Skocz do zawartości

Opony w rozmiarze 10.0/75-15.3- Jakie wybrać ?


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witajcie.

 

Tak myślę wymienić opony w przyczepie jednoosiowej.

Obecne nie są złe ale chcę je przełożyć do innej przyczepy a do jednoosiówki założyć nowe bo najwięcej się nią jeździ poza sezonem żniwnym (tzn najwięcej obrywa :) ).

 

Najtańsza z "dostępnych" jaką znalazłem w GRENE to ta:

http://www.sklep-grene.pl/product_info.php/products_id/23529

Kosztuje 330 PLN

 

Przeglądałem allegro i znalazłem coś takiego:

http://allegro.pl/opona-stomil-10-0-75-15-3-10pr-i1314524558.html

230PLN no 250sztuka z przesyłką.

http://allegro.pl/10-0-75-15-3-10-75-15-3-bkt-nowa-f-vat-10pr-i1347338057.html

230PLN no 255 z przesyłką.

 

 

Co myślicie o takich oponach i sprzedawcach?

W grene zapłacić musiałbym 660PLN minus VAT wyjdzie mnie: 541PLN za obie sztuki.

Z allegro wyjdzie mnie 460+50=510 minus VAT daje: 418PLN za dwie sztuki.

Opublikowano

kup te stomil poznań(stówka na oponie to piechotą nie chodzi),dębica też jakością nie grzeszy po 4 latach spękane jak sito prawie aż do płócien,te BKT to może jakaś indyjska czy coś w tym stylu( nie słyszałem o takiej marce) ponoć niskich temperatur nie znoszą. najlepsze balonówki to były stomil olsztyn,kiedyś DEGUM,jeszcze 2 u mnie w cyklopie chodzą,a to już prawie czterdziestoletnie opony,takich to już w całej EU nie robią.a do jednoosiowej to 11 były by najlepsze,mniej się wrzynają i nie przeładujesz.dębica czy poznań i tam i tam to kiedyś tylko trampki robili.jakbym potrzebował dla siebie to bym poszukał z kormorana,nawet droższych,olsztyńskie zawsze były super.

Opublikowano

11-stek nie wstawię bo za nisko mam skrzynię (robiona była w latach osiemdziesiątych pod 10tki).

 

Właśnie remontuję taką 40 letnią dwuosiówkę i tam są dwie słabe opony stomil-degum (znaczy się spękane) i chce tam wstawić opony z jednoosiówki (bo są o połowę młodsze) a do jednoosiówki wstawić nówki (do żniw dostałaby nowe opony, nowe burty, malowanie).

Opublikowano

w przedmiotach użytkownika co miał te poznańskie były te BKT za 220.a jak miałeś degum 10, to wysokością terażniejsze 11 odpowiadają,najwyżej pod bycze jajo z płyty wodoodpornej kółko wytniesz 1,5 cm powinno starczyć lub coś w tym stylu lub jojo od hl. ja do swojej wstawiłem 11-80x15,3 a teraz to one balon 75% mają jak te kiedyś degum,pióro dołożyłem i o podłogę nie ociera.a poza tematem jak zrobiłeś tą piastę,ten dekielek.te opony to miarą zmierz zobaczysz ile teraz te nowe są mniejsze ja bym ci radził 11,najwięcej nią robisz,ciężko czasami ładujesz(żwir ziemia itp)i po miękim jedziesz,a kupisz na lata,żeby potem nie było wiesmag miał trochę racji,przy takim remoncie to można teraz zrobić.

Opublikowano

kup te stomil poznań(stówka na oponie to piechotą nie chodzi),dębica też jakością nie grzeszy po 4 latach spękane jak sito prawie aż do płócien,te BKT to może jakaś indyjska czy coś w tym stylu( nie słyszałem o takiej marce) ponoć niskich temperatur nie znoszą. najlepsze balonówki to były stomil olsztyn,kiedyś DEGUM,jeszcze 2 u mnie w cyklopie chodzą,a to już prawie czterdziestoletnie opony,takich to już w całej EU nie robią.a do jednoosiowej to 11 były by najlepsze,mniej się wrzynają i nie przeładujesz.dębica czy poznań i tam i tam to kiedyś tylko trampki robili.jakbym potrzebował dla siebie to bym poszukał z kormorana,nawet droższych,olsztyńskie zawsze były super.

 

 

co do BKT to się mylisz bo to opona bodaj czeskiej produkcji i o dość dobrej jakości... mam i nie narzekam

Opublikowano

BKT że bodaj czeska i dobra,to super,ja nie widziałem(pisałem może indyjska 20 lat za takimi oponami się nie rozglądałem,bo mam olsztyńskie,chyba ze 26 kół).NIKITA BENET bierz BKT ale 11.

Opublikowano
...a jak miałeś degum 10, to wysokością terażniejsze 11 odpowiadają,najwyżej pod bycze jajo z płyty wodoodpornej kółko wytniesz 1,5 cm powinno starczyć lub coś w tym stylu lub jojo od hl.

 

...a poza tematem jak zrobiłeś tą piastę,ten dekielek.

 

Jednoosiówka nie ma resorów :) Miała mieć bo nawet są miejsca do ich wstawienia ale od 20 lat są tam tregle bo resory gdzieś poszły.

Wstawienie 11stki jest niemożliwe bo 10tka mieści się na styk (ok 5cm od podłogi). Gdybym wstawił resory to weszłyby tam 11stki ale sporo roboty i wtedy będzie ciutkę wyższa co jest mi nie na rękę.

 

Dekielki na razie zostawiłem bo robię prawą stronę a tam są oryginalne, jak zacznę robić lewą to je zrobię najprawdopodobniej z dekielków które są w GRENE.

 

Na oponach BKT stały kiedyś ciągniki NH w firmie PERKOZ w Sorkwitach.

 

Ciekaw jestem co z tymi sprzedawcami - skąd mają takie tanie opony?

Opublikowano

jak masz 5 cm to wejdą na styk,ale jak będą pod obciążeniem pracować to mogą ocierać.11,5/80/15,3 mają na powietrzu 84cm średnicy,łyse degum 10/15,3 77cm,grene pisze że 76cm,ciekawe ile mają te BKT.u ciebie każdy centymetr to BYĆ albo nie BYĆ.to weżniesz te BKT jak ponoć dobre.jaką masz skrzynię bo u mnie 1,9 na 3 metry,rozłożone według osi 3/5 na przód i 2/5 na tył,i jak dobije z ładunkiem w jakiś dół to coś obciera bo ślad na podłodze bez farby,zapasu na pusto 7 cm bycze jajo to resora dotyka(ale to już musi być naprawdę ładnie żwirem obsypane,może nawet niekiedy 6 ton)siłownik mam od pronar-owskiej szustki,rama ceownik 12 zamknięty.jak coś wymyślisz to napisz ciekawy temat dla mnie bo już kilka przyczep remontowałem od podstaw,a ojciec kiedyś dawno temu na zamówienie ludziom jednoosiówki zimą robił,było ich kilka,jeszcze jeżdżą.

Opublikowano

mialem bkt w ciagniku 4lata i juz nie mam,to dziadowstwo nie warte zadnej zlotowki,juz ukrainskie lepsze,polskie stomile kupowalem 1 m temu za 295 zl w normalnym sklepie-w internecie wszystkie czesci rolnicze sa drozsze,to ewenement na skale swiatowa :rolleyes:

degum to do 1978 roku stomil debica a nie olsztyn,niedawno ostatnia taka opone z detka wywalilem-ciekawe ktora wspolczesna tyle wytrzyma.

Opublikowano

w latach siedemdziesiątych opony samochodowe,rolnicze ciężarowe produkowane były w Olsztynie pod nazwą degum, w jedynej takiej fabryce w Polsce (chodzi o wielkość),koniec lat siedemdzisiątych fabryka została rozbudowana,i zmieniona nazwa na Stomil-Olsztyn.puzniej kormoran,michelin.w tych latach Dębica nie robiła opon transportowych,tylko rowerowe,motocyklowe i inne wyroby gumowe.nie zmyślam ani mi się nie wydaję,korzystam z artykułu z gazety. wszystkie fabryki gumowych wyrobów nazywały się stomil+nazwa miasta,kiedyś pewnie degum,nie wiem,trzeba by było głębiej poszperać ,ale to nie oto chodzi.chodzi o to że terażniejsza markowa opona DEGUM nie podskoczy i tyle,kto miał lub jeszcze ma to wie,to była jakość,a nie teraz.

Opublikowano

przecież mówię ze kiedyś to były opony a teraz to jakieś wynalazki nie wiadomo skąd,bo sprzedawcy to chyba ukrywają (może nie każdy,uczciwi są też i spotkałem takich nawet na allegro ).to że tanie nie zawsze oznacza okazję,może to ich wartość,tak sobie tylko gdybam,nie chcę urazić tych co je mają lub nabyli,oby im służyły. do NIKITA_BENNET mam pomysła jak szybko i tanio zabezpieczyć te piasty;leży u mnie takowa i obok(w beczce ze złomem,nie tak obok)zużyty filtr(puszka)hydrauliczny od TD,wymiary jednakowe(10,5cm),przeciąłem w połowie,dwa otworki i super,te wytłoczenia uroku dodają.coś w rodzaju jak kiedyś przy wozach konnych goście na piastach puszki od groszku mieli,tyle że z filtra wygląda jakby wykwintniej,oryginał to to nie jest ale łożysko ochroni.koszty 0 a 10 minut roboty.

Opublikowano

odgrzebuję temat. Teraz rozglądam się za dwoma 10,0-75-15,3. Felg nie zmieniam.

Felga nie skręcana tylko zwykła, jakiej marki opony wybrać, ilo warstwowe bo są od 10 do 14 warstw. Które mają najdłuższą gwarancję.

Zakup przez neta bo w lokalnych sklepach cena powala.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez adikpl1
      Czy wiecie jak porównać opony zwykłe do niskoprofilowych na podstawie numeru np czemu będzie odpowiadał rozmiar 13.6R24
      w niskoprofilowych, albo 14,9R24
    • Przez Czarek525
      Witajcie. Planuję zakup nowych opon o rozmiarze 16,9R34 (420/85R34). Zastanawiam się nad takimi modelami : Alliance Agristar II, SEHA AGRO 10, Ascenso TDR 850 i ewentualnie BKT AGRIMAX RT855.
      Posiada ktoś takie opony ? Jak trzymają rozmiar ? Jak z samooczyszczaniem się z gliny i ziemi ?
      Jakie polecacie opony z niższej ewentualnie średniej półki cenowej ?
    • Przez Radek11111
      Witam, potrzebuje pomocy. Prowadzę firmę budowlaną, która zajmuje się również robotami ziemnymi. Do transportu urobku zakupiłem ciągnik new holland t7550 oraz przyczepę wywrotkę meiller kipper 18t ( potrzebuję wywrot na trzy strony z racji pracy na drogach). W przyczepie opony ciężarowe 385/60 r22,5 piasta 280mm. Wystarczy że jest trochę mokro albo miękko i ciągnik z przyczepą zakopuje się. Z jednej strony usłyszałem że przyczepa samochodowa za mało naciska na ciągnik ( z tym nie jestem w stanie nic zrobić ), z drugiej usłyszałem że problemem są opony ciężarowe. Moje pytanie jest takie czy da radę założyć oponę rolniczą do felgi ciężarowej i czy przy mojej feldze 11,75 szerokości da coś założenie opony rolniczej szerokości 400 czy może przy tej dmc przyczepy ta opona i tak jest za wąska ? Zastanawiam się jeszcze nad kupnem felg 22,5x14 i wtedy opona 500/60 ? Czy może ktoś miał taki problem i podpowie jak sobie z tym poradzić ? Z góry dziękuje za podpowiedzi. 
    • Przez Dawix321
      Cześć, czy ktoś w was może ma u siebie w ciągniku któryś z wymieninych opon: 
      - Kabak 
      - Ozka 
      - MRL 
      Zaoferowano mi takie do Zetora potrzebuje je w rozmiarze 16.9 R34 i zastanawiam się, na które się zdecydować. Może sami macie u siebie takie założone, lub ktoś z waszej rodziny czy znajomych i moglibyście krótko opisać czy warto na któreś z nich się zdecydować.  Dodam, że wszystkie są 14-sto płucienne. Pozdrawiam! 
    • Przez kuna9977
      Czy ktoś ma doświadczenie z tanimi oponami np. Oska, ascenso. Jaką tanią firmę byście polecili do KOMBAJNU za oske 2500 netto, petlas 2600  a np. używana trelleborg 1500-2000 tyś sztuka bieżnik mniej niż 50% jak uważacie lepiej kupić używaną markową czy tanią nową. Używek jeszcze nie byłem jechany oglądać więc też nie wiadomo jak wyglądają czy nie są popękane kupując nowe dołożę 1000-2000 za dwie. Petlas mam w rozrzutniku 3 rok i nic się nie dzieje 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v