Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
zetorlublin7341

rozrusznik

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

zauważyłem dzisiaj że w ciągniku w zetorze mam załorzony rozrusznik planetarny mógłby ktoś powiedzieć jak taki chodzi dodam że jest mniejszy niż w r11 z c330 a i jak taki ma się do tego z reduktorem,i jeszcze na którym silnik lepiej i szybciej odpala. ile taki dobry rozrusznik może kosztować ten z reduktorem. A i przeglądałem wujka google i tak co wpisuje planetarny to wyskakuje mi taki te nowe małe co bendiks jest poniżej a gdzie indziej że jest to typ rozrusznika któy bendiks ma na równo z wirnikiem, także o co chodzi. B)

Edytowano przez zetorlublin7341

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emtecc    14

Jeśli to nie jest Magneton to długiej żywotności mu nie wróżę. Takie cuda po 280-350zł wytrzymują po dwa lata.

 

Powiem Ci tak... jeżeli będziesz miał sprawny oryginalny rozrusznik to dużej różnicy nie zauważysz...ale jednak na plus tego z przekładnią. Tylko jeśli porównać żywotność to w takim przypadku oryginał jest najlepszy.

W wysokie mrozy żaden nie będzie dobry bo niestety ale silniki zetora ciężko palą na wysokim mrozie.

Nie ma sensu inwestować w rozrusznik z przekładnią... lepiej wymienić tulejki i szczotki w oryginalnym a na zimę zamontować grzałkę cieczy do bloku. Powinna być w każdym jednym fabrycznie montowana bo jedynie to rozwiązanie eliminuje problem rozpalania w niskich temperaturach. Po godzinie grzania w tem - 10 odpala od tzw "strzału"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ten co mam załorzony to magneton orginalny chodzi od nowości. chpodzi mi oto na jakiej zasadzie taki planetarny chodzi czy bezpośrednio z wirnika czy ma jakieś coś po drodze, dodam że zaskoczyła mnie zima w tym roku i koło 10 grudnia było -20 nad ranem i stał w garażu nieogrzewanym a chciałem przejechać do przechowalni i tak wsiadłem myślałem że wrzyciu nie zaskoczy ale obróciłem silnik pare razy bez gazu później gaz i dwa razy i i odpalił na wszystkie gary także byłem zaskoczony, i włąśnie ciekawi mnie bo kończy mi się w ciapku r11 już słychać jak się tucze i nie wiem czy remont czy jednak kupić nowy i teraz czy planetarny czy z przekładnią oczywiście w gre wchodzi czeski magneton ewentualnie jubana litewski

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

krzysztofz14    15

W magnetonie jest przekładnia,na wirniku mały tryb współpracuje z dużym połączonym z zębnikiem.Dzięki temu wirnik kręci się szybko i pobiera mniej prądu.Już to naprawiałem ,wysiadł elektromagnes,poza tym rozrusznik potrafi omykać przy uruchamianiu w niskich temperaturach.Wg mnie jest to nie trwała konstrukcja .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dawid18    1

Te rozruszniczki szybkoobrotowe są idealne do ciągników które palą od strzału, a taki zetorek który musi troszke pokręcić to lepiej włożyc normalnego. A w sprawie c-330 to jak ci pali dobrze czy tak jak zetor?


Mam naimię Dawid i nteresują mnie maszyny rolnicze ukończyłem technikum rolnicze. Pozdrawiam wszystkich rolników

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ciapek pali od strzała kupiłem tulejki i nowy wirnik wyczyściłem obudowę poskładałem i jest ok. ciapek bestia bez problemu na - 20 łąpie z odprężnikiem świece żarowe gitara, założony alternator i wreszcie mam doładowane akulumatory na ful, dodam że zalany płynem, tata mi mówił że raz w zimie ale to już ze 25 lat temu było - 30 a mieli cegłe wozić 360 za żadne skarby a ciapek kopyto i wio.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dawid18    1

No to gitara jak chodzi

 

kolego nie pisz postów które nic nie wnoszą. Następnym razem będzie warn.


Mam naimię Dawid i nteresują mnie maszyny rolnicze ukończyłem technikum rolnicze. Pozdrawiam wszystkich rolników

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez matix0x
      Witam!
      Mógłby ktoś wstawić zdjęcia przymocowania oraz lokalizacji czujników sprzęgła drugiego stopnia, ręcznego, stopu w zetorze 7211. Z góry wielkie dzięki.
    • Przez emtecc
      witam
      Jak myślicie, światła przeciwmgielne będą dawały dobre światło przy pracy w polu umiejscowione przy światłach na kabinie w zetorze 7745
      takie: http://sklep.wesem.pl/4/6687/halogeny_samochodowe_przeciwmgielne_przeciwmg_owe_drogowe_typu_ho4
      na forach off-roadowych polecali takie lampy zamiennie jako robocze na dach. Na wykresie widać, że ładnie to świeci. Ciekawe jak będzie gdy zamontować je na wysokości około 2 metrów.
      Spotkał się ktoś z czymś takim?
       
      Jakie lampy polecicie na kabinę do zetora na przód?
      Te: http://sklep.wesem.pl/5/6704/lampy_robocze_typu_lor4 na wykresie wydają się dobrze świecić
       
       
    • Przez Mateusz_320
      Witam panowie mam problem w swoim zetorze 5211 91r obrotomierz pokazuje tylko obroty silnika a niestety moto godzin nie nabija długi czas. Pomoże ktoś? 
    • Przez Cooler1427
      tak jak w temacie , problem polega ze pokazuje pelen bak.  mimo ze jest faktycznie np 50%
       
      zegar wymieniony na nowy, pływak tez nowy po w starym styki pogniły, instalacja  cala i niema prawdopodobnie przebicia. na schematach elektrycznych znalazłem ze pomiędzy pływakiem a zegarem na desce w wiązce pod kierownica jest przekaźnik.  
      wie ktoś jaki to typ?
       
       możne on zwalił się i to przyczyna ;/
       
      mógłby ktoś podrzucić schemat elektryczny dokładny , albo jakiś skan? ,byłym wdzięczny...

    • Przez Damianursus30
      Witajcie! 
      Jestem szczęśliwym posiadaczem Zetora 7011
      Kupiłem go niedawno i mianowicie chciałbym dojść do ładu z zegarami.
      1. Obrotomierz dochodzi max do 500 obr i dalej nic. A później albo opada i nic,albo wskazówka skacze ale tylko w przedziale "0-500 ". Mth nie nabija. A z racji tego że napęd jak i licznik sporo kosztuje chciałbym żeby ktoś mi powiedział co mogę z tym zrobić.
      2.Wskaźnik paliwa nie działa. jak przekręcę kluczyk to poziom paliwa idzie od razu 4/4.. Kontrolka paliwa też nie działa
      3.Wskaźnik temperatury wody też nie działa.Wymieniony czujnik i to samo co w przypadku paliwa pokazuje od razu max.
       
      No i właśnie to co zepsuło mi się wczoraj czyli chciałem odpalić Zetora, coś pyknęło i włącznik przestał działać . Pali tylko na zwarcie, wciskam przycisk i nic ;c
       
      Potrzebuje waszej pomocy, ponieważ Zetora mam od niedawna i nie mam pojęcia za co się wziąć
       
      Z góry dzięki
×