Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
10fanta

Wałek przekaźnika mf 690

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Wałek
10fanta    1

Witam otóż mam problem z wałkiem w mf 690 nie chce on się wyłączać, szukałem tematów na forum przejrzałem jeden z tym problemem i doszedłem do wniosku że nie mam padniętej pompy, stawiam na ten mechanizm "sprzęgła WOM"

 

Może ktoś miał podobny problem ? Mile widziany jakieś schematy, gdyż nie posiadam katalogu części tego modelu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jankes84    0

Witam serdecznie. Na początku chciałem się przedstawić i pozdrowić wszystkich użytkowników forum. Mam podobny problem w swoim 698, dodatkowo przedni napęd mi nie działa. Wiem ,że są w ferdku dwie pompy, zębata i tłoczkowa i właśnie za moja awarię odpowiada ta pierwsza, tylko teraz pytanie skoro nie działa przedni napęd a działa WOM (tylko że działa on cały czas, czy dźwigni jest włączona czy wyłączona) to chyba jedno drugie wyklucza??!! Proszę pomóżcie bo już ręce mi opadają.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

jankes84    0

Mylisz się 698 ma 2 pompy!!! Zębatą odpowiedzialną za przedni napęd i wom, oraz tłoczkową odpowiedzialną za hydraulikę zewnetrzną i podnośnik. ylko co to ma do naszego problemu???? Dzisiaj sprawdziłem filtr hydrauliki, jest czysty. Niedawno kupiłem tego mf przed kupnem przód działał, może jak zdejmowali TURA to cos z przewodami poknocili????? Odkręciłem także przewód od przysawki przodu i nic, olej nie leci tamtedy, zobacze jeszcze przy tym kranie do załączania przodu, czy do niego dochodzi olej, jak nie to już sam nie wiem. Jezeli ktoś może coś podpowiedzieć to byłbym bardzo wdzięczny.

Edytowano przez nasil90
Cytowanie posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
10fanta    1

Panowie przypominam o problemie wałka... tur mnie mało interesuje gdyż w tym modelu nie jest zainstalowany :unsure:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiek84    12

zajrzyj do tematu prze ze mnie zakładanych wom sprawdź czy po rozgrzaniu nadal się kręci jeśli nie to ten typ tak ma:) a jeśli olej rozgrzany a nadal sie wom kręci trzeba szukać przyczyny. ps posiadam katalog do tego modelu pisz jak cos na emaila pozdrawaiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jankes84    0

Panowie widziałem w katalogu jak zbudowany jest WOM oraz pytałem się fachowców i wywnioskowałem,że skoro nie działa mi przód a wom kręci się non stop to wydaje mi się że jest padnięta pompa i był zalany zły olej(niedawno go kupiłem)pytałem się i wiem ze zalany był tam zwykły hipol, co mogło być przyczyna sklejenia tarczek od WOM.Wtedy występowały by takie objawy. Co wy na to???? A tak poza tematem wie ktoś jak wyciągnąć pompę zębatą???? Trzeba rozpoławiać czy wystarczy ściągnąć d*pę od siłownika tylnego?????

 

I co nikt nie pomoże???

Edytowano przez nasil90
Post pod postem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darko    0

i trzeba zdjąć pokrywę i rozpołowić bo przez pompę tłoczkową przechodzi wałek i nad pompą

 

później dodam zdjęcie skrzyni z widokiem pomp z MF 699

 

zdjęcie skrzyni z widokiem pomp z MF 699 http://rolnych.cba.pl/galeria/ zakładka różne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bogdan675    1061

witam pomocy w moim mf 690 wszystko działa prócz hydrauliki zew. chociaż czasami zadziała nie wiem co to może być nie chce naprawiać na chybił trafił wiem że są dwie pompy ale nie chce wymieniać nie będąc pewien a może ktoś zna dobrego mechanika z podlaskiego do wiosny trzeba to naprawić. pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jankes84    0

