Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam pytanie odnośnie przedniego napędu i womu w mf 698. Czy pompa jest odpowiedzialna za załączanie czy rozłączanie napędu??? Co może być przyczyną ,że wom mimowolnie się kreci a jak ma duży opór to stoi w miejscu, sklejone tarczki???? Dodam, że rozdzielacze działają, więc to chyba nie pompa????

Opublikowano

cze jankes84 mam ten sam problem właśnie rozkręcam traktor MF 699 i mam zamiar zregenerować pompę zębatą i tłoczkową. Bo na zębatej jest słabe ciśnienie ok 1,2 mpa a powinno być ponad 1,8 mpa. a na pompie tłoczkowej dochodzi do 3,0mpa ale skazówka bardzo szybko skaka do 1,6 mpa, jeszcze nie wiem w jakiej firmie.

Pompa tłoczkowa odpowiada za podnośnik.

Pompa zębata odpowiada za rozdzielacze zewnętrzne (np.na przyczepę) i obieg drugi idzie z tej pompy na przekaźnik gdzie znajduje się zawór otwierający, i trzeci obieg idzie na chłodnicę oleju z przodu z chłodnicy z powrotem i rozdziela się i wchodzi do skrzyni w miejscu wałka sprzęgłowego na, którym znajduje się zaworek (chyba przelewowy, przeciążeniowy czy coś takiego); a druga nitka idzie do elektrozaworu otwierającego, który załącza przedni napęd.

 

pompa jest odpowiedzialna za załączanie napędu gdy olej zaczyna płynąć

wom nie jestem pewien bo tak samo mam i zauważyłem że jak zgasisz ciągnik to okręcisz wałkiem

 

ps kiedy czyściłeś lub wymieniałeś filter oleju

i sprawdź ciśnienie na wyjściu

Opublikowano

Filtr wymieniłem na nowy, pasuje od ursusa 4512, jest identyczny koszt to 1 stewka. Nie wiem co jest nie halo ale na tym forum zamiast czegoś "dochodzić" to mam jeszcze większy mętlik, jeden pisze ,ze pompa zębata jest od załączania przodu, drugi ,że do rozłączania:( Ale spokojnie mam głowę na karku to dojdę. U mnie tłoczkowa jest ok, natomiast zębata no nie wiem, wyjścia hydrauliczne ok, ale ten przedni napęd nie załącza no i wom, kręci się mimowolnie, a jak zgaszę ciągnik to nie idzie nim pokręcić tak jakby hamulec trzymał.

Opublikowano (edytowane)

przedni napęd u mnie jest załączana gdy płynie olej łatwo sprawdzić wystarczy odkręcić wąż i włączyć przedni

 

tak samo jest w wom gdy włączamy to olej płynie i sprzęgło się kręci a gdy wyłączamy to przełącza na hamulec sprzęgła i zatrzymuje je.

 

w nowszych może być odwrotnie kumpel w renówce.

 

Ja też mam ten problemy z hydraulikom u mnie jest wyjechana pompa i nie wiem co teraz nowa ok 2,5 - 3tyś zł czy dać do regeneracji

a musiałbym obydwie zregenerować

 

nie znacie dobrej firmy w Wielkopolsce

 

Wstawię kilka zdjęć ze skrzyni i sprzęgła wom to sobie obejrzysz jankes84

http://rolnych.cba.pl/galeria/index.php

 

Dowiedziałem się jeszcze że pomiędzy wyjściami olejowymi na 'przyczepę' jest pośrodku taka mała rureczka, która słurzy do badania ciśnienia na sprzęgle wom i powinno ono wynosić 20 bar (0,2hPa)

 

 

ale do mnie to zapóźno bo już ciągnik rozebrany.

Edytowane przez nasil90
Post pod postem
Opublikowano

Ja wiem na 100% że to pompa zębata, zauważyłem że do rozdzielaczy dochodzą dwa zasilania z pompy tłoczkowej i zębatej. Wykręciłem cały tylni dekiel, bez żadnych zegarów poluzowałem przewody od zębatej i nic z nich nie leciało, nie wiem czy przypadkiem nie zjechało frezu napędu pompy, bo jakby była uszkodzona to dawałaby ciśnienie ale bardzo małe, a tu nic!!! Ale jutro rozpoławiam więc się dowiem:D A ten mały przewód od Wom to nie jest jakiś odpowietrznik czy coś w tym rodzaju????

Opublikowano

napędzana jest z pompy zębatej pomiędzy trybami pompy jednej i drugiej jest mały trybik pośredni u mnie była panewka i ośka na tym trybiku była mocno wyjechana jest to najbardziej prawdopodobna przyczyna

 

rozpoławia się bardzo łatwo wystarczy odkręcić śruby i rozjechać niema żadnych segerów w środku

 

na mojej stronce masz widok z pomp

http://rolnych.cba.pl/galeria/displayimage.php?album=3&pos=5

 

pompa zębata 1650 zł

 

 

A nie zapomni przy skręcaniu skrzyni i jakichkolwiek śrub użyć 'kleju do zabezpieczeń śrub'

 

ferguson łatwo się sam rozkręca bez tego kleju

Opublikowano

U mnie pompa jest szrot, jej nawet nie da się regenerować. Zęby maja luz,że złotówkę wsadzisz, zjechany aluminiowy korpus od trybów poza tym frezy na dwóch wałkach w pompie są zjechane do zera. Juto zamawiam nowa pompę i zabieram się do scalania. Darko możesz powiedzieć czy coś jeszcze trzeba będzie robić bo jak rozkręcałem to wom kręcił mi się cały czas, a teraz jak jest rozpołowiony ciągnik to może coś jeszcze podłubać???

Opublikowano

rozbierz sprzęgł wom masz do niego teraz bardzo dobre dojście tylko nie pomyl tam czego

tarcze powinny mieć okładziny mosiężne z rowkami to są dobre ale kumpel w same miał gołe już blach

 

na końcu tarczy jest docisk sprawdź czy uszczelka nie jest stara lub uszkodzona koszt ok 50 zł

 

zdejmij z bębna zawór i wymień pierścienie ok 15 zł tylko uważaj bo u mnie pierścienie się zapiekły i nie wiem teraz jak mocno młotem walić

bo zawór ok 600 zł a bęben 300 zł a pompę już zamówiłem 1600 zł druga do regeneracji ok 800 zł i się zbierają koszta.

 

A jeszcze bym chciał sobie kupić jakieś używki na przód 420/70 R28 bo na tyle już mam 520/70 R38 klebera

 

z sprzęgłem napędu przedniego możesz sobie podarować zawsze je można wymontować od dołu.

 

jak rozbierzesz wom to teraz będziesz mógł pisać na forum czy sprzęgło się kręci jak olej idzie czy stoi

Opublikowano

W poniedziałek będę miał pompę ale na razie do wom nie zaglądam bo jutro muszę LKT naprawić i przejrzec także nie mam czasu. To lepiej jest zajrzeć do womu????Trzeba tłoczkową wyciągać ,żeby wymontować sprzęgło wom????

Opublikowano

wystarczy dwa bolce odkręcić z boków skrzyni i cała pompa wychodzi

 

ja nie mogę zdjąć zawór z bębna wom i chyba sobie podaruję bo szkoda mi pieniędzy jak coś pęknie mam cichą nadzieję że mimo to będzie działać bo jak nie to czeka mnie kolejne rozpołowienia

 

co to jest LKT?

Opublikowano

Lkt to czeski skider tzn. taki ciągnik typowo leśny z dwiema wciągarkami(akurat ja takiego mam) do zrywki drewna dłużycowego:D ferdek też będzie pracował w lesie ale z przyczepą samozaładowczą:D

Opublikowano

przeglądałem na internecie co to za ciągnik a jakiego ty masz?

 

czyli jak będę mieć pytania związane z lasem to mogę się zwrócić do ciebie

 

bo ja tylko w lesie to byłem po gałęziówkę którą musiałem sam wyrobić ręcznie chociaż dwa razy miałem dojście i sobie załadowałem turę na przyczepę od razu szybciej i lżej z tymi kawałkami lepszymi bo i takie się znalazło

 

Dawno masz MF

Opublikowano

Mam lkt 81 standard, stary ale jary. A fergusona kupiłem też do lasu ale go przerabiam tzn. zbiorniki won, zrobię sobie jeden mniejszy z tyłu za kabiną, orurowanie, obicie płytami spodu, szperacze i takie tam. Ferdek będzie pracował z wciągarką i z przyczepą samozaładowczą z hds-em. Kupiłem go okazjonalnie ale robię go pod siebie, tzn. wszystkie filtry, oleje, remont silnika, pompa nowa, elektryka no i nowe kapcie z przodu i z tyłu.Mam go dopiero 10 dni ale już kończą się prace, jeszcze tylko założę pompę, skręcę go i kosmetyka.

Opublikowano

Chciałbym zobaczyć zdjęcia po przeróbkach jak skończysz MF-a no i parę lkt

 

daj znać

 

a co do zbiornika za tylną szybom dolną są oryginalne w niektórych MF-ach

Opublikowano

Witam, mysle o zakupie masseya 698 4x4, mam jednego na oku ale sprzedający mówi ze 698 maja to do siebie ze jak jest bardzo nachylony ciągnik to napęd przedni przestaje działać bo olej się przechyla... Oraz ze problem jest z uszczelnieniem przedniego mostu i sączy z niego bo są jakies nietypowe uszczelniacze i trudno je dostać, bardzo bym prosił o jakieś informacje

Opublikowano

Uszczelniałem nie dawno przedni most w swoim mf698, wszystkie uszczelniacze kupiłem w agromie bez większych problemów. Co do nachylenia i wyłanczającego się napędu pierwsze słyszę, chyba że jest mało oleju w skrzyni.

Opublikowano

Witam, mysle o zakupie masseya 698 4x4, mam jednego na oku ale sprzedający mówi ze 698 maja to do siebie ze jak jest bardzo nachylony ciągnik to napęd przedni przestaje działać bo olej się przechyla... Oraz ze problem jest z uszczelnieniem przedniego mostu i sączy z niego bo są jakies nietypowe uszczelniacze i trudno je dostać, bardzo bym prosił o jakieś informacje

 

Jak jest stan oleju w skrzyni to nic nie przelewa się po nachyleniu , stan sprawdza się po prawej stronie skrzyni jest bagnet.Co do nietypowych uszczelniaczy to trochę prawda zależy gdzie produkowany jak UK to mogą być calowe a jak germany to metryczne i nie powinno być problemu.

 

Opublikowano

witam problem masz z ciśnieniem może uszczelniacze na wałku poszły trzeba pomierzyć i wtedy gdybać co jest, jaki masz olej zalany ??? problem z dnia na dzień powstał??

Opublikowano

na wyjściach  i 2 powinieneś mieć redukcje na wkręcenie zegara ja obstawiam że jest układ nie szczelny i ciśnienie ucieka na zimnym gęstym oleju masz ok a jak go rozgrzejesz wszystko nie chodzi ?? jak wom działa wyłącza się ??? masz tam na wałku w skrzyni 2 pierścienie jak do rometa na tłok idą i może się starły i puszczają lub przewód w skrzyni czy tam rurka jest pęknięta i ucieka olej

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez karol_365
      Witam. Może ktoś podpowie, czy mam słuszne podejrzenie odnośnie wycia w skrzyni i ewentualnie doradzi jak to zlikwidować. Jakieś 2 lata temu zakupiłem MF 698 w tanich pieniądzach z niesprawnym wzmacniaczem momentu ( dźwigienka pod kierownicą, czyli skrzynia na 2 wajchy). Wzmacniacz ogarnąłem. Były pęknięte pierścienie w nim i przy okazji zregenerowałem kosz wzmacniacza. Przed remontem nie było praktycznie ciśnienia na skrzyni z jazdą, więc dla spokojności wstawiłem nową pompę hydrauliczną. Podczas wymiany zauważyłem że na przekładni pompy hydraulicznej na takiej płycie ( dołączam na zdjęciu) jedne koło zębate było luźne( strzałka na zdjęciu) . Niestety zignorowałem to i złożyłem wszystko do kupy. Efekt? Wszystko działa jak żyleta, wzmacniacz ,wom , podnośnik, cisnienia są luks. Jedynie pozostało głośne wycie. Wycie pojawia się tylko i wyłącznie wtedy gdy załączony jest wzmacniacz momentu, tzw. przyspieszacz. I moje pytanie brzmi, czy te wycie może powodować te małe koło zębate, które miało luz , które ja zignorowałem i zostawiłem? Ciągnikiem dużo nie jeżdżę ale jak już coś robię , to mnie szlak trafia , bo wyje to głośniej niż c360 z kosiarką 😅 W wolnej chwili chciałbym to zrobić ale przed tym wolę się upewnić czy dobrze myślę. Pozdrawiam 




    • Przez kuna9977
      Zastanawiam się nad opryskiwacza wpadł ładny pilmet 1215 używany. Tylko mam górzysty teren i zastanawiam się czy MF 255 z pełnym da radę na 2 biegu. Też mam kilka kawałków w klin jak wygląda sprawa ze zwrotnością? Czy lepiej kupić 800l. Na Zetora 7340. Mf mały zwinny mało pali chodzi również z rozsiewaczem. 
    • Przez Mateusz0110
      Witam
      Niedlugo zaczynam remont mojego MF 255 , może ktoś podpowie jak I czy wg da się przerobić hydraulika w MF 255 żeby hydraulika była niezależna z podnosnikiem, było by to milion razy wygodniejsze. 
      Dzięki za informacje 
      Np jakbym zalozyl dwa takie rozdzielczego jeden z lewej strony do hydrauliki a drugi po prawej do podnośnika żeby nietrzebabylo przekręcać tej dźwigni pod siedzeniem jets to uciążliwe przy rozsiewaczu do nawozu gdzie jest otwierany hydraulicznie 

    • Przez Clark
      Witam. Jestem na etapie wymiany instalacji w MF255. Poza kontrolkami od kierunków wszytko niby działa ale jest jeden podstawowy problem- brak ładowania. Jeśli wzbudzę alternator to wszystko hula jak złoto. Teraz pytanie w jaki sposób w oryginalnej instalacji poprowadzone jest wzbudzenie. Instalacja którą kupiłem ma tylko dwa przewodu. Jeden główny i drugi od kontrolki. Ten od kontrolki nie podaje plusa więc wzbudzenia nie ma. Jeśli podam plus wszystko działa. Co najważniejsze- nowa instalacja jest zrobiona na wzór oryginału a ja mam alternator przerzucony na drugą stronę i jest to on od samochodu. Nie wiem jak w oryginalnym było rozwiązane wzbudzenie. Poprzednio alternator zakładał mi elektryk ale zrobił to metodą gospodarczą i po linii najmniejszego oporu (sama kontrolka od początku nie działała). W necie znalazłem informację, że przez przewód kontrolki chwilowo powinien być podawany plus ale tak się nie dzieje. Czy w oryginale jest jakiś dodatkowy przewód?     
    • Przez kiken
      Witam ogólnie szukam opinii na temat MF 264 najlepiej użytkowników wady i zalety kto co wie i na co zwrócić uwagę przed kupnem ? Jak radzi sobie z turem ten konkretnie jest z napędem 4x4  był plan założyć turą do 3p a teraz zastanawiam się nad takim rozwiązaniem pozdrawiam 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v