Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam panowie jestem tu nowy więc poprawcie mnie jeśli coś żle napisz. Mam pytanie posiadam zetora proxime 6441 i chciałbym się dowiedzieć jak dorobić (zwiekszyć) ilość wyjść hydraulicznych, bo mam tylko dwa. Może ktoś z was robił już takie coś?

Opublikowano

Jak chcesz mieć oryginał to dokupujesz rozdzielacz,linkę i tą dźwignię do kabiny. Do tego modelu kupisz wszystko, potem najlepiej jak byś gdzieś podejrzał jak to jest podłączone, albo wg. katalogu.

Opublikowano

W ogóle do czego potrzebne jest Ci więcej? Najłatwiejszy sposób to zrobić trójniki na jednej parze wyjść i będziesz miał dwie kolejne- tylko że musisz za każdym razem trójnik przekręcać. Jeśli możesz to najlepiej dopiąć sekcję kolejną do rozdzielacza

Pozdrawiam

Opublikowano

Nie wiem jak to jest niestety w Zetorze, ale wydaje mi się że to rozdzielacz powinien być z możliwością dołożenia dodatkowych sekcji... Po prostu musisz zakupić dodatkową płytkę rozdzielacza( patrz żeby pasowały otwory wszystkie) i wtedy masz dokładasz nową obok starej, skręcasz płytka końcową i podłączasz wajchę i przewody do gniazd...

http://www.granit-parts.pl/GP/pl/Sortiment/Artikel/542744//Hydraulika/Uk%C5%82ad_hydrauliczny_ci%C4%85gnika/Rozdzielacze_hydrauliczne_GRANIT/Zetor/System%20Bosch%20SB23OC%20%20%203%20otwory/GRANIT%20Rozdzielacz%20hydrauliczny/85219008

tutaj masz taką sekcję która powinna pasować do Twojego Zetora

Opublikowano

Jest taka możliwość jak pisze np. @jendrek, a zasilanie dodatkowego rozdzielacza podłączasz do dekla pod tylnym mostem, pamiętając że do nowego rozdzielacza nie zależnie ile będzie miał sekcji powinno dochodzić od strony zaworu przeciążeniowego.

Powrót mostkujesz z rurką gniazda od spływu oleju.

@Gramgro; Ten rozdzielacz z linku jest montowany pod deklem górnym i nie ma możliwości rozbudowy go.

Jeszcze w układzie powinien być odpowiedni zawór który będzie posyłał olej albo na oryginalny rozdzielacz + TUZ, albo na dodatkowy, bo inaczej wszystko pójdzie przelewem do skrzyni.

Jak zdecydujesz się na rozbudowę układu pamiętaj o doborze rozdzielacza o odpowienim przepływie i najlepiej z funkcją pływającą nie taki jak np. w Cyklopie.

 

Ale co ty chcesz podpinać że potrzebujesz tyle gniazd, można łatwiej i szybciej zamontować tzw. elektryczny dzielnik strumienia.

Opublikowano

Jest taka możliwość jak pisze np. @jendrek, a zasilanie dodatkowego rozdzielacza podłączasz do dekla pod tylnym mostem, pamiętając że do nowego rozdzielacza nie zależnie ile będzie miał sekcji powinno dochodzić od strony zaworu przeciążeniowego.

Powrót mostkujesz z rurką gniazda od spływu oleju.

@Gramgro; Ten rozdzielacz z linku jest montowany pod deklem górnym i nie ma możliwości rozbudowy go.

Jeszcze w układzie powinien być odpowiedni zawór który będzie posyłał olej albo na oryginalny rozdzielacz + TUZ, albo na dodatkowy, bo inaczej wszystko pójdzie przelewem do skrzyni.

Jak zdecydujesz się na rozbudowę układu pamiętaj o doborze rozdzielacza o odpowienim przepływie i najlepiej z funkcją pływającą nie taki jak np. w Cyklopie.

 

Ale co ty chcesz podpinać że potrzebujesz tyle gniazd, można łatwiej i szybciej zamontować tzw. elektryczny dzielnik strumienia.