A filtr od hydrauliki czyściłeś lub wymieniałeś???? U mnie poprzedni właściciel nie wiem w jakim celu ale obciął do połowy filtr z siatki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bogdan675    1061

filtr nowy rozdzielacz ten pod kabiną troszke mokry jak chodzi na wolnych obrotach to czasami słychać jakby olej w środku się przelewał aż silnik przydusza

Edytowano przez nasil90
Cytowanie posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darko    0

do rozdzielacza powinny dochodzić dwa węże grubszy i chudszy podłącz do niego bezpośrednio

zegar ciśnieniowy powinno być ok1,8 MPa (180 bar)

 

czasami jest jeszcze hamulec hydrauliczny na przyczepy przez którego przechodzi olej może tam jest przyczyna obejdź go

Edytowano przez nasil90
Cytowanie posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jankes84    0

Panowie odnośnie Wom to spradźcie tarczki w mechanizmie wom ja miałem podobny cyrk a po rozpołowieniu i wyciągnieciu sprzęgła wom okazało się ,że 3 tarczki na 7 się rozsypały.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luckywasak    15

Mylisz się 698 ma 2 pompy!!! Zębatą odpowiedzialną za przedni napęd i wom, oraz tłoczkową odpowiedzialną za hydraulikę zewnetrzną i podnośnik. ylko co to ma do naszego problemu???? Dzisiaj sprawdziłem filtr hydrauliki, jest czysty. Niedawno kupiłem tego mf przed kupnem przód działał, może jak zdejmowali TURA to cos z przewodami poknocili????? Odkręciłem także przewód od przysawki przodu i nic, olej nie leci tamtedy, zobacze jeszcze przy tym kranie do załączania przodu, czy do niego dochodzi olej, jak nie to już sam nie wiem. Jezeli ktoś może coś podpowiedzieć to byłbym bardzo wdzięczny.

 

 

Mylisz się. Pompa zębata jest odpowiedzialna za WOM, przedni napęd i hydraulikę zewnętrzną, tłoczkowa - za podnośnik. Dodatkowo ten model ma taki rozdzielacz, dzięki któremu można połączyć dwa obiegi i zwiększyć wydatek hydrauliki zewnętrznej.

Jeśli WOM kręci cały czas i nie da się wyłączyć, prawdopodobnie są zatarte tarczki, przegrzane i sklejone.

Żeby je wymienić, musisz rozpołowić ciągnik (ale nie zaraz za sprzęgłem tylko zaraz przed tylnym mostem). Przy składaniu tarczek pamiętaj o wysmarowaniu ich olejem. Przy okazji wymiany tarczek polecam wymienić też olej i sprawdzić stan pompy zębatej. Po rozpołowieniu ciągnika bardzo łatwo ją zdjąć - zsuwa się po prostu z czopów.

Tarczki ursusowskie można kupić po około 25zl za sztukę plus pierścienie sprężyste (ok. 8-10zl za szt.)

Pompa zębata ok. 1600 zł.

 

Pompy dostępne w sklepach faktycznie mają o jeden otwór za dużo - i nie ma to nic wspólnego z hamulcem przyczem.

Trzeba ten otwór po prostu zaślepić (ale solidnie, żeby koreczek nie został wessany)

 

filtr nowy rozdzielacz ten pod kabiną troszke mokry jak chodzi na wolnych obrotach to czasami słychać jakby olej w środku się przelewał aż silnik przydusza

 

Wyreguluj sobie hamulec hydrauliczny od przyczep lub jeśli go nie używasz, po prostu odłącz ten rozdzielacz (znajduje się za/pod złączami hydraulicznymi patrząc od tyłu). Powinien się załączać tylko przy wciśniętym hamulcu. Jeśli chodzi cały czas, będzie ci przyduszał silnik i przyduszał aż padnie pompa zębata.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jankes84    0

