Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
mariusz12345

turbosprężarka

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

Witam.Czy przy zetorze forterra 11441 to normalne ze kapie olej z turbiny lekko,sprawdziłem luzów żadnych nie ma na wirniku turbiny.A i przy odpalaniu na zimnym silniku nie łapie na wszystkie tłoki i mocno dymi po odpaleniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
petes    0

to jasne że nie jest to normalne turbina nie może dawać oleju. Jakie masz ciśnienie oleju?? Ja tak 1 turbine kiedyś zepsułem bo było za wysokie.

To jest podstawa ciśnienie. Na jakim paliwie jeździsz?? pali od razu czy musisz długo kręcić??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
renault    2

kolego nie mam takiego ciągnika ale kapanie oleju to nie jest normalny obiaw. może poszły pierścionki na którymś tłoku? a czy jak się trochę rozgrzeje to chodzi równo czy trochę telepie. zobacz jak zapalisz ciągnik to poluzuj kolejno przewody od wtrysków przy pompie jeżeli wszystko jest dobrze to po poluzowaniu każdego przewodu ciągnik powinien zmieniać warkot jeżeli nie zmieni to prawdo podobnie uszkodzony wtryskiwacz. i wtedy też olej będzie dostawać się do komory spalania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

jak kapie olej z turbiny to jest ona załatwiona może być przytarta i luzów nie wyczujesz ale turbina widać koniec może być tym objawem że jak dodajesz gazu to właśnie pali olej to że nie łapie na wszystkie gary to może być świeca żarowa spalona i dlatego nie łapie na jednego tłoka tylko na 3 gdy się rozgrzeje 4 to złapie. najpierw to bym sprawdził ciśnienie oleju ewentualnie kompresje ale jakby poszły pierścienie to odmą by walił olej boraczej niemożliwe aby olej szedł z kolektora ssącego na turbine. możliwe że jednostka kwalifikuje się do remontu. napisz ile motogodzin a co do turbiny to jak zapalisz to 2-3 minutyna jałowym ma chodzić a po skończonej pracy też ma tyle pochodzić aby olej schłodzić w turbinie jak wyłączysz to olej nie krązy a wysoka temp w turbo go spieka i wytrąca się węgiel który rysuje wirującą ośke i olej od smarowania dostaje się do spalin. niestety te jednostki nie cieszą sie trwałościa tak jak w 5211

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50

Co do nierównego odpalania, to sprawdź luzy na zaworach i wtryskiwacze. Te kilka minut wyczekiwania, to przesada i nie tyle chodzi o wystudzenie , a wyhamowanie-spowolnienie turbiny. Kapanie z turbiny w spoczynku nie jest dobrym sygnałem o jej stanie. Bardziej miarodajnym będzie jednak zużycie oleju przez silnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

to że poczekasz aż turbina ci wychamuje to zamało bo ona jest jeszcze gorąca i przypiecze sie olej a później takie są efekty że zaczyna olej brać i jest do naprawy w zamiarze producenta turbina powinna przeżyć silnik wujek ma w 1634 ponad 8tyś mtg a turbina nie wykazuje żadnego zuzycia. Sprawdź ciśnienie sprężania na cylindrach jeżeli są już przedmuchy to niestety remont.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50

To ile czasu studzić zależy od tego czy przed zatrzymaniem silnik chodził obciążony(wtedy trzeba ją studzić), po spokojnej jeździe wystarczy wyhamowanie turbiny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×