Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam pytanie jeśli jest opcja na 6115D a 5100M to co bardziej wybierać

Koszty są prawie identyczne różnica to około 1,5 tys więc przy takim zakupie wartość znikoma

Opublikowano

Zależy doczego ma być ciągnik. One różnią się gabarytami. Poza tym 6d ma bardzo mało biegów. Tylko 9 więc jeśli do roboty w polu raczej na równych glebach z większymi maszynami to może 6d. Jest to bardzo prosty ciągnik, największą jego wadą jest bardzo mało biegów. W polu bedzie też trudno dopasowac dobrą prędkośc do danej pracy. Za to silnik jest taki jak w 5r ma cr więc prolemów z wyciekami z pompy nie będzie.

5m jest mniejszy, lepiej wyposażony więc do lżejszych prac, tua, mniejszych maszyn moe być lepszy.

Opublikowano

Ciągnik ma iść do gospodarstwa 40 h jako główny. tereny płaskie gleba raczej lekkie, obecnie wszystko obsługuje Belarus.

Cena to około 165 netto

dzięki hubertuss za odpowiedz

 

Mam jeszcze pytanie co do spalania - w sieci można znaleźć tak rozbieżne opinie że nie wiadomo kogo słuchać, wiesz może jak to wygląda w w rzeczywistości

Opublikowano

Mam JD 5100R to spalanie wygląda następująco;jak nim robisz w polu to wychodzi nie dużo do wykonywnej pracy,jk sie tak kręcisz po gospodarstwie z turem to wychodzi tyle samo co w polu na godzine,po 25o godz,sprwdzli mi spalanie to było 5.2L średnie/h.pracowł różnie [beczkowóz 8000L,pług 3 obrotowy,przyczepa samozbierajca 8t,kosiarka 2.8m,praca z turem,agregat2.7m]jak się rozgrzeje i nim robisz to jest nie tak żle,ale i tak pali więcej nż JD 2850 co m 26lat 88KM.

Opublikowano

Witam,

 

 

W takiej cenie nie dostaniesz nic markowego za tą cenę masz ciągnik prosty który w swojej prostocie ma swoje plusy i minusy.

 

Mam go juz 1,5 roku do tego założony ładowacz oryginalny JD model 583.

Przez te 1,5 roku zrobiłem nim prawie 700 mth jest u mnie głównym ciągnikiem do prac polowych na 60ha.

Usterek żadnych do tej pory nie było, raz w czasie talerzowania zaczął mi się komp. drzeć żeby zatrzymac silnik, gdzie okazało się później że czujnik filtra paliwa zasygnalizował zanieczyszczenie filtrów lub zbyt dużo wody w odstojniku. Czegoś takiego to nawet samochody dobrej klasy nie mają. Dzięki temu lepsza ochrona wtrysków co przy CR ma ogromne znaczenie.

Dzięki swoje prostocie plusem jest to że nie bardzo ma się co zepsuć, skrzynia, napędy podnośniki itd.

Przy ciężkich pracach polowych jest to wrażenie że te 100KM są wykorzystywane na maxa. ale jak się skończy gwarancja to i tak będę go mapował na 130KM dlatgo wolałem wziąć 6100d a nie 6130. dołoży mu się ciężarków na przód i tył i powinien lepiej śmigać z ciezkimi maszynami.

Dużym plusem są jeszcze: rewelacyjnie działajacy rewers, wspomaganie kierownicy, fotel pneumatyczny Grammera.

 

A teraz jego minusy:

Przede wszystkim odczuwa się brak biegów pośrednich w szczególności przy orce gdzie na niższym biegu wcale się nie męczy ale wolno a bieg wyżej o wiele szybciej i go zaczyna trochę dusić np. jak mu założę 5 skibowy pług przydałaby się skrzynia 12/12 a nie 9/9.

Oczywiście właczanie przedniego napedu mechanicznie, niezsynchronizowana redukcja,no i mechaniczne podnoszenie gdzie wajcha od podnoszenia nie dość że za krótka i w złym miejscu to jeszcze dosyć cięzko chodzi (ale myslę o tym zeby coś z tym zrobić po gwarancji)

 

Tak jak wspomniałem wcześniej to dołozyłem mu ładowacz dzieki któremu ma dołożoną ramę po ładowacz co na pewno lepiej go usztywniło bo jak wiadomo te modele nie mają ramy, włożyłem sobie swiatełka z przodu tak jak w wyższych modeldach np. r-kach no i błotniki dołożyłem i rozszerzyłem rozstaw kół. dzieki temu nikt kto nie zobaczy naklejki jaki to model nie powie że to jest seria D.

 

Prześlę Ci fotki jak zrobię bo na razie nie mam czym zrobić.

Reasumując po tym 1,5 roku użytkowania tego modelu i cały czas pamietając o tym ile mnie kosztował to naprawdę wart swojej ceny, Oczywiście chciałbym mieć EHR, elektroniczne włączanie napędu, obrotów wałka czy więcej biegów ale wtedy wiadomo że musisz wydać co najmniej 100 tys. zł więcej !!!!

 

Jeśli przymierzasz się do zakupu JD a masz mało kasy to jest to dobre rozwiązanie jeśli masz więcej to na twoim miejscu zastanowiłbym się nad M-ką.