Witam kolegów, faktycznie popełniłem gafę, jeżeli chodzi o pompy, tak jak kolega poprzedni napisał,zębata jest od przodu, womu i hydrauliki zew, a tłoczkowa od podnośnika. Tarczki wymieniłem na ursusowskie koszt 27 zł a tych drugich powyginanych(fachowej nazwy nie znam) 25 zł. Po prostu się rozsypały pierwsze 3 a jest ich 7. Teraz mam większa zagadywkę, wcześniej podnośnik działał a teraz nie, co może być przyczyna???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darko    0

przy składaniu skrzyni a konkretnie pokrywy powinieneś mieć otwarte prawe okienko i musisz wcelować poziomom dźwignie w widełki na zaworze ciśnieniowym pompy tłoczkowej ( takiej rurki ) a pionowa dźwignia musi znajdować z tyłu dźwigni pompy i pośrodku śrubki fi 6mm żeby zadziałał zawór bezpieczeństwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bogdan675    1061

kolego luckywasak jak wyregulować ten zawór od hamulców bo u mnie coś takiego właśnie się dzieje z tym przyduszaniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bogdan675    1061

dzięki koledzy ominołem ten zawór inna maszyna wszystko działa jak należy chciałem jeszcze zapytać odnośnie przedniego napędu w zwolnicy przedniej są takie metalowe korki z oringami jeden się wysunoł wbiłem go ale za głęboko od czego one są

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursaj1    0

koledzy a jaki olej idzie do przedniego mostu do mf i do przedniej zwolnicy ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darko    0

pewny nie jestem na 100% ale pewnie jak w tych typach mf (255,699 itp)w skrzyniach biegów hydrauliczno-przekładniowy "agrol U"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez tomas318
      witam naprawiam pompy i inne części hydrauliki siłowej nie tylko do kazdego modelu traktora komabjnu lub innego sprzetu rolniczego . W razie pytanie prosze pisac prywatna wiadomosc . Pozdrawiam 
    • Przez Barm03
      Szanowni agrofotowicze :), nabyłem ostatnio bardzo ciekawy egzemplarza masseya fergusona 152 ze skrzynią multipower. Niestety po oględzinach okazało się, że półbieg nie działa, przerzucałem wajchą góa dół i nie było żadnego efektu. Ktoś miałł z tym do czynienia ? Mógłby się coś na ten temat wypowiedziec ?
    • Przez Pablo1992
      Witam. Kupilem MF 399, 1996 r. I wydaje mi sie ze nie dzialaja niektóre kontrolki na konsoli i mialbym prozbe ze moze komous by sie chcialo zrobic zdjecia kontrolek wszystkich jakie sa w swoim MF i wrzucic do galeri lub wysac mi na e-maila. Z góry dziekuje.
    • Przez lexiflexi
      4 raz przez 12 lat urwał mi się wał korbowy w mfie 560... po 3 razie zmieniłem cały blok nowy wał i po 3 latach znowu urwał się ... robili to mechanicy w zakładzie nie miałem wglądu takiego jak to było robione a kasę wzieli dużą... jedyne co widzialem to już złożony silnik i specjalnie umalowali go bo blok był żólty i nie ładny ... teraz dopiero okazało się że oprócz bloku wsadzili mi pompe wtryskowa od tamtego nie wiadomo jak było z wałem ... na panewkach jest jakiś symbol 01 a na oryginalnych jaki jest ? Teraz tak... czy warto robić silnik ( koszt ok 4000-5000 zł) czy kupić silnik ( do 4500 zł) ... Był z nim tez problem że nawet jak stał nieruchomo to jak się wcisneło gaz w podłogę to dymił na czarno ... co było tego przyczyną ? odpowiedzcie na te 2 pytania ... z góry dziękuję ...
    • Przez przemek230591
      Witam mam problem z podnośnikiem u mojego mf 394f. Problem polega na tym iż po osiągnięciu przez ramiona górnej pozycji ciagnik jest jakby przyduszany jakby coś go blokowało, wygląda mi to tak jakby nie działał zawór przelewowy miał ktoś podobny problem? Poza tym za siedzeniem po odkreceniu zaślepki znalazłem dwie dźwignię jak by od regulacji, wiecie do czego służą 
      Doraźnie zastosowałem taki ogranicznik na dźwigni jak na drugim zdjęciu


×