Skocz do zawartości

Ursus C-330 - dlaczego nazywają go ciapek?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dlaczego c 330 to pospolity ciapek?? skąd ta nazwa ? wszyscy go tak nazywają ale nawet nie wiedzą skąd się to wzięło. Ja też nie wiem. Mógł by mi toś to wyjaśnić?

Opublikowano
A posłuchajcie jaki odgłos daje silnik.... ciap, ciap, ciap.... ;):D :rolleyes: chyba przez to :lol:

Zależy od tłumnika, bez niego to dopiero ciapie ! :)

Opublikowano

ciapek - od tego, ze np na male psy mowi sie ciapek

kaczak (pare lat temu to byl szal na to slowo) - pewnie od odglosu.

papaj - bo Papaj byl dosc maly a silny, tak jak trzydziestka :rolleyes:

Opublikowano

Ja pierwszy raz spotkałem sie z określeniem ciapek gdy pare lat temu pytalismy sie na jednym z pokazów maszyn rolniczych o agregat prądotwórczy, otóż pytalismy sie o zapotrzebowanie mocy... a koles mówi "ciapek da rade" a my oczy stawiamy, " jaki ciapek??" pytamy, a kolo " jak to jaki... polski Ursus 330", tak sie przyjęło :rolleyes: :lol: ;)

Opublikowano
ciapek - od tego, ze np na male psy mowi sie ciapek

kaczak (pare lat temu to byl szal na to slowo) - pewnie od odglosu.

papaj - bo Papaj byl dosc maly a silny, tak jak trzydziestka :)

u nas podobnie - ciapek papajek a kiedys tez bylo i kaczak.

 

co do dziwnych nazw dla sprzętu rolniczego polecam przejrzec wątek:

Jak naprawde mowice na swoje ciagniki ????

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez PioTroK
      Witam. Podjąłem się zmiany opon wraz z felgami w moim C-330 ze względu na zamontowanego tura.
      Zakupiłem na portalu aukcyjnym zestaw opon wraz z felgami 10.75-15.3 i wszystko ładnie pasuje ale mam jeden mały problem.
      Mianowicie krawędź wewnętrzna felgi przy skręcie będzie ocierać o wystający materiał w półosi osi przedniej. Dodam, że mam przód twardy okrągły..
       
      myślałem nad zastosowaniem dystansów lecz nie znalazłem gotowych dystansów, które posiadałyby zatoczenie na felgę aby koła nie opierały się na śrubach..
      lub nad przyszlifowaniem krawędzi półosi przedniej, bo tam spokojnie jest te 5cm materiału który uważam ze jest zbędny.
      moze Wy macie jakieś pomysły. 
    • Przez RolnikAgroKujawski
      Cześć ludzie. Mam pytanko. Jak myślicie co to może być za kierownica. Ursus c330 1974. Po założeniu kapsla od Zetora, bo mam 2 ramienna Zetora w c360 z turem, wygląda trochę jak z Zetora. A i kierownica jest płaska. Być może dziadek ją kiedyś wymieniał 



         

    • Przez igor730
      Witam . Proszę o poradę. C330M. Posiadam rozdzielacz oryginalny podłączony w sposób jak na zdjęciu. 
      Teraz podłączyłem do oryginalnego rozdzielacza dodatkowy rozdzielacz dwusekcyjny z jedna sekcja plywajacateraz ona jest zaślepiona. Odłączyłem rurkę która tworzyła bypass między góra a bokiem rozdzielacza i do górnego króćca podłączyłem przewod do rozdzielacza zewnętrznego gniazdo P a od bocznego króćca z rozdzielacza oryginalnego do nowego rozdzielacza do gniazda T. Generalnie takie połączenie przewija się w internecie. 
      Rozdzielacz zewnętrzny potrzebuje do sterowania ładowaczem z siłownikiem z dwoma przewodami. 
      Problem jest następujący już na samym początku otóż z oryginalnego rozdzielacza mogę podnieść tuza ale nie jestem w stanie go opuścić. Dając wajchę w dół słuchać że pompa pracuje mocno ale tuz nie opuszcza się. 
      W czym jest problem. Wydaje się że olej jest blokowany i nie może wrócić do skrzyni z tuza




×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v