 

Jest jeszcze taka opcja że podobnej cenie,i podobnej mocy możesz kupić NH TD5050 trochę lepiej wyposażony chociaż lżejszy, wydaje mi się trochę delikatniejszy niż JD

JD to typowy koń pociągowy do ciężkich prac gdzie nic nie ma prawa ci się urwać ani zepsuć... bo nie ma co :DD

Pozdrawiam.

Opublikowano

speeeder

Dzięki za szeroki opis - własnie czegoś takiego szukałem.

Wiadomo że człowiek by chciał mieć dodatkowe opcje np skrzynia 12/12 ale to wszystko tak ja piszesz kosztuje. Dodatkowo serwis JD jest bardzo blisko - jakieś 5 km i zawsze można będzie podjechać i podpytać na miejscu, bez czekania na wizytę.

Ja bardziej jestem za 115 KM a po gwarancji można będzie podnieść na 130 KM jak będzie brakowało, ale to przyszłość i zobaczymy jak będzie chodził z tym co jest. Jak na razie to najciężej będzie miał z pługiem 4 skibowym i na żniwa przyczepa 8 tonowa do ciągania.

Zakup planuje na wiosnę ale wszystko wskazuje na JD, NH jakoś nie czuję tej maszyny

Jeszcze raz dzięki za opinie

Opublikowano

Jutro jeszcze kupa roboty, ale do soboty trochę go ogarnę i umyję to zrobię foty.

Pogoda u mnie taka że wczoraj pierwszy raz w życiu zasiałem już pszenicę jarą (11ha) :DD

Wracając do serii D to model 6130D ma większe kólka 36/26 oraz ma jeszcze sterowanie czułością rewersu to akurat szczegół ale większe kapcie to już jest duża różnica w pracach polowych więc teraz może bym się zastanowił czy nie wziąć 6130D no ale kwestia jaka różnica w cenie i co jeszcze ma dodatkowego bo ceną to się teraz nie orientuję.

 

PawelWlkp - wtedy kosztował mnie niecałe 130 tys. netto oczywiście na program MGR czyli połowa z tego.

Opublikowano

Speeeder ja mam pytanie jak on sie sprawuje w transporcie. Czy da rade ruszac na twardym 1 na C z pełnymi przyczepami czy ciagnik sie dusi. Boje sie troche tej skrzyni 3 stopniowej. a no i czy da rade ewentualnie z B na C przezucic w trakcie jazdy???

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Kamil567
      John Deere 5080M na zimnym szarpie po rozgrzaniu problem zanika ale nie do końca. Głównym problemem jest to ze po paru godzinach pracy w polu np. agregatem, pługami ciągnik staje, silnik pracuje nie słychać żadnych niepokojących odgłosów ale zaczyna mrugać kontrolka od rewersu "N". Zmiana położenia rewersu nic nie daje, gaszenie i odpalanie ciągnika również, losowo kontrolka "N" zaraz po odpaleniu mruga lub świeci stale ale po zmianie na przód lub tył zaczyna mrugać od razu. Kontrolka zaczęła również mrugać gdy ciągnik staną zgasiłem go odpaliłem kontrolka świeciła stale ale gdy podniosłem agregat zaczęła z powrotem mrugać (po paru godzinach pracy), stanął również na drodze asfaltowej podczas powrotu do domu z pola. "Zegary" nie wskazują wysokiej temperatury, jest w normie, raz zaświeciła się kontrolka wskaźnik informacji o transmisji (kółko zębate) i wskaźnik alertów serwisowych ("!" w rombie). Po jakimś czasie 30min-2h problem znika i z powrotem można jeździć ale po dłuższej chwili problem się ponawia. Jeżeli miał ktoś podobny problem proszę o pomoc i z góry dziękuje 
    • Przez Michael0044
      Witam,
      posiadam ciągnik jd 5510n (sadownik takzwany ) chciałbym wymienić w nim olej silnikowy. W instrukcji brak informacji ile wchodzi tam oleju ktoś się orientuje ? 
      pozdrawiam 
    • Przez Sremist
      Witam, mam taki problem iż co jakiś czas odłącza mi cały ciągnik, tzn wyłącza monitor, wyłącza zegary itp, ciągnik gaśnie, mogę go zapalić ale dosłownie po 3s gaśnie, nie wyświetla żadnego komunikatu po prostu ginie wszystko, robił to czasem w ciągu pracy, po paru, parunastu minutach wracał do żywych jakby nigdy nic, wyświetlacz był wymieniony też z tego powodu (i innych) ale tego akurat nie naprawiło, John Deere 6170r 2012rok,
      obecnie chciałem odpalić ciągnik i zanim załadował się system, odłączyło wszystko 
      odłączanie zasilania itp nie pomogło 
    • Przez Wojak^^
      Witam, interesuje mnie ciągnik 6125M nowy. Co powiecie na jego temat czy są jakieś wady oprócz problemów z adblue czy może DPF.
      Jaką skrzynie wybrać, polecacie manualną czy automatyczna, czy może są półautomatyczne ?
       
    • Przez adanow
      Czy możecie polecić jakiś sprawdzony profesjonalny serwis który wyłączy, lub regeneruje DPF ,i  podnosi moc o parę koników w JOHN DEERE  5090M.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v