Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. W poniedziałek jadę oglądać MTZ-a 82 z 95 roku i interesuje mnie rozkład biegów w tym ciągniku. Chciałbym dokładniej poznać ten rozkładzik, bo przyda się przy oględzinach ciągnika.

Byłbym wdzięczny gdyby ktoś dał odpowiedź.

Opublikowano

to moze ci opisze.

 

7.9.1

8.6.R <skrzynia szybka.

 

5.9.2

4.3.R <skrzynia wolna.

 

Z skrzyni szybkiej na mała przechodzimy w sposob taki iz ciagniemy wajche na lewo od 8 do samego dołu.

Z skrzyni wolnej na szybka przechodzimy ciagnac drązek na lewo od 7 do samej gory.

 

Mogłem sie pomylic miedzy 1 a 2 ale to malo istotne. Jak wsiadziesz to ruszaj z 6 potem 8 a na koncu 9 oczywiscie na pusto. mysle ze pomoglem

Opublikowano

tak a biegi polowe i szosowe??(reduktor)u mnie przy mtz 82 z 89 roku reduktor jest z przodu i jak pociagasz do siebie sa to szosowe a jak ja przepychasz w strone kierownucy to sa polowe i jak masz lewarek biegów to masz biegi ale od lewej strony masz jeszce przejscie na szybsze i wolniejsze biegi max w lewo i do przodu to sa ter szybsze begi

czyli:7.9.1

8.6.R <skrzynia szybka.

a max w lewo i do tyłu to są wolne

czyli:4.9.2

5.3.R <skrzynia wolna.

shemat skrzyni biegówczyli wszystko i na temat :)

Opublikowano

no właśnie MTZ ma troche to źle skonstruowane że jak np. w trudnych sytuacjach i jest akurat potrzeba na wyzszy bieg redukcja i zeby nie stanac i np z 5 na 6 przeredukować to jest troche trudno;/ ale mozna wziac na 6 polowa i jest podobna predkosc i moc i wtedy na 7 i ognia :)

Opublikowano

te wajchy są od sterowania hydrauliką i jak ten mtz jest w dyuzej budzie to bedzie mial 3 ja mam 4 bo moj jest stary typ i przy siedzeniu z prawej masz prawdopodobnie 2 wajchy jedna od sterowania trzypunktowym układem zawieszenia(TUZ) a te przy kierownicy są od hydrauliki czyli przyczepa czy tam tur chyba że jest tur z joystickiem to one sa wolne(chyba) nieiwem dokładnie bo ja mam tura i 2 pierwszymi wajchami steruje turem

Opublikowano

Dzięki, ale już mam. Mógłby ktoś jaśniej opisać od czego są te dźwignie przy kierownicy? Proszę o odpowiedź tych którzy mają MTZ-a w nowej kabinie.

Opublikowano

Witam tak jak kolega pisal dwie pierwsze sa od hydrauliki a trzecia od tuza a wom masz z prawej strony przy siedzeniu od szyby taka dluga wajcha a obok niej przy samym siedzeniu sterowanie tuzem i gaz reczny

Opublikowano

no właśnie MTZ ma troche to źle skonstruowane że jak np. w trudnych sytuacjach i jest akurat potrzeba na wyzszy bieg redukcja i zeby nie stanac i np z 5 na 6 przeredukować to jest troche trudno;/ ale mozna wziac na 6 polowa i jest podobna predkosc i moc i wtedy na 7 i ognia :P

Redukujemy zawsze z wyższego na niższy bieg :) A jak działa w starym MTZ żółw?

Opublikowano

Przecież zawsze się redukuje na niższy bieg ja ma cięzko na 5 to ciach go na 4, przecież jest na przewciwko to nie ma problemu. Jak cięzko na 6 to go wajchą pod kierownicą na 3 i dzie, tak samo z 7 na 4 czy 8 na 5.

Opublikowano

Jeśli chciałbyś sobie ten rozkład biegów wydrukować to bardzo proszę. schematbiegw.th.jpg

 

 

to jak to jest z tymi biegami w mtz planuję na wiosnę kupić mtz 82 i niewiem na jakiej zasadzie te biegi działają u góry jedynka do dołu 1i obok wsteczny na jakiej zasadzie to działa może mi ktoś wytłumaczyć? <_< :rolleyes:

Opublikowano

Na dole tam gdzie pisze R jest tylko wsteczny ale w biegach polowych i szosowych, a te ustawia sie na maks po lewo i na dól tam gdzie masz 1 sa polowe a do góry szosowe. Zeby je włączyć wystarczy wajche popchnąć do przodu i cofnąć i można włączać biegi :) A tam jak pisałeś że do góry jest 1 to 1 jest wtedy gdy ustawione na polowe a 2 gdy na szosowe.

Opublikowano

Na dole tam gdzie pisze R jest tylko wsteczny ale w biegach polowych i szosowych, a te ustawia sie na maks po lewo i na dól tam gdzie masz 1 sa polowe a do góry szosowe. Zeby je włączyć wystarczy wajche popchnąć do przodu i cofnąć i można włączać biegi :) A tam jak pisałeś że do góry jest 1 to 1 jest wtedy gdy ustawione na polowe a 2 gdy na szosowe.

 

 

aha czyli na dole jest zawsze wsteczny?

niezależnie czy jest na polowych czy na drogowych dzięki za wytłumaczenie ;)

Opublikowano

tak zawsze w prawo i nadol jest wsteczny a wlewo do oporu jak masz rzymskie liczby przelaczasz na drogowe i szosowe a masz skrzynie z dzwignia po srodku ?

 

ja nie mam mtz narazie wiosną możliwe że się pojawi u mnie i mam jednego na oku i ma wajchę z prawej strony a te pod kierwonicą to półbiegi są o ile się nie mylę?

Opublikowano

to napisz jaka ma skrzynie bo tam chyba inaczej sa biegi ustawione ale tego nie wiem bo mam z wajcha na srodku ale tam gdzies zawsze jest schemat na desce lub prawej szybie

Opublikowano (edytowane)

dzwignia z prawej biegi półbiegi pod kierownicą t.g.z żółw zając rozkład biegów taki sam jak po środku

Edytowane przez STANK

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v