za wszystkie podpowiedzi i uwagi na ten temat z gory dziękuję.
    • Przez tymek2001
      Witam, chciałbym przerobić oryginalne wspomaganie z serwa na siłownik. Moja wersja posiada półserwo sterowane za pomocą orbitola, czy ktoś z was wie czy trzeba zmieniać wąs kierowniczy, na taki jaki jest w zestawach z siłownikiem? Chciałem zakupić taki zestaw http://allegro.pl/wspomaganie-ursus-zetor-385-914-8145-1224-nkpl-i5749488012.html , jeśli ktoś przerabiał taki temat, to proszę o opinie, jakie są + takiej modernizacji, oczywiście poza tym, że nie zostawiamy za sobą kałuż oleju
    • Przez Rafii
      Koledzy jaki model pompy od wspomagania był montowany w u-902(1984 rok). Gdzie jest ten magiczny zawór na zbiorniczku od wspomagania którym reguluje się ciśnienie. Ile oleju wchodzi w układ wspomagania. Po wymianie serwa i pompy jakim olejem zalać układ-hydraulicznym czy do skrzyń automatycznych?
    • Przez Gacuseks
      Witam
      Mam oto taki problem. Mianowicie wycieka mi olej z układu wspomagania w ursusie 1012. Wyciek jest widoczny na zbiorniku oleju wspomagania, wylatuje w miejscu wejścia zaworu bezpieczeństwa w zbiornik, Pewnie są momenty, że nawet tryska pod ciśnieniem bo dookoła wszystko się klei. Sam zawór bezpieczeństwa rusza się troszkę góra dół w zbiorniku. Może tu upatrywać usterki, czy ten zawór jest wkręcony ?
      Pozdrawiam Michał
×