 

Przyłącze się do tematu , ja też chciałbym zwiększyć o jedno gniazdo hydrauliczne w zetorze 7341 a potrzebne mi jest do sterowania pługiem do odśnieżania na przednim TUZIE

Kolego farmer7745 a jak się montuje ten elektryczny dzielnik strumienia i czy w takim razie jest możliwość podpięcia takiego gniazda z przodu ciągnika i czym się wtedy steruje na tym gnieździe

Opublikowano

kolego farmer 7745 potrzebna mi jest jeszcze jedna para poniewaz zamontowałem przedni tuz a ze sam go zakładełem to podpiąłem go pod orginalną pare wyjść i teraz nie mam zadnego gniazda wolnego i musze odłanczać przedni tuz np. do wywrotu przycepy

Opublikowano

Dzielnik jest dość powszechnie stosowany właśnie w pługach śnieżnych bo mają dość duże możliwości funkcyjne, a jego zasada działania jest prosta.

Masz jedno wejście i dwa wyjścia (są opcje np. 2 na 4) jak cewka nie ma zasilania olej idzie jednym wyjściem, a jak jest zasilanie elektro magnes wciąga odpowiednio profilowany sworzeń i idzie drugim.

Można to zastosować w bardzo wielu układach hyd. ale musisz doprowadzić prąd.

 

Ja w przednim Tuzie też mam siłowniki dwu stronnego działania, ale z racji dość skromnie rozbudowanej hyd. zewnętrznej mojego Zetora pod piąłem tylko jedną stronę, a w nie czynne komory wkręciłem odpowietrzniki.

U mnie wywaliłem rurkę którą szedł olej do gniazda nr.2 i zastąpiłem ją przewodem podpiętym do zwykłego trój drożnego zaworu kulowego, który jest pod ręką i którym posyłam olej albo na gniazdo, albo na Tuza.

Po drodze zainstalowałem jeszcze jeden zawór, który ma 4 pozycje, a korzystam z niego jak chcę olej posłać na gniazdo z przodu ciągnika.W nim jest jeszcze pozycja że olej nie ma żadnego przepływu.

 

Masz w tym Tuzie możliwość tak podpięcia maszyny żeby mogła kopiować teren?

Opublikowano

zrobie tak jak ty z tyłu na 1 wyjściu założe zawór trójdrożny i też zaślepie chyba wyjścia w siłownikach i zrobie jednostronnego działania

Opublikowano

Kolego farmer7745 ten zawór podpiąłeś przed samym gniazdem czy gdzieś indziej A może byś wstawił foto bo ja jestem ciemny w tych sprawach A zależy mi na tym dodatkowym gnieździe aby prostować i skosować pług do śniegu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiekwm90
      opinie na temat ciągnika

      piście

    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez matixtex
      Witam, posiadam Zetora 9540. Przeciekał mi siłownik pomocniczy, wymieniłem uszczelniacze, ale dalej cieknie. Chcę go wymienić na nowy ale pan w sklepie powiedział mi że są 2 rodzaje jedne o skoku 300 drugi o skoku 280.  mówił że zakładają teraz te krótsze bo są lepsze . Wymieniał ktoś u siebie? Jak założę 280( bo mój miał 300)wszystko będzie grało czy coś się upierniczy?
    • Przez wesley
      Witam, mam problem z mocowaniem dźwigni rewersu. Tulejka w której osadzona jest dźwignia była trzykrotnie spawana i znów się urwała. Myślę żeby wymieniać całe obramowanie na nowe bo ciężko będzie to pospawać ale nie wiem czy można to kupić nie znam numeru w katalogu. Może ktoś miał z tym do czynienia i mógł mi pomóc byłbym wdzięczny. 


    • Przez Kuba1302
      Witam, potrzebuję założyć lampy ostrzegawcze w Zetorze Forterra 11741. Tak więc przychodzę z zapytaniem jak macie je zamontowane bo ja kupiłem go bez lamp i niewiem jak je założyć żeby niedziurawic kabiny.
      Ps. Będę wdzięczny za zdjęcia i porady 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v