Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Lampa
das21    45

Mam pytanie jaką kupić lampę roboczą do c360 tą małą kwadratową http://moto.allegro.pl/lampa-robocza-halogen-szperacz-halogeny-wesem-i1409859620.html czy też prostokątną z siatką http://moto.allegro.pl/halogen-z-zarowka-h3-12v-z-zarowka-i1409582080.html czy może jeszcze coś takiego

http://moto.allegro.pl/reflektor-roboczy-lampa-halogen-polowy-granit-gw-i1406741641.html a może macie jeszcze jakieś inne a właśnie którą na przód do kabiny a którą na tył ??? Z góry dzięki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
edpawel    0

Ja posiadam 2 lampy z pierszego linka zamocowane na dachu kabiny...   jak zaswiece to wiecej stylu widac niz z przodu (musze jeszcze załozyć na przód) ogólnie  lampa dosyc  dobrze wykonana  jest  dobrze uszczelniona...a zbic sie raczej niezbije  bo niejest taka durza a i zamała nie jest jeżeli chodzi o moc swiecenia(niepamietam jakie mam żarówki ale  wiem  ,że  te mocniejsze)...   :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz690    0

Ja mam z przodu w MF takie jak ta 2 z siatką...to swiecą bardzo dobrze(dalekosieżne...(2)takie na przód a na tył możesz tą kwadratową...(1).. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100

najlepsze jest to że było o tym już pisane ;)

Mam także te lampy z pierwszego linka - lkr5 wesem.

Założyłem je w ciapku. Teraz jeszcze jedną dokładam do MTZ952.3 aby oświetlała mi podnośnik.

Wytrzymałe, mocne, dosyć dobrze świecą, wadą jest to że nie są tanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
VIPzetor    1

ja osobiście w swoim zetorku mam zamontowane te pierwsze, z przodu i z tyłu po dwie i musze przyznać ze bardzo dobrze świecą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
martinezo    16

czy podłączając takie lampy z żarówkami H3 trzeba montować przekaźnik? ponieważ mam obawę, że halogeny te będą zbyt mocno obciążać instalację i powodować uszkodzenie włącznika ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100

podłaczyłem 2 sztuki w C330M bez przekaźnika - chodza dobrze ale jak się zrobi cieplej to założę przekaźniki bo niedawo kupiłem kilka sztuk.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mati4116    0

Odpowiedź dla mertinezo

Przekaźniki musisz montować chyba że chcesz żeby ci oświetlenie ciągnika i przy okazji stacyjkę obciążało. Uwierz mi bo znam się trochę na tym już drugi rok chodzę do technikum elektrycznego.

Edytowano przez andrzej2110
Cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jendrek    119

mati4116 - jak na 2 rok technikum elektrycznego to rzeczywiście masz spore doświadczenie :lol: :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mati4116    0

Może dużego doświadczenia nie mam ale u sąsiada musiałem poprawiać instalację w ciągniku po mechaniku który żle popodłączał prawie wszystkie przewody więc trochę się na tym znam. I akurat o tym co pisałem to też trochę wiem. Więc nie uważaj mnie za kompletnego tępaka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
martinezo    16

Odpowiedź dla mertinezo

Przekaźniki musisz montować chyba że chcesz żeby ci oświetlenie ciągnika i przy okazji stacyjkę obciążało. Uwierz mi bo znam się trochę na tym już drugi rok chodzę do technikum elektrycznego.

a jaki jest schemat podłączenia:

zasilanie>> wyłącznik >> przekaźnik >> halogen, czy może jakoś inaczej trzeba to podłączyć??

 

Jakie parametry musi mieć taki przekaźnik aby mógł być zastosowany pod dwa halogeny 55W?

Edytowano przez martinezo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mati4116    0

Podaj adres e-mail lub numer gg to narysuję ci taki schemat i wyślę.

Przekaźniki są na 30A więc pod 2 halogeny będzie wystarczający.

Edytowano przez mati4116

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maks    82

czy podłączając takie lampy z żarówkami H3 trzeba montować przekaźnik? ponieważ mam obawę, że halogeny te będą zbyt mocno obciążać instalację i powodować uszkodzenie włącznika ;)

Najlepiej byloby dac osobny bezpiecznik na Twoje instalacje ze swiatlami i najlepiej porobic to na przekaznikach (wlacznik załącza przekaźnik a ten podaje prad na lampe). Ale od biedy przez przelaczniki (bez przekaznikow) przejdzie. Od biedy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mati4116    0

A który przełącznik wytrzyma prawie 10A prąd który przy dwóch halogenach będzie przepływał przez wyłącznik nie mówiąc już o obciążaniu instalacji (tzn świateł zwykłych ciągnika).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wierzba1272    8

Są takie przełączniki, ale są raczej trudno dostępne i bardziej opłaca się zastosować przekaźnik.

Co do schematu to ten jest poprawny:

http://obrazki.elekt..._1280051861.jpg

BEZPIECZNIK NALEŻY DOBRAĆ W ZALEŻNOŚCI OD OBCIĄŻENIA, NIE SUGEROWAĆ SIĘ WARTOŚCIAMI PODANYMI NA SCHEMACIE!!!

Edytowano przez wierzba1272

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maks    82

55W/12V daje niecale 5A. Te 16A to ze sporym zapasem :)

Asharot - a jak to swieci?

Edytowano przez maks

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mati4116    0

Asharot: jeśli ktoś ma zamontowane halogeny z przodu i z tyłu to nie będzie używał zwykłych świateł na polu więc je się wyłącza żeby akumulator miał lepsze ładowanie (ponieważ gdy jest za dużo świateł włączone ładowanie akumulatorów spada bo większość idzie na światła).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    175

Taa,bo te cztery żarówki od pozycyjnych po 5Watt

to tyle prądu pobierają że napwno rozładuje się akumulator.

Według mnie jest to bardziej fachowo i bezpiecznie,

bo co będzie wieczorem jak rolnik zjedzie z pola i pojedzie na przednich halogenach to co wtedy z tyłu będzie świecić?

Nawet najmniejszy alternator daje 44A to jest 9 sztuk żarówek 55W.

 

A świecić pewnie tak samo świeci jak ze szkłem ryflowanym,

ale fajniej wygląda a cena ta sama.

Edytowano przez asharot

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maks    82

dawidg2 - na kazdym wlaczniku jest z zasady napisane ile pradu moze przepuscic. No chyba ze to chinszczyzna ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wierzba1272    8

Zgadza się @maks...

Poza tym cena tego przełącznika z linku to 35zł, przy zastosowaniu przekaźnika można zastosować dowolny przełącznik i wtedy można zamknąć się w cenie 10zł.

@asharot nie zgodzę się z tobą. Czytałem gdzieś niedawno, że światła robocze w pojazdach powinny działać (włączać i wyłączać się) niezaleźnie od innych świateł w które wyposażony jest pojazd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.

×