Skocz do zawartości
jankes84

Przedni napęd i wom w ferdku 698

Polecane posty

jankes84    0

Witam mam pytanie odnośnie przedniego napędu i womu w mf 698. Czy pompa jest odpowiedzialna za załączanie czy rozłączanie napędu??? Co może być przyczyną ,że wom mimowolnie się kreci a jak ma duży opór to stoi w miejscu, sklejone tarczki???? Dodam, że rozdzielacze działają, więc to chyba nie pompa????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darko    0

cze jankes84 mam ten sam problem właśnie rozkręcam traktor MF 699 i mam zamiar zregenerować pompę zębatą i tłoczkową. Bo na zębatej jest słabe ciśnienie ok 1,2 mpa a powinno być ponad 1,8 mpa. a na pompie tłoczkowej dochodzi do 3,0mpa ale skazówka bardzo szybko skaka do 1,6 mpa, jeszcze nie wiem w jakiej firmie.

Pompa tłoczkowa odpowiada za podnośnik.

Pompa zębata odpowiada za rozdzielacze zewnętrzne (np.na przyczepę) i obieg drugi idzie z tej pompy na przekaźnik gdzie znajduje się zawór otwierający, i trzeci obieg idzie na chłodnicę oleju z przodu z chłodnicy z powrotem i rozdziela się i wchodzi do skrzyni w miejscu wałka sprzęgłowego na, którym znajduje się zaworek (chyba przelewowy, przeciążeniowy czy coś takiego); a druga nitka idzie do elektrozaworu otwierającego, który załącza przedni napęd.

 

pompa jest odpowiedzialna za załączanie napędu gdy olej zaczyna płynąć

wom nie jestem pewien bo tak samo mam i zauważyłem że jak zgasisz ciągnik to okręcisz wałkiem

 

ps kiedy czyściłeś lub wymieniałeś filter oleju

i sprawdź ciśnienie na wyjściu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jankes84    0

Filtr wymieniłem na nowy, pasuje od ursusa 4512, jest identyczny koszt to 1 stewka. Nie wiem co jest nie halo ale na tym forum zamiast czegoś "dochodzić" to mam jeszcze większy mętlik, jeden pisze ,ze pompa zębata jest od załączania przodu, drugi ,że do rozłączania:( Ale spokojnie mam głowę na karku to dojdę. U mnie tłoczkowa jest ok, natomiast zębata no nie wiem, wyjścia hydrauliczne ok, ale ten przedni napęd nie załącza no i wom, kręci się mimowolnie, a jak zgaszę ciągnik to nie idzie nim pokręcić tak jakby hamulec trzymał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

darko    0

przedni napęd u mnie jest załączana gdy płynie olej łatwo sprawdzić wystarczy odkręcić wąż i włączyć przedni

 

tak samo jest w wom gdy włączamy to olej płynie i sprzęgło się kręci a gdy wyłączamy to przełącza na hamulec sprzęgła i zatrzymuje je.

 

w nowszych może być odwrotnie kumpel w renówce.

 

Ja też mam ten problemy z hydraulikom u mnie jest wyjechana pompa i nie wiem co teraz nowa ok 2,5 - 3tyś zł czy dać do regeneracji

a musiałbym obydwie zregenerować

 

nie znacie dobrej firmy w Wielkopolsce

 

Wstawię kilka zdjęć ze skrzyni i sprzęgła wom to sobie obejrzysz jankes84

http://rolnych.cba.pl/galeria/index.php

 

Dowiedziałem się jeszcze że pomiędzy wyjściami olejowymi na 'przyczepę' jest pośrodku taka mała rureczka, która słurzy do badania ciśnienia na sprzęgle wom i powinno ono wynosić 20 bar (0,2hPa)

 

 

ale do mnie to zapóźno bo już ciągnik rozebrany.

Edytowano przez nasil90
Post pod postem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jankes84    0

Ja wiem na 100% że to pompa zębata, zauważyłem że do rozdzielaczy dochodzą dwa zasilania z pompy tłoczkowej i zębatej. Wykręciłem cały tylni dekiel, bez żadnych zegarów poluzowałem przewody od zębatej i nic z nich nie leciało, nie wiem czy przypadkiem nie zjechało frezu napędu pompy, bo jakby była uszkodzona to dawałaby ciśnienie ale bardzo małe, a tu nic!!! Ale jutro rozpoławiam więc się dowiem:D A ten mały przewód od Wom to nie jest jakiś odpowietrznik czy coś w tym rodzaju????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darko    0

napędzana jest z pompy zębatej pomiędzy trybami pompy jednej i drugiej jest mały trybik pośredni u mnie była panewka i ośka na tym trybiku była mocno wyjechana jest to najbardziej prawdopodobna przyczyna

 

rozpoławia się bardzo łatwo wystarczy odkręcić śruby i rozjechać niema żadnych segerów w środku

 

na mojej stronce masz widok z pomp

http://rolnych.cba.pl/galeria/displayimage.php?album=3&pos=5

 

pompa zębata 1650 zł

 

 

A nie zapomni przy skręcaniu skrzyni i jakichkolwiek śrub użyć 'kleju do zabezpieczeń śrub'

 

ferguson łatwo się sam rozkręca bez tego kleju

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jankes84    0

U mnie pompa jest szrot, jej nawet nie da się regenerować. Zęby maja luz,że złotówkę wsadzisz, zjechany aluminiowy korpus od trybów poza tym frezy na dwóch wałkach w pompie są zjechane do zera. Juto zamawiam nowa pompę i zabieram się do scalania. Darko możesz powiedzieć czy coś jeszcze trzeba będzie robić bo jak rozkręcałem to wom kręcił mi się cały czas, a teraz jak jest rozpołowiony ciągnik to może coś jeszcze podłubać???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darko    0

rozbierz sprzęgł wom masz do niego teraz bardzo dobre dojście tylko nie pomyl tam czego

tarcze powinny mieć okładziny mosiężne z rowkami to są dobre ale kumpel w same miał gołe już blach

 

na końcu tarczy jest docisk sprawdź czy uszczelka nie jest stara lub uszkodzona koszt ok 50 zł

 

zdejmij z bębna zawór i wymień pierścienie ok 15 zł tylko uważaj bo u mnie pierścienie się zapiekły i nie wiem teraz jak mocno młotem walić

bo zawór ok 600 zł a bęben 300 zł a pompę już zamówiłem 1600 zł druga do regeneracji ok 800 zł i się zbierają koszta.

 

A jeszcze bym chciał sobie kupić jakieś używki na przód 420/70 R28 bo na tyle już mam 520/70 R38 klebera

 

z sprzęgłem napędu przedniego możesz sobie podarować zawsze je można wymontować od dołu.

 

jak rozbierzesz wom to teraz będziesz mógł pisać na forum czy sprzęgło się kręci jak olej idzie czy stoi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jankes84    0

W poniedziałek będę miał pompę ale na razie do wom nie zaglądam bo jutro muszę LKT naprawić i przejrzec także nie mam czasu. To lepiej jest zajrzeć do womu????Trzeba tłoczkową wyciągać ,żeby wymontować sprzęgło wom????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darko    0

wystarczy dwa bolce odkręcić z boków skrzyni i cała pompa wychodzi

 

ja nie mogę zdjąć zawór z bębna wom i chyba sobie podaruję bo szkoda mi pieniędzy jak coś pęknie mam cichą nadzieję że mimo to będzie działać bo jak nie to czeka mnie kolejne rozpołowienia

 

co to jest LKT?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jankes84    0

Lkt to czeski skider tzn. taki ciągnik typowo leśny z dwiema wciągarkami(akurat ja takiego mam) do zrywki drewna dłużycowego:D ferdek też będzie pracował w lesie ale z przyczepą samozaładowczą:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darko    0

przeglądałem na internecie co to za ciągnik a jakiego ty masz?

 

czyli jak będę mieć pytania związane z lasem to mogę się zwrócić do ciebie

 

bo ja tylko w lesie to byłem po gałęziówkę którą musiałem sam wyrobić ręcznie chociaż dwa razy miałem dojście i sobie załadowałem turę na przyczepę od razu szybciej i lżej z tymi kawałkami lepszymi bo i takie się znalazło

 

Dawno masz MF

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jankes84    0

Mam lkt 81 standard, stary ale jary. A fergusona kupiłem też do lasu ale go przerabiam tzn. zbiorniki won, zrobię sobie jeden mniejszy z tyłu za kabiną, orurowanie, obicie płytami spodu, szperacze i takie tam. Ferdek będzie pracował z wciągarką i z przyczepą samozaładowczą z hds-em. Kupiłem go okazjonalnie ale robię go pod siebie, tzn. wszystkie filtry, oleje, remont silnika, pompa nowa, elektryka no i nowe kapcie z przodu i z tyłu.Mam go dopiero 10 dni ale już kończą się prace, jeszcze tylko założę pompę, skręcę go i kosmetyka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darko    0

Chciałbym zobaczyć zdjęcia po przeróbkach jak skończysz MF-a no i parę lkt

 

daj znać

 

a co do zbiornika za tylną szybom dolną są oryginalne w niektórych MF-ach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kundys    8

Witam, mysle o zakupie masseya 698 4x4, mam jednego na oku ale sprzedający mówi ze 698 maja to do siebie ze jak jest bardzo nachylony ciągnik to napęd przedni przestaje działać bo olej się przechyla... Oraz ze problem jest z uszczelnieniem przedniego mostu i sączy z niego bo są jakies nietypowe uszczelniacze i trudno je dostać, bardzo bym prosił o jakieś informacje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emilchaja    4

Uszczelniałem nie dawno przedni most w swoim mf698, wszystkie uszczelniacze kupiłem w agromie bez większych problemów. Co do nachylenia i wyłanczającego się napędu pierwsze słyszę, chyba że jest mało oleju w skrzyni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kundys    8

Też uważam ze mało oleju ma bo on wykładnię mówił ze olej się przelewa, a ile tam ma wejść oleju? Gdzie się mierzy stan?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian7k    5

Witam, mysle o zakupie masseya 698 4x4, mam jednego na oku ale sprzedający mówi ze 698 maja to do siebie ze jak jest bardzo nachylony ciągnik to napęd przedni przestaje działać bo olej się przechyla... Oraz ze problem jest z uszczelnieniem przedniego mostu i sączy z niego bo są jakies nietypowe uszczelniacze i trudno je dostać, bardzo bym prosił o jakieś informacje

 

Jak jest stan oleju w skrzyni to nic nie przelewa się po nachyleniu , stan sprawdza się po prawej stronie skrzyni jest bagnet.Co do nietypowych uszczelniaczy to trochę prawda zależy gdzie produkowany jak UK to mogą być calowe a jak germany to metryczne i nie powinno być problemu.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volvo1150    8

witam problem masz z ciśnieniem może uszczelniacze na wałku poszły trzeba pomierzyć i wtedy gdybać co jest, jaki masz olej zalany ??? problem z dnia na dzień powstał??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volvo1150    8

na wyjściach  i 2 powinieneś mieć redukcje na wkręcenie zegara ja obstawiam że jest układ nie szczelny i ciśnienie ucieka na zimnym gęstym oleju masz ok a jak go rozgrzejesz wszystko nie chodzi ?? jak wom działa wyłącza się ??? masz tam na wałku w skrzyni 2 pierścienie jak do rometa na tłok idą i może się starły i puszczają lub przewód w skrzyni czy tam rurka jest pęknięta i ucieka olej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ASOGCURSUS    20

Źle naprawione sprzęgło wom najlepiej dać do naprawy kto ma hamownię do sprawdzania przed montażem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez tomas318
      witam naprawiam pompy i inne części hydrauliki siłowej nie tylko do kazdego modelu traktora komabjnu lub innego sprzetu rolniczego . W razie pytanie prosze pisac prywatna wiadomosc . Pozdrawiam 
    • Przez Barm03
      Szanowni agrofotowicze :), nabyłem ostatnio bardzo ciekawy egzemplarza masseya fergusona 152 ze skrzynią multipower. Niestety po oględzinach okazało się, że półbieg nie działa, przerzucałem wajchą góa dół i nie było żadnego efektu. Ktoś miałł z tym do czynienia ? Mógłby się coś na ten temat wypowiedziec ?
    • Przez Pablo1992
      Witam. Kupilem MF 399, 1996 r. I wydaje mi sie ze nie dzialaja niektóre kontrolki na konsoli i mialbym prozbe ze moze komous by sie chcialo zrobic zdjecia kontrolek wszystkich jakie sa w swoim MF i wrzucic do galeri lub wysac mi na e-maila. Z góry dziekuje.
    • Przez lexiflexi
      4 raz przez 12 lat urwał mi się wał korbowy w mfie 560... po 3 razie zmieniłem cały blok nowy wał i po 3 latach znowu urwał się ... robili to mechanicy w zakładzie nie miałem wglądu takiego jak to było robione a kasę wzieli dużą... jedyne co widzialem to już złożony silnik i specjalnie umalowali go bo blok był żólty i nie ładny ... teraz dopiero okazało się że oprócz bloku wsadzili mi pompe wtryskowa od tamtego nie wiadomo jak było z wałem ... na panewkach jest jakiś symbol 01 a na oryginalnych jaki jest ? Teraz tak... czy warto robić silnik ( koszt ok 4000-5000 zł) czy kupić silnik ( do 4500 zł) ... Był z nim tez problem że nawet jak stał nieruchomo to jak się wcisneło gaz w podłogę to dymił na czarno ... co było tego przyczyną ? odpowiedzcie na te 2 pytania ... z góry dziękuję ...
    • Przez przemek230591
      Witam mam problem z podnośnikiem u mojego mf 394f. Problem polega na tym iż po osiągnięciu przez ramiona górnej pozycji ciagnik jest jakby przyduszany jakby coś go blokowało, wygląda mi to tak jakby nie działał zawór przelewowy miał ktoś podobny problem? Poza tym za siedzeniem po odkreceniu zaślepki znalazłem dwie dźwignię jak by od regulacji, wiecie do czego służą 
      Doraźnie zastosowałem taki ogranicznik na dźwigni jak na drugim zdjęciu